ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
Preston Tucker cu prototipul Tucker Torpedo in 1947
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, […]
Prezentat în urmă cu 75 de ani, automobilul american Tucker 48 a surprins atât publicul cât și presa datorită soluțiilor tehnice avansate aplicate în premieră pe un automobil de serie (sistem de frânare cu discuri pe ambele punți, coloana direcției deformabilă, pneuri fără cameră), designului atent eleborat din punct de vedere aerodinamic dar și siguranței oferite pasagerilor. Revoluționarul Tucker 48 a fost fabricat în doar 51 unități, producția fiind siststă datorită unor probleme politice și legale. În prezent, modelul american ajunge să fie tranzacționat în cadrul unor licitații cu sume care depășesc 1 milion de dolari.
Imediat după finalul celui de-al Doilea Război Mondial, antreprenorul american Preston Tucker a văzut oportunitatea de a pătrunde pe piața auto. Guvernul SUA din acea perioadă scotea la licitație fabricile de producție de război abandonate, iar Preston Tucker a preluat o fabrică care a fost folosită pentru a produce motoare pentru „forțele aeriene” americane, înființând astfel Tucker Corporation.
Pentru viitorul său automobil, Preston Tucker și-a dorit o abordare inovatoare atât în ceea ce privește partea mecanică, designul, aerodinamica cât și siguranța. Specificațiile sale inițiale au inclus un motor poziționat transversal în spate de 9.650 cmc cu o turație a motorului cu puțin peste 1.000 rpm pentru a asigura silențiozitate și durabilitate, suspensie independentă pe ambele punți, frâne cu discuri, sistem de injecție de combustibil pentru alimentare dar și soluții foarte avansate de siguranță activă și pasivă pentru acea perioadă. Proiectul a fost unul ambițios iar majoritatea acestor specificații au fost adoptate pentru viitorul automobilul de serie.
Designerul Alexander Sarantos Tremulis, cunoscut încă din anii ’30 pentru că a contribuit la crearea celebrelor modele ale ultraluxoaselor mărci americane Auburn, Cord și Duesenberg, a fost angajat pe 24 decembrie 1946 și a finalizat designul caroseriei futuriste în doar șase zile. La data de 31 decembrie 1946, Preston Tucker a aprobat proiectul, numind modelul Torpedo.
După o campanie publicitară majoră, primul prototip a fost prezentat pe 19 iunie 1947. Lansarea, în prezența a peste 5.000 de persoane, a fost în pericol de a fi dezastruoasă, prototipul a avut în ultimul moment unele probleme la suspensie și la motor iar Preston Tucker a improvizat două ore în timp ce tehnicienii săi realizau reparațiile de urgență. În cele din urmă, a fost împins pe scenă de către tehnicieni și întâmpinat cu aplauze, stârnind interes în rândul publicului însă, pentru versiunea de serie s-au făcut modificări importante. Tucker 48 este adesea denumit Tucker Torpedo. Cu toate acestea, Torpedo a fost de fapt un prototip, iar numele nu a fost niciodată folosit pentru modelul de producție, care a fost numit oficial Tucker 48.
Motorul de 9.650 cmc ales inițial nu a funcționat corect și au fost alese motoare de producție Franklin Engine Company destinate inițial elicopterelor și răcite cu aer, modificate de inginerii lui Tucker pentru a fi adoptată răcirea cu apă. Acest motor boxer cu 6 cilindri din aliaj ușor și alimentat cu sistem de injecție, avea o cilindree de 5.500 cmc și livra o putere de 166 CP, depășind astfel promisiunea de 150 CP a lui Preston Tucker care a achiziționat într-un final compania Franklin pentru a garanta furnizarea motoarelor pentru modelul său Tucker 48.
Un alt element critic a fost transmisia derivată din producția Cord. Destinată inițial pentru motoarele poziționate în partea din față și tracțiune pe roțile din față, transmisia funcționa defectuos în acest caz cu schema „totul spate” (motor în spate și tracțiune pe roțile din spate) al lui Tucker 48 și a reușit cu greu să facă față celor 166 CP dezvoltați de motor. Transmisia a trecut astfel de la automată la manuală și în final la una cu preselecție controlată electric derivată din proiectul Buick Dynaflow, o transmisie automată specială care a fost denumită Tuckermatic. Nici în acest caz, problemele nu au luat sfârșit, de fapt au apărut dificultăți în cuplarea marșarierului, problemă care a fost rezolvată ulterior, dar problema a fost preluată cu ridicol de presă, subminând astfel reputația mașinii.
Motorul și transmisia au fost montate pe un subcadru separat care a fost asigurat cu doar șase șuruburi. Întregul grup putea fi astfel demontat de pe automobil în câteva minute. Astfel, Preston Tucker și-a dorit ca motoarele să fie schimbate rapid pentru operațiunile de service în doar 30 de minute.
