Convertoarele electrice specializate EV realizate de către firma britanică Everrati se vor afla în curând în dotarea modelelor sport de tip replică de la firma americană Superformance. Gama de modele clasice cu propulsie electrică va debuta cu un Ford GT40 dotat cu un astfel de tip de propulsie.
Dacă în ultimul timp, industria auto se face remarcată tot mai des cu lansarea de noi modele cu propulsie electrică, se pare că o parte din automobilele clasice autentice precum și replicile acestora vor fi și ele „afectate” de acest trend actual prin conversia de la motorul cu combustie la cel electric. De acest „tratament” nu vor scăpa nici chiar modelele din segmentul sport pentru că de curând, firma britanică Everrati, a anunțat că va rupe tradiția și va oferi replici ale legendarului model Ford GT40 ale căror propulsoare V8 clasice cu combustie vor fi înlocuite cu motoare electrice alimentate cu ajutorul baterilor.
Compania britanică Everrati, care realizează din acest an la comandă conversii cu motoare electrice pentru modelul sport youngtimer Porsche 911 din seria 964 a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că a demarat deja conversia EV a primului său Ford GT40, pe baza unui model replică echipat cu motor V8. Pentru a nu afecta starea unui model original neprețuit, britanicii de la Everrati au hotărât să folosească în acest caz o replică licențiată produsă de către firma americană Superformance, specializată inclusiv pe replici ale modelelor sport Shelby Cobra, Chevrolet Corvette și bineînțeles Ford GT40.
Conducerea Everrati a declarant că, pentru GT40 EV va fi utilizată o „unitate electrică și un sistem de baterii personalizat”. Acestea vor fi instalate într-un mod care imită distribuția greutății pe ambele punți și caracterul sportiv pronunțat ale originalului Ford GT40, ceea ce înseamnă, cu siguranță că, comportamentul dinamic, manevrabilitatea și livrarea generală a puterii nu vor fi afectate.
PORSCHE 911 CU PROPULSIE ELECTRICĂ DE LA EVERRATI
Conform celor declarate, acest model ar putea fi primul dintr-o serie de mai multe GT-uri sau chiar ar putea deschide calea pentru replicile Shelby Cobra, Ferrari Daytona și Chevrolet Corvette de la Superformance dotate cu propulsie electrică. Trebuie reținut, că acest tip de propulsie electrică, nu elimină propulsia convențională cu motor V8 aflată în dotarea modelelor de la Superformance.
Planificarea și dezvoltarea vor avea loc la atelierele Everrati din Upper Heyford, Oxfordshire (Marea Britanie), cu un șasiu prototip deja construit și complet adaptat de la puterea ICE la propulsie electrică avansată la fosta bază aeriană americană din Cotswolds.
Superformanxe are în oferta sa o gamă completă de modele tip replică de înaltă performanță pentru unele dintre cele mai iconice modele sport din toate timpurile. Toate aceste modele sunt construite sub licență de la deținătorii mărcilor, inclusiv GM și SAFIR GT40, adăugând autenticitate și valoare. Vândut ca șasiu modulabil, un model realizat de Superformance poate fi configurat cu transmisii și tren de rulare originale sau moderne.
Justin Lunny, fondator și CEO, Everrati a declarat:
„Acesta este parteneriatul perfect. Singurul accent atât al lui Everrati cât și al Superformance îl reprezintă mașinile iconice, iar Lance și echipa sa de profesioniști își aduc cu adevărat contribuția când vine vorba de realizarea unui șasiu al unora dintre cele mai legendare modele din istoria auto. Implementarea cu motoarele noastre electrice avansate EV pe aceste șasiuri și ingineria de precizie vor spori performanța, păstrând în același timp esența și spiritul originalului model. Ne propunem să creăm cele mai bune modele sport electrice ca manevrabilitate și performanțe, în același timp, dovedind viitorul acestor adevărate modele iconice din trecut.
Destul de multe modele legendare au fost create de parteneriate anglo-americane în anii ’60. Cel mai bun exemplu în acest sens a fost Ford-ul GT40 dezvoltat la începutul anilor ’60 de o echipă din Marea Britanie condusă de fostul inginer britanic Roy Lunn, de la Ford Advanced Vehicles din Slough. Caroseria sa a fost realizată chiar de Abbey Panels în Coventry, înainte ca mașina terminată și să fie expediată în SUA pentru a fi dezvăluită cu o zi înainte la New York Auto Show, în aprilie 1964.
Deci, se pare extrem de potrivit ca Everrati să fie într-un parteneriat cu Superformance, promovând nu doar moștenirea modelelor sport iconice, ci și parteneriatul dintre Marea Britanie și SUA. O altă conexiune transatlantică este că sediul nostru de dezvoltare este situat pe o fostă bază aeriană americană în mediul rural din Oxfordshire. ”
UN FORD GT40 CU DOAR 1180 DE MILE ÎN OFERTA UNUI DEALER BRITANIC
Everrati Automotive Limited a fost întotdeauna dornică să se facă cunoscută ca o companie specializată în „redefinirea și protecția viitorului” a modelelor sport iconice prin integrarea celor mai noi sisteme de propulsie pentru vehicule electrice (EV) și tehnologie de ultimă oră.
Chiar dacă detaliile tehnice complete ale noului GT40 EV echipat cu motor electric nu sunt încă publicate oficial, conform unor surse, ambele companii se pregătesc pentru demararea producției în scurt de timp, urmând apoi să facă publice mai multe detalii și caracteristici.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Everrati
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI