Lamborghini reînvie legendarul concept Countach LP 500 dezvăluit în premieră la ediția din urmă cu jumătate de secol a Salonului Auto de la Geneva. Respectivul concept își sărbătorește practic ce de-a doua premieră la celebrul concurs italian de eleganță auto retro Concorso d’Eleganza Villa d’Este din 1-3 octombrie la categoria concept car.
În martie 1971, Lamborghini prezenta conceptul Countach LP 500 sub sloganul „ Idea Car” la Salonul Auto de la Geneva. Studiul a fost îndelung apreciat și a oferit o perspectivă asupra a ceea ce urma să devină modelul de serie Countach ca succesor direct al legendarului model Miura. Trei ani mai târziu, acest prototip LP 500 a fost sacrificat într-un test de impact de către inginerii de la Lamborghini.
Abia la sfârșitul anului 2017, conceptul Countach LP 500 a reintrat în atenția conducerii constructorului auto italian. Ideea a venit din partea unui client important și totodată colecționar pasionat al mărcii care i-a propus managerului diviziei clasice Lamborghini – Polo Storico, dacă ar fi posibil să reconstruiască conceptul Countach LP 500. Nu a fost o operațiune prea ușoară, deoarece din conceptul Lamborghini prezentat în urmă cu 50 de ani, colecționarul respectiv avea doar câteva fotografii. Astfel, inginerii au făcut cercetări în arhiva Lamborghini și au reușit să descopere desenele originale, datele tehnice și alte documente din vremea respectivă. În plus, aceștia au luat legătura cu martori contemporani și au cerut ajutor la Fondazione Pirelli pentru reconstrucția pneurilor originale Cinturato CN12 ale conceptului LP 500. Rezultatul final – pneuri cu aspect retro dar cu proprietăți moderne. La fel ca originalul, reconstrucția prototipului Lambo s-a realizat exclusiv cu pneuri având dimensiunile originale 245 / 60R14 pentru partea din față și 265 / 60R14 pentru cea din spate.
LAMBORGHINI – 50 DE ANI CU MODELE SUPER SPORT
Lucrările la model au început apoi cu cadrul platformei, care era diferit de cadrul tubular al modelului Countach de serie lansat ulterior. În plus față de metodele tradiționale de producție manufacturieră, panourile caroseriei, printre altele, au fost realizate manual. Ca și în trecut, pentru toate componentele mecanice au fost utilizate piese de schimb originale de la Lamborghini sau componente restaurate de atunci. Dacă acestea nu erau disponibile, Lamborghini le-a reconstruit complet. Reconstrucția lui Lamborghini Countach LP 500 a necesitat în total peste 25.000 de ore de lucru.
O contribuție importantă și-au adus și arhivele specialistului în vopsele PPG care s-au dovedit a fi decisive pentru selecția culorilor, ceea ce a făcut posibilă, după o analiză atentă, determinarea compoziției exacte pentru producția vopselei galbene folosite în acest caz cu numele de „Giallo Fly Speciale”.
Lamborghini rămâne tradiționalist când vine vorba de propulsoare. Sub capota din spate se află amplasată o unitate V12, despre care conducerea constructorului italian nu a dorit să ofere date suplimentare. În schimb, se știe că, prototipul LP 500 din 1971 era propulsat cu ajutorul unei unități V12 de 5 litri care era capabilă să furnizeze o putere maximă de 446 CP și un cuplu maxim de 448 Nm.
Mitja Borkert responsabil cu reconstrucția prototipului Lamborghini ne explică: „LP 500 are o importanță deosebită pentru Lamborghini, deoarece a stabilit ADN-ul de proiectare pentru toate modelele ulterioare. Pentru a dezvolta vehiculul care a debutat la Geneva în 1971, a fost realizat un model la scară 1: 1 care, ca și mașina în sine, s-a pierdut în timp, dar există încă multe dovezi fotografice. Aceasta este exact abordarea care a funcționat pe baza publicațiilor de la acea vreme, a imaginilor de pe fișele de omologare și a altor materiale colectate de divizia heritage Lamborghini – Polo Storico. Mulțumită acestora am reușit să reconstituim principiile matematice necesare pentru producerea primului model la o scară de 1: 1. Cea mai mare dificultate a fost de a atinge volumul exact al vehiculului. Prin urmare, am recurs la posibilitatea unei scanări 3D a LP 400 (numărul de șasiu 001), care era o sursă enormă de informații. A fost nevoie de 2.000 de ore de lucru pentru a obține modelul final cu formele corecte care ne-au satisfăcut. La fel s-a făcut și pentru interior. ”
Divizia heritage Polo Storico a companiei Lamborghini, a fost lansată în 2015 și are sarcina de a păstra identitatea istorică pentru Automobili Lamborghini. Sarcinile sale principale sunt restaurarea și certificarea tuturor exemplarelor modelelor de Lamborghini produse până în anul 2001. Pentru a asigura acest lucru, Polo Storico monitorizează întreținerea arhivei și dezvoltarea de noi surse de informații pentru a contribui la dezvoltarea și menținerea valorii tuturor modelelor clasice Lamborghini. Datorită cererilor de la proprietarii de modele clasice Lamborghini, divizia Polo Storico acordă o atenție specială producției de piese de schimb care nu mai sunt disponibile pe piață.
Aniversarea de jumătate de secol de la prezentarea conceptului Lamborghini Contach LP 500 care s-a materializat la scurt timp în modelul supercar de serie Countach, a fost celebrată prin prezentarea supercar-ului Lamborghini Countach LPI 800-4. Prezentat în premieră în cadrul evenimentului american The Quail din luna august, rezervat modelelor sport dar și hypercaruri-lor și conceptcar-urilor de ultimă oră, supercar-ul italian care se dorește o reinterpretare modernă a modelului original Countach (1971 – 1990), beneficiază de un design inspirat din cel al modelului omonim și de o propulsie hibridă. Abrevierea LPI 800-4 provine de la “Longitudinale Posteriore“ – amplasarea motorului în poziție longitudinală, “I” de la propulsia hibridă, “800” de la puterea maximă (rotunjită) iar “4” de la tracțiunea integrală. Cele 112 exemplare care vor fi produse, omagiază codul intern sub care a fost dezvoltat primul Countach – LP 112.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Lamborghini
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI