Ultimele articole

MUZEUL AUTO LAMBORGHINI

27 februarie 2019
Comments off
501 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Expunerea în muzeul Lamborghini a modelelor super-sport de serie și de competiție, a motoarelor cu tehnologie de ultimă oră precum și fotografiile emblematice din ultimii 55 de ani, oferă vizitatorilor o imagine de ansamblu a istoriei acestei ”saga” de automobile, care continuă în zilele noastre cu prima idee vizionară a lui Ferruccio Lamborghini. Mai jos vă prezentăm impresiile noastre de la ultima vizită efctuată la muzeul auto Lamborghini.

Inaugurat în 2001, muzeul Lamborghini din localitatea Sant’Agata Bolognese expune aprope toate reperele importante atinse de ″Raging Bull″, cu o nelipsită incursiune în trecut și care generează un impact puternic asupra fanilor modelelor super-sport și de lux. Huracan este chiar prima capodoperă expusă încă de la intrarea din fața muzeului al Italy’s Motor Valley. Există aici o colecție amplă din care nu lipsesc Miura S – primul model de serie din lume cu motorul amplasat central și urmașii acestuia: Countach S, Diablo VT, Murcielago, dar și concept car-uri spectaculoase precum: Sesto Elemento sau Reventon care au transformat constructorul din Santa’Agata Bolognese într-o legendă vie.

Clădirea muzeului situată în sediul istoric din Sant’Agata Bolognese al constructorului Lamborghini, a fost complet renovată din punct de vedere arhitectural în 2016 iar numărul modelelor expuse a fost substanțial mărit. De asemenea a fost reconfigurat precum un muzeu autentic fiind împărțit în zone tematice: producție, tehnologie, inovație, competiții și zonă didactică. Pe o suprafață de 1.500 metri pătrați și două nivele sunt expuse un număr de 25 de modele Lamborghini din aproape întreaga producție de serie și până la ultimele prototipuri care au făcut istorie și care sunt acum încorporate într-un context mai logic.

În stil quintessențial italian, Museo Lamborghini este descris ca fiind mai mult decât un muzeu, ci mai degrabă o experiență, și având în vedere că există un spectacol fascinant plin de ″Raging Bulls″ se presupune că este ușor de înțeles.

Expoziția muzeului începe cu primul model de serie 350 GT dezvoltat sub conducerea lui Ferruccio Lamborghini, urmată apoi de o selecție de modele-cheie din istoria nuanțată a mărcii italiene printre care și exclusivul model off road LM002 dar și concept car-uri extrem de spectaculoase precum Miura Concept din 2006, super luxosul Estoque cu 4 portiere din 2008 sau off road-ul Urus din 2012 care a fost introdus în producția de serie cu unele mici modificări în 2018.

Fanii motorsportului, vor fi plăcut surprinși să găsească o secțiune dedicată competițiilor, începând cu modelul Diablo din seria GTR Trophy din anii ’90 și până la noul lansat challenger Huracán Blancpain plus două monoposturi de Formula 1 echipate cu motorul V12 Lamborghini LE 3512: Lotus L102 și Lambo 291 care au concurat în sezoanele competiționale din 1990 și 1991. În apropiere de acestea sunt expuse câteva motoare cu toată măiestria lor mecanică, demonstrând că piesa de rezistență a unui Lamborghini va fi întotdeauna motorul cu tehnologia de ultimă oră.

În zona dedicată tehnologiei, pe lângă motoarele Lamborghini este prezentată evoluția tehnologică de-a lungul istoriei brand-ului italian prin modelele pe care au fost introduse cele mai importante soluții tehnice precum: transmisia integrală de pe modelul Diablo, șasiul din aluminiu de pe modelul Miura, șasiul din carbon de pe concept car-ul Sesto Elemento și propulsia hibrida de la concept car-ul Asterion.

Foarte instructiv pentru pasionații mărcii este așa zisul arbore genealogic al tuturor modelelor Lamborghini realizate în cei peste 50 de ani de activitate. Acestea pot fi vizionate pe cele patru monitoare în care sunt explicate caracteristicile tehnice și constructive ale tuturor modelelor produse la Sant’Agata Bolognese.

În plus față de exponatele obișnuite, muzeul avea în momentul vizitei noastre, o tematică special dedicată tripulului campion mondial din Formula 1(1988, 1990 și 1991), brazilianul Ayrton Senna, care a fost intitulată ″Senna e Lamborghini. Quel Fugace Incontro″″La leggenda del Campione, le sue monoposto e una storia quasi sconosciuta″ (Senna și Lamborghini. Acea întâlnire scurtă – Legenda campionului, monoposturile lui și o poveste aproape necunoscută)  și care reprezintă un capitol mai puțin cunoscut în istoria Lamborghini. Deși ar părea neobișnuit, campionul mondial brazilian nu a fost niciodată colaborator cu Lamborghini, însă, un test secret de la începutul anilor ’90 ar fi putut aduce semnarea unui parteneriat care să-l angajeze pe Ayrton Senna pentru a facilita motoarele Lamborghini să domine pe circuitele grand prix-urilor de Formula 1 din întreaga lume.

În septembrie 1993, Senna a testat un nou motor V12 Lamborghini implementat pe monopostul McLaren pe circuitul de la Estoril(Portugalia). Rezultatele inițiale au fost promițătoare, iar negocierile păreau că se vor finaliza cu beneficii pentru ambele părți. Din păcate, parteneriatul nu a s-a mai finalizat, McLaren optând pentru motorul altui producător iar Ayrton Senna s-a angajat să piloteze din sezonul 1994 pentru echipa Williams.

Motorul din acel test este prezentat cu mândrie alături de monopostul F1 McLaren MP4 / 8  inclusiv într-o filmare fiind totodată punctul de atracție al acestei tematici dedicate pilotului brazilian. Alături de acestea au mai fost expuse o serie de monoposturi pilotate de Senna odată cu ascensiunea sa din Formula Ford 1600 și până în Formula 1 cu Williams FW16, într-o combinație de filme de prezentare a carierei sale de pilot și fotografii superbe realizate de renumitul fotograf specializat pe Formula 1 – Ercole Colombo.

Muzeul Lamborghini este situat la adresa Via Modena 12 – Sant’Agata Bolognese în apropiere de orașul Bologna, fiind deschis de luni până sâmbătă în fiecare săptămână între orele 10 – 18 iar prețul biletului este de 15 Euro. La cerere, Lamborghini oferă pe bază de înscriere o altă oportunitate interesantă, vizitarea liniilor de asamblare ale tuturor modelelor aflate în prezent în producție.

Text & Foto: Auto Retro Passion

 

 

Comments are closed.