FERRARI MILLE MIGLIA CREAT DE CAROSIERUL SBARRO

22 iunie 2020
Comments off
157 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu astfel de ingrediente. La fel se întâplă și cu un reprezentant extrem de rar, numit Ferrari Mille Miglia Sbarro și care beneficiază de toate aceste trei ″ingrediente″ esențiale pentru obținerea performanțelor de top.

Franco Sbarro reprezintă un nume care întotdeauna a oferit o combinație reușită situată undeva între geniu și extravaganță fiind coform specialiștilor unul dintre cei mai creativi designeri auto de până acum. În cele ce urmează nu vom încerca să descriem pe larg istoria carosierului elvețian Sbarro dar ne vom opri asupra uneia dintre creațiile sale realizată într-unul dintre cele mai bune momente din viața sa.

Elvețianul de origine italiană Franco Sbarro, s-a făcut cunoscut în domeniul auto de-a lungul anilor în special ca designer și constructor de replici ale unor modele auto legendare. Acesta a realizat numeroase concepte foarte atractive și în același timp exclusive care au putut fi admirate la standul său la ultimele 45 de ediții ale Salonului Auto de la Geneva. Unul dintre cele mai cunoscute exemple în acest sens este cu siguranță Lola T70, dar au existat, de asemenea, realizări și conversii decente ale unor modelele legendare precum Ford GT40, BMW 328, Mercedes 540K, Ferrari 330 P4 și chiar Bugatti Royale, Franco Sbarro fiind întotdeauna deschis la cererile venite din partea clienților pretențioși care sunt dispuși să învestească importante sume de bani pentru un model unicat, fie el și replică.

La capitolul concept car-uri spectaculoase create de Sbarro în ultimii 35 de ani, merită amintite: Brescia (1985), Challenge (1985), Monster G (1987), Robur (1988), Astro (1992), Oxalys (1994), Alcador (1995), Issima (1996), Ionos (1997), GT1 (1999), Scorpius (2000), Diva (2006), Essenza (2010).  Puțini cunosc faptul că, în atelierul elvețianului din Neuchatel, a fost creat un concept spectaculos al unui model cu caroserie tip station wagon realizat pe baza Citroen-ului Axel (varianta pentru export a Oltcit-ului) care a fost denumit Sbarro Onyx Axel și prezentat la ediția din 1984 a Salonului Auto de la Geneva.

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDĂ

La cererea expresă venită din partea unor clienți mai exclusiviști și pasionați de modelele Ferrari de competiție care au concurat cu succes în anii ’50 în celebra cursă Mille Miglia din Italia, carosierul Sbarro a realizat între anii 1973 – 1979 un număr de 6 sau 7 exemplare de replici ale legendarului model Ferrari 290 MM, cu care pilotul italian Eugenio Castellotti a câștigat ediția din 1956 a cursei Mille Miglia în timp ce pe locul al patrulea la volanul aceluiași model s-a clasat campionul mondial de Formula 1 de la acea vreme, argentinianul Juan Manuel Fangio. După mai bine de un sfert de secol, între anii 2005 – 2006, la cererea expresă venită din partea unor colecționari nostalgici, Sbarro a mai realizat alte trei exemplare tip replică al aceluiași mult râvnit Ferrari 290 Mille Miglia și care au fost construite pe baza unor modele Ferrari de serie din anii ’80, primul dintre cele trei exemplare fiind expus cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 2005.

Unul dintre exemplarele din prima serie se află de câțiva ani în posesia unui colecționar din România și a fost construit în anul 1979 pe o platformă scurată (ampatamentul măsurând 2.40 m față de 2.70m ) a cunoscutului model de serie din categoria Gran Turismo, Ferrari 400GT și cu care am avut ocazia unică de a efectua un scurt test drive. Schema tehnică adoptată, cu motor V12 frontal, cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte plus diferențial autoblocant, suspensie independentă cu brațe tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate și direcție cu melc globoidal și rolă este una tradițională pentru modelele Ferrari de serie din anii ’70 – ’80.

La o primă vedere, am fost plăcut surprins de liniile și detaliile fascinante ale caroseriei tip barchetta care respectă în mare design-ul original al modelului Ferrari de competiții de acum mai bine de 60 de ani creat la acea dată de Sergio Scaglietti. Cel mai interesant detaliu pare a fi parbrizul care este tipic pentru modelele de competiție din acea perioadă și care pentru șoferii cu o înălțime de peste 1.80m ca în cazul meu, părea un pic redus ca dimensiuni. La interior, funcționalitatea este exact așa cum ar trebui să fie într-un automobil de competiții, extrem de simplă, cu comenzile principale poziționate la îndemână și ușor de acționat iar în plus pentru pasionații curselor de regularitate rezervate automobilelor clasice, există montat echipament trip meter precum și centuri de siguranță Recaro în 4 puncte.

MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO

Postul de conducere este tipic pentru un automobil de competiții, coborât și întins, care permite o vizibilitate excelentă la condus și la instrumentarul de bord, în timp ce scaunele de tip competițional din dotare, oferă o susținere excelentă. Pentru finisare, care este similară oricărui producător de tip manufacturier, au fost utilizate materiale de calitate precum: pielea pentru tapițeria scaunelor, lemn pentru volan sau aluminiu pentru tunelul central.

Și cum se comportă la drum acest Ferrari creat de Sbarro? Se descurcă destul de bine cu cei 340 CP dezvoltați de motorul V12 de 4,8 litri alimentat cu ajutorul a 6 carburatoare dublu corp Weber, care sunt mai mult de cât suficienți pentru o greutate inferioară a 1.000 kg și asta se observă cel mai bine când se apasă cu insistență pedala de accelerație. Constructorul ne anunță că, accelerația de la 0 la 100 km/h se poate realiza în doar 5,4 secunde și acest lucru l-am putut verifica din plin în timpul testului efectuat în mare parte pe autostradă și în urma căruia putem da crezare acestuia care ne comunică și o viteză maximă de 280 km/h. În acelși timp am fost plăcut surprins de reprize care sunt impresionante mai ales în treptele inferioare ale cutiei de viteze.

La prima vedere, aceste performanțe par a fi chiar mai bune de cât cele ale modelului original care avea în dotare un motor V12 de 3,5 litri care dezvolta „doar” 320 CP și care era asociat cu o cutie de viteze manuală cu numai 4 trepte. În ceea ce privește manevrabilitatea, ținuta de drum și stabilitatea, acestea sunt le superlativ și contribuie din plin la obținerea performanțelor de înalt nivel mai sus menționate. De asemenea, merită menționat eficacitatea sistemului de frânare care este servoasistat și prevăzut cu discuri ventilate la ambele punți (la modelul original acesta era prevăzut doar cu tamburi) și direcția care este promptă și sigură chiar și la viteze ridicate mulțumită unei demultiplicări scurte și care se dovedește suficient de lejeră la manevrele de parcare în ciuda lipsei servoasistării.

FERRARI MONDIAL – UN GRAN TURISMO CARE TREBUIE REDESCOPERIT

Pentru mine conducerea acestui automobil sport exclusiv în această configurație tehnică a reprezentat o experiență unică în timp ce pentru pasionații și colecționarii din România și nu numai le recomandăm achiziția unui astfel de automobil care constituie o investiție sigură mai ales că, actualul proprietar dorește să vândă acest exclusiv Ferrari aflat într-o stare impecabilă și cu un istoric complet de mentenanță. Pentru mai multe detalii despre acest automobil puteți contacta direct vânzătorul la tel. +40 725. 402.184 sau la adresa de e-mail: [email protected]

Date tehnice:

Motor: frontal, longitudinal, 12 cilindri in V la 60°. Alesaj 81 mm – Cursă 78 mm. Cilindree 4823 cm³ – Putere 340 CP la 6500 rpm. Cuplu 48 daNm la 3600 rpm. Raport de compresie 8,8:1 .Distribuție cu patru axe cu came în chiulasă. Alimentare cu 6 carburatoare dublu corp Weber 38 DCOE.

Transmisie: tractiune spate. Cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Diferențial autoblocant. Pneuri 205/70 14.

Șasiu: tubular. Caroserie cabrio cu două uși și două locuri. Suspensie față – spate cu roți independente, brațe transversale tip paralelogram deformabil, arcuri elicoidale, bare stabilizatoare și amortizoare hidraulice. Frâne cu discuri ventilate și servofrână. Direcție cu melc globoidal și rolă.

Dimensiuni: Ampatament 2.40 m. Ecartament față 1.47 m. Ecartament spate 1.50 m. Lungime 4.13 m. Lățime 1.65 m. Înălțime 1.03 m. Masă 980 kg. Rezervor combustibil 120 litri. Pneuri 215/70 VR 15.

Performante: Viteză maximă 280 km/h. Accelerație 0-100 km/h în 5.4 secunde.

 

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.