ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Unul din primele prototipuri de stil Volvo Seria 700 la scara reala
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Unul din ultimele prototipuri de stil Volvo Seria 700 la scara reala
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prototipuri ale viitorului Volvo Seria 700 in studiourile de design Volvo din 1978
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prototip Volvo Seria 700 Break la scara reala in 1978
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prototip Volvo Seria 700 Break la scara reala in 1979
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Unul din prototipurile Volvo Seria 700 in tipul testelor de anduranta in 1978
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prototip Volvo Seria 700 finalizat pentru productia de serie in 1978
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prima schita realizata de Bertone cu viitorul Volvo 780 in 1981
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Prototip Volvo Seria 700 Coupe la scara reala in 1981
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Schimbator de viteze cutie de viteze manuala cu 4 trepte plus overdrive
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
ARTICOLE ASEMANATOARE PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII 40 DE ANI DE LA DEBUTUL REVOLUTIONARULUI RENAULT ESPACE Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai […]
Lansat în februarie 1982, captivant pentru designul său geometric, modelul Volvo 760 din clasa superioară a fost bine primit atât de presă cât și de public, salvând Volvo Car Corporation dintr-o situație financiară mai puțin bună în acei ani și deschizând practic calea pentru ceea ce este acum compania suedeză. Cu cele peste 1,2 milioane de exemplare comercializate, modelele din Seria 700 pot fi considerate unele dintre cele mai de succes din istoria de 95 de ani a companiei suedeze.
La mijlocul anilor ’70, întreaga industrie de automobile trecea printr-o perioadă dificilă, criza petrolului tocmai se încheiase iar producătorul auto suedez Volvo se confrunta cu primele probleme datorate situației economice dificile din cadrul companiei care a dus și la o scădere a calității producției modelelor din Seria 200, care reprezenta la acel moment seria de modele cea mai importantă a gamei Volvo. Producția de automobile la fabrica din Torslanda de lângă Goteborg, devenise prea scumpă iar exportul nu mai era prea profitabil. Între timp, seriei de modele 200, din segmentul mediu superior, i s-a alăturat o nouă generație de modele, respectiv seria de modele compacte 340, a cărui producție a fost încredințată filialei olandeze Volvo Car BV (fostă Daf). Era nevoie însă urgent de un nou model pentru anii ’80, capabil să realizeze volume mari de vânzări, reafirmând calitățile proverbiale ale mărcii scandinave, un model conceput și construit pentru a răspunde nevoilor tot mai mari de eficiență a consumului, emisiilor și siguranței. Era totuși dificil de prezis ce fel de automobile și-ar dori clienții în noul deceniu, însă Volvo, și-a găsit până la urmă drumul cu noua serie de modele 700.
Proiectul viitorului model Volvo Seria 700 denumit inițial NV80/81 (NV de la New Vehicle și 80/81 pentru anul debutului) a demarat în cursul anului 1975, într-un moment în care condițiile se schimbau aproape zilnic iar în interiorul companiei se vehiculau opinii contradictorii cu privire la definirea liniilor caroseriei pentru noul model. Studiile atente și flexibilitatea considerabilă conduc într-un final echipa pe calea cea bună.
Dezvoltarea proiectului a fost ghidat de conceptele de bază ale producătorului Volvo, în această ordine: fiabilitate, eficiență a consumului de combustibil, robustețe, funcționalitate, silențiozitate, stil personal și confort ridicat. Pentru a reduce costurile, s-a decis ca noul model să împrumute o mare parte din mecanica seriei de modele 200, respectiv: transmisia pe roțile din spate, suspensia spate de tip semi-rigidă, sistemul de frânare servoasistat dotat cu discuri, direcția cu cremalieră dar și multe alte componente. Totuși, platforma a fost ușor modificată, ampatamentul alungit cu 10 cm față de Seria 200, deși modelul s-a dovedit a fi puțin mai scurt decât seria 200 dar cu aceeași lățime, în beneficiul spațiului interior. Viitorul model Seria 700 a fost chiar cu 100 kg mai ușor comparativ cu modelul din care a derivat. Stilul, pe de altă parte, trebuia să fie complet nou.
Redenumit P31 la finalul anului 1976, proiectul a fost modificat de mai multe ori iar din acest motiv lansarea modelului a fost amânată în mod repetat. Propunerile pentru design au fost numeroase și, printre acestea, mai multe au fost prezentate de designeri externi, precum Coggiola și Bertone din Torino. În cea mai mare parte, prioritate au avut sedanurile clasice, dar șeful de design de la Volvo, Jan Wilsgaard, a propus chiar o caroserie mai modernă în două volume de tip hatchback. În schimb, cei din departamentul financiar și marketing nu au vrut să riște și au insistat pe o linie tradițională. Și nu numai, aceasta trebuia să includă suprafețe plane și linii aproape drepte, de preferință cu unghiuri de 90°, pentru a ușura ștanțarea tablei, reducând pe cât posibil costurile de producție. Laturile perpendiculare și luneta aproape verticală, au creat, de asemenea, un sentiment de spațiu în interior, crescând ideea de confort. Și, mai presus de toate, au imprimat un caracter puternic modelului.
