Ultimele articole

TEST DRIVE MINI COOPER D

7 iulie 2018
Comments off
39 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cu ocazia deplasării la Concorsul de Eleganță de la Sinaia în calitate de jurnalist acreditat și reprezentant Motor Clasic Magazin, am avut la dispoziție un Mini Cooper D cu 3 uși din gama Mini care l-a începutul anului a beneficiat de un facelift aducând o serie de îmbunătățiri, acesta fiind oferit prin amabilitatea BMW Group România, partener oficial al acestui eveniment.

De la începutul acstui an, modelele producătorului britanic Hatchback cu 3 și 5 uși dar și Cabriolet vin cu unele retușuri la exterior și la interior precum și cu numeroase îmbunătățiri de nivel tehnologic. De asemenea, britanicii au pregătit noi opțiuni de personalizare și o gamă revizuită de dotări standard. Debutul internațional al variantei revizuite s-a petrecut cu ocazia Salonului Auto de la Detroit din 14 ianuarie iar comercializarea pe piața din România a demarat la începutul lunii mai.

Facelift-ul operat la exterior include blocuri optice cu LED și tehnologie Matrix pentru faza lungă. Astfel, patru segmente aranjate orizontal se activează sau se dezactivează independent în funcție de situație, astfel încât ceilalți participanți la trafic să nu fie deranjați. Această nouă tehnologie devine activă la viteze de peste 70 km/h. Pentru că Mini este la origine britanic, producătorul dorește să sublinieze acest lucru și prin semnătura luminoasă a stopurilor care au fost proiectate pentru a oferi imaginea Union Jack (drapelul Regatului Unit). Toate sursele care formează grafica Union Jack folosesc LED-uri. Tot la exterior merită amintit și noul logo care are acum un design simplificat. Design-erii au eliminat umbrele și tonurile de gri, iar rezultatul este un logo nou în care albul și negrul contrastează puternic. De asemenea, pentru Mini sunt disponibile acum trei nuanțe noi de culori pentru caroserie: Emerald Grey, Starlight Blue și Solaris Orange (aceasta din urmă fiind în dotarea exemplarului testat), dar și opțiunea Piano Black Exterior la care elementele cromate din zona blocurilor optice, a stopurilor și a grilei sunt înlocuite cu unele de culoare neagră. În plus, Mini oferă și jante de 17 inch cu un design personalizat: Roulette Spoke, Propeller Spoke și Rail Spoke.

La interior, odată cu acest facelift, Mini oferă un volan multifuncțional iar ecranul color de 6.5 inch (16.51cm), USB-ul şi interfaţa Bluetooth devin dotări standard. În plus, sistemul de infotainment poate fi comandat și cu un ecran tactil. De asemenea, Mini oferă și un compartiment special pentru încărcarea wireless a telefoanelor inteligente. Acest compartiment a fost integrat în contiera centrală. În același timp, serviciul Mini Connected a primit și el o serie de funcții noi. Tot la interior, a fost exinsă gama de decorațiuni din piele și suprafețe de interior și Colour Lines, fiecare client putând să-și personalizeze interiorul prin MINI Yours Customised. Versiunile cu facelift Mini Hatch cu 3 și 5 uși pot fi comandate acum alături de tapițeria cu piele Chester și în nuanța Malt Brown.

Pentru cei care vor să fie mai puțin stresați în traficul aglomerat, Mini oferă o nouă transmisie automată Steptronic cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Aceasta este disponibilă pe versiunile Mini One, Mini Cooper, Mini Cooper S și Mini Cooper D. Pentru versiunea Cooper S, clienții pot opta și pentru o versiune sport a acestei transmisii având clapete de schimbare a vitezelor pe volan în timp ce versiunea Mini Cooper SD este echipată standard cu o transmisie automată Steptronic cu 8 trepte care este deasemenea disponibilă și într-o versiune sport.

O revizuire detaliată a motoarelor oferite pentru noile Mini Hatch cu 3 și 5 uşi precum și Mini Cabriolet aduce beneficii în special pentru plăcerea condusului dar și la o reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor CO2 cu până la cinci procente, precum şi la optimizarea emisiilor, astfel încât să fie în măsură să respecte standardele mai riguroase din viitor cu privire la emisiile de gaze de eşapament. Dezvoltarea suplimentară a fost aplicată la scară largă, incluzând motorul de bază, tehnologia Mini TwinPower Turbo, electronica motorului, alimentarea cu ulei, galeria de admisie aer, sistemul de răcire şi sistemele de evacuare. De asemenea, a fost posibilă reducerea masei trenului de rulare mulțumită în primul rând capacului motorului fabricat din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).

