joi 12 iunie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Test Drive

FERRARI MILLE MIGLIA CREAT DE CAROSIERUL SBARRO

by Stefan George
22 iunie 2020
in Test Drive
1k
VIEWS
  • FERRARI MILLE MIGLIA CREAT DE CAROSIERUL SBARRO

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/FERRARI-MILLE-MIGLIA-CREAT-DE-CAROSIERUL-SBARRO-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-creat-de-carosierul-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-15.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-7.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-8.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-9.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-10.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-11.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-12.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-13.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-14.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Cockpit Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Cockpit-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    cockpit-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Cockpit Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Cockpit-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    cockpit-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Cockpit Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Cockpit-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    cockpit-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Interior Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Interior-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    interior-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Interior Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Interior-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    interior-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Interior Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Interior-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    interior-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Detaliu parbriz Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Detaliu-parbriz-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    detaliu-parbriz-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Geam lateral Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Geam-lateral-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    geam-lateral-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Logo Sbarro pe schimbator de viteze

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Logo-Sbarro-pe-schimbator-de-viteze.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    logo-sbarro-pe-schimbator-de-viteze
  • Motor V12 de 4.8L

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Motor-V12-de-4.8L.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    motor-v12-de-48l
  • Motor V12 de 4.8L (2)

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Motor-V12-de-4.8L-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    motor-v12-de-48l-2
  • Motor V12 de 4.8L (3)

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Motor-V12-de-4.8L-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    motor-v12-de-48l-3
  • Janta Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Janta-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    janta-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Fanta laterala aerisire motor Ferrari Mille Miglia Sbarro

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Fanta-laterala-aerisire-motor-Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    fanta-laterala-aerisire-motor-ferrari-mille-miglia-sbarro
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
  • Ferrari Mille Miglia Sbarro la evenimentul Mamaia Clasic Show 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2020/06/Ferrari-Mille-Miglia-Sbarro-la-evenimentul-Mamaia-Clasic-Show-2019-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE TEST DRIVE MINI COOPER D Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu […]

    ferrari-mille-miglia-sbarro-la-evenimentul-mamaia-clasic-show-2019
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

TEST DRIVE MINI COOPER D

Motor V12, cutie de viteze manuală și caroserie tip barchetta, aceasta se pare că reprezintă combinația ideală pentru un adevărat pasionat de performanțe sportive și a carui inimă face să bată din ce în ce mai repede în momentul când se află la volanul unui automobil cu astfel de „ingrediente”. La fel se întâmplă și cu un reprezentant extrem de rar, numit Ferrari Mille Miglia Sbarro și care beneficiază de toate aceste trei ″ingrediente″ esențiale pentru obținerea performanțelor de top.

Franco Sbarro reprezintă un nume care întotdeauna a oferit o combinație reușită situată undeva între geniu și extravaganță fiind coform specialiștilor unul dintre cei mai creativi designeri auto de până acum. În cele ce urmează nu vom încerca să descriem pe larg istoria carosierului elvețian Sbarro dar ne vom opri asupra uneia dintre creațiile sale realizată într-unul dintre cele mai bune momente din viața sa.

Elvețianul de origine italiană Franco Sbarro, s-a făcut cunoscut în domeniul auto de-a lungul anilor în special ca designer și constructor de replici ale unor modele auto legendare. Acesta a realizat numeroase concepte foarte atractive și în același timp exclusive care au putut fi admirate la standul său la ultimele 45 de ediții ale Salonului Auto de la Geneva. Unul dintre cele mai cunoscute exemple în acest sens este cu siguranță Lola T70, dar au existat, de asemenea, realizări și conversii decente ale unor modelele legendare precum Ford GT40, BMW 328, Mercedes 540K, Ferrari 330 P4 și chiar Bugatti Royale, Franco Sbarro fiind întotdeauna deschis la cererile venite din partea clienților pretențioși care sunt dispuși să învestească importante sume de bani pentru un model unicat, fie el și replică.

