ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
Triumph TR6 1972 la Concursul de Eleganta Sinaia 2015
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
Triumph TR6 1973 la Auto Moto d Epoca Bologna 2024
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
Triumph TR6 1974 la Auto Moto d Epoca Bologna 2024
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
ARTICOLE ASEMANATOARE AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI PONTIAC GTO A DEBUTAT IN URMA CU SASE DECENII Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. […]
Roadster-ul Triumph TR6 care a debutat acum 55 de ani, reprezintă cel mai longeviv model din seria TR al constructorului britanic Triumph și totodată primul din acest segment care a înregistrat cel mai mare succes comercial. Prezentat presei la 14 ianuarie 1969, modelul sport britanic a rămas în producție până în iulie 1976 fiind comercializat într-un număr de 94.619 exemplare.
Triumph TR6 este, potrivit multor fani ai companiei britanice, ultimul reprezentant al roadster-urilor tradiționale Triumph, înainte de lansarea succesorului său, modelul TR7, care a imprimat mărcii un impuls mai decisiv spre modernitate. Seria de modele Triumph TR a acoperit o perioadă destul de întinsă din istoria mărcii britanice. Acesta, putem spune că a fost inaugurată de prototipul 20 TS care a fost expus la Salonul Auto de la Londra din noiembrie 1952. Ulterior, acesta a primit denumirea TR1. Modelul respectiv a fost înlocuit cu TR2 care a debutat la Salonul Auto Geneva din 1953. Aventura producției modelului TR2 a cunoscut o evoluție îndelungată care, prin modelele succesoare TR3, TR4 și TR5, s-a ajuns la TR 250. Acesta din urmă reprezenta versiunea americană a modelului TR5 PI, de care se deosebea prin utilizarea unui motor cu 6 cilindri în linie de 2,5 litri alimentat cu couă carburatoare, în timp ce TR 5 PI pentru piața europeană a fost echipat cu același motor dar alimentat cu injecție mecanică Lucas. La începutul anului 1969 și-a făcut debutul pe piață modelul TR6, considerat de unii specialiști ca o evoluție a modelului TR5, dar în realitate noul model beneficia de veleități mai substanțiale.
După o colaborare de succes cu designer-ul Giovanni Michelotti, care în deceniul precedent a creat stilul modelelor TR4 și TR 5, responsabilitatea cu proiectarea stilului modelului succesor TR6, a fost încredințată carosierului german Karmann. Compania din Osnabruck a dezvoltat un design diferit, mai modern cu linii întinse și drepte tipic pentru tendința anilor ’70. Cea mai importantă caracteristică a fost însă forma trunchiată a părții din spate cu beneficii importante în ceea ce privește partea aerodinamică dar și volumul portbagajului. Dimensiunile caroseriei și greutatea au înregistrat și ele unele creșteri Lxlxh: 3,950 x 1,550 x 1,270 m, ampatament 2,235 m și respectiv 1.130 kg fiind comparabile cu cele ale principalelor modele concurente Fiat 124 Sport Spider,MG B Roadster și Datsun Failady. În ciuda noului design, TR6 a păstrat unele elemente de la modelul precedent.
Habitaclul roadsterului Triumph era tipic britanic cu o planșă de bord finisată cu lemn, un instrumentar de bord complet compus din cinci instrumente de formă circulară, scaune sport generos dimensionate și, prin urmare, potrivite chiar și pentru pasageri înalți. Spațiu de încărcare al bagajelor în spatele scaunelor și în portbagaj era unul satisfăcător. În lista de dotări standard erau încluse tapițeria din piele, volanul sport îmbrăcat în piele și radioul iar contra cost erau disponibile hard top-ul, diferențialul cu alunecare limitată, tetierele, oglinda retrovizoare exterioară și portbagajul cromat la exterior.
Schema tehnică era una clasică cu motorul poziționat frontal longitudinal și tracțiune pe roțile din spate, șasiu separat având o structură din oțel cu două elemente longitudinale principale dar cu suspensie independentă prevăzută cu arcuri elicoidale și amortizoare hidraulice pe ambele punți. Pentru puntea față a fost adoptată o soluție tehnică cu brațe longitudinale duble de lungimi diferite iar pentru cea din spate una cu brațe transversale semi-oscilante. Sistemul de frânare era servoasistat și prevăzut cu discuri în față și tamburi în spate iar direcția de tipul cu cremalieră. În acest caz jantele standard erau metalice cu măsura de 15 inch, cele cu spițe și prezon central fiind opționale.