Inițial, reacțiile nu au fost complet pozitive, dar în Statele Unite ale Americii, principala piață țintă pentru noul model, acest stil deja prindea destul de bine. Alegerea s-a dovedit a fi cea potrivită chiar dacă în segmentul superior la acea dată se găseau modele cu linii rotunjite iar liniile aproape drepte ale noului Volvo au determinat un succes comercial excelent.
Dezvoltarea complexă a viitoarei Serii 700 a fost influențată și de noua legislație din SUA precum și de programul pentru motoarizări. În primăvara anului 1978 au fost finalizate primele prototipuri pentru teste cu care a fost demarată o lungă sesiune de teste și care a determinat prototipurile să parcurgă un total de 3.200.000 km pe trei continente, în cele mai diferite zone climatice posibile, pentru a pune la punct modelul la cele mai înalte standarde.
În anul 1980, a fost prezentat un concept car, care a fost mai mult decât un indiciu a ceea ce avea să prezinte Volvo în curând. VCC (Volvo Concept Car) a fost o versiune actualizată a așa zisului „cut back” al lui Wilsgaard și a fost modelul care a condus de fapt la stilul modelului de serie 760. Deși mai scurt în secțiunea din spate și dotat cu o caroserie break, era aproape identic cu modelul de serie. Chiar și la nivel tehnic, conceptul VCC prefigura schema tehnică a viitorului model 760 de serie și care dispunea de o o suspensie spate de tip constant-track iar sub capota frontală era poziționată o unitate turbodiesel care arăta în mod clar potențialul enorm de viitor al acestor motoare. După 40 de ani, conform tendinței actuale, nu mai poate părea surprinzător că Volvo a anunțat recent eliminarea motoarelor diesel din gama sa de modele.
Lansarea lui Volvo 760, programată inițial pentru Salonul Auto de la Frankfurt din 1981, a fost amânată pentru februarie 1982. La momentul lansării, modelul a luat prin surprindere atât presa cât și publicul datorită designului elegant și în același timp mai puțin convențional, calității constructive, plăcerii în conducere, confortului ridicat la rulare și a siguranței ridicate oferite pasagerilor în cel mai bun stil Volvo. Datorită dimensiunilor generoase ( Lxlxh: 4,800×1,760x 1,430 m, ampatament 2,770 m ) care erau ușor superioare față de modelele concurente din segmentul superior (Alfa Romeo 6, Audi 100, BMW Seria 5, Mercedes W123, Peugeot 505), modelul suedez dispunea de un habitaclu și un portbagaj foarte spațioase și care îi permiteau inclusiv cu echipamentul de dotări opționale premium (instalație de aer condiționat, trapă acționată electric, scaune cu multiple posibilități de reglare și încălzite, direcție servoasistată, retrovizoare exterioare reglabile electric, închidere centralizată pentru portiere, geamuri electrice spate, volan reglabil, radio casetofon stereo, trip computer, antenă electrică) să concureze cu modelele din clasa de lux. În funcție de dotările mai sus menționate, modelul 760 era propus în două versiuni: GL și GLE.
Inițial, modelul 760 a fost propus cu două propulsoare cu 6 cilindri, din care unul pe benzină V6 PRV (conceput în colaborare de Peugeot – Renault – Volvo) de 2.849 cmc, 156 CP și alimentat cu injecție K-Jetronic precum și un turbo diesel “6 în linie” D24 de 2.383 cmc și 114 CP. De fapt, numărul șase din nomenclatura „760” se referea la cilindri. Unitatea diesel, de origine Volkswagen, a fost reproiectată de Volvo prin adoptarea configurației cu șase cilindri în linie. Cu acest grup motopropulsor, în 1982, modelul 760 a devenit cel mai rapid automobil diesel din lume (viteză maximă 170 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 13 secunde). Din ianuarie 1984 gama a inclus și o unitate turbo pe benzină cu 4 cilindri, de 2.316 cmc, 179 CP și alimentată cu injecție, fiind singura care a încălcat regula de „6” și care asigura o viteză maximă de peste 200 km/h. În funcție de piețele de export, propulsoarele modelului din clasa superioară de la Volvo era propus cu transmisii manuale cu 4 rapoarte plus overdrive electronic sau 5 rapoarte precum și automate cu 3 rapoarte.
În stilul perfect Volvo, comercializarea modelului a demarat cu versiunile high-end 760 iar din ianuarie 1984, gama a fost extinsă spre extrema cealaltă prin lansarea modelului 740 care se dorea o variantă mai economică a modelului 760 având un echipament de dotări simplificat, mai puține elemente cromate la exterior și care era dotat cu motoare pe benzină de 2 și 2,3 litri cu 4 cilindri în linie și diesel sau turbo diesel cu 6 cilindri de 2,4 litri. Puterile dezvoltate în acest caz erau cuprinse între 116 și 190 CP pentru unitățile pe benzină și între 82 și 116 CP pentru unitatea diesel, disponibilă în versiune aspirată și turbo. La fel ca modelul 760 și pentru modelul 740 erau propuse două niveluri de echipare: GL și GLE.