La capitolul concept car-uri spectaculoase create de Sbarro în ultimii 35 de ani, merită amintite: Brescia (1985), Challenge (1985), Monster G (1987), Robur (1988), Astro (1992), Oxalys (1994), Alcador (1995), Issima (1996), Ionos (1997), GT1 (1999), Scorpius (2000), Diva (2006), Essenza (2010).  Puțini cunosc faptul că, în atelierul elvețianului din Neuchatel, a fost creat un concept spectaculos al unui model cu caroserie tip station wagon realizat pe baza Citroen-ului Axel (varianta pentru export a Oltcit-ului) care a fost denumit Sbarro Onyx Axel și prezentat la ediția din 1984 a Salonului Auto de la Geneva.

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDĂ

La cererea expresă venită din partea unor clienți mai exclusiviști și pasionați de modelele Ferrari de competiție care au concurat cu succes în anii ’50 în celebra cursă Mille Miglia din Italia, carosierul Sbarro a realizat între anii 1973 – 1979 un număr de 6 sau 7 exemplare de replici ale legendarului model Ferrari 290 MM, cu care pilotul italian Eugenio Castellotti a câștigat ediția din 1956 a cursei Mille Miglia în timp ce pe locul al patrulea la volanul aceluiași model s-a clasat campionul mondial de Formula 1 de la acea vreme, argentinianul Juan Manuel Fangio. După mai bine de un sfert de secol, între anii 2005 – 2006, la cererea expresă venită din partea unor colecționari nostalgici, Sbarro a mai realizat alte trei exemplare tip replică al aceluiași mult râvnit Ferrari 290 Mille Miglia și care au fost construite pe baza unor modele Ferrari de serie din anii ’80, primul dintre cele trei exemplare fiind expus cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 2005.

Unul dintre exemplarele din prima serie se află de câțiva ani în posesia unui colecționar din România și a fost construit în anul 1979 pe o platformă scurată (ampatamentul măsurând 2.40 m față de 2.70m ) a cunoscutului model de serie din categoria Gran Turismo, Ferrari 400GT și cu care am avut ocazia unică de a efectua un scurt test drive. Schema tehnică adoptată, cu motor V12 frontal, cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte plus diferențial autoblocant, suspensie independentă cu brațe tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate și direcție cu melc globoidal și rolă este una tradițională pentru modelele Ferrari de serie din anii ’70 – ’80.

La o primă vedere, am fost plăcut surprins de liniile și detaliile fascinante ale caroseriei tip barchetta care respectă în mare design-ul original al modelului Ferrari de competiții de acum mai bine de 60 de ani creat la acea dată de Sergio Scaglietti. Cel mai interesant detaliu pare a fi parbrizul care este tipic pentru modelele de competiție din acea perioadă și care pentru șoferii cu o înălțime de peste 1.80m ca în cazul meu, părea un pic redus ca dimensiuni. La interior, funcționalitatea este exact așa cum ar trebui să fie într-un automobil de competiții, extrem de simplă, cu comenzile principale poziționate la îndemână și ușor de acționat iar în plus pentru pasionații curselor de regularitate rezervate automobilelor clasice, există montat echipament trip meter precum și centuri de siguranță Recaro în 4 puncte.

MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO

Postul de conducere este tipic pentru un automobil de competiții, coborât și întins, care permite o vizibilitate excelentă la condus și la instrumentarul de bord, în timp ce scaunele de tip competițional din dotare, oferă o susținere excelentă. Pentru finisare, care este similară oricărui producător de tip manufacturier, au fost utilizate materiale de calitate precum: pielea pentru tapițeria scaunelor, lemn pentru volan sau aluminiu pentru tunelul central.

Și cum se comportă la drum acest Ferrari creat de Sbarro? Se descurcă destul de bine cu cei 340 CP dezvoltați de motorul V12 de 4,8 litri alimentat cu ajutorul a 6 carburatoare dublu corp Weber, care sunt mai mult de cât suficienți pentru o greutate inferioară a 1.000 kg și asta se observă cel mai bine când se apasă cu insistență pedala de accelerație. Constructorul ne anunță că, accelerația de la 0 la 100 km/h se poate realiza în doar 5,4 secunde și acest lucru l-am putut verifica din plin în timpul testului efectuat în mare parte pe autostradă și în urma căruia putem da crezare acestuia care ne comunică și o viteză maximă de 280 km/h. În acelși timp am fost plăcut surprins de reprize care sunt impresionante mai ales în treptele inferioare ale cutiei de viteze.

La prima vedere, aceste performanțe par a fi chiar mai bune de cât cele ale modelului original care avea în dotare un motor V12 de 3,5 litri care dezvolta „doar” 320 CP și care era asociat cu o cutie de viteze manuală cu numai 4 trepte. În ceea ce privește manevrabilitatea, ținuta de drum și stabilitatea, acestea sunt le superlativ și contribuie din plin la obținerea performanțelor de înalt nivel mai sus menționate. De asemenea, merită menționat eficacitatea sistemului de frânare care este servoasistat și prevăzut cu discuri ventilate la ambele punți (la modelul original acesta era prevăzut doar cu tamburi) și direcția care este promptă și sigură chiar și la viteze ridicate mulțumită unei demultiplicări scurte și care se dovedește suficient de lejeră la manevrele de parcare în ciuda lipsei servoasistării.

FERRARI MONDIAL – UN GRAN TURISMO CARE TREBUIE REDESCOPERIT

Pentru mine conducerea acestui automobil sport exclusiv în această configurație tehnică a reprezentat o experiență unică în timp ce pentru pasionații și colecționarii din România și nu numai le recomandăm achiziția unui astfel de automobil care constituie o investiție sigură mai ales că, actualul proprietar dorește să vândă acest exclusiv Ferrari aflat într-o stare impecabilă și cu un istoric complet de mentenanță.

Date tehnice:

Motor: frontal, longitudinal, 12 cilindri in V la 60°. Alesaj 81 mm – Cursă 78 mm. Cilindree 4823 cm³ – Putere 340 CP la 6500 rpm. Cuplu 48 daNm la 3600 rpm. Raport de compresie 8,8:1 .Distribuție cu patru axe cu came în chiulasă. Alimentare cu 6 carburatoare dublu corp Weber 38 DCOE.

Transmisie: tractiune spate. Cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Diferențial autoblocant. Pneuri 205/70 14.

Șasiu: tubular. Caroserie cabrio cu două uși și două locuri. Suspensie față – spate cu roți independente, brațe transversale tip paralelogram deformabil, arcuri elicoidale, bare stabilizatoare și amortizoare hidraulice. Frâne cu discuri ventilate și servofrână. Direcție cu melc globoidal și rolă.

Dimensiuni: Ampatament 2.40 m. Ecartament față 1.47 m. Ecartament spate 1.50 m. Lungime 4.13 m. Lățime 1.65 m. Înălțime 1.03 m. Masă 980 kg. Rezervor combustibil 120 litri. Pneuri 215/70 VR 15.

Performante: Viteză maximă 280 km/h. Accelerație 0-100 km/h în 5.4 secunde.

 

Text & Foto: Auto Retro Passion

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: FerrariFerrari ClassicheIstoria FerrariMille MigliaMuzeul FerrariMuzeul Mille Miglia
Previous Post

LANCIA FLAVIA PRIMUL AUTOMOBIL ITALIAN CU TRACTIUNE FATA SERBEAZA 60 DE ANI

Next Post

ALFA ROMEO A SERBAT JUMATATE DE SECOL CU MODELUL MONTREAL

ARTICOLE ASEMANATOARE

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025
Events

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024
News

CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024

11 ianuarie 2025
COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE
News

COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE

4 decembrie 2024
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024
Events

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA BOLOGNA 2024

31 octombrie 2024

ARTICOLE RECENTE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