Singurul motor disponibil a fost unul cu 6 cilindri în linie de 2.498 cmc alimentat cu injecție mecanică Lucas, de unde și numele TR6 PI (“Petrol-Injection”, adică “cu injecție pe benzină”). Pentru varianta rezervată pieței din Statele Unite, la fel ca TR250, motorul era alimentat cu două carburatoare Stromberg pentru respectărea reglementărilor severe privind emisiile. Motorul cu injecție dezvolta 150 CP după normele SAE și respectiv 145 CP conform normelor DIN iar cel alimentat cu două carburatoare Stromberg furniza 103 CP SAE și care a crescut ușor la 106 CP SAE în anul 1972. În standard era propusă o cutie de viteze manuală cu 4 trepte sincronizate și care opțional putea fi echipată cu overdrive Laycock A-Type care acționa pe treptele a doua, a treia și a patra și a oferit o reducere a raportului de transmisie cu 22%. În versiunea europeană, Triumph TR6 putea accelera de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde în timp ce viteza maximă se cifra la 193 km/h.
Grație atu-urilor sale precum manevrabilitatea excelentă, comportamentul la drum cu un pronunțat caracter sportiv, performanțele dinamice ridicate și raportul preț – calitate excelent, modelul roadster britanic s-a impus rapid pe piața din SUA, acolo unde concurența era una destul de disputată în special din partea unor modele europene și japoneze consacrate.
Pe toată durata carierei sale, Triumph TR6 a rămas în mare parte neschimbat, doar unele îmbunătățiri au fost introduse progresiv. Din anul 1970, stâlpii parbrizului au fost vopsiți în negru în loc de culoarea caroseriei. Ulterior, în 1971 ventilatorul de racire al motorului a fost modificat iar în cursul anului 1972 a fost adaugat dispozitivul antifurt de blocare a directiei. Însă, cea mai importantă schimbare a avut loc în cursul anului 1973 când au fost efectuate modificări la unele detalii de la exterior, interior dar și la partea mecanică. La exterior, a fost introdus un spoiler frontal iar versiunea destinată pieței din SUA dispunea de bare de protecție ranforsate conforme cu noile reglementări de siguranță introduse din acel an în SUA și în care erau poziționate indicatoarele de schimbare a direcției. În habitaclu, scaunele și consola centrală au fost ușor revizuite și au fost introduse un nou tip de tetiere care devin dotare standard.
Din punct de vedere mecanic, datorită crizei petrolului din 1973, puterea versiunii alimentată cu injecție a fost redusă la 125 CP prin modificarea profilului arborelui cu came și instalării unui nou sistem de injecție în timp ce versiunea destinată pieței americane care era alimentată cu carburator livra acum doar 95 CP SAE. În același timp a fost intodus un nou model de overdrive Laycock J-Type care acționa doar în treptele a treia și a patra, dar cu o reducere a raportului de transmisie cu 28%.
Începând din anul 1974, pentru exemplarele comercializate în SUA, overdrive-ul și protecția de tip tonneau pentru soft top au devenit dotări standard.
Pe parcursul carierei modelului, au fost disponibile diferite culori exterioare și interioare în diferiți ani, culoarea originală a unui exemplar de TR6 indicând practic când a fost fabricat. De exemplu, exemplarele de TR6 vopsite inițial în culoarea Royal Blue (albastru regal) au fost oferite doar până în anul 1971, în timp ce Inca Yellow (galben Inca) a fost o culoare disponibilă numai pe exemplare din 1976. La interior, covorașele de pe primele exemplare erau realizate din lână Wilton, ulterior acestea fiind înlocuite cu unele din nailon.
Evoluția reglementărilor din SUA au determinat mai multe dintre modificările aduse exemplarelor roadsterului britanic Triumph TR6. Astfel, au avut loc mai multe modificări la exemplarele din seriile CC și CF având motor cu carburator, dar unele dintre aceste modificări au fost aduse și la exemplarele din seriile CP și CR cu motor pe injecție. De exemplu, modificările care au vizat doar exemplarele de TR6 cu carburator au avut trei versiuni diferite ale scaunelor, bare de protecție diferite, trei versiuni diferite de carburator și unele modificări la nivelul de emisii. Modificările impuse de reglementările americane s-au transferat și la exemplarele de TR6 cu injecție, precum mutarea cheii de contact de sub volan pentru a încorpora un dispozitiv atifurt de blocaj a coloanei de direcție.
Ultimul exemplar de Triumph TR6 dotat cu motor alimentat cu injecție mecanică a fost produs în iulie 1975, în timp ce producția exemplarelor echipate cu motor alimentat cu carburator a continuat până pe 14 iulie 1976.
Din 1969 și până în vara anului 1976, conform unor diverse surse, în fabrica Canley de lângă Coventry, au fost fabricate un total de aproximativ 92.000 exemplare. La această cifră mai trebuie adăugat un număr de circa 2.600 exemplare asamblate în Belgia. Dintre acestea un număr de aproximativ 14.000 exemplare au fost produse având motoare cu injecție, peste 80.000 exemplare au fost exportate în SUA iar puțin peste 8.000 exemplare au fost comercializate pe piața britanică.
Foto: Triumph; Arhivă; Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.