În decembrie 1984 are loc lansarea variantei de caroserie break denumită Station Wagon. Disponibilă pentru ambele modele 740 și 760, aceasta dispunea de un portbagaj cu o capacitate impresionantă care putea varia între 600 și 1900 litri și care reprezenta o referință pentru acest segment de piață. Un an mai târziu, modelele 760 și 740 beneficiază de restilizări la unele detalii de la exterior (grila frontală, oglinzile retrovizoare, jante) și puteau fi echipate opțional cu sistem de control al tracțiunii și dispozitiv antiblocaj ABS pentru frâne.
La ediția din 1985 a Salonului Auto de la Geneva, debuta modelul de top al gamei, denumit 780 ca succesor direct al modelului 262C. Acesta beneficia de o caroserie coupe cu 5 locuri proiectată și fabricată de carosierul Bertone și era echipat cu motorizările cu 6 cilindri cu excepția unor țări precum Italia, Belgia, Grecia și Portugalia unde era oferită și motorizarea pe benzină turbo cu 4 cilindri de 2 (155 CP) sau 2,3 litri (190 CP). Comercializat începâd din anul 1986, modelul dispunea de un echipament de dotări premium standard extins în care erau incluse: controlul automat al istalației de aer condiționat, scaunele reglabile electric, trapa cu acționare electrică, regulatorul de viteză, volanul reglabil pe 3 direcții, ABS-ul, computer-ul de bord, sistemul audio stereo cu 6 boxe și finisările din lemn la interior.
În noiembrie 1987, modelul 760 a beneficiat de numeroase actualizări. La exterior, cele mai vizibile dintre cele peste 2.000 de îmbunătățiri au fost la partea frontală complet revizuită, care a inclus o nouă grilă frontală inclinată, noi grupuri optice aerodinamice, o capotă ușor înclinată și mai profilată realizată din aluminiu și ștergătoarele de parbriz disimulate. La interior se evidențiau planșa de bord restilizată cu consola centrală înclinată spre postul de conducere, scaunele de concepție nouă dar și noile materiale pentru finisări. În echipamentul de dotări erau acum incluse: retrovizoarele exterioare cu sistem de degivrare, computer-ul de bord, regulatorul de viteză, volanul reglabil pe 3 poziții și un nou sistem audio stereo. Din punct de vedere tehnic, cea mai importantă modificare a fost adusă suspensiei spate care avea implementată o nouă schemă cu roți independente de tip multibraț cu 4 brațe în locul celei semi-rigide și care a fost introdusă concomitent și pe modelul 780 care beneficia în plus de sistem de reglare automată Nivomat al amortizoarelor. În același timp a fost introdusă o nouă cutie de viteze automată cu 4 rapoarte. Varianta de caroserie break, 760 Station Wagon a beneficiat de aceleași modificări ca varianta berlină, cu excepția suspensiei spate care utiliza aceeași schemă cu axă rigidă.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 1988 debuta versiunea 740 GLT 16V dotată cu un motor cu 4 cilindri de 2,3 litri (139 CP) care dispunea în premieră pentru Volvo de distribuție cu 4 supape pe cilindru și care oferea o bun compromis între performanțe și consumul de combustibil.
În septembrie 1989, pentru modelul 740 este realizat un ușor facelift care a vizat în special partea frontală care dispunea acum de grupuri optice și o grilă frontală restilizate. Versiunea 740 Turbo se diferenția prin grupurile optice majorate și o grilă cu design specific. Tot la exterior ieșeau în evidență barele de protecție de concepție nouă, cea din față integrată cu spoiler precum și blocurile optice spate în stilul celor de la modelul 780. Modificările de la interior s-au limitat la mici restilizări la unele detalii precum și la noi materiale pentru finisări. În același timp au fost introduse o nouă suspensie spate pentru varianta berlină, similară cu cea a modelelor 760 și 780 precum și noi dotări de siguranță și confort. Tot în anul 1989, modelul 780 beneficiază de îmbunătățiri de ordin stilistic la unele detalii atât de la exterior cât și de la interior.
La începutul anului 1990, varianta berlină a modelului 760 a primit stopuri noi inspirate din stilul modelului 780 și unele îmbunătățiri la interior. Producția modelului 760 a încetat în iunie 1990 fiind înlocuit în gamă cu modelul 960, numărul total de exemplare fabricate fiind de 221.309.
În anul 1991, atât modelul 740, cât și succesorul acestuia, modelul 940 introdus în septembrie 1990, au beneficiat de un tablou de bord similar ca aspect cu cel întâlnit la modelul 760. Tot în același an, este stopată și producția modelului 780 care a totalizat 9.116 exemplare. Producția modelului 740 a încetat în octombrie 1992 după un număr total de 1.009.395 exemplare.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Volvo; Volvotips; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.