În noua sesiune de licitații programată la Monaco în luna mai va fi scos la licitație un automobil sport clasic, care va atrge cu siguranță atenția a milioane de fani ai Formulei 1. Este vorba de un Ferrari 308 GTS care a aparținut unuia dintre cei mai îndrăgiți piloți din istoria Formulei 1 mai ales că acesta a concurat în perioada sa de glorie pentru Scuderia Ferrari.
Printre ofertele aflate în catalogul casei de licitație RM Sotheby’s pentru licitația din 12 mai care va avea loc cu ocazia desfășurării a Marelui Premiu al Pricipatului Monaco, a fost programată o surpriză cu adevărat senzațională pentru fanii italieni ai Scuderiei Ferrari si nu numai: automobilul personal a lui Gilles Villeneuve. Este vorba de un Ferrari 308 GTS din 1978 pe care pilotul canadian la condus de la sosirea sa la Maranello și până pe 8 mai 1982 în Grand Prix-ul Belgiei desfășurat pe circuitul de la Zolder unde pilotul și-a pierdut viața într-un grav accident survenit în timpul cursei.
Enzo Ferrari nu agrea ca piloții care concurau pentru Ferrari, în special în Formula 1 să conducă în timpul lor liber alte automobile aparținând altor mărci și le impunea de la începutul semnării contractului cu Scuderia Ferrari să conducă doar modele Ferrari. Cel mai cunoscut caz în acest sens a fost cu pilotul britanic John Surtess în 1963 când o data cu semnarea contractului pentru a concura pentru Scuderia Ferrari i s-a cerut de către Enzo Ferrari să renunțe să mai conducă în timpul său liber BMW-ul 507 (care va fi scos la licitație la Festivalul de viteză de la Goodwood 12-15 iulie 2018) aflat în posesia sa în favoarea unui model cu emblema “căluțului cabrat“ în speță Ferrari.
Exemplarul de Ferrari 308 GTS are șasiul cu nr. 21371 a fost înmatriculat pe data de 30 octombrie 1978, cu numărul de înmatriculare MO(Modena) 439 235 și încredințat tânărului Gilles, angajat de Ferrari în 1977 pentru a înlocui în echipă pe pilotul austriac Niki Lauda în ultimele două curse de Formula 1 ale sezonului respective. Acesta beneficiază de o culoare cu o nunță rară de roșu Rosso Dino și are unele modificări tehnice pentru a-l face mai performant.
Villeneuve a folosit Ferrari-ul 308 GTS în momentele când se deplasa de la locuința lui din Montecarlo la Maranello, conducându-l întotdeauna într-un mod dezlănțuit și cu siguranță fără a respecta codul rutier și limitele de viteză așa cum o demonstrează unele filmări de arhivă despre viață pilotului Canadian când concura pentru Scuderia Ferrari. Celebrul rămâne recordul de două ore și 25 de minute folosit pentru a acoperi traseul dinre Monte Carlo și Maranello de 435 de kilometri. Este o medie de 180 km / h pe un traseu de autostradă obținută în principal, cu toate acestea într-un trafic intens și cu o porțiune normală de drum parcurs de numeroase camioane, cum ar fi cea de la ieșirea dinspre Modena până la Maranello .
Se pare, totuși, că nu a făcut-o pentru a stabili un record de viteză, ci pentru că mereu acesta era grăbit. „Facem un apel urgent pentru testarea unui nou monopost de F 1 și am fost uimiți când după două ore și jumătate de la apelul telefonic am vazut cum sosește la volanul mașinii sale 308“, a spus Enzo Ferrari la momentul respectiv, care în practică a confirmat recordul respectiv înregistrat.
Un alt record înregistrat despre care Villeneuve era mândru în fața prietenilor săi a fost cel obținut pe traseul dintre stația de taxare de pe autostrada de la ieșire din Modena și cabina de taxare a autostrăzii A1 de la intrare în Milano în doar 45 de minute. Mai puțin cunoscut, rămâne „duelul“ dintre Villeneuve cu Poliția Rutieră din Italia, în timp, aflat de asemenea la volanul Ferrari-ului 308 GTS și în compania coechipierului său Didier Pironi, a pretins că nu a văzut semnalul patrulei de la Poliția Rutieră de pe autostrada A1 de la ieșire din Melegnano care i-a făcut semn să se oprească. Villeneuve s-a angajat cu ei într-o cursă care sa încheiat la stația de taxare de la intrare în Modena, unde îl așteptau alți agenți de poliție înarmați. Faima lui, simpatia lui și pasiunea sa pentru Ferrari a căpitanului acelei patrule l-au salvat pe faimosul pilot canadian de la închisoare.
După decesul lui Gilles Villeneuve survenit în Grand Prix-ul belgian din 1982, mașina a fost păstrată de Ferrari până în anul 1984 și ulterior a fost vândută unui pasionat din Modena. Mai târziu în 1994, aceasta a fost donată către soția sa Rosanna și în 2010 a fost vândută actualului proprietar. De atunci, Ferrari-ul a fost transferat în Danemarca și în 2012 expusă într-o expoziție la Muzeul Ferrari din Maranello.
Acest exemplar care a fost recunoscut de către fiul lui Gilles, Jacque Villeneuve că a aparținut tatălui său a fost păstrat în condiții excelente ca o relicvă și are la bord un număr de circa 37.000 km parcurși. RM Sotheby va propune „fără preț de rezervă“ și ar putea, teoretic, să fie, de asemenea, achiziționată cu un preț mai mic decât cel actual, care, conform listei cotațiilor publicației italiene Ruoteclassiche pentru un exemplar în condiții excelente, prețul este în jur de 60.000 de Euro, dar cu siguranță că nu va fi așa.
Text: Auto Retro Passion
Foto: RM Sotheby’s
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI