Un fascinant Duesenberg J Figoni Sports Torpedo din 1932 a fost desemnat Best of Show la cea de-a 71-a ediție a evenimentului american dedicat automobilelor istorice Pebble Beach Concours d’Elegance care se desfășoară la Monterey (California). La ediția din acest an desfășurată în data de 21 august, donațiile caritabile au depășit suma de 2,67 milioane USD.
Duesenberg-ul J Figoni Sports Torpedo fabricat în anul 1932 și care se află în colecția americanului Lee R. Anderson Sr. a câștigat cel mai important trofeu – Best of Show în cadrul concursului de eleganță american Pebble Beach Concours d’Elegance 2022, în fața altor 39 de automobile istorice sosite din 18 țări și 33 de state din SUA. „Acest Duesenberg deosebit de rar combină într-un mod plăcut puterea americană cu stilul European. Automobilul s-a descurcat bine în unele dintre primele ediții ale concursului. Apoi, povestea lui a luat o întorsătură surprinzătoare. Revenirea lui este o poveste de pasiune pură”, a declarat președintele evenimentului auto retro american, Sandra Button.
Ultima dată când un automobil de producție americană a câștigat râvnitul trofeu Best of Show la Pebble Beach Concours d’Elegance, a fost în anul 2013, când un Packard Twelve model 1934 a obținut cel mai important premiu al concursului. Duesenberg este însă cel mai de succes brand american de la Pebble Beach, cu șapte victorii la general.
„Oh, suntem copleșiți. Nu ne vine să credem că am câștigat marele trofeu Best of Show! Am întâlnit atât de mulți oameni de-a lungul anilor, ne-am bucurat de toți cei care participă la acest eveniment. Este o bucurie și o onoare să fim aici.” a spus Penny Anderson, soția proprietarului Duesenberg-ului J Figoni Sports Torpedo din 1932 la un moment dat după ce trofeul a fost înmânat. Lee R. Anderson Sr. proprietarului automobilului, a declarat : „ Suntem prezenți la acest concurs de ani de zile și ne-am apropiat de trecut dar nu am câștigat niciodată, așa că Penny are dreptate, este copleșitor. Toată pregătirea a meritat pentru că povestea din spatele acestui automobil este pur și simplu incredibilă. Există un singur Duesenberg Figoni și chiar acesta este. Suntem atât de încântați. ”
Trofeul Best of Show din acest an a avut parte de numeroși concurenți puternici, inclusiv Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Coupe model 1937 al lui Fritz Burkard, Duesenberg-ul J Graber Cabriolet din 1930 al lui Sam și Emily Mann și Talbot-Lago Grand Sport T26 Farina Cabriolet din 1951 al lui Merle și Peter Mullin. Printre numeroasele automobile premiate, s-a aflat și un prototip Autobianchi A112 Bertone Runabout din 1969 care aparține clubului auto retro italian ASI (Automotoclub Storico Italiano) și care a fost condus de unul dintre colaboratorii noștri Daniele Turrisi. În cele din urmă, trebuie remarcat locul trei în clasa J-1: European Classic Early Open obținut de o elegantă Lancia Dilambda Carlton Carriage Co. Drophead Coupe din 1930 aflată în colecția italianului Filippo Sole, un recunoscut colecționar și restaurator de modele Lancia interbelice.
La ediția din acest an de la Pebble Beach Concours d’Elegance au fost strânse peste 2,67 milioane de dolari în acest an pentru scopuri caritabile, ducând suma totală la peste 35 de milioane de dolari până în prezent. Prin intermediul Pebble Beach Company Foundation, partenerul caritabil principal al concursului de eleganță auto retro american, aceste fonduri vor merge către peste 95 de organizații caritabile locale, având un impact asupra vieții a peste 10.000 de copii în fiecare an în Monterey (SUA).
