marți 8 iulie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

BMW 2002 TURBO ANIVERSEAZA JUMATATE DE SECOL

by Stefan George
20 aprilie 2023
in Stories
1k
VIEWS
  • BMW 2002 TURBO ANIVERSEAZA JUMATATE DE SECOL

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-TURBO-ANIVERSEAZA-JUMATATE-DE-SECOL.jpeg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-aniverseaza-jumatate-de-secol
  • Desen cu BMW 2002 Turbo 1971

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Desen-cu-BMW-2002-Turbo-1971.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    desen-cu-bmw-2002-turbo-1971
  • Paul Bracq & Concept BMW Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Paul-Bracq-Concept-BMW-Turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    paul-bracq-concept-bmw-turbo
  • Concept BMW Turbo 1972

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Concept-BMW-Turbo-1972.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    concept-bmw-turbo-1972
  • Concept BMW Turbo 1972

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Concept-BMW-Turbo-1972-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    concept-bmw-turbo-1972
  • Concept BMW Turbo 1972

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Concept-BMW-Turbo-1972-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    concept-bmw-turbo-1972
  • Concept BMW Turbo 1972

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Concept-BMW-Turbo-1972-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    concept-bmw-turbo-1972
  • Concept BMW Turbo 1972

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Concept-BMW-Turbo-1972-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    concept-bmw-turbo-1972
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-7.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-8.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-5.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-6.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-7.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • BMW 2002 Turbo 1974

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-8.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974
  • Plansa de bord BMW 2002 Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Plansa-de-bord-BMW-2002-Turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    plansa-de-bord-bmw-2002-turbo
  • Cockpit BMW 2002 Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Cockpit-BMW-2002-Turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    cockpit-bmw-2002-turbo
  • Interior fata BMW 2002 Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Interior-fata-BMW-2002-Turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    interior-fata-bmw-2002-turbo
  • Motor 2L turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Motor-2L-turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    motor-2l-turbo
  • Motor 2L turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Motor-2L-turbo-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    motor-2l-turbo
  • BMW 2002 Turbo 1974 la Techno Classica Essen 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-la-Techno-Classica-Essen-2016.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974-la-techno-classica-essen-2016
  • BMW 2002 Turbo 1974 la Retro Classic Stuttgart 2019

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-la-Retro-Classic-Stuttgart-2019.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974-la-retro-classic-stuttgart-2019
  • BMW 2002 Turbo 1974 la Techno Classica Essen 2023

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1974-la-Techno-Classica-Essen-2023.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1974-la-techno-classica-essen-2023
  • Schema tehnica BMW 2002 Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/Schema-tehnica-BMW-2002-Turbo.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    schema-tehnica-bmw-2002-turbo
  • BMW 2002 Turbo 1973 & 3.0 CSL 1971

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-3.0-CSL-1971.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973-30-csl-1971
  • BMW 2002 Hommage 2016 & 2002 Turbo 1973

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Hommage-2016-2002-Turbo-1973.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-hommage-2016-2002-turbo-1973
  • BMW 2002 Turbo 1973 & 2002 Hommage 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-2002-Hommage-2016.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973-2002-hommage-2016
  • BMW 2002 Hommage 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Hommage-2016-4.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-hommage-2016
  • BMW 2002 Hommage 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Hommage-2016-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-hommage-2016
  • BMW 2002 Hommage 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Hommage-2016-3.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-hommage-2016
  • BMW 2002 Hommage 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Hommage-2016-5-1.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-hommage-2016
  • BMW 2002 Turbo 1973 & M2 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-M2-2016.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973-m2-2016
  • BMW 2002 Turbo 1973 & M2 2016

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2023/04/BMW-2002-Turbo-1973-M2-2016-2.jpg

      ARTICOLE ASEMANATOARE JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308 ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem […]

    bmw-2002-turbo-1973-m2-2016
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

ARTICOLE ASEMANATOARE

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

În acest an, producătorul german BMW aniversează jumătate de secol de la prezentarea modelului BMW 2002 Turbo, primul automobil de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Încă de la prezentarea oficială, modelul a impresionat prin look-ul sportiv extrem și prin performanțele ridicate, însă, criza petrolului din anii 1973 – 1974, a condus rapid la sfârșitul carierei modelului, care a fost scos din producție după aproape doi ani însumând 1.672 de unități.

Modelul BMW 2002 Turbo care a debutat în urmă cu jumătate de secol, poate fi considerat precursorul primei generații a modelului sport M3 de la Seria 3 (E 30) lansat la Geneva Motor Show 1986. Totuși, istoria motorizării turbo de la BMW datează încă din anul 1971, când, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Munchen, compania bavareză a început studiul și realizarea unui prototip experimental sub forma unui coupe din categoria supercar cu un design spectaculos și în același timp avangardist, rezultat al unei colaborări între departamentul de competiții BMW care ulterior s-a numit Motorsport și centrul său de stil BMW condus în acea perioadă de către francezul Paul Bracq.

