Ultimele articole
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2019 (octombrie 31, 2019 6:59 pm)
MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO (octombrie 25, 2019 1:43 pm)
MERCEDES CLASA S W126 A CELEBRAT 40 DE ANI (septembrie 30, 2019 8:50 pm)
AVANGARDISTUL CITROEN CX A ANIVERSAT 45 DE ANI (septembrie 19, 2019 2:05 pm)

SALONUL RETROMOBILE PARIS 2019

14 februarie 2019
Comments off
910 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Pe parcursul anului, pentru pasionații, cunoscătorii și colecționarii de vehicule istorice există momente fundamentale, evenimente care ne îmbogățesc din punct de vedere cultural, precum: Concours d’Elegance de la Pebble Beach, Festival of  Speed de la Goodwood, Mille Miglia sau Retromobile.

Încadrat la categoria saloane auto-moto retro comerciale, evenimentul francez de la Paris reprezintă o categorie aparte, astfel încât acesta pare mai mult ca un adevărat salon auto clasic de prezentare decât unul de tip commercial cu vânzare-cunmpărare. Nivelul și calitatea automobilelor expuse și nu neapărat la ofertele aflate la vânzare este atât de mare încât este aproape imposibil să găsești automobilul retro ca ″ Best of Show″.

Ediția cu numărul 44 a Salonulului Retromobile de la Paris a avut loc în acest an în perioada 6-10 februarie iar conform organizatorilor a fost înregistrat și un record cu cei circa 132.000 de vizitatori. Desfășurată pe o suprafață de 46.000 mp, ediția din acest an a reunit peste 550 de expozanți dintre care peste 100 de cluburi auto-moto retro și asociații, dealeri auto-moto, ateliere de restaurare, producători și distribuitori de piese, case de licitații dar și peste 500 de vehicule istorice expuse.

Conform tradiției, producătorii auto francezi au fost bine reprezentați și la această ediție, majoritatea din exemplarele expuse aparținând muzeelor proprii. Dintre aceștia s-a remarcat în special Citroen care aniversează 100 de de ani la înființare și Renault care serbează 40 de zni de prima victorie în Formula 1.

Alături de aceștia, au mai celebrat ani jubiliari, constructorul britanic Mini cu 60 de ani de la lansarea modelului său legendar și  Porsche cu 45 de ani de la intoducerea versiunii 911 Turbo. Ca și la ultimele două ediții, o secțiune specială a fost dedicată producătorilor de motociclete fracezi și una dedicată youngtimerelor.

Citroen a beneficiat la ediția din acest de la Retromobile de un stand imens, împărțit pe trei categorii: una dedicată concept car-urilor, una rezervată modelelor de serie iar ultima pentru modelele de competiție. Expoziția ilustrează exact etapele lui Citroen de la origini și până în prezent sau mai bine zis de la Type A 10HP din 1919 până la C5 Aircross din 2019.

Al doilea cel mai mare stand la această ediție a fost cel al lui Renault care anul acesta aniversează 40 de ani de la prima victorie în Formula 1 cu monopostul RS10 Turbo. Prin urmare, standul Renault a găzduit cele mai populare variante Turbo din istoria sa. Dintre acestea, cele mai admirate au fost 5 Alpine Turbo, 5GT Turbo, 25 V6 Turbo și Safrane Biturbo.

Standului dealerului și colecționarului elvețian Lukas Hüni, a reprezentat unul dintre atracțiile salonului parizian, acolo unde o mulțime de vizitatori s-au strâns pentru a putea admira cele șapte exemplare de Lancia Stratos multicolore pregătite special pentru acest eveniment. De fapt, întregul stand a fost asemeni unui tribut adus celor mai frumoase și importante modele din istoria producătorului italian, precum: Flaminia, Aurelia, Aprilia, Astura, Lambda, Delta, 037 și D23 Pininfarina din 1953.

Numele lui Eric Belooussoff nu poate reprezenta ceva pentru majoritatea oamenilor, dar pasionații Citroen, cunoscu cu siguranță Citro Collection, una dintre cele mai importante colecții private dedicate mărcii Citroën. Aici, la Rétromobile, Belooussoff a fost prezent cu un număr impresionant de modele DS speciale și nu numai iar cea mai mare parte dintre acestea fiind realizate de Henry Chapron, carosierul care a modificat cel mai bine formele futuriste ale senzaționalului model francez.

Unul dintre cele mai apreciate automobile la această ediție a fost fără nici un dubiu Lamborghini 400 GT Flying Star II. Beneficind de o caroserie în stil shooting brake, exemplarul expus care este unicat a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Torino din 1966 fiind totodată ultimul automobile realizat de celebrul carosier italian Touring al lui  Carlo Felice Bianchi Anderloni.

Expoziția de Lamborghini Miura al lui Simon Kidston a impresionat majoritatea vizitatorilor. La stand au fost expuse trei exemplare din cele cinci produse de Miura SVJ un uimitor Miura roadster, un SV portocaliu și un Miura standard, plus un rar model 350 GT 2 + 1 (cu trei locuri).

La standul Girardo & Co o fost expusă o impresionantă colecție de supercar-uri din care n-a lipsit: Alfa Romeo 33 Stradale, Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Touring din 1950  Maserati MC12, Mercedes-Benz CLK GTR, Jaguar XJ220 sau un 1900C Super Sprint Cabriolet Touring.

Un alt supercar italian celebru foarte apreciat la ediția din acest an al salonului francez a fost Bizzarrini 5300 GT model 1965. Exemplarul expus, singurul din întreg salonul este unul din cele doar 113 construite și care are la activ doar 52 de kilometri rulați după ce a fost supus unui amplu proces de restaurare.

Colecția privată McLarens deținută de Richard Mille s-a aflat ca deobicei printer standurile cele mai apreciate, mai ales că aici, fanii Formulei 1 și nu numai se pot delecta cu toate monoposturile de F1 McLaren din 1970 și până în prezent. Conform specialiștilor, în colecția respectivă exeistă exemplare pe care nici măcar McLaren nu le deține.

Un al automobile aflat în centrul atenței la ediția cu numărul 44 a salonului francez a fost un Lamborghini Miura care aparține acum lui Jean Todt, președintele actual al FIA. Divizia heritage Polo Storico Lamborghini a înmânat acest exemplar la Retromobile noului său proprietare Jean Tod. Este vorba de o versiune Miura SV din 1972 având numărul de șasiu 3673. Numărul șasiului și documentele aferente au aparținut anterior unui Miura S din 1968 distrus într-un accident. Restaurarea automobilului realizată de Polo Storico a necesitat un timp de 13 luni și un total de 3.600 de ore!

Și la ediția din acest an, conform tradiției din ultimii ani au fost prezente și trei case de licitații: Artcurial, Bonhams și RM Sotheby’s. Firma franceză Artcurial, prezentă în cadrul salonului parizian este și deținătoarea recordului absolut al licitațiilor la aceasta ediție a salonului cu un extrem de rar Alfa Romeo 8C 2900 B Touring Berlinetta din 1939 adjudecat pentru 16.7 milioane de euro.

Dacă vă înumărați printre colecționari și căutați un motiv pentru a investi economiile într-un weekend lung în cel mai romantic oraș din lume, aici, în pavilioanele de la Paris Expo Porte de Versailles veți găsi cu siguranță o mulțime de obiecte și vehicule cu care vă puteți completa propriile colecții.

Text: Auto Retro Passion

Foto: W. Groeger – Meier; K. Klauder

Comments are closed.

November 21, 2019