Ultimele articole
AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE (februarie 7, 2018 11:09 pm)
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)

Noul muzeu Skoda

13 decembrie 2012
Comments off
83 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Mladá Boleslav, 23 noiembrie 2012 – Scena este pregătită la noul muzeu Skoda din Mladá Boleslav. Această vitrină complet renovată a mărcii, situată pe strada Václava Klementa, va purta vizitatorii într-o călătorie captivantă prin istoria companiei, o istorie deosebită, interactivă si cu elemente multimedia. Este o călătorie incitantă prin cei 117 ani de Skoda Auto, ilustrată cu ajutorul automobilelor, filmelor, mărturiilor si documentelor, toate prezentate într-o manieră modernă, pe un spatiu expozitional de peste 1.800 mp, în incinta halelor de productie istorice. Acesta este un muzeu special, nu în ultimul rând mulţumită Forumului multifunctional Laurin & Klement si a modernului café-restaurant Vaclav. Întregul proces de renovare a durat aproape nouă luni.

Situat în locul de origine si în acelasi timp în casa companiei, noul muzeu Skoda prezintă, într-un mod cu totul nou, cele mai importante momente din istoria unuia dintre producătorii auto cu cea mai bogată traditie. În afară de produse, aceasta înseamnă si prezentarea unor personaje si a povestilor care le leagă, într-un mod foarte personal, de Skoda. Noul muzeu are, de asemenea, si o notă foarte specială, gratie noului “Laurin & Klement Forum” si a café-restaurant-ului “VÁCLAV”. Un spatiu multifunctional pentru aproape toate tipurile de evenimente, “Laurin & Klement Forum” este una dintre cele mai moderne locatii din Republica Cehă dedicate acestui gen de activităti.

Vizitatorii se pot cufunda adânc în istoria mărcii, mulţumită celor trei zone tematice în care sunt prezente 46 de automobile istorice, câteva sute de exponate individuale, precum si filme din perioadele respective, fotografii si documente. Designerii noului muzeu au avut în plan mai mult decât doar să creeze un simplu spatiu expozitional nou si astfel au adunat laolaltă o multime de repere importante, au dat o structură clară expozitiei si au oferit posibilitatea unui transfer modern si interactiv de cunostinte. Exteriorul muzeului conferă clădirii istorice o imagine nouă si uimitoare, iar calitatea excelentă a lucrărilor si precizia executiei reprezintă o mărturie a traditiei mărcii.

Contopirea “Traditiei,” cu “Precizia” si “Evolutia” constituie temele principala ale exponatelor din noul muzeu. Cele trei laturi, fiecare cu propriile sale trăsături distinctive, fac vizita emotionantă, bogată si surprinzătoare. Un amestec de automobile si povesti curge prin expozitie ca un fir călăuzitor, toate elementele fiind prezentate în decoruri multimedia si interactive, care oferă vizitatorului o întreagă gamă de optiuni: de la simpla admirare a automobilelor si exponatelor, si până la parcurgerea fotografiilor si a filmelor, sau la lecturarea amănuntită – pentru că flexibilitatea este principiul noului muzeu Skoda.

Sectiunea “Evolutie” oferă o călătorie captivantă prin trecutul bogat si colorat al mărcii Skoda, plin cu adevărate masini de vis, documente originale, filme, animatii si note explicative. Care erau cele mai importante masini ale mărcii? Cine au fost fondatorii mărcii? Cu ce descoperiri tehnice se laudă compania? Sectiunea “Evolutie” oferă o varietate mare de răspunsuri.

În centrul sectiunii “Evolutie” se regăsesc 14 extraordinare repere Skoda: de la prima bicicletă L&K, la contemporanul studiu de design Vision D. Aranjate în ordine cronologică, acestea urmăresc deceniile de ingeniozitate si creativitate, până în zilele noastre. Filmele, care rulează pe benzile largi de monitoare de deasupra masinilor, oferă repere istorice. Ecranele amplasate direct în spatele modelelor oferă informatii aditionale.

Un punct de atractie în cadrul sectiunii “Evolutie” este “raftul cu masini”, unde sunt expuse 20 dintre bijuteriile mărcii: masini de pompieri, masini de curse, dar si unele dintre cele mai bine comercializate modele. Asa numita galerie a tehnicii completează automobilele din cronologia produselor si de pe raftul de masini, care oferă o călătorie prin întreaga istorie tehnică a mărcii si este ilustrată cu multe exponate, fotografii si documente. Astfel, tehnologia Skoda poate fi văzută si resimtită aici, iar la îndemână sunt si instalatii multimedia, filme si informatii interactive.

Secţiunea “Traditie” vorbeste despre valorile mărcii, concentrându-se pe “Mândria fată de marcă”, “Utilitatea cotidiană” si “Provocări.” Vizitatorilor le sunt prezentate perechi de vehicule, fiecare dintre acestea fiind dintr-o eră diferită care formulează clar identitatea mărcii. Limuzine ale demnitarilor, automobile pentru publicul larg si masini de curse, cu greu găsesti o altă marcă unde diversitatea exponatelor să fie atât de mare precum la Skoda.

Cea de-a treia arie expozitională majoră se concentrează pe “Precizie” în ceea ce priveşte productia si restaurarea automobilelor. Unul dintre subiecte este rolul pe care Mladá Boleslav l-a avut ca si locatie de productie centrală si pentru originile traditiei companiei. Filmele, documentele, panourile cu fotografii de dimensiuni mari si albumele, dau viată acestei fabrici si implică vizitatorul la un nivel personal. Sectiunea restaurare oferă impresii pe viu, expunând patru automobile clasice Skoda în diferite stadii de reîntinerire, de la automobilul găsit într-un hambar, la nestemată. Exponatele completează această sectiune si fac din nou vizitatorul să se simtă ca si cum ar fi în mijlocul atelierului.

Noul muzeul Skoda este un centru al mărcii, aflat într-un loc special. Până la urmă, acesta este unul dintre leagănele productiei de automobile din Europa. Clădirea, o structură industrială cu trei etaje, cu o arhitectură sobră si clară, face parte dintr-un complex de uzine Skoda cu o vechime de peste o sută de ani, construit între 1898 si 1912. Ce automobile anume au fost construite aici este neclar. Ceea ce se stie este că aici au fost construite motoare. Mai târziu, clădirea a fost utilizată pentru o perioadă lungă de timp drept complex de birouri, până când MUZEUL ŠKODA s-a mutat în acest loc, în 1995.

Text si Foto: Skoda

 

Comments are closed.

February 22, 2018