Cea de-a 72-a ediție Pebble Beach Concours d’Elegance va avea loc duminică, 20 august 2023, și îi va sărbători pe celebrii caroseri Joseph Figoni și Pegaso. Alte tematici importante pentru ediția din anul 2023 includ brandurile Invicta, Mercedes-Benz cu seria de modele S / SS / SSK, McLaren, Alvis și American Dream Cars din 1950, plus alte inițiative care vor fi anunțate la începutul acestei toamne.
Toate premiile Pebble Beach Concours d’Elegance 2022
BEST OF SHOW
Duesenberg J Figoni Sports Torpedo 1932
Lee R. Anderson Sr., Naples, Florida
BEST OF SHOW NOMINEES
Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Coupe 1937
Pearl Collection/Fritz Burkard, Elveția
Duesenberg J Graber Cabriolet 1930
Sam & Emily Mann, Englewood, New Jersey
Talbot-Lago T26 Grand Sport Farina Cabriolet 1951
Merle & Peter Mullin, Los Angeles, California
ELEGANCE AWARDS
Gwenn Graham Most Elegant Convertible
Lincoln KB Murphy Roadster 1932
John & Heather Mozart, Palo Alto, California
J.B. & Dorothy Nethercutt Most Elegant Closed Car
Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Coupe 1937
Pearl Collection/Fritz Burkard, Elveția
Jules Heumann Most Elegant Open Car
Duesenberg J Figoni Sports Torpedo 1932
Lee R. Anderson Sr., Naples, Florida
Strother MacMinn Most Elegant Sports Car
Ferrari 250 GT LWB Zagato Berlinetta 1957
Lee & Joan Herrington/The Herrington Collection, Bow, New Hampshire
SPECIAL AWARDS
Alec Ulmann Trophy
Hispano-Suiza H6B Chavet Phaeton 1921
Chuck Reimel, Villanova, Pennsylvania
Ansel Adams Award
Rambler Model 65 Seven Passenger Touring 1911
Joe & Janice Conzonire, San Marino, California
ArtCenter College of Design Award
Siata 208CS Stabilimenti Farina Berlinetta 1952
John & Sonia Breslow, Scottsdale, Arizona
Briggs Cunningham Trophy
Packard 734 Speedster Eight Heaton Custom Runabout 1930
Ted Davis, Oklahoma City, Oklahoma
Chairman’s Trophy
Fiat 75 HP Alessio Touring 1904
George F. Wingard, Eugene, Oregon
Charles A. Chayne Trophy
Owen Magnetic Model O-36 Rauch & Lang Touring 1916
Western Reserve Historical Society, Cleveland, Ohio
Classic Car Club of America Trophy
Duesenberg J Derham Convertible Sedan 1931
The Du Coing Family, Newport Beach, California
Dean Batchelor Trophy
Ford Lee Titus Roadster 1932
Ross & Beth Myers, Boyertown, Pennsylvania
Elegance in Motion Trophy
Packard 1601 Eight Graber Cabriolet 1938
Anne Brockinton Lee/The Robert M. Lee Automobile Collection, Sparks, Nevada
Enzo Ferrari Trophy
Ferrari 250 GT LWB Scaglietti Berlinetta 1959
William H. & Cheryl K. Swanson, Pebble Beach, California
FIVA Postwar Trophy
Fiat 8V Ghia Supersonic 1953
Paul Gould, Pawling, New York
FIVA Prewar Trophy
De Dion Bouton Tricycle 1900
Rob Kauffman/RK Motors, Charlotte, North Carolina
The French Cup
Talbot-Lago T26 Grand Sport Figoni Fastback Coupe 1948
Robert Kudela, Chropyne, Cehia
Gran Turismo Trophy
Autobianchi 112 Bertone Concept Car 1969
ASI Automotoclub Storico Italiano, Italia
Lincoln Trophy
Lincoln K LeBaron Coupe 1938
Wayne Carini, Portland, Connecticut
Lucius Beebe Trophy
