ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 PRETURILE MODELELOR CLASICE DACIA Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic […]
Odată cu debutul sezonului cald, oferta modelelor cu caroserie cabrio devine mai generoasă și poate reprezenta o primă opțiune pentru colecționari și pasionați. Pentru cei din România care doresc să achiziționeze în această perioadă un model cabrio clasic dorim să-i sprijinim prin prezentarea caracteristicilor unui număr de patru modele cabrio care dispun de două locuri la interior și care se pot încadra la categoria Vehicul Istoric. Cele patru modele selectate se găsesc într-un număr suficient de mare la vânzare pe piețele din Europa Occidentală sau Stale Unite ale Americiicu prețuri încă sub 10.000 de Euro și aflate binențeles într-o stare originală bună.
Conform legislației în vigoare, odată cu împlinirea a 30 de ani, automobilele pot obține un atestat de vehicul istoric eliberat de Retromobil Club România care reprezintă Autoritatea Națională FIVA (Federation International de Vehicles Ancienne) pe baza căruia Registrul Auto Român va specifica în cartea de identitate a automobilului respectiv mențiunea de ″Vehicul Istoric″. Mulțumită acestuia, automobilul respectiv devine oficial unul clasic fiind inclus în “patrimoniul cultural al autovehiculelor“. Pe lângă vechimea minimă de 30 de ani, o altă condiție prealabilă pentru aprobarea atestatului de vehicul istoric este ca starea respectivului automobil să fie una originală cât mai bună și conformă cu specificațiile producătorului auto respectiv.
După obținerea acestei certificări de ″Vehicul Istoric″, automobilul respectiv beneficiază de unele facilități în conformitate cu legislația în vigoare din țara noastră, respectiv de scutire de impozit iar prin compania de asigurări parteneră a Retromobil Club Romania sunt oferite asigurări tip RCA pe o perioadă de 6 luni la prețuri reduse membrilor clubului deținători de vehicule istorice.
La prețuri de până în 10.000 de euro, pe piețele din țările occidendale se pot găsi încă exemplare ale modelelor cabrio prezentate în acest articol, aflate într-o stare destul de bună și care pot fi încadrate cu ușurință la categoria ″Vehicul Istoric″. Pentru fiecare din cele patru modele am descris pe scurt cariera lor cu versiunile cele mai importante, motoarele propuse în gamă, dotările de siguranță și confort disponibile dar și problemele cele mai des întâlnite cu care s-au confruntat respectivele modele de-a lungul carierei precum și prețurile la care pot fi găsite la vânzare plus cotațiile actuale furnizate de către firma specializată Classic-Analytics.
Pe lângă prezentarea caracteristicilor celor patru modele cabrio clasice cu două locuri, am realizat și o galerie foto inclusiv cu modelele alternative cele mai importante dintre acestea care se pot încadra destul de ușor la categoria Vehicul Istoric și au prețuri comparabile cu cele patru modele descrise mai jos.
Înainte de achiziționarea respectivului automobil, pe lângă verificările obișnuite la starea caroseriei, părții mecanice și la istoricul automobilului, în acest caz, fiind vorba de un model cu caroserie cabriolet, trebuie verificată cu atenție starea generală a soft top-ului, a etanșării și a mecanismului acestuia indiferent dacă este cu acționare manuală sau electrică precum și cea a lunetei care este parte componentă a soft top-ului și care în funcție de model poate fi realizată din material plastic sau din sticlă. În cazul în care automobilul cabrio dispune în plus și de hard top, acesta reprezintă un avantaj pentru că permite utilizarea automobilului respectiv inclusiv în timpul unor deplasări din afara sezonului cald.
Alfa Romeo Spider Aerodinamica (1983-1990)
Cea de-a treia serie a modelului sport cabrio italian Alfa Romeo Spider și-a câștigat o bună reputație în ceea ce privește designul elegant semnat de Pininfarina, performanțele dinamice, manevrabilitatea excelentă și comportamentul cu un pronunțat caracter sportiv, a avut premiera la Geneva Motorshow din 1983 în timp ce varianta pentru export pe piața nord americană, a debutat mai devreme în toamna anului 1982. Cunoscută și sub denumirea Aerodimica, a treia serie Alfa Spider se deosebea la exterior în special la partea din spate complet reproiectată care dispunea de blocuri optice de mari dimensiuni și un eleron profilat realizat din material plastic de culoare neagră și compus din trei elemente, prin barele de protecție proeminente realizate din material sintetic și spoilerul frontal iar la interior prin planșa de bord restilizată, scaunele și volanul de concepție nouă. În același timp, echipamentul de dotări opționale a fost extins pentru exemplarele comercializate pe piața nord americană cu: instalația de aer condiționat, jantele de 15 țoli din aliaj și radio casetofonul stereo.
