Ultimele articole
ROLLS ROYCE-UL LUI MUHAMMAD ALI SCOS LA LICITATIE (septembrie 20, 2018 10:18 am)
ABS IMPLINESTE 40 DE ANI (septembrie 13, 2018 11:19 pm)
PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2018 (august 30, 2018 9:00 pm)

VERONA LEGEND CARS 2018

11 mai 2018
Comments off
485 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Între 4 și 6 mai s-a desfășurat o nouă ediție a salonului Verona Legend Cars, cel mai important salon din regiunea italiană Veneto dedicat vehiculelor istorice. Desfășurat în complexul expozițional de la Verona Fiere, la a patra ediție a salonului au fost prezenți un numar de circa 500 de expozanți și peste 1.350 de vehicule expuse. Printre cele mai impresionante apariții oficiale din rândul producătorilor auto s-au înumărat: Abarth, Jaguar, Lancia, Land Rover, Opel și Porsche. În cele ce urmează vă prezentăm impresiile echipei noastre de la fața locului.

În cele trei hale din complexul expozițional de la Verona Fiere, pasionații, cunoscătorii și colecționarii de vehicule istorice au putut admira pe o suprafață de peste 40.000 mp, numeroase standuri cu dealeri de vehicule istorice, cluburi, organizatori de evenimente, distribuitori de piese și accesorii, cluburi, registre auto-moto, ateliere specializate pentru restaurări, comercianți de machete auto-moto, librari, anticari, muzee, producatori de consumabile, vestimentație vintage și cosmetice auto.

În prim plan s-au aflat producătorii auto – moto italieni, aceștia expunând numeroase modele old și youngtimer, exemplare unicat, modele de competiție care aparțineau muzeelor proprii. Dintre aceștia s-au remarcat în special Lancia prezent cu o selecție de exemplare de competiție ale legendarului model Lancia Fulvia Coupe dar și exemplare ale modelelor legendare Aurelia B24 GT și Aurelia B24 Spyder și Abarth care a expus cele mai titrate modele de competiție din anii ˈ60 – ˈ70 precumː 1000 Bialbero – 1965, 695 SS – 1965, 1000 SP – 1969 și 131 TC Gr.5.

Pe lângă aceștia, s-au bucurat de un mare interes din partea vizitatorilor și standurile Jaguar care a aniversat 70 de ani cu modelul XK120 și 50 de ani cu modelul XJ6/12 și unde au fost prezentate diferite exemplare ale modelelor menționate, Land Rover care aniversează 70 de ani de activitate fiind expuse cu această ocazie exemplare din toate seriile modelelor Defender și Range Rover, Opel care serbează 50 de ani cu modelul sport GT fiind expuse diferite exemplare de serie și de competiție aduse special de către clubul local Opel GT Fans Italy și Porsche care aniversează 70 de ani de activitate și 30 de ani de la lansarea seriei 964 a modelului 911, în acest sens putând fi admirate la stand diferite exemplare de serie și competiție ale unor modele legendare.

Foarte interesante și care au atras foarte mulți vizitatori au fost standurile cluburilorː A.S.I. (Automotoclub Storico Italiano) unde a fost expusă o selecție a celor mai celebre modele Lamborghini: Miura P400S, Countach Quattrovalvole, Urraco P250 și Diablo SV, ACI Storico cu modelele Abarth 2000SE 010 și Fiat 131 TC Gr.5,  Scuderia Jaguar Storiche cu o selecție a unor modele legendare precum: MKII, MK IX, XK120, D-Type și E-Type, Veteran Car Club Legnano cu 4 modele expuse: Lincoln MKV din 1977, Fiat 2300 Lusso din 1965, Ford Mustang Cabrio din 1966 și Lancia Fulvia Coupe 1.3 din 1971, Registro Nazionale Fiat Ritmo care a expus un număr de 3 exemplare cu ocazia aniversării a 40 de ani de la lansarea modelului compact, Lancia Club Italia cu două modele Aurelia: B20GT serie II și B24 S convertibile, Registrul Italian Fiat cu modelele: Ritmo Abarth Rally și 850 coupe Abarth, Lancia Thema Club Italia, Alfa Speciale, Veteran Car Club Enrico Bernardi, Historic Car Club Verona și Matra Club Italia dar și muzeul Nicolis din Verona – Villafranca care a avut la stand trei modele unice de competiție legendare: Zanussi 1100 Sport din 1949 care a aparținut pilotului și preparatorului italian Fioravante Zanussi, Fiat 1100 Sport din 1948 carosat de Rocco Moto și Fiat 500 Sport Spider din 1949 carosat de Carrozzeria Colli .