Rolls-Royce Silver Ghost Fuller Double Pullman Limousine 1910
John Bentley, Harrogate, England
Mercedes-Benz Star of Excellence Award
Mercedes-Benz W194 Coupe 1952
Fastwelve, Bellevue, Washington
Montagu of Beaulieu Trophy
Jaguar XK120 Ghia Supersonic Coupe 1952
Bill Heinecke, Bangkok, Thailanda
The Phil Hill Cup
Jaguar XKD Le Mans Race Car 1955
JSL Motorsports Collection, Redwood City, California
Tony Hulman Trophy
Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1933
Auriga Collection, Germania
The Vitesse ~ Elegance Trophy
Voisin C 25 Aerodyne 1935
Craig McCaw, Santa Barbara, California
CLASS AWARDS
Class A: Antique
1. Lozier Type 51 Lakewood Touring 1911, Charles Nearburg, Dallas, Texas
2. Rolls-Royce Silver Ghost Fuller Double Pullman Limousine 1910, John Bentley, Harrogate, Marea Britanie
3. Rambler Model 65 Seven Passenger Touring 1911, Joe & Janice Conzonire, San Marino, California
Class B: McFarlan
1. McFarlan 154 Twin Valve Six Knickerbocker Cabriolet 1923, The Nethercutt Collection/Helen & Jack Nethercutt, Sylmar, California
2. McFarlan Twin Valve Six Phaeton, Johnny & Christine Crowell 1926, San Ramon, California
3. McFarlan 142 Twin Valve Six Roadster 1924, Chris MacAllister, Indianapolis, Indiana
Class C: American Classic
1. Chrysler CL Imperial Custom De Villars Cabriolet 1933, Mary & Ted Stahl and Mark Hyman, Chesterfield, Michigan
2. Chrysler CL Imperial Custom LeBaron Dual Cowl Phaeton 1933, Laura & Jack Boyd Smith Jr., Elkhart, Indiana
3. Stutz M LeBaron Torpedo Speedster 1930, Larry Carter, Los Gatos, California
Class D: Packard
1. Packard 1608 Twelve Rollston Town Car, Bob Tiffin 1938, Red Bay, Alabama
2. Packard 745 Deluxe Eight Roadster 1930, Joseph & Margie Cassini III, West Orange, New Jersey
3. Packard 734 Speedster Eight Roadster 1930, Rob & Jeannie Hilarides, Visalia, California
Class E-1: Lincoln V-8
1. Lincoln L Holbrook Fully Collapsible Cabriolet 1928, Bill & Dee Kuettel, Capitola, California
2. Lincoln L-176A Sport Phaeton 1930, Tom & JoAnn Martindale, Santa Cruz, California
3. Lincoln L Willoughby Berline Landaulet 1926, Max Neary, Sherman Oaks, California
Class E-2: Lincoln V-12
1. Lincoln KB Murphy Dual Cowl Phaeton 1932, Beth & Ross Myers, Boyertown, Pennsylvania
2. Lincoln KB Murphy Roadster 1932, John & Heather Mozart, Palo Alto, California
3. Lincoln K-330 LeBaron Convertible Roadster 1936, Harry & Heather Clark and Hilary Barr, Paradise Valley,
Arizona
Class E-3: Lincoln Zephyr and Continental through 1962
1. Continental Mark II Hardtop Coupe 1956, Leon Flagg & Curtis Lamon, Mequon, Wisconsin
2. Lincoln Continental Convertible 1962, Academy of Art University, San Francisco, California
3. Lincoln Premiere Convertible 1956, Ray Kinney & Jeff Wildin, Dallas, Texas
Class F: Unorthodox Propulsion
1. Columbia Mark XIX Surrey 1907, Mark Hyman, Saint Louis, Missouri
2. Chrysler Turbine Ghia Coupe 1963, Mary & Ted Stahl, Chesterfield, Michigan
3. Rauch & Lang Electric Roadster 1912, Audrain Collections, Newport, Rhode Island