La debutul comercializării au fost propuse cele două cunoscute propulsoare cunoscute de la seria precedentă cu 4 cilindri în line de 1.6L (103 CP) și 2L (125 CP), ambele având distribuție cu două axe cu came în chiulasă și alimentare cu două carburatore dublu corp Weber iar pentru piața din SUA – 2L (115CP) cu injecție electronică, toate oferite în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Performanțe (versiunea europeană): viteză maximă 180 și respectiv 190 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 10,5 și respectiv 9,5 secunde. Schema tehnică de la cele două serii anterioare ale modelului Spider rămânea neschimbată în acest caz cu suspensia față prevăzută cu brațe triunghiulare, brațe oblice de reacție și bară stabilizatoare iar cea din spate cu axă rigidă, brațe longitudinale, braț longitudinal central și bară stabilizatoare, sistemul de frânare servoasisitat cu discuri la ambele punți iar direcția de tipul cu circuit de bile.
În cursul anului 1986 modelul a beneficiat de un ușor facelift ce a vizat în special interiorul unde scaunele au fost revizuite iar planșa de bord dispunea de un tablou de bord reconfigurat în care erau integrate instrumentele secundare, plasate anterior pe consola centrală, în locul cărora au fost introduse guri suplimentare de ventilație precum și de o consolă centrală pe care au fost grupate unele comutatoare. Concomitent, echipamentul de dotări a fost suplimentat cu retrovizoarele exterioare reglabile din interior și ceasul digital oferite în standard iar hard top-ul în culoarea caroseriei, instalația de aer condiționat și jantele de 15 țoli din aliaj, radio castofonul disponibile contra cost inclusive pentru variant europeană. În același timp este lansată versiunea de top 2000 Quadrifoglio Verde care se diferenția la exterior prin barele de protecție integrate cu spoiler, pragurile aerodinamice, jantele de 15 țoli din aliaj cu design elaborat și retrovizoarele exterioare vopsite în culoarea caroseriei iar la interior prin scaunele profilate, volanul îmbrăcat în piele și dotările standard suplimentare (tapițeria din piele, geamurile electrice și radio casetofonul). Din această a treia serie au fost fabricate până la finalul anului 1989 un total de 37.208 unități.
În cariera sa, cele mai dese probleme au fost semnalate la etanșeitatea zonelor de deasupra parbrizului și portierelor, la sistemul de răcire și baia de ulei ale motorului precum și la sistemul electric. Exemplarele anterior anului 1986 și ale versiunii Quadrifoglio Verde au prețuri mai ridicate începând de la 9.000 și respectiv 10.000 euro iar cele de după acest an se găsesc la prețuri de la circa 8.000 euro. Recomandările noastre: versiunea Quadrifoglio Verde pentru stilul personalizat și dotările suplimentare și versiunile importate din SUA care beneficiază de un echipament de dotări mai bogat. Mai puțin recomandate exemplarele cu modificări la motor cu scopul creșterii performanțelor. Pentru versiunea Spider 1600 aflată în condiții foarte bune (Nota 1), Classic Analytics oferă o cotație situată între 13.900 – 18.700 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări.
Fiat X1/9 (1972 – 1989)
Încă de la debutul său, petrecut la ediția din 1972 a Salonului Auto de la Torino, modelul sport italian Fiat X1/9 s-a făcut repede remarcat datorită design-ului original și avangardist realizat de carosierul Bertone (responsabil inclusiv cu producția), manevrabilității excelente (grație motorului poziționat central), a performanțelor dinamice dar și soluțiilor tehnice avansate (suspensie spate independentă de tip McPherson, frâne cu discuri, direcție cu cremalieră). Fiat-ul X1/9 beneficia de o caroserie de tip cabrio – targa (cu partea central detașabilă) de dimensiuni compacte și un motor cu 4 cilindri de 1.296 cmc și 78 CP având distribuție cu un ax cu came în chiulasă, alimentat cu carburator dublu corp Weber și asociat cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte care asigura o viteză maximă de 170 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde.
În octombrie 1978, modelul sport italian a suferit primul și singurul restyling major din lunga sa carieră de 18 ani când a fost introdusă și versiunea Five Speed care a anunțat de fapt, schimbarea majoră a modelului chiar de la denumire, prin adoptarea cutiei de viteze manuale cu 5 trepte. Din punct de vedere stilistic, modelul a fost practic „americanizat” odată cu adoptarea unor bare de protecție mai generoase realizate din aluminiu, cea din față cu spoiler integrat și extins pe lateral, care absorb mai bine șocurile în caz de accident, în conformitate cu normele de siguranță din SUA de la acea dată. Partea frontală beneficia acum de un spoiler și o fantă de aerisire de dimensiuni mai mari iar luminile pentru faza scurtă și indicatoatele de schimbare a direcției erau integrate în bara de protecție. La baza părții din spate a fost introdus un deflector aerodinamic iar capota centrală de deasupra motorului a suferit, de asemenea, o modificare vizibilă pentru a găzdui noul motor. Interiorul a fost complet reproiectat și beneficia de noi scaune ergonomice cu o susținere laterală mai bună și o planșă de bord de concepție nouă. În același timp, lista de dotări standard a fost suplimentată cu radio casetofonul, antena radio și ceasul digital.
În urma acestui restyling, capacitatea motorului crește la 1.498 cmc iar puterea maximă dezvoltată ajungea la 85 CP. Oferit cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, noul motor permitea în acest caz performanțe ușor superioare: viteză maximă 185 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde. Începând din anul 1979, în cazul versiunii comercializată pe piața din SUA, motorul acesteia era alimentat cu injecție electronică Bosch L-Jetronic iar puterea dezvoltată era de doar 76 CP.
În vara lui 1982 au fost aduse la exterior îmbunătățiri la unele detalii, echipamentul de dotări opționale extins (geamuri electrice, tapițerie din piele, retrovizoare exterioare reglabile din interior, radio – casetofon, vopsea bicoloră) și au fost introduse unele versiuni speciale în serie limitată. Din acel moment, modelul X1/9 este comercializat sub brandul Bertone.
La începutul anului 1985 sunt realizate îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii atât de la exterior cât și de la interior și sunt introduse ca dotări opționale instalația de aer condiționat, jantele din aliaj Cromodora CD-179 și eleronul posterior iar în cursul anului 1987 sunt introduse la exterior noi protecții laterale și jante cu un nou design iar la interior un volan de concepție nouă cu trei brațe îmbrăcat în piele, noi panouri pentru portiere, o nouă grafică pentru instrumentele de bord și modificări ale comenzilor pentru sistemul de ventilație – încălzire în cazul dotării cu instalație de aer condiționat.
Înainte de încetarea fabricației în vara anului 1989, este lansată versiunea specială Gran Finale care se deosebea la exterior prin vopseaua metalizată, jantele din aliaj cu design eleborat și un mic eleron spate poziționat sub deflectorul de aer iar la interior prin tapițeria din material textil în două nuanțe. Numărul total de exemplare fabricate pe parcursul longevivei cariere de 18 ani a fost de aproximativ 174.000 unități.
De-a lungul carierei probleme frecvente au fost semnalate cu rugina în special la exemplarele fabricate până în 1978, cele mai predispuse fiind pasajele roților, contra aripile și zonele din jurul parbrizului, cu lagărele roților, cu reglajul carburatorului și cu articulațiile sferice spate. Exemplarele cele mai accesibile sunt cele de după anul 1982 și ale căror prețuri încep de la circa 6.500 euro. Pentru cele fabricate între anii 1978 – 1982 prețurile pornesc de la circa 8.000 euro iar pentru cele din prima serie (1972 – 1978) acestea depășesc 10.000 euro. Recomandările noastre: exemplarele produse după 1982 care dispun de dotări suplimentare și o calitate a fabricației îmbunătățită. Nu sunt recomandate exemplarele cu modificări de tip tuning care nu sunt puține ca număr. Pentru versiunea X1/9 Five Speed (1978 – 1982), în funcție de anul fabricației, rulaj și echipamentul de dotări, specialiștii de la Classic-Analytics oferă o cotație cuprinsă între 8.500 și 11.500euro pentru un exemplar aflat într-o stare foarte bună (Nota 1).