Dintre exemplarele exclusive expuse la ediția a patra a salonului veronez și care s-au bucurat de un mare interes din partea vizitatorilor merită amintiteː unicul Ferrari 250 GT 2+2  model 1962 care s-a aflat în dotarea poliției Squadra Mobile, un Bugatti Type 40 Gran Sport Tourer din 1929 la standul unui organizator de evenimente, un Fiat 521C Torpedo din 1931 și o Lancia Aprilia Cabriolet Pininfarina model 1940, ambele aflate la standul clubului italian Veteran Car Club Enrico Bernardi, un Abarth Allemano 750 Sport din 1959 și un De Tomaso Vallelunga model 1967, ambele expuse la standul dealer-ului italian Auto Classic, un Alfa Romeo 6C 1750 GTC din 1931 și un Lotus Eleven fabricat în 1957, ambele expuse la standul dealer-ului italian Ruote da Sogno, un Fiat 1100 TV Transformabile din prima serie fabricat în 1955 și eligibil pentru cursa Mille Miglia, un Alfa Romeo 1900 TI model 1955 preparat de Abarth, ex-Scuderia del Portello, un Renault 4 Simpar din 1976 cu tracțiune integrală și un Peugeot 206 T16 model 1986 realizat în serie limitată. De același mare interes s-au bucurat și vehiculele militare tactice  multiuzː Iveco Lince Special T și Bandvagn 206 cu șenile, ambele aflate în dotarea regimentului 4 alpin de parașutiști Ranger, expoziția de camioane rare a unui club italian printre acestea merită amintite: Lancia Esadelta C, OM Tigre, Fiat 682M și Fiat 682M2 sau o fascinantă Moto Guzzi V7 Sidecar din 1971, unul din cele doar 3 exemplare produse la standul Polizia di Stato

Și în acest an a fost consemnată o participare numeroasă la Trofeo Verona Legend Cars care  în data de 5 mai a inclus competițiile: Formula Challenge și Regolarita Sport cu un număr de 25 de modele istorice de competiție care s-au confruntat reciproc în dueluri pe circuitul de aproximativ 1 kilometru lungime fața complexului expozițional Fiere di Verona și organizat în parteneriat cu ACI Storico. Câștigătorul de la această ediție a fost pilotul Cristian Grimaldi în vârstă de 26 ani cu un Renault Clio Williams, campion în 2015 la Formula Challenge under 23 și locul 6 la Rally Talent 2017. În competiția “La Sfida dei Campioni” desfășurată pe 6 mai și care i-a avut protagoniști pe piloții legendariː Miki Biasion, Markku Alén, Alister McRea, Tony Fassina și Alex Fiorio. La această competiție trofeul a fost adjudecat de Alex Fiorio la volanul unei Lancia Delta S4.

„Suntem foarte multumiți de această a patra ediție a salonului Verona Legend Cars″ a declarat Mario Baccaglini, președintele firmei organizatoare a evenimentului la sfârșitul celei de-a treia zi a salonului. Același Mario Baccaglini a mai declarat că: „Pasiunea pentru vehiculele istorice a confirmat necesitatea deschiderii acestui eveniment important în Verona acum patru ani, care a crescut de-a lungul anilor și a reușit să implice chiar și noile generații. Suntem încrezători în viitor, tot mai convinși că, calitatea și pasiunea sunt formula câștigătoare. Aș dori să mulțumesc Verona Fiere pentru sprijinul acordat în acești ani și pentru partenerii importanți precum: ACI Storico, ASI, ACI Verona dar și numeroaselor cluburi prezente “.

