Ultimele articole
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)
SAAB – 40 ANI DE MOTORIZARE TURBO (decembrie 10, 2017 10:27 pm)
FIAT 125 – ANIVERSEAZĂ 50 DE ANI (decembrie 2, 2017 10:41 pm)

PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911

29 decembrie 2017
Comments off
417 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi exemplare  din colecția sa. Acesta este cel mai vechi exemplar 911 pe care îl deține și este expus în cadrul expoziției speciale ”911 (901 Nr. 57) – O legendă pornește la drum”, care are loc în perioada 14 decembrie 2017 – 8 aprilie 2018.

Inițial, Porsche a dezvoltat succesorul modelului 356 sub denumirea 901. Modelul este  prezentat sub formă de prototip la ediția din 1963 a Salonului Auto de la Frankfurt. Acesta dispunea de o elegantă caroserie coupe cu 2+2 locuri cu linii simple dar placute desenată de Alexander “Butzi” Porsche. Conceput după soluția  “totul în spate”, noul model avea echipat un motor boxer racit cu aer având  6 cilindri, capacitatea de 2L și care furniza 130CP. Cu toate acestea, la doar câteva săptămâni după demararea producției în toamna anului 1964, modelul a trebuit să fie redenumit. Deoarece constructorul francez Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din trei cifre avand zero in mijloc, noul model a primit denumirea 911. Toate exemplarele fabricate până în acel moment au fost denumite 901, dar vândute ca Porsche 911. Din colecția Porsche a lipsit unul dintre aceste automobile rare timp de jumătate de secol.

În 2014, în timp ce evalua o colecție de obiecte uitate de mult timp într-un hambar, o echipă germană de televiziune de la postul RTL2 care lucra la un program dedicat antichităților și obiectelor de colecție, a descoperit întâmplător două exemplare din modelul 911 din anii ˈ60. După ce au luat legătura cu Porsche Museum, au aflat că una dintre cele două exemplare, cea cu numărul de șasiu 300.057, este unul dintre exemplarele rare construite înainte ca linia de modele să fie redenumită. Muzeul Porsche a decis să cumpere ambele exemplare 911, la prețul stabilit de un expert independent, ocupând, astfel, un loc important în colecția sa de modele clasice Porsche.

Exemplarul de culoare roșie a fost construit în octombrie 1964, fiind exemplarul cu numărul 57, unul dintre primele unități de serie ale modelului sport, cunoscute în acea perioadă sub denumirea 901. Aproape 50 de ani mai târziu, întâmplarea a făcut ca Muzeul Porsche să găsească acest model rar și a decis să-l achiziționeze, cu scopul de a-l readuce la starea inițială.

Unul dintre principalele motive în favoarea achiziționării vehiculului istoric a fost faptul că vechiul exemplar 911 nu fusese restaurat niciodată, oferind specialiștilor muzeului oportunitatea de a restaura valorosul exemplar pe cât de autentic și pe atât de aproape de original posibil. Restaurarea s-a realizat pe o perioadă de trei ani pentru a aduce aceast automobil clasic în starea sa inițială, utilizându-se componente originale din perioada respectivă.

Motorul, transmisia, componentele electrice și interiorul au fost, toate, restaurate după același principiu. Conceptul de bază a fost să se păstreze cât mai mult posibil din componentele originale în funcție de starea lor, înainte să fie complet înlocuite. Aceste metode complexe de restaurare utilizate de specialiștii de la Muzeul Porsche, ca abordare standard, sunt motivul pentru care etapele de restaurare și de readucere la viață a acestui exemplar Porsche cu mare valoare istorică s-a întins pe o perioadă atât de îndelungată.

Textː Auto Retro Passion

Fotoː Porsche

Comments are closed.

January 19, 2018