MG B Roadster (1962 – 1980)
Prezentat în septembrie 1962, modelul cabrio britanic s-a impus repede pe piață, având de partea sa atu-uri precum: designul elegant, manevrabilitatea bună și un raport foarte bun preț/calitete/performanțe. MG B era propulsat de o unitate cu 4 cilindri de 1,8 litri (95CP) având distribuție cu un ax cu came lateral, alimentare cu două carburatoare SU și care era asociat cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte cu prima treapta nesincronizată plus overdrive opțional. Motorul asigura o viteză maximă de 172 km/h și un sprint de la 0 la 100 km/h în 12 secunde. Modelul cabrio britanic utiliza o schemă mecanică tradițională pentru perioada respectivă cu motor poziționat frontal longitudinal, tracțiune pe roțile din spate, suspensie față cu brațe triunghiulare plus arcuri elicoidale, suspensie spate cu axă rigidă și arcuri lamelare, sistem de frânare mixt cu discuri în față și tamburi în spate și direcție cu cremalieră. Ca dotări opționale erau propuse: jantele cu spițe, volanul din lemn, radioul și oglinda retrovizoare exterioară. Începând din anul 1967, modelul este dotat cu o nouă cutie de viteze manuală cu 4 trepte sincronizate iar opțional cu una automată cu 3 trepte precum și un soft top de concepție nouă.
În cursul anului 1968 este introdus sistemul de frânare cu dublu circuit plus opțional servoasistare, un nou tip de bare de protecție iar planșa de bord era prevăzută cu elemente realizate din material plastic mai puțin dure din motive de sigurață. Din anul 1970, grila frontală cromată este înlocuită cu una din aluminiu de culoare neagră și sunt introduse un nou tip de jante iar de la începutul anului 1972 modelul beneficiază la interior de o nouă planșă de bord dotată cu consolă cemtrală și tunel median, scaune și volan de concepție nouă dar și dotări opționale suplimentare (volan îmbrăcat în piele, tetiere, proiectoare suplimentare).
Anul 1974, aduce un facelift major ce a vizat exteriorul acolo unde barele de protecție cromate au fost înlocuite cu unele din material sintetic, cea din față cu grila implementată, partea frontală dotată cu spoiler de dimensiuni generoase dar și la partea mecanică (suspensie cu bare stabilizatoare, alimentare cu un singur carburator Stromberg care dezvolta 85 CP și servofrâna în standard) iar către finalul anului 1979 este lansată o ediție limitată a modelului MG B denumită Limited Edition disponibilă exclusiv pentru piața din SUA și care se deosebea prin vopseaua de culoare neagră și dotările suplimentare: jantele din aliaj cu design elaborat, portbagaj cromat la exterior, radio casetofon și antenă radio. Până în anul 1980 au fost comercializate un număr de 387.695 unități.
În longeviva sa carieră, modelul s-a dovedit a fi unul robust la partea mecanică, însă cele mai dese probleme au fost cu rugina întâlnită frecvent la pasajele roților, praguri, podea și compartimentul motor precum și la etanșeitatea soft top-ului la exemplarele fabricate până în 1967. Cele mai accesibile exemplare sunt cele de după anul 1974 care au prețuri de la circa 7.000 euro, uramte de cele produse între 1970 – 1974 cu prețuri de la circa 8.500 euro iar cele din prima serie 1962-1970 se găsesc la prețuri începând cu 12.000 euro. Recomandarea noastră: exemplarele din anii 1970 – 1974 care au beneficiat de un upgrate la partea mecanică și calitatea fabricației. Mai puțin recomandate exemplarele ale căror motoare au suferit modificări pentru creșterea performanțelor. Specialiștii de la Classic Analytics oferă o cotație cuprinsă între 14.700 – 19.900 euro în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări în cazul versiunii MK III (a treia serie 1970 – 1974) aflată în condiții foarte bune (Nota 1).
Triumph Spitfire MK IV/ 1500 (1970 – 1980).