Mulțumită a fost și conducerea clubului ACI Storico, parteneri ai evenimentului și care a declarat: „De la prima ediție suntem parteneri la Verona Legend Cars și în fiecare an, cu siguranță vom vedea mai multe lucruri de calitate și mai multă pasiune. Ca și club nu putem fi  mulțumiți doar cu o demonstrație de automobile clasice și cu săi pasionați iar dorința noastră este să continuăm să sprijinim acest tip de inițiative care întăresc cultura vehiculelor de interes istoric și de colecție “.

Și, de asemenea, de la ASI sosesc confirmări pozitive după cum declară vicepreședintele Alberto Scuro: „ASI a participat cu entuziasm în această formulă care combină cultura istorică a sporturilor cu motor cu pasiunea cluburilor și credem că este deosebit de eficientă în implicarea pasionaților de mâine. La standul nostru au fost prezenți persoane capabile să medieze prin cuvântul lor emoția culturii auto, cum au fost pilotul Gian Maria Aghem și designerul de la studiourile Bertone – Michael Robinson și suntem mulțumiți de entuziasmul și interesul văzut în aceste zile. Un compliment adus la Verona Fiere și Intermeeting: sub conducerea lui Maurizio Danese și Mario Baccaglini sunt în curs de dezvoltare un proiect care, dacă sunt bine gestionate, va face ca Verona să devină gazda unei expoziții dedicate sporturilor cu motor, care va dobândi în curând o semnificație internațională “.

Comentarii pozitive, vin și de la dealerii auto – moto specializați prezenți, care au subliniat calitatea publicului și colecționarilor care au vizitat standul lor în timpul evenimentului, unulele dintre acestea vin de la  Stefano Aleotti, directorul de la Ruote da Sogno: „Pe parcursul celor trei zile de Verona Legend Cars, am înregistrat un răspuns remarcabil din partea publicului și a colecționarilor pentru automobilele și motocicletele noastre, confirmând că calitatea face întotdeauna diferența. Pentru a confirma acest lucru vin și cu câteva exemple în care automobilele noastre și-au găsit noi proprietari precum două exemplare care reprezintă cele mai autentice modele Made in Italy – un fascinant Alfa Romeo GT 1750 din 1968 și un exclusiv Maserati 3500 GT din 1962 în varianta Superleggera, bijuteria din standul nostru din Verona dar și două exemple cu „greutate” Made in Germany – un magnific BMW Z8 din 2002 și un rarisim Porsche 356 Speedster model 1956 – acesta din urmă a câștigat inimile unui fost pilot de Formula 1 iar la categoria moto exclusivul Kawasaki 900 Z1 Testa Nera și-a găsit repede un nou proprietar “.

La ediția din acest an salonului veronez am observat un inters în creștere din partea colecționarilor pentru numeroasele exemplare de modele auto youngtimer cu anul de fabricație cuprins între 1980 și 2000 scoase la vânzare la prețuri încă accesibile cuprinse între 2.500 și 8.000 Euro, atât de dealeri cât și de persoane fizice în special modele precum: Alfa Romeo 75 și 164, Autobianchi Y10, BMW seria 3 în varianta de caroserie cabrio, Fiat Panda și Croma, Ford Escort MK III, Jaguar XJ6, Lancia Prisma și Thema, Maserati Biturbo, Mercedes seria W124, Peugeot 205 GTI sau Volkswagen Golf GTI MKI, multe dintre acestea fiind deja tranzacționate încă din prima zi a salonului. Pe lângă acestea merită remarcat și oferta bogată a automobilelor din clasa sport în special Ferrari cu modelele: 308GTB/GTS, Mondial, 348 și 550 Maranello, Porsche cu modelele 911 din seria G și 996, 924 și Boxter, Maserati cu modelele Mistral și Merak, Fiat cu modelele Dino Coupe și Dino Spider precum și BMW cu seria 6.

