miercuri 29 iunie 2022
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home News

ABARTH 1000 SP – UN OMAGIU ADUS LEGENDARULUI MODEL OMONIM DIN 1966

by Stefan George
2 iunie 2021
in News
1k
VIEWS
  • ABARTH 1000 SP UN OMAGIU ADUS LEGENDARULUI MODEL OMONIM DIN 1966

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/ABARTH-1000-SP-UN-OMAGIU-ADUS-LEGENDARULUI-MODEL-OMONIM-DIN-1966.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-un-omagiu-adus-legendarului-model-omonim-din-1966
  • Abarth 1000 SP in 1969

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1969.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-in-1969
  • Abarth 1000 SP in 1969

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1969-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-in-1969
  • Abarth 1000 SP in 1969

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1969-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-in-1969
  • Abarth 1000 SP 1967 la vanzare la Salonul Auto e Moto d Epoca Padova 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1967-la-vanzare-la-Salonul-Auto-e-Moto-d-Epoca-Padova-2019.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-1967-la-vanzare-la-salonul-auto-e-moto-d-epoca-padova-2019
  • Abarth 1000 SP 1966

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1966-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-1966
  • Abarth 1000 SP 1966

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-1966.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-1966
  • Abarth 1000 SP Concept

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-Concept.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-concept
  • Abarth 1000 SP Concept & Abarth 1000 SP

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-Concept-Abarth-1000-SP.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-concept-abarth-1000-sp
  • Abarth 1000 SP Concept & Abarth 1000 SP

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-Concept-Abarth-1000-SP-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-concept-abarth-1000-sp
  • Abarth 1000 SP Concept & Abarth 1000 SP

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2021/06/Abarth-1000-SP-Concept-Abarth-1000-SP-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând […]

    abarth-1000-sp-concept-abarth-1000-sp
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE

FOSTUL CADILLAC A LUI ELVIS PRESLEY SCOS LA LICITAȚIE

Abarth 1000 SP este un model din categoria sport prototip dezvoltat în anii ’60 și construit sub conducerea proiectantului Mario Colucci. Ușor și puternic, Abarth 1000 SP a obținut numeroase victorii, începând cu cea din clasa sa în cursa de 500 km de la Nürburgring din anul 1966. Astăzi, legendarul 1000 SP este omagiat printr-un model unicat creat special de către departamentul Cento Stile Fiat-Abarth din cadrul grupului FCA sau mai nou creatul grup Stellantis.

În septembrie 1966, compactul model Abarth 1000 s-a impus la categoria modelelor cu motoare de până în 1.000 cmc în cura de 500 km de la Nürburgring. Aceasta a reprezentat una din numeroasele victorii Abarth care a consolidat prestigiul și buna reputație a formidabilelor modele ale constructorului italian.

Proiectul Abarth 1000 a rezultat initial din colaborarea companiei torineze și inginerul Mario Colucci, un proiectant milanez care s-a remarcat la sfârșitul anilor ’50 în timpul unui proiect comun între brandurile italiene Alfa Romeo și Abarth. Cu mai bine de jumătate de secol mai târziu, numele 1000 SP revine pe scenă, concretizat printr-un showcar interesant dezvoltat de către Cento Stile Fiat-Abarth. Este vorba zis de un prototip care aduce un omagiu legendarului model cu liniile sale de design esențiale și cu multe alte detalii specifice.

Parteneriatul dintre Alfa Romeo și Abarth s-a concretizat în anul 1958, odată cu producția modelului Alfa Romeo Abarth 1000 derivat din modelul preexistent Abarth 1000. Era un coupe compact echipat cu un motor cu 4 cilindri, revizuit și cu cilindreea redusă, dezvoltat din unitatea montată pe Giulietta Sprint Veloce. La fel ca majoritatea modelelor sportive și de curse ale perioadei, modelul Abarth beneficia de un șasiu tubular pe care ulterior a fost montată o caroserie realizată de atelierul Bertone și care a fost proiectată de Franco Scaglione. Modelul a rămas în exemplar unic, dar la finalul colaborării cu Abarth, impresionat de inventivitatea lui Colucci, Carlo Abarth l-a angajat ca director tehnic al companiei sale.