Class G: Duesenberg
1. Duesenberg J Figoni Sports Torpedo 1932, Lee R. Anderson Sr., Naples, Florida
2. Duesenberg J Murphy Dual Cowl Phaeton 1929, Valerie & Aaron Weiss, San Marino, California
3. Duesenberg J LeBaron Dual Cowl Phaeton 1929, John D. Groendyke, Enid, Oklahoma
Class H: Rolls-Royce Prewar
1. Rolls-Royce Phantom II Continental Kellner Drophead Sedanca Coupe 1934, Off Brothers Collection/William Johnston, Richland, Michigan
2. Rolls-Royce Silver Ghost Willoughby Salamanca Town Car 1925, Sandra Hansen/Hansen Collection, Valencia, California
3. Rolls-Royce Phantom II Continental Gurney Nutting Sports Saloon 1933, Carl Soderstrom, Morton, Illinois
Class J-1: European Classic Early Open
1. Bentley 4 1/2 Litre Vanden Plas Tourer 1931, Joanie & Scott Kriens, Saratoga, California
2. Bugatti Type 38A Figoni Tourer 1927, Gerald & Theresa Alexander, Irvine, California
3. Lancia Dilambda Carlton Carriage Co. Drophead Coupe 1930, Filippo Sole, Milano, Italia
Class J-2: European Classic Late Open
1. Horch 780 Sport Cabriolet 1933, Hugo Modderman, Monte Carlo, Monaco
2. Hispano-Suiza J12 Binder Phaeton 1933, Stephen Brauer, St. Louis, Missouri
3. Bugatti Type 57 Gangloff Stelvio 1936, Olav Glasius, Bennebroek, The Netherlands
Class J-3: European Classic Closed
1. Talbot-Lago T150C-SS Figoni & Falaschi Teardrop Coupe 1937, The Pearl Collection/Fritz Burkard, Elveția
2. Bentley Speed Six Martin Walter Sports Saloon 1930, William Medcalf, Hill Brow, England
3. Railton Hudson Deluxe 8 Rippon Brothers Estate Limousine 1937, Chris & Laura Maloney
Class K: Talbot-Lago Grand Sport
1. Talbot-Lago T26 Grand Sport Stabilimenti Farina Cabriolet 1951, Merle & Peter Mullin, Los Angeles, California
2. Talbot-Lago T26 Grand Sport Saoutchik Fastback Coup 1948, The Cussler Family, Arvada, Colorado
3. Talbot-Lago T26 Grand Sport Franay Coupe 1948, Munday Auto Collection, Austin, Texas
Class L-1: Prewar Preservation
1. Hispano-Suiza H6B Chavet Phaeton 1921, Chuck Reimel, Villanova, Pennsylvania
2. Alfa Romeo 6C 1750 GTC Farina Cabriolet 1932, The Keller Collection at the Pyramids, Petaluma, California
3. Cadillac 452 Fleetwood Imperial Limousine 1931, Jim Callahan, Oakland, California
Class L-2: Postwar Preservation
1. Porsche 904 Carrera GTS Coupe 1964, Audrain Collections, Newport, Rhode Island
2. Lincoln Continental Cabriolet 1948, Kirk Wentland & Lawrence Camuso, San Jose, California
3. Ghia Chrysler 400 Superdart 1957, John H. White, Lincoln, California
Class M-1: Ferrari Grand Touring
1. Ferrari 330 GTC Pininfarina Speciale 1967, Peter Kalikow, New York, New York
2. Ferrari 166 MM Touring Barchetta 1948, Anne Brockinton Lee/The Robert M. Lee Automobile Collection, Sparks, Nevada
3. Ferrari 340 America Ghia Coupe 1951, Jack & Debbie Thomas, St. Louis, Missouri
Class M-2: Ferrari Competition
1. Ferrari 410 S LWB Scaglietti Spyder 1955, Brian Ross, Cortland, Ohio
2. Ferrari 340 America Vignale Berlinetta 1951, Jack & Kingsley Croul, Corona del Mar, California