A patra ediție a salonului italian din regiunea Veneto oferă posibilitatea colecționarilor, pasionaților și cunoscătorilor de vehicule istorice să achiziționeze exemplare impecabile de automobile la prețuri pe măsura calității sau exclusivitații precum: Lancia Flaminia 2.5 GT Convertible Touring model 1960 în stare nouă cu doar 2.000 km rulați la prețul de 159.000 Euro, Ferrari 512 TR fabricat în 1992 în stare perfectă de conservare cu 51.226 km parcurși pentru 149.000 Euro, Jaguar XK 120 3.4L Coupe model 1951 în stare nouă cu 5.592 mile rulate pentru 85.000 Euro, Alfa Romeo Spider Veloce 1750 din 1969 în stare perfectă de conservare, omologată ASI cu 58.492 km parcurși la prețul de 59.500 Euro, Porsche 911 Carrera 4 an fabricație 1989 perfect întreținut cu certificat de relevanță isorică ASI cu 102.890 km la bord pentru 55.000 euro, Fiat 2300 Coupe S Ghia an fabricație 1964 în stare excelentă originală, omologată ASI cu numai 34.856 km rulați pentru 42.500 Euro, Mercedes 450 SLC 5.0 din 1981 în stare originală perfectă cu 103.836 km parcurși la prețul de 31.700 euro, BMW 633 CSI model 1979 în stare perfect conservată cu 92.525 km la bord pentru suma 22.500 Euro, MG B 1800 Spider cu hard top fabricat în 1963 în stare originală perfectă cu 81.191 km rulați la 21.500 Euro, Standard Coventry Twelve Four din 1934 în stare perfect conservată și certificat de autenticitate ASI pentru 18.000 Euro, Range Rover County 3.9 model 1989 cu instalație GPL, excellent întreținut cu 121.016 km rulați pentru suma de 16.500 Euro, Mazda RX7 an fabricație 1990, perfect întreținut și cu certficat de originalitate ASI cu 140.718 km la bord pentru 11.200 Euro, Lancia Fulvia 2C Berlina model 1967 perfect conservată cu certificat de autenticitate ASI cu doar 39.749 km rulați la 9.000 Euro, Renault 4 Transformabile model 1980 perfect restaurat cu 56.000 km rulași pentru 8.000 Euro, DAF 44 Variomatic an fabricație 1972, perfect întreținut cu 55.104 km parcurși pentru 6.800 Euro, Autobianchi A112 în stare originală excelentă cu 62.431 km la bord pentru prețul de 6.800 Euro, Alfa Romeo 75 1.6 IE an de fabricație 1992 în stare originală perfectă cu certificat de originalitate ASI și 145.023 km rulați la 5.800 Euro, Audi 80 1.8S model 1991 excelent întreținut cu certificat de autenticitate ASI și 96.535 km parcurși pentru 2.900 Euro, Fiat 126 Bis din 1988 excelent întreținut cu 63.606 km la bord pentru 1.300 Euro sau motociclete precum: Bianchi 500 Super Sport din 1934 în stare originală perfectă pentru 36.000 Euro, BMW R 12 din 1938 excelent întreținută cu certificate de originalitate la 27.200 Euro, Moto Guzzi 500 fabricație 1951 perfect conservată pentru suma de 16.890 Euro, Honda CB 750  750 Four din 1972 în stare originală perfectă pentru suma de 6.600 Euro, Ducati 125 Sport model 1961 perfect întreținută la 5.193 Euro sau Moto Morini Corsarini 50ZZ din 1966 exclent conservată la 2.550 Euro .

Recomandăm colecționarilor, pasionaților și cunoscătorilor din Romania vizitarea salonului Verona Legend Cars pentru că, pe lângă  o ofertă variată de vehicule old și youngtimer, pot descoperi o mare abundență de piese de schimb pentru automobilele fabricate în Europa și în special în Italia dar și o ofertă extrem de bogată de machete auto-moto la diferite scări și de literatură auto-moto.

Complexul expozitional Verona Fiere este ușor accesibil, fiind situat la aproximativ 500 m de gara centrală din Verona în timp ce prețul unui bilet de intrare a fost de 16 euro.

Text & Foto:  Auto Retro Passion

Comments are closed.

October 19, 2018