În anul 1970 a fost prezentată cea de-a patra serie MK IV a popularului model roadster britanic Triumph Spitfire care a debutat în anul 1962. Dezvoltat pe o platformă tehnică scurtată a modelului Triumph Herald, roadsterul Spitfire dispunea de o schema tehnică cu motor poziționat frontal longitudinal, tracțiune pe roțile din spate, suspensie independentă cu brațe triunghiulare și arcuri elicoidale la partea din față și brațe transversale oscilante plus jambe longitudinale la partea din spate, sistem de frânare cu discuri în față și tamburi în spate opțional servofrână și direcție cu cremalieră.
La a patra serie MK IV, schimbările de ordin stilistic au fost notabile: partea din spate a fost complet reproiectată de către designerul Giovanni Michelotti care era acum de formă trunchiată și care dispunea de blocuri optice de dimensiuni generoase și de formă dreptunghiulară, aripile față au devenit mai late și fără elemente cromate în timp ce grila frontală realizată din material plastic de culoare neagră avea incorporat un mic spoiler. Tot la partea frontală, merită amintită capota fără nervura centrală și ramele farurilor fără elemental cromat. Mânerele ușilor și ramele de la baza geamurilor au fost de asemenea supuse modificărilor. La interior, planșa de bord beneficia de un nou instrumentar împărțit în două părți, una în fața postului de conducere iar cealaltă în centru iar scaunele și volanul erau de concepție nouă. Motorul, tot de 1296 cmc și alimentat cu două carburatoare SU, i-a fost redusă puterea la 63 CP, în vederea raționalizării producției, ceea ce a presupus unificarea multor componente cu versiunile destinate pieței nord-americane, unde reglementările antipoluare erau mai restrictive decât cele europene. Tot la capitolul noutăți merită menționate noua cutie de viteze manuală cu 4 trepte sincronizate plus overdrive opțional, suspensia spate revizuită și hard top-ul complet reproiectat.
Din anul 1973, la interior sunt introduse finisările din lemn iar un an mai târziu este lansată varianta îmbunătățită Spitfire 1500, echipată cu un motor de 1.493 cmc care furniza 70 CP în varianta europeană și 55 CP în cea americană. Performanțe (versiunea europeană): viteza maximă 161 km/h, accelerație 0 – 100 km/h în 12,9 secunde. În cazul versiunii Spitfire 1500, singurele modificări au vizat vopsirea în negru mat a cadrului de la partea din spate și a profilelor de pe aripile spate precum și adoptarea tetierelor ca dotare standard. În cursul anului 1976, modelul a suferit o ușoară modificare exterioară, cu imprimarea Spitfire 1500 direct pe cele două capote și care au înlocuit plăcuțele mici de identificare ale modelului și au fost disponibile noi culori. Tot din 1976, puterea motorului este ușor majorată la 72 CP. Mulțumită designului elegant, prețului atractiv, manevrabilității excelente, modelul a devenit în scurt timp un bestseller în segmentul său cu cele 70.021 unități ale versiunii Spitfire MK IV și 95.829 unități ale versiunii Spitfire 1500 fabricată până în anul 1980.
Cele mai des probleme întâlnite la modelul britanic au fost cele legate cu rugina la pasajele roților și podea, cu partea electrică, cu sistemul de închidere-deschidere a portbagajului, cu sistemul de fixare a capotei motorului, cu etanșeitatea farurilor și cu unele pierderi de ulei la motor. Exemplarele modelului Spitfire 1500 au prețuri mai reduse începând de la circa 6.500 euro în timp ce ale modelului Spitfire MK IV se găsesc de la 7.500 euro. Recomandarea noastră: exemplarele fabricate după anul 1973 care dispun de o calitate a fabricației mai bună și dotări suplimentare. Mai puțin recomandate: exemplarele importate din SUA ale căror motoare dezvoltă puteri mai reduse de 48 CP (Mk IV) și 53 CP (1500) datorită normelor de poluare mai restrictive și care afectează performanțele. În cazul versiunii Spitfire MK IV, în funcție de anul fabricației, rulaj și dotări, Classic-Analytics ne oferă o cotație cuprinsă între 13.100 – 17.700 euro pentru un exemplar aflat într-o stare foarte bună (Nota 1).
Foto: Producători; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.