3. Ferrari 250 GTO Scaglietti Berlinetta Series II 1962, Harry Yeaggy, Cincinnati, Ohio
Class N: Alfa Romeo 8C 2300
1. Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1933, Auriga Collection, Germania
2. Alfa Romeo 8C 2300 Brianza Monza 1933, The Pearl Collection/Fritz Burkard, Elveția
3. Alfa Romeo 8C 2300 Figoni Cabriolet Décapotable 1934, Robert Bishop, Palm Beach, Florida
Class O-1: Postwar Racing
1. Aston Martin DB3S Race Car 1953, Wayne & Ruth Gray, Fife, Scotland
2. Shelby Cobra Team Race Car 1963, Peter Klutt Legendary Motorcar Company Ltd., Halton Hills, Canada
3. Porsche 550 1500 RS Wendler Spyder 1955, Robert Ingram/The Ingram Collection, Durham, North Carolina
Class O-2: Postwar Touring Open
1. Apollo 3500GT Intermeccanica Spyder 1955, Dennis & Susan Garrity, Green Bay, Wisconsin
2. Maserati A6GCS Frua Spyder 1963, Jonathan & Wendy Segal, San Diego, California
3. Maserati A6G/54 Frua Prototype Spyder 1956, Brendan Gallaher, Wilson, Wyoming
Class O-3: Postwar Touring Closed
1. Lancia Aprilia Ghia Supergioiello Coupe 1949, Nigel Churcher, Toronto, Canada
2. OSCA 1600 Michelotti Berlinetta 1959, Peter T. Boyle, Oil City, Pennsylvania
3. Jaguar XK120 Ghia Supersonic Coupe 1952, Bill Heinecke, Bangkok, Thailanda
Class P-1: Graber Coachwork Early
1. Duesenberg J Graber Cabriolet 1930, Sam & Emily Mann, Englewood, New Jersey
2. Packard 1601 Eight Graber Cabriolet 1938, Anne Brockinton Lee/The Robert M. Lee Automobile Collection, Sparks, Nevada
3. Delahaye 135 MS Graber Cabriolet 1939, Peter Kappeler, Walchwil, Elveția
Class P-2: Graber Coachwork Late
1. Bentley Mark VI Graber Drophead Coupe 1953, John Miller/John R Miller Enterprises, Salt Lake City, Utah
2. Alvis TD21 Graber Special Coupe 1961, Ken Swanstrom, Doylestown, Pennsylvania
3. Aston Martin DB2/4 Graber Drophead Coupe 1954, Gene Ponder, Marshall, Texas
Class R-1: 24 Hours of Le Mans Centennial Early
1. Ferrari 250 GTO Scaglietti Berlinetta 1962, David MacNeil, Fort Lauderdale, Florida
2. Jaguar Lightweight C-type Race Car 1953, Time to Drive Collection, Charlottesville, Virginia
3. BMW 328 NSKK Race Car 1937, Stephen Bruno, Boca Raton, Florida
Class R-2: 24 Hours of Le Mans Centennial Late
1. Porsche 935 K3 Coupe 1979, Bruce Meyer, Beverly Hills, California
2. Alfa Romeo TZ2 Zagato Competition Berlinetta 1965, The William Lyon Family, Newport Beach, California
3. Alpine M64 Coupe 1964, Mitch McCullough, Pompton Plains, New Jersey
Class S: Otto Vu
1. Siata 208CS Balbo Coupe 1953, Larry & Jane Solomon, Palo Alto, California
2. Fiat 8V Zagato Coupe 1954, The Cultivated Collector, New Canaan, Connecticut
3. Siata 208S Motto Spider 1953, Scott & Jamie Cielewich, Winter Park, Florida
Class V: 1932 Ford Historic Hot Rods
1. Ford Bob McGee Roadster 1932, Bruce Meyer, Beverly Hills, California
2. Ford Pacific Gunsight Special Roadster 1932, Kim McCullough, Pompton Plains, New Jersey
3. Ford Ian Cusey Roadster 1932, Robert Owens, Wellington, Texas
Foto: Pebble Beach Concours d’Elegance
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI