Ultimele articole

TOP 10 LICITAȚII RETROMOBILE PARIS 2019

16 februarie 2019
Comments off
564 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Ultima ediție a Salonului Retromobile Paris s-a încheiat cu entuziasmul casei de licitații Artcurial care l-a rândul ei a încheiat săptămâna licitațiilor auto de la Paris, prima de pe continentul European din acest an. Iată cum au mers și au apărut primele indicii.

În general, semnalele care pot fi trase din acest prim test european al pieței auto retro de colecție poate fi caracterizat printr-un optimism prudent, chiar dacă indicatorii se află sub semnul minus. Având în vedere rezultatele licitațiilor din 2018, realizarea vânzărilor în Europa în procentaj de peste 65% din oferta totală este totuși un rezultat încurajator. Dacă aceste procente sunt însoțite și de creșterea cifrei de afaceri, putem spune că anul curent a început în numele optimismului.

 Printre cei mai mulțumiți la această sesiune de licitații par a fi cu siguranță responsabilii casei de licitații franceze Artcurial, care au plasat încă un ″master stroke″ prin vânzarea record înregistrată cu un Alfa Romeo 8C 2900 B Touring din 1938, vândut cu 16.7 milioane de euro (inclusiv premiul de licitație) , cel de-al treilea cel mai mare preț realizat vreodată de un automobil din perioada interbelică, precum și cea mai mare valoare înregistrată la ediția din 2019 de la Retromobile.

Dincolo de prețul mare adjudecat, în cadrul aceleiași case de licitații, de o atenție deosebită din partea colecționarilor s-a bucurat în schimb, Serenissima Spyder din 1966, un exclusiv automobil de competiții construit de contele Volpi di Misurata care a rămas până mai ieri în proprietatea sa. Un exemplar deosebit, un adevărat automobil sport italian, care a atras atenția colecționarilor din întreaga lume, ceea ce a dus o luptă strânsă pe de zeci de mii de euro, și care s-a încheiat la final cu un preț de 4.2 milioane de euro, comparativ cu cele doar 1.8 milioane, cu care a fost estimat inițial.

Un mare interes din partea colecționari a fost consemnat și pentru cele patru modele sport interbelice descoperite de către experți Artcurial într-un hambar belgian (descoperirile sunt de altfel o specialitate pentru Artcurial), toate adjudecate la prețuri ridicate. Este vorba despre un Bugatti Type 40 din 1929 estimat cu 100.000 – 130.000 euro și vândut pentru 190.700 euro, un Bugatti Type 57 Cabriolet model 1937 Graber cu estimare de 400.000 – 600.000 euro și vândut pentru 500.600 euro, un Bugatti Type 49 Vanvooren din 1932 estimat cu 150.000 -200.000 euro și vândut cu 196.700 euro precum și un Citroen 5HP din 1925 având o estimare de 10.000 – 15.000 euro și vândut pentru 21.500 euro.

Rezultate bune au fost înregistrate și de un Citroen DS21 Cabriolet din 1927 – 244.400 euro,  un De Tomaso Pantera de Grupa 4 din 1974 – 202.600 de euro, de peste două ori valoarea estimate, un Mercedes SLR Stirling Moss Edition 2009 – 2.617.000 euro și de un prototip Porsche 916 «Brutus» din 1971 – 953.600 euro.

Ofertele venite din partea casei de de licitații RM Sotheby’s a fost mai puțin vastă, prima dintre casele de licitații care au demarat licitațiile la Ville Lumière, miercuri, 6 februarie. Pentru acestă casă de licitații a fost înregistrat un succes peste așteptări, cu un procent al vânzărilor de 79% dintr-un total de 84 de automobile și o cifră de afaceri mai mare cu 6% comparativ cu ediția de anul trecut. Succesul la ediția din acest an s-a datorat unei selecții de automobile moderne și de mare prestigiu colecționistic, chiar dacă printre ele a lipsit un ″star″ care să se detașeze de celelalte ca în cazul Artcurial.

 În cele din urmă, în catalogul casei de licitații anglo-canadiene, ″starul″ poate fi considerat  un Ferrari F40 LM model 1987, una dintre cele mai atractive automobile de competiții de la Maranello a epocii moderne. Respectivul model a fost utilizat prima oară pentru dezvoltarea modelului F40 de serie și apoi transformat intr-un model de competiție foarte competitiv. Cele 4.842.500 de euro obținute (inclusiv taxele de licitație) reprezintă noul record mondial pentru acest model.

Chiar dacă s-a situat sub așteptări, rezultatul obținut de un Porsche 550 Spyder RS ​​din 1956, a fost considerat unul ca bun mai ales că nu beneficia de o perfectă similitudine între numărul de șasiu cu cel de la motor.  La aceste niveluri sunt “defecte” care sunt plătite chiar dacă cei care au cumpărat-o pot totuși să arate, cu fiecare ocazie, că este un exemplar printre cele mai atractive aflate în circulație.

 Un rezultat bun, deși a fost realizat sub estimarea inițială, a fost obținut de un Ferrari 275 GTB / 6C Alluminio Berlinetta din 1966 care a aparținut colecției Compiano vândut la licitația Duemilaruote Milano din 2016. Acesta a fost adjudecat pentru 2.860.000 de euro, în timp ce la Milano a fost vândut pentru 3.416.000 de euro. Probabil cel care l-au vândut se aștepta cu ceastă sumă să atingă maximul posibil sau credea că ar fi fost mult mai dificil la această sumă obținută să-l poată vinde în următoarele luni.

 Record înregistrat în schimb pentru un Bugatti EB110 Super Sport din 1994, unul dintre cele doar 30 construite și probabil singurul cu doar 916 km parcurși. Acesta a fost vândut contra sumei de 2.030.000 euro deși suma estimată initial era cuprinsă între 1.300.000 – 1.800.000 euro. De un interes deosebit s-a bucurat și un Porsche 918 Spyder fabricat în 2015, echipat cu finisaje metalice Liquid Metal Silver și care a fost vândut pentru 1.101.875 de euro față de o estimare cuprinsă între 950.000 și 1.100.000 euro.

Adevăratele protagoniste ale casei de licitații RM Auctions Sotheby au fost totuși cele 25 de model youngtimer din colecția de 140 exemplare pe care casa de licitații le va oferi la vânzare în diferite locații. Acestea sunt exemplare care se află într-o stare exemplară și cu foarte puțini kilometraj rulați. La Paris a fost prima tranșă care urma să fie vândută, iar estimările acestora au oferit un motiv în plus casei de licitație de ale scoate la vânzare cu această ocazie. Începând cu un Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0 ″Wide-Body“ din 1989 achiziționat pentru 297.500 euro față de o estimare de 150.000 – 200.000 de euro și ajungând apoi la 590.000 euro pentru un Ferrari Superamerica model 2006 livrat de nou familiei din Kuwait și care dispunea de o specială cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Printre alte exemplare din colecția respectivă, merită amintite: un Porsche 928 GTS din 1992 cu doar 17.000 km rulați  vândut cu 138.000 euro față de estimarea ințială de 70-85.000 euro; un BMW Alpina B12 5.7  fabricat în 1994 de 5.7 adjudecat pentru 207.000 de euro; un Audi Quattro model 1985 achiziționat pentru 77.625 euro și un Mercedes Benz E 500 Limited din 1994 vândut pentru 86.250 euro.

Casa de licitații britanică Bonhams s-a evidențiat în schimb cu o ofertă diferită față de concurență, aceasta fiind dominată în principal de automobile retro interbelice cu o valoare deosebită. Prezentă la Grand Palais, cu un catalog de 140 de automobile, a incheiat licitația cu un număr de 93 de exemplare adjudecate.

 În top s-a poziționat luxosul Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A din 1939, care s-a aflat în colecția regelui Hussein al Iordaniei care a fost achiziționat contra sumei de 1.581.250 euro. Pe următoarele locuri s-au poziționat un Mercedes-Benz 300 SL Gullwing model 1955, care părea acum ieșit din fabrică, vândut pentru 1.207.500 de euro și un Porsche 356 Split-Window fabricat în 1950 câștigătorul Concours d’Elegance Zoute și InterClassics la Bruxelles adjudecat pentru 805.000 de euro.

 Merită menționat faptul că, în catalogul casei de licitații londoneze au fost prezente multe modele ale constructorului britanic Bentley, unele dintre acestea fiind adjudicate cu sume destul de mari cum au fost de exemplu un exemplar al modelului de 6.5 Liter Sport Saloon Weymann din 1928 vândut pentru 1.150.000 euro sau un 8 Liter Sport Tourer din 1931 achiziționat cu 787.750 euro. Alte exemple considerate bune pentru Bonhams au fost: un Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer fabricat în 1974 – 278.300 euro; un Alfa Romeo 6C-2300 Berlinetta Farina model 1937 – 264.500 euro; un BMW 327/328 din 1939 – 212.750 euro; o Lagonda M45 T7 Tourer an de fabricație 1934 – 212 750 euro și o Toyota Celica ST185 Turbo Gr.A  din 1994 – 207.000 euro, câștigătoare a Raliului San Remo din 1994 cu pilotul Didier Auriol.

      CLASAMENT

  1. Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta, 1939 – Artcurial – 16.745.600 Euro
  2. Ferrari F40 LM, 1987 – RM Sotheby’s – 4.842.500 Euro
  3. Serenissima Spyder, 1966 – Artcurial – 4.218.800 Euro
  4. Porsche 550 RS Spyder, 1956- RM Sotheby’s – 3.042.500 Euro
  5. Ferrari 275 GTB/6C Alluminio Berlinetta, 1966- RM Sotheby’s – 2.860.000 Euro
  6. Mercedes-Benz SLR Stirling Moss Edition, 2009 – Artcurial – 2.617.200 Euro
  7. Bugatti Chiron, 2018 – RM Sotheby’s 2.275.000 Euro
  8. Bugatti EB110 Super Sport, 1994 – RM Sotheby’s – 2.030.000 Euro
  9. Ferrari F50, 1996 – RM Sotheby’s – 1.700.000 Euro
  10. Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A, 1939 – Bonhams – 1.581.250 Euro

Foto: Case de licitații

Comments are closed.