MUZEUL ALFA ROMEO – LA MACCHINA DEL TEMPO

25 aprilie 2020
Comments off
337 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Redeschis în anul 2015, cu prilejul aniversării a 105 ani de la înființarea firmei, muzeul face parte din noul centru Alfa Romeo, care mai include un centru de documentare, o librărie, o cafenea, locații pentru diverite evenimente, un showroom de prezentare și livrare a modelelor Alfa Romeo din gama actuală către clienți precum și o pistă de încercări. Mai jos vă prezentăm impresiile noastre în urma vizitării muzeului Museo Storico Alfa Romeo.

Inaugurarea noului muzeu Museo Storico Alfa Romeo – La macchina del tempo, face parte din programul revigorării brandului italian Alfa Romeo și care a demarat odată cu lansarea în vara anului 2015 a noului model Giulia din clasa medie superioară, ca succesor direct al modelului Alfa 159.

Muzeul istoric Alfa Romeo este un spațiu expozițional dedicat în special automobilelor realizate de producătorul italian și care se află situat în Arese, una din zonele periferice ale orașului lombard Milano. Acest muzeu se află poziționat pe spațiul ocupat în trecut de fabrica de automobile și motoare precum și centrul de dezvoltare „Centro Direzionale” ale producătorului auto Alfa Romeo.

La fabrica Alfa Romeo din Arese, producția de automobile s-a încheiat în anul 2002, în timp ce a motoarelor a luat sfârșit în anul 2005, după care, activitatea industrială a fost întreruptă. Muzeul, realizat după un proiect inițiat de președintele Alfa Romeo din anii ’70, Giuseppe Luraghi, a fost inaugurat pe data de 18 decembrie 1976 de către acesta împreună cu Gaetano Cortesi, la acea vreme director general Alfa Romeo. Proiectul muzeului, împreună cu cel al „Centro Direzionale”, a fost realizat de arhitecții Vito și Gustavo Latis.

Inițial, muzeul era dedicat întregii producții Alfa Romeo până în acel moment și care includea automobile, vehicule comerciale, tractoare, autobuze, troleibuze, motoare navale și motoare de avioane. Acesta dispunea de o suprafață de 4.800 mp, iar cele șase etaje ale sale erau împărțite în patru arii tematice diferite. Alfa Romeo avea în colecția sa la momentul respectiv un număr de 256 de vehicule și 150 de motoare. Până la data de 7 februarie 2011 când muzeul a fost închis, erau expuse un număr de 118 vehicule, 25 de motoare auto și 15 motoare de avioane iar accesul vizitatorilor era permis doar pe bază de rezervare.

ALFA ROMEO 105 ANI DE ISTORIE CU MODELE PRESTIGIOASE

La începutul anului 2013, sub presiunea fanilor și datorită interesului președintelui regiunii Lombardia, Roberto Maroni, au fost demarate unele proiecte pentru o posibilă redeschidere a muzeului în 2014. Lucrările de renovare la noul muzeu au demarat în vara anului 2014 și au fost încredințate arhiectului Benedetto Camerana, cu un an înainte de inaugurarea salonului Milano Auto Classica. Cu toate acestea, din cauza unei dispute care a implicat conducerea grupului italo – american FCA (Fiat Chrysler Automobiles) denținătorul brandului italian și ministerul patrimoniului cultural din Italia, care a luptat pentru a evita vânzarea unor automobile Alfa Romeo de colecție, redeschiderea pentru public a fost amânată pentru data de 30 iunie 2015, la câteva zile după prezentarea oficială a noului model din clasa medie superioară Alfa Romeo Giulia din data de 24 iunie 2015 și cu care grupul FCA a lansat un program de relansare a mărcii Alfa Romeo.

În prezent, muzeul prezintă publicului un număr de 70 de automobile și 10 motoare auto și de avioane care au contribuit decisiv de-a lungul istoriei de 110 ani ai brandului italian Alfa Romeo dar și la istoria automobilului. Expoziția de automobile a muzeului include modele de serie, modele de competiție și prototipuri. Multe dintre acestea sunt exemplare unice iar peste 60% dintre ele sunt perfect funcționale. În funcție de evenimentele aniversare legate de istoria producătorului italian, aceste automobile și motoare expuse sunt înlocuite cu altele aflate în aceeași colecție Alfa Romeo. Un spațiu amplu este, de asemenea, dedicat fotografiilor și afișelor promoționale care au fost colecționate de-a lungul timpului de către Centro Documentazione Storica (centrul de documentare istorică) al lui Alfa Romeo și care fac dovada istoriei unei mărci extrem de apreciate.

Colecția muzeului expusă începe cu primul model A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabrica Automobili) 24 HP realizat în 1910, apoi trece prin exemplare legendare precum 6C 1750 Gran Sport din 1931 cu care Tazio Nuvolari a câștigat cursa Mille Miglia, modelul 8C 2900 B Speciale Le Mans dezvoltat de carosierul Touring în 1938, monopostul Tipo 159 ″Alfetta″ la volanul căruia Juan Manuel Fangio obține titlul de campion mondial în Formula 1 în anul 1951, modelul 1900 care a debutat în 1950 și care a transformat Alfa Romeo dintr-un producător manufacturier într-unul de mare serie, modelul Giulietta din 1954, considerat un simbol al anilor ’50, exclusivul model sport Montreal lansat în 1970 și până la galonatele serii de modele de competiții 33 TT/ SC 12 din anii ’70.

Muzeul Alfa Romeo este împărțit pe trei zone tematice: Timeline (Cronologie) care reprezintă continuitatea industrială, Beauty (Frumusețe) care ilustrează stilul și designul și Speed (Viteza) care înglobează tehnologia, performanțele și succesele din competiții. Tamatica intitulată Cronologie este poziționată la primul etaj al muzeului și cuprinde o selecție de 19 automobile reprezentative pentru dezvoltarea mărcii, fiecare însoțite de câte un panou multimedia cu informaţii despre modelul auto respectiv iar vizitatorii pot accesa un sistem interactiv ce oferă mai multe detalii despre istoria fiecărui model. Instalația audio intitulată ″Quelli dell’Alfa Romeo″ prezintă cele mai importante momente ale istoriei de 110 ani ai mărcii italiene, începând de la primii lucrători sau mecanici ai firmei și până la ingineri, piloți și manageri.

ALFA ROMEO 105 ANI DE ISTORIE CU MODELE PRESTIGIOASE II

Cea de-a doua secțiune a expoziției, denumită Frumusețe, ocupă parterul muzeului și este împărțită într-un număr de cinci arii tematice. Prima dintre acestea intitulată ″I maestri dello stile″ (Maeștri stilului) prezintă nouă exemple de prototipuri de stil din fiecare epocă și realizate de carosieri celebri, a doua numită ″La scuola italiana″ (Școala italiană) unde sunt expuse un număr de patru modele realizate de carosierul italian Touring în anii ’30 și ’40, apoi ″Alfa Romeo nel cinema″ (Alfa Romeo în fime) care cupinde un număr de trei modele din anii ’50 și ’60 iar ultimele două intitulate ″Il Fenomeno Giulietta″ (fenomenul Giulietta) și ″Giulia disegnata del vento″ (Giulia desenată de vânt) cu diferite modele Giulietta și Giulia care ilustrează dezvoltarea economică dar și stilul italian din anii ’50 și ’60.

A treia tematică, cea dedicată ″Vitezei″, se găsește la subsolul muzeului și unde entuziaștii brandului Alfa Romeo pot găsi expuse principalele modele de competiție la volanul cărora piloți legendari (Antonio Ascari, Giuseppe Campari, Tazio Nuvolari, Achille Varzi, Nino Farina, Juan Manuel Fangio, Andrea de Adamich, Arturo Merzario) au fost obținut numeroase victorii în cele mai celebre curse din diferite perioade. Tematica respectivă cuprinde la rândul său un număr de 5 secțiuni diferite. Acestea sunt în ordine: ″Nasce la leggenda″ (Nașterea unei legende) formată dintr-un complex spațiu multimedia și unde sunt expuse modelele legendare de competiție care au concurat cu succes în perioada celor două războaie mondiale și până la debutul în Formula 1 petrecut în 1950, ″Progetto 33″ (Proiectul 33) care prezintă toate variantele modelului de competiție Tipo 33, ″Le corse nel DNA″ (Curse în ADN) unde sunt prezentate diferite modele de competiție care au concurat cu succes în diferite categorii și campionate, ″Tempio delle vittorie″ (Templul victoriilor), un spațiu unde sunt prezentate cele mai importante zece triumfuri din istoria Alfa Romeo în lumea sportului cu motor și ″Bolle emozionali″ (Baloane emoționale) dedicate incursiunii în istoria Alfa Romeo, prin intermediul realității virtuale cu filmări și o camera imensă unde vizitatorii muzeului pot lua loc în scaune interactive și pot viziona filmări 4D dedicate succeselor Alfa Romeo în competiții.

ALFA ROMEO GIULIETTA CELEBREAZA 60 DE ANI

Museo Storico Alfa Romeo este deschis vizitatorilor șase zile pe săptămână cu excepția zilei de marți, accesul putându-se realiza între orele 10 și 18 iar prețul unui bilet la momentul vizitei noastre era de 12 euro.

La muzeul Alfa Romeo se poate ajunge din centrul orașului Milano sau de la gara centrală Stazione Centrale cu metroul pe ruta M1 către stația Rho-Fiera. De aici ultima parte a celor 15 km poate fi parcursă cu autobuzul nr. 561, care are stație chiar în fața muzeului.

Museo Storico Alfa Romeo – La macchina del tempo reprezintă practic începutul unei noi perioade pentru producătorul auto italian iar noi recomandăm pasionaților Alfa Romeo dar și celor al automobilului vizitarea acestui fascinant muzeu italian.

Text & Foto: Auto Retro Passion

 

Comments are closed.