ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
Prototipuri Volvo Seria 240-260 Berlina - Break 1972
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, […]
Prezentat în luna august din urmă cu jumătate de secol, modelul Volvo Seria 200 din segmentul mediu superior și-a câștigat în scurt timp o bună reputație în ceea ce privește siguranța pasivă oferită pasagerilor, mediul, robustețea și confortul oferit pasagerilor. Totodată, acesta a înregistrat un mare succes comercial cu cele peste 2,8 milioane de exemplare pe parcursul unei cariere destul de longevive de aproape două decenii.
Succesul modelului Seria 140/160 din clasa medie superioară de la Volvo și nevoia de a menține modelul în vârf, mai ales din punct de vedere al siguranței, au dus la crearea Seriei 240/260, care a reprezentat o evoluție a Seriei 140/160. Nu era nevoie de introducerea unor soluții tehnice revoluționare pentru că modelul original fusese actualizat treptat de-a lungul anilor și, potrivit tehnicienilor de la Volvo, ar fi fost suficient să fie menținute soluțiile tehnice deja consacrate care puteau fi îmbunătățite în continuare. Și așa a fost concepută Seria 240/260 chiar dacă evoluția s-a produs într-un mod diferențiat: versiunile cu motoare având 4 cilindri fiind din Seria 240 iar cele cu motoare în 6 cilindri faceau parte din Seria 260, ambele utilizând platforma tehnică mai scurtă și toată partea din spate a caroseriei modelelor din Seria 140/160. În schimb, partea frontală a fost total reproiectată, Seria 240 dispunea de o grilă din material plastic de culoare neagră și faruri rotunde încastrate iar Seria 260 beneficia de o grilă cromată, o capotă ușor profilată în relief, faruri dreptunghiulare, blocuri optice spate ușor majorate și bare de protecție specifice. Interioarele, mai elegante și mai bine finisate în cazul Seriei 260, au fost în mare parte preluate de la Seria 140/160 din 1974.
Din punct de vedere tehnic, deși partea mecanică cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din spate a fost păstrată de la seria anterioară, au fost aduse unele îmbunătățiri. Profitând de experiența acumulată cu prototipul VESC (Volvo Experimental Safety Car) din 1972, multe părți ale caroseriei de la Seria 200 aveau deformare controlată, sistemul de frânare dotat cu discuri la ambele punți aveau două circuite separate, coloană de direcție pliabilă în caz de impact, iar portierele au fost ranforsate cu bare tubulare masive pentru o protecție mai bună în caz de impact. VolvoSeria 200 dispunea de suspensie frontală de concepție nouă cu o schemă McPherson pentru a permite mai mult spațiu în jurul compartimentului motor, în timp ce suspensia din spate cu axă rigidă și bară Panhard a reprezentat o evoluție a celei implementate pe Seria 140/160. Direcția a fost apoi mult îmbunătățită odată cu introducerea unui sistem cu pinion și cremalieră plus servoasistare ca dotare standard la versiunile aflate în topul gamei.
Pe data de 21 august 1974, are loc lansarea oficială a modelului din Seria 240/260 care succedea în gamă Seria 140/160 și care reprezenta o evoluție importantă a acesteia. Designul a fost semnat de către Jan Wilsgaard și era inspirat din conceptul VESC (Volvo Experimental Safety Car) prezentat în 1972. Cu noile sale bare de protecție și partea frontală complet reproiectată Seria 240/260 măsura cu 13 cm mai mult decât Seria 140/160. Cu dimensiunile sale peste media clasei (Lxlxh: 4,823 x 1,720 x 1,430 m, ampatament 2,649 m) având un avantaj clar în fața principalilor rivali Audi 100 C2, Ford Granada B, Mercedes W123 sau Peugeot 604. La scurt timp, alături de varianta berlină denumită 244, gama a fost completată cu variantele 242 (berlină cu două uși) și 245 (break). Particularitatea break-urilor era că puteau găzdui la interior șapte pasageri datorită unei banchete pentru două locuri orientată în sens opus și care se plia în podeaua portbagajului.
De la debut, Seria 240 a fost disponibilă cu două motoare pe benzină cu 4 cilindri în linie: un 2 litri cu distribuție cu un arbore cu came lateral, alimentat cu un carburator monocorp Stromberg și care furniza 82 CP fiind preluat de la Seria 140 și unul nou de 2,1 litri având distribuție cu arbore cu came în chiulasă care dezvolta 97 CP în varianta cu carburator si 123 CP în varianta cu injectie. Pe unele piețe, în Italia de exemplu, din motive fiscale a fost disponibilă o versiune a motorului de 1,9 litri. În standard era propusă o cutie de viteze manuală cu 4 trepte, în timp ce pentru unele versiuni era oferită o cutie de viteze manuală cu 4 trepte plus overdrive iar opțional o transmisie automată cu 3 trepte. Au fost oferite trei versiuni de echipare: L (Luxe), DL (De Luxe) recunoscut după tapițeria din material textil și GL (Grand luxe) recunoscut după tapițeria din catifea sau piele și motorul cu injecție. În standard erau oferite: centurile de siguranță cu trei puncte, reglajul lombar al scauneleor față, retrovizoarele exterioare, tetierele față iar începând cu nivelul de echipare DL erau oferite centurile de siguranță pentru locurile din spate, radioul, și antena radio.
Din octombrie 1974, ca și precedenta versiune de top 164 a Seriei 140/160, a fost introdusă versiunea mai luxoasă denumită 264 echipată cu noul motor V6 PRV (Peugeot – Renault – Volvo) de 2,7 litri și 140 CP oferit în combinație cu o cutir de viteze manuală cu 4 trepte plus oversrive sau una automata cu 3 trepte. Acesta era propusă doar cu nivelul de echipare GL și va fi urmată la scurt timp de 265, care reprezenta varianta break a lui 264. Un an mai târziu era lansată varianta limuzină 245 Transfer cu 80 cm mai lungă și realizată pe baza variantei break 245. În cazul versiunilor 264/265 în echipamentul standard erau incluse: direcția sercoasistată, turometrul, ștergătoarele pentru faruri, antena radio electrică iar optional instalația de aer condiționat, trapa cu acționare manuală, tapițeria din piele și geamurile față electrice.
În cursul anului 1975, gama a fost completată cu versiunea 262 dotată cu o caroserie având două uși și care era comercializată doar pe piața nord americană iar un an mai târziu, este introdus nivelul de echipare GLE (Executive Grand Luxury) care avea ca dotări opționale suplimentare instalația de aer condiționat și vopseaua metalizată.
În anul 1976, Seria 240/260 a fost echipată în premieră mondială, cu un convertor catalitic asociat cu o sondă lambda. Acesta a permis eliminarea a 90% din emisiile poluante, cum ar fi monoxidul de carbon. Datorită acestui fapt, Seria 240/260 a fost votată „Cea mai curată mașină din Statele Unite” în anul 1978 de către California Air Resources Board. Tot în anul 1976 la Salonul Auto de la Paris este prezentată varianta limuzină 264 TE cu 80 cm mai lungă, realizată în colaborare cu carosierul Bertone și care dispunea la interior de 7 locuri.
La Salonul Auto de la Geneva din 1977 este lansată varianta coupe 262C care înlocuia în gamă pe 262 după o producție de doar 3.239 exemplare. Varianta 262C reprezintă o variantă de top mai exclusivă, proiectată și produsă în parteneriat cu carosierul italian Bertone. Aceasta avea în dotare unitatea V6 de 2,7 litri și beneficia de dotări standard premium precum: instalația de aer condiționat, direcția servoasistată, tapițeria din piele, cruise control, jantele din aliaj, închiderea centralizată a ușilor, geamurile cu acționare electrică, radio casetofonul, geamurile cu tentă fumurie sau antena electrică.
O ușoară schimbare a modelului Seria 240/260 a avut loc în august 1977 (a doua serie) când cromul apare în jurul perimetrului grilei și al farurilor iar elementele cromate care erau prezente pe aripi și capotă sunt îndepărtate. Farurile au devenit dreptunghiulare la toate versiunile iar motoarele de 2 și 2,1 litri dezvoltau puteri mai mari, de 90 și respectiv 100 CP grație introducerii unor noi tipuri de carburatoare. Anul următor, debuta versiunea 242 GT cu caroserie în două uși și echipată cu unitatea de 2,1 litri care în acest caz dezvolta 123 CP. Această versiune a fost comercializată doar pe unele țări europene.
Anul 1979, aduce un ușor facelift pentru versiunile 262C, 264 și 265 echipate cu motorul V6. La acestea se observă în special noile blocuri optice spate de dimensiuni mai mari, noile retrovizoare exterioare din material plastic cu reglaj din interior în locul celor cromate, noul capac al portbagajului cu deschidere mai joasă, noile inscripții Volvo dar și o planșă de bord restilizată. Tot din 1979, Seria 240 a primit un nou motor diesel cu 6 cilindri de 82 CP dezvoltat în comun cu Volkswagen iar versiunea 242 GT este dotată cu o nouă motorizare de 2,3 litri și 140 CP.