În anul 1966, Colucci a demarat dezvoltarea modelului Abarth 1000 SP. Numele acestuia indica caracteristicile esențiale ale noului proiect: 1000 reprezenta cilindreea motorului, de această dată derivat din motorul modelului Fiat 600, în timp ce SP era acronimul pentru Sport Prototip, categoria în care concura modelul. Sport Prototip reprezenta un tip de automobil dotat cu roți acoperite, construit în serii mici ( în acest caz 50 de unități) pentru a participa în competiții pe circuite. În cazul modelului 1000 SP, motorul era alimentat cu două carburatoare dublu corp Weber, furniza 105 CP și permitea o viteză maximă de 230 km/h. Chiar dacă Carlo Abarth nu a fost interesat într-o primă fază să concureze, modelul 1000 SP trebuia să exceleze atât în ​​curse scurse tradiționale pe circuite cât și în curse de anduranță, ambele discipline în care brandul Abarth a câștigat o reputație solidă și un palmares sportiv bogat.

FIAT – O TRADIȚIE DE 120 DE ANI

Modelul Abarth 1000 SP se caracteriza printr-o caroserie tip barchetta de dimensiuni reduse (Lxlxh: 3.445×1.695×0.935 m) cu linii rotunjite. Ușor și performant, modelul italian s-a impus rapid pe scena competițională și a obținut victorii importante la nivel național și internațional, culminând cu un marele succes în cursa de anduranță de 500 km de la Nürburgring din 1966. Inginerul Colucci a mizat pe același concept de automobile sport cu șasiu tubular care s-a dovedit a fi unul câștigător de la debutul său la Abarth în 1958, cu Alfa Romeo Abarth 1000.

La mai bine de jumătate de secol după prezentarea sa de succes, modelul 1000 SP reprezintă o piatră de hotar în istoria Abarth, pentru stilul, performanța și pedigree sportiv important care a permis acestui model să ridice și mai mult prestigiul companiei Abarth în domeniul sportului cu motor.

Silueta modelului 1000 SP a marcat un pas fundamental în istoria brandului Abarth și, în anul 2009 i-a inspirat pe designerii de la Centro Stile Fiat și Abarth, care căutau noi soluții pentru extinderea gamei Abarth. Rezultatul a fost o reinterpretare contemporană a legendarului model din categoria Sport Prototip din anii ’60 respectiv o mașină sport compactă cu linii esențiale și captivante.

Ideea unui automobil ușor cu un raport excelent greutate / putere a devenit baza a două proiecte distincte, dezvoltate în paralel. Primul este cel pentru noul Abarth 1000 SP, în timp ce al doilea reprezenta un model care ar fi perpetuat tradiția celor mai puternice și emoționale mașini sport marca Alfa Romeo: 4C. După aprobarea obținută de showcar-ul prezentat în 2011, doi ani mai târziu, Alfa Romeo 4C a ajuns la stadiul de producție, în timp ce proiectul 1000 SP a rămas în așteptare. În 2021, pornind de la prototipului imaginat în 2009, conceptul SP a fost reluat și a devenit în cele din urmă realitate după un proces aprofundat de remastering. Astăzi, ca atunci, conceptul de automobil sport ușor este perpetuat atât prin raportul excelent greutate / putere, cât și prin liniile și volumele esențiale. Acest lucru permite showcar-ului de astăzi să fie direct legat de principiile care au inspirat Colucci și echipa Abarth în anii ’60 pentru a crea precursorul.