Motoarele pe benzină, cu 3 cilindri, de la Mini One First şi Mini One îşi obţin puterea dintr-o capacitate de 1.5L. Aceasta vine cu o creştere a cuplului maxim cu 10 Nm, ajungând la 160 Nm, respectiv la 190 Nm. În plus, toate motoarele pe benzină sunt echipate cu injecţie directă pe benzină, cu o presiune maximă mărită de la 200 la 350 bar, şi lame ale turbocompresorului din material foarte rezistent la căldură. Injecţia directă common-rail de la motoarele diesel asigură o furnizare şi mai precisă a carburantului în camerele de combustie. În acest scop, presiunea maximă de injecţie a motoarelor cu 3 cilindri de la Mini One D şi Mini Cooper D a fost mărită la 2.200 bari, în timp ce la propulsorul cu 4 cilindri de la Mini Cooper SD este de până la 2.500 bari.

Vineri pe drumul spre Sinaia cât și duminică la întoarcere spre București, traficul lejer și vremea plăcută mi-au permis să mă bucur de cei 116 CP ai motorului cu 3 cilindri de 1.6L care îi conferă modelului britanic un răspuns incisiv atunci când este condus în stil sportiv (accelerația 0-100 km/h se poate realiza în 9.2 secunde iar viteza maximă este de 205 km/h)  fără ca, consumul Mini-ului Cooper D recent restilizat să depășească 4 litri /100 km valoare foarte apropiată de cea furnizată de constructor (3.9 litri/100 km).

Exemplarul testat de Mini Cooper D era echipat cu o cutie manuală în șase trepte excelent etajată care oferă reprize bune și accelerații intense în orice treaptă. Timoneria rămâne una precisă, iar zgomotul produs la schimbarea treptelor este extrem de redus.

Suspensia fermă și direcția care are o precizie chirurgicală fiind una dintre cele mai bune din clasă mica, asigură o ținută de drum și o stabilitate care se apropie de perfecțiune în timp ce trenul de rulare împreună cu sistemul de propulsie fac din Cooper D un excelent kart pe care îl poți folosi zilnic.

În ciuda faptului că este un model de dimensiuni compacte și echipat cu un propulsor diesel, Mini Cooper D cu trei uși impresionează prin confortul la rulare, fluxul curenților de aer și zgomotul la interior fiind destul de bine gestionate și la viteze care depășesc 100 km/h.

Caracterul premium al lui Mini hatchback se observă cel mai bine la interior unde finisările și materialele folosite se ridică la nivelul așteptărilor, iar plasticele tari nu sunt prezente decât în zonele greu accesibile. Scaunele standard oferă (contra cost se poate opta pentru unele configurate sport) o susținere laterală excelentă, iar volanul tipic unui model sport este extrem de bine conturat. Instrumentarul de bord are un stil și o configurație aparte chiar dacă grafica poate fi consderată de unii ca fiind clasică, în timp ce ecranul sistemului multimedia ce include numeroase funcții este la nivelul anului 2018. Operațiunile sistemului de infotainment se pot realiza cu ajutorul unui controller rotativ regăsit și pe modelele BMW fiind poziționat pe tunelul median. În jurul acestuia se găsesc amplasate câtea butoane care facilitează operațiunile din meniul sistemului. Poziția la volan în Mini Cooper D este una joasă, iar forma și poziționarea volanului îți dau indicii că te afli într-o mașină cu valențe sportive.

În cee ace privește vizibilitatea, este nevoie să te obișnuiești cu luneta de dimensiuni reduse și cu montanții A care par destul de groși. În plus, plafonul coborât și parbrizul poziționat aproape vertical poate să-i incomodeze pe cei cărora nu sunt obișnuiți cu spațiile înguste. În acest caz, funcția a fost lăsată pe locul doi în detrimentul formei. Totuși, merită apreciate oglinzile retrovizoare laterale bine proporționate iar manevrele de parcare au devenit o formalitate întrucât modelul testat era echipat cu senzori de asistență la parcare.

Mini Hatch cu 3 uși are un preț de pornire pe piața din România de 19.219 Euro cu TVA, varianta cu 5 uși pornește de la 20.171 Euro, în timp ce varianta Cabrio poate fi comandată pentru minimum 22.432 Euro.

 

Text: Auto Retro Passion

Foto: Mini România

Comments are closed.

November 18, 2018