Cea de-a treia serie a modelului 240 lansată la finalul anului 1979 se deosebea prin grila frontală restilizată cu margine complet cromată și embelma de dimensiuni majorate precum și blocurile optice spate similare cu cele de la Seria 260. Interiorul prezenta aceleași modificări ca la Seria 260. Gama de motoarizări a suferit unele modificări prin eliminarea unității pe benzină de 2 litri, creșterea puterii la 123 CP a motorului pe benzină de 2,1 litri cu injecție sub denumirea GLE și introducerea motorului pe benzină de 2,3 litri cu 136 CP aflat atât în dotarea sedanului cât și break-ului sub denumirea GLT. În același timp au fost introduse noi dotări opționale precum: geamurile electrice față (Seria 240), geamurile electrice spate (Seria 260), radio casetofonul, tetierele pentru locurile din spate și geamurile cu tentă fumurie.
În prima jumătate a anului 1980 a fost efectuată o schimbare majoră pentru versiunile 262C, 264 și 265 care au beneficiat de o nouă grilă frontală recunoscută după logo-ul centrat, noi bare de protecție, faruri și indicatoare de direcție modificate, blocuri optice spate ușor majorate și un nou tablou de bord. Evoluția este mai semnificativă sub capotă acolo unde precedentul motor V6 PRV de 2,7 litri a fost înlocuit cu o evoluție a acestuia a cărui capacitate a crescut la 2,8 litri, alimentarea era cu injecție iar puterea furnizată 156 CP.
În septembrie 1980 este lansată versiunea mai performantă 244 Turbo, al cărui motor de 2,1 litri supraalimentat cu turbocompresor dezvolta 155 CP, Volvo oferind opțional un intercooler în catalogul său de accesorii pentru a crește puterea la 180 CP. Performanțe: viteză maximă 200 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 9,5 secunde. La scurt timp a fost disponibilă varianta break sub denumirea de 245 Turbo, făcând din aceasta primul break echipat cu motor pe benzină cu turbocompresor. În același timp este introdusă o nouă planșă de bord mai ergonomică dotată cu un tablou de bord mai complet și cu o nouă grafică iar radioul era acum poziționat în partea de sus a planșei de bord. Tot în cursul anului 1981 este stopată producția modelui 262C după un total de 6,622 unități.
În aprilie 1982, odată cu lansarea modelului 760, sedanul 264 iese din producție după un total de 132.390 exemplare. În același timp, versiunile 244 și 245 devin 240 și, respectiv 240 Station Wagon iar grila frontală este restilizată și sunt introduse noi bare de protecție iar nivelurile de echipare L și DL sunt înlocuite cu GL și GLE. Un an mai târziu varianta break 265 devine 260 și rămâne în producție până în cursul anului 1984, anul lansării variantei break a modelului 760, cu un total de 35.061 unități 265/260.
Din 1984, producția versiunii 242 este stopată după un total de 242.621 exemplare. Gama de motorizări pe benzină a suferit unele modificări, prin intoducerea unității de 2 litri cu injecție care furniza 117 CP în timp ce unitatea de 2,3 litri, grație unor îmbunătățiri livra acum 136 CP și care era asociat în standard cu o transmisie manială cu 5 trepte. În același timp, este propusă ca opțiune o nouă transmisie automată cu 4 trepte.
În 1985, a fost prezentată o gama complet reproiectată de motoare pe benzină: arhitectura generală a motorului nu s-a schimbat dar numeroase detalii au făcut posibilă reducerea consumului, vibrațiilor și confortului de utilizare. Anul următor aduce îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii atât de la exterior (grila frontală, elementele din jurul parbrizului și lunetei) cât și de la interior (scaunele, panurile portierelor) dar și la echipamentul de dotări pentru confort.
La mijlocul anului 1988 are loc o nouă revizuire a modelului 240 care a inclus și o simplificare a gamei de motorizări prin eliminarea unităților pe benzină de 2 litri cu carburator și 2,1 litri turbo. Un an mai târziu, gama de motorizări pe benzină este din nou simplificată, singura unitate disponibilă fiind cea de 2,3 litri cu injecție și 112 CP.
Din anul 1991, comercializarea variantei sedan este stopată pe majoritatea piețelor europene, după un număr total de 1.483.399 exemplare (244/240) iar începând din 1992 odată cu debutul la comercializare a modelului 850, gama este redusă la doar două versiuni de echipare: Polar (bază) și Super Polar, ambele oferite în combinație cu propulsoarele pe benzină de 2,3 litri și diesel aspirat de 2,4 litri. Pentru a marca sfârșitul producției, modelului, Volvo a lansat în 1993 seria Classic, o serie limitată la 1.600 unități iar ultimul exemplar a părăsit fabrica din Goteborg pe data de 14 mai 1993. Cu cele 2.855.861 unități comercializate, Seria 200 devine cel mai bine vândut și în același timp cel mai longeviv model Volvo de până atunci.
Foto: Volvo; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.