ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Porsche a investit trei ani în restaurarea clasicului 901
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Expoziție specială ”911 (901 Nr. 57) – O legendă pornește la drum”
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Restaurarea s-a realizat cu tablă originală contemporană
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Exemplarul a fost restaurat în cele mai mici detalii
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Motorul, transmisia, partea electrică și interiorul au fost reparate conform aceluiași principiu
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
Silueta inconfundabilă face furori în fața fanilor Porsche 911
ARTICOLE ASEMANATOARE CELE MAI SCUMPE AUTOMOBILE DE LA LICITATII IN 2024 COLECTIA DE MODELE F1 AL LUI BERNIE ECCLESTONE ESTE DE VANZARE După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus […]
După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus în cadrul expoziției speciale ”911 (901 Nr. 57) – O legendă pornește la drum”, care are loc în perioada 14 decembrie 2017 – 8 aprilie 2018.
Inițial, Porsche a dezvoltat succesorul modelului 356 sub denumirea 901. Modelul este prezentat sub formă de prototip la ediția din 1963 a Salonului Auto de la Frankfurt. Acesta dispunea de o elegantă caroserie coupe cu 2+2 locuri cu linii simple dar placute desenată de Alexander “Butzi” Porsche. Conceput după soluția “totul în spate”, noul model avea echipat un motor boxer racit cu aer având 6 cilindri, capacitatea de 2L și care furniza 130CP. Cu toate acestea, la doar câteva săptămâni după demararea producției în toamna anului 1964, modelul a trebuit să fie redenumit. Deoarece constructorul francez Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din trei cifre avand zero in mijloc, noul model a primit denumirea 911. Toate exemplarele fabricate până în acel moment au fost denumite 901, dar vândute ca Porsche 911. Din colecția Porsche a lipsit unul dintre aceste automobile rare timp de jumătate de secol.
În 2014, în timp ce evalua o colecție de obiecte uitate de mult timp într-un hambar, o echipă germană de televiziune de la postul RTL2 care lucra la un program dedicat antichităților și obiectelor de colecție, a descoperit întâmplător două exemplare din modelul 911 din anii ˈ60. După ce au luat legătura cu Porsche Museum, au aflat că una dintre cele două exemplare, cea cu numărul de șasiu 300.057, este unul dintre exemplarele rare construite înainte ca linia de modele să fie redenumită. Muzeul Porsche a decis să cumpere ambele exemplare 911, la prețul stabilit de un expert independent, ocupând, astfel, un loc important în colecția sa de modele clasice Porsche.
Exemplarul de culoare roșie a fost construit în octombrie 1964, fiind exemplarul cu numărul 57, unul dintre primele unități de serie ale modelului sport, cunoscute în acea perioadă sub denumirea 901. Aproape 50 de ani mai târziu, întâmplarea a făcut ca Muzeul Porsche să găsească acest model rar și a decis să-l achiziționeze, cu scopul de a-l readuce la starea inițială.
Unul dintre principalele motive în favoarea achiziționării vehiculului istoric a fost faptul că vechiul exemplar 911 nu fusese restaurat niciodată, oferind specialiștilor muzeului oportunitatea de a restaura valorosul exemplar pe cât de autentic și pe atât de aproape de original posibil. Restaurarea s-a realizat pe o perioadă de trei ani pentru a aduce aceast automobil clasic în starea sa inițială, utilizându-se componente originale din perioada respectivă.
Motorul, transmisia, componentele electrice și interiorul au fost, toate, restaurate după același principiu. Conceptul de bază a fost să se păstreze cât mai mult posibil din componentele originale în funcție de starea lor, înainte să fie complet înlocuite. Aceste metode complexe de restaurare utilizate de specialiștii de la Muzeul Porsche, ca abordare standard, sunt motivul pentru care etapele de restaurare și de readucere la viață a acestui exemplar Porsche cu mare valoare istorică s-a întins pe o perioadă atât de îndelungată.
Textː Auto Retro Passion
Fotoː Porsche
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.