Tucker 48 dispunea de caracteristici destul de avansate, în special în cazul designului atent studiat din punct de vedere aerodinamic, cu un coeficient aerodinamic CX excepțional, de 0,27 și cu soluții inovatoare dedicate confortului și mai ales siguranței. Pentru a obține o aerodinamică bună, automobilul avea o înălțime de doar 1,524 m iar pentru a facilita accesul la interior, portierele aveau deschiderea care continua până pe plafon, soluție care a fost preluată abia mult mai târziu de alți producători auto. Planșa de bord beneficia de toate comenzile poziționate în jurul volanului si de un profil captusit abundent care continua inclusiv pe panourile portierelor. Parbrizul de dimensiuni generoase era format din două părți și era ejectabil în caz de accident iar locurile din față erau prevazute cu centuri de siguranță. Trei rollbar-uri au fost incorporate în caroserie și acoperite cu spumă și cauciuc, pentru a proteja habitaclul în caz de accident iar coloana de direcție era pliabilă în cazul unui impact frontal. Tot la capitolul siguranță, merită amintit și farul central care este rotativ și conectat la volan pentru a ilumina drumul la viraje.
Automobilul american avea o caroserie de tip sedan cu 4 portiere de mari dimensiuni cu un ampatament de 3,251m, o lungime de 5,563 m și o lățime de 2,007 m care asigurau un habitaclu și un portbagaj foarte spațioase. Suspensia independentă pe ambele punți prevăzută cu elemente din cauciuc și amortizoare hidraulice oferea un confort la rulare destul de ridicat și o ținută de drum sigură chiar și la viteze mari. Apropo de viteză, aceasta era estimată de către constructor la 120 mile /h (aproximativ 193 km/h) iar pentru un sprint de la 0 la 60 mile/h (0-96 km/h) erau suficiente 10,1 secunde, valoari destul de bune pentru un automobil de serie din acea perioadă. Prețul propus inițial pentru modelul Tucker 48 a fost de 1.000 USD, dar prețul real de vânzare era în jurul sumei de 4.000 USD.
Modelul american Tucker 48 a fost fabricat în doar 51 exemplare inclusiv prototipul, producția având loc la uzina din Chicago, Illinois până în 9 iulie 1948, înainte ca firma americană să fie forțată să declare faliment și care a încetat toate operațiunile la 3 martie 1949, din cauza publicității negative inițiate de o parte din presă, a unei investigații a Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare a SUA și a unui proces de fraudă a acțiunilor foarte mediatizat, în care acuzațiile s-au dovedit nefondate și au dus la o achitare completă. Preston Tucker a bănuit că cele trei mari grupuri auto americane (General Motors, Ford și Chtysler) și senatorul din Michigan Homer S. Ferguson au avut un rol important în dispariția corporației Tucker.
Din cele 51 de exemplare produse, un număr de 47 au supraviețuit, inclusiv primul prototip cunoscut sub denumirea Tin Goose, păstrat la Swigart Antique Auto Museum din Pennsylvania (SUA), care este exemplarul cu numărul zero, celelalte au un număr de serie de la nr. 1001 până la 1050. În plus, au fost construite și exemplarele având numerele 1051 și 1052, care totuși nu sunt considerate din punct de vedere tehnic aparținând seriei originale de 51 exemplare Tuckers (50 plus prototipul Tin Goose), deoarece au fost achiziționate neterminate și finalizate după mulți ani de la sfârşitul producţiei modelului.
Filmul din 1988 despre Preston Tucker intitulat The Man and His Dream, se bazează pe povestea din jurul producției automobilului. Regizorul filmului, Francis Ford Coppola, este proprietarul unui Tucker 48 care și își expune frecvent automobilul său pe terenul proprietății sale.
Evaluarea acestui model deosedit de rar este în continuă creștere. Astfel, exemplarul cu numărul de șasiu 1043 a fost tranzacționat la o licitație în Arizona în anul 2004 pentru suma de 495.000 dolari și a fost apoi achiziționat în anul 2005 de către un conlecționar pentru 750.000 dolari. În anul 2006, exemplarul având numărul de șasiu 1036, în ciuda unei estimări de 700.000 dolari, a fost achiziționată la o licitație cu 577.500 dolari, cifre care au fost mult depășite în anul 2008 cu automobilul având șasiul 1038, licitat cu o estimare inițială cuprinsă între 500.000 și 600.000 dolari, a fost vândut cu peste un milion de dolari. La începutul anului 2018, exemplarul cu numărul de șasiu 1029 care a aprținut chiar lui Preston Tucker, s-a vândut cu suma de 1.790.000 dolari.
Foto: Tucker; Case de licitații; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.