Tributul adus lui Abarth 1000 SP ne permite să înțelegem destul de clar derivarea din Alfa Romeo 4C, un model sport în sensul cel mai pur și autentic al termenului, care rezumă din colaborarea anterioară dintre Alfa Romeo și Abarth care întruchipează cu măiestrie aceeași filosofie de design prefigurată cu modelul din categoria Sport Prototip. Pentru a menține obiceiul întru totul, culoarea, care, conform celei mai clasice și tradiții italiene a modelelor de competiție, nu putea fi decât roșie. La partea frontală, farurile urmează schema minimalistă a istoricului 1000 SP, cu faruri circulare de dimensiuni reduse, în timp ce în spate grupurile optice circulare amplifică optic lățimea mașinii și subliniază integrarea perfectă între acestea și evacuările. Tehnologia de astăzi a făcut posibilă combinarea liniilor modelului original cu eficiența aerodinamică a celor mai avansate mașini sport contemporane. Astfel, fantele de aer caracteristice, se deschid în punctele strategice ale corpului și asigură răcirea părții mecanice. Alte elemente distinctive sunt decuparea specială a capotei spate, care integrează, de asemenea, pasajele roților, jantele din aliaj Abarth și rollbar-ul pentru a protecția habitaclului.

Cele mai mari diferențe se găsesc însă sub caroserie. Astfel, era structurilor tubulare sa încheiat de mult și, prin urmare, pe noul Abarth 1000 găsim un șasiu modern autoportant din fibră de carbon. Cadrul frontal din aluminiu este ancorat de acesta pe care este instalată suspensia rafinată cu brațe triunghiulare suprapuse iar pe puntea spate, la fel ca la modelul „donator”, există o suspensie cu schemă McPherson. Propulsia noului SP 1000 este, de asemenea, o unitate contemporană, binecunoscutul turbo cu 4 cilindri de 1750 cmc din aluminiu care echipează modelele sportive Alfa Romeo.

Exact la 55 de ani de la debutul predecesorului său, Abarth 1000 SP poate să fie vizionat în primele fotografii oficiale furnizate de grupul auto italian iar începând din toamnă va putea fi admirat pe viu unde va participa la evenimente importante dedicate automobilelor istorice.

Text: Auto Retro Passion

Foto: FCA; Arhivă; Auto Retro Passion

Post Views: 73

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: AbarthAlfa RomeoBertoneIstoria Fiat
Previous Post

SOFISTICATUL VOLVO 850 A DEBUTAT IN URMA CU 30 DE ANI

Next Post

DAVID BECKHAM DEVINE ACTIONAR CU 10% LA FIRMA AUTO LUNAZ

ARTICOLE ASEMANATOARE

MILLE MIGLIA 2022 AJUNSA LA A 40-A EDITIE
Events

MILLE MIGLIA 2022 AJUNSA LA A 40-A EDITIE

21 iunie 2022
1k
GRANDIOSUL VOLVO 760 A CELEBRAT RECENT 40 DE ANI
Stories

GRANDIOSUL VOLVO 760 A CELEBRAT RECENT 40 DE ANI

18 martie 2022
1k
MILLE MIGLIA 2021 A 39-A EDITIE
Events

MILLE MIGLIA 2021 A 39-A EDITIE

23 iunie 2021
1k
FIAT PANDA INTEGRAL-E CU PROPULSIE ELECTRICA DE LA GARAGE ITALIA
News

FIAT PANDA INTEGRAL-E CU PROPULSIE ELECTRICA DE LA GARAGE ITALIA

23 aprilie 2021
1k

ARTICOLE RECENTE

MILLE MIGLIA 2022 AJUNSA LA A 40-A EDITIE

MILLE MIGLIA 2022 AJUNSA LA A 40-A EDITIE

21 iunie 2022
UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE

UN ASTON MARTIN DB5 AL LUI SEAN CONNERY SCOS LA LICITATIE

14 iunie 2022
MODELE CABRIO CU 4 LOCURI CU PRETURI DE PANA IN 10.000 EURO

MODELE CABRIO CU 4 LOCURI CU PRETURI DE PANA IN 10.000 EURO

11 iunie 2022
CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2022

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2022

27 mai 2022
A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO

A 39 – A EDITIE A SALONULUI AUTOMOTORETRO TORINO

10 mai 2022

ARTICOLE POPULARE

FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA
Brands

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

by Stefan George
13 septembrie 2017
1k

Read more
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
1k
Renault 16 Primul Hatchback

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

9 ianuarie 2015
1k
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
1k
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016
1k

© 2012-2022 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