Prototipul experimental a fost prezentat în cursul anului 1972 sub numele BMW Turbo și reprezenta la acea dată cel mai înalt nivel din punct de vedere tehnologic și al designului. Caroseria prototipului BMW Turbo a fost realizată din material plastic cu deformare programată, atat pentru a reduce greutatea totală, cat si pentru a demonstra progresele realizate in materie de siguranță în caz de impact. BMW Turbo era propulsat de o unitate de 2 litri supraalimentată cu turbocompresor al modelului de serie din segmentul mediu 2002. În acest caz, motorul era poziționat central și reușea să dezvolte o putere maximă de 280 CP. Câțiva ani mai târziu, prototipul experimental BMW Turbo a folosit ca sursă de inspirație pentru primul supercar BMW lansat în cursul anului 1978 și care a fost denumit M1.

După aproape un an de la prezentarea conceptului experimental BMW Turbo, a fost finalizat modelul de serie din segmentul mediu 2002 Turbo care era derivat din modelul 2002 Tii (Seria 02) și echipat cu un motor de 1.990 cmc supraalimenat cu turbocompresor KKK twin-scroll de 0,55 bar în timp ce chiulasa a fost o versiune modificată a „121TI” (utilizată inclusiv de celelalte versiuni 2002) cu camere de ardere mai mari pentru a oferi un raport de compresie de 6,9:1și pentru a preveni supraturarea motorului. Pentru alimentare a fost utilizată o versiune a injecției mecanice Kugelfischer cu o caracteristică integrată de îmbogățire și compensare. Motorul dispunea de un radiator mai mare și un răcitor de ulei ca standard iar în această nouă configurație livra o putere maximă de 170 CP la 5.800 rpm cu un cuplu de 240 Nm la 4.000 rpm. În standard, era oferită o cutie de viteze Getrag 232 cu 4 trepte dezvoltată special pentru 2002 Turbo, iar opțional era propusă una Getrag 235/5 cu 5 trepte (care era oferită opțional și pentru 2002 Tii).

Prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 1973, modelul 2002 Turbo fost primul automobil de serie dotat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. BMW 2002 Turbo a rezultat din proiectul E20 și a făcut furori încă de la debutul său comercial, datorită look-ului său extrem de agresiv pentru un model de serie și comportamentului său cu un pronunțat caracter sportiv care în unele situații s-a dovedit a fi foarte dificil de condus. La vremea respectivă nu existau dispozitive de control al tracțiunii și aceasta, adăugată la greutatea de 1.035 kg și la rapoartele scurte ale transmisiei, reprezentau un adevărat amestec exploziv, capabil să transforme BMW-ul 2002 Turbo într-un model sport doar pentru experți, dată fiind și absența inexplicabilă. a frânelor cu disc din spate chiar dacă cele din față aveau discuri ventilante. Viteza maximă de 211 km/h și accelerația de la 0 la 100 km/h în doar 7,64 secunde, reprezentau performanțe cu adevărat sportive pentru acea perioadă.

La exterior, versiunea 2002 Turbo se diferenția de restul versiunilor modelului din Seria 02, prin absența barei de protecție față înlocuită cu un spoiler generos dimensionat în care era incorporată o fantă de aerisire suplimentară, pasajele roților puternic evazate și realizate din fibră de sticlă, pragurile laterale, eleronul spate și jantele cu design special. Caroseria era disponibilă doar în culorile alb Chamonix și argintiu Polaris metallic care includeau benzi adezive pe părțile laterale și pe spoilerul frontal în culorile noii divizii sport Motorsport  de la BMW, respectiv roșu, albastru și albastru închis.

La interiorul BMW-ului 2002 Turbo se regăsea același caracter sportiv de la exterior și care se evidenția prin scaunele sport profilate, volanul sport cu trei brațe îmbrăcat în piele și un tablou de bord cu instrumente suplimentare iar în acest caz vitezometrul era gradat până la 240 km/h. În echipamentul standard erau incluse tapițeria din piele, farurile cu iod și radioul iar ulterior au fost adăugate oglinda retrovizoare exterioară dreapta și antena radio.

Modelul a primit critici din partea presei dar și a publicului datorită consumului mare de combustibil și inscripționării „2002 Turbo” (oferită opțional) de mari dimensiuni de pe spoilerul față, pe care presa vremii a numit-o „war paint” (vopsea de război) astfel încât oricine era în față, prin oglinda retrovizoare putea citi numele mașinii și lăsa drumul liber. Pe lângă acestea, nici prețul de bază de 20.780 DM care corespunde în prezent unei sume de 32.900 euro, nu era unul chiar la îndemâna oricui.

Modelul BMW a fost totodată și primul automobil de serie de producție germană dotat cu motor cu turbocompresor, înaintea modelului sport Porsche 911 Turbo lansat la finalul anului 1974, însă, nu s-a bucurat de o carieră longevivă. Din septembrie 1973 și până în noiembrie 1974, fiind fabricate un număr de doar 1.672 exemplare, criza petrolului dintre anii 1973 – 1974 afectând serios succesul comercial al modelului. În zilele noastre, modelul sport german este apreciat de entuziaștii brandulului bavarez și căutat de către colecționari care sunt dispuși să plătească și sume care depășesc lejer 100.000 euro.

La ediția din 2016 a concursului de eleganță auto retro Concorso d’Eleganza Villa d’Este care se desfășoară la Cernobbio lângă Como, în nordul Italiei, a fost dezvălui conceptul BMW 2002 Hommage  pentru a omagia unul dintre cele mai importante modele din istoria mărcii. Primul şi cel mai important, BMW 2002 Hommage. sărbătoreşte realizările inginereşti extraordinare ce au stat la baza modelului BMW 2002 Turbo şi le-a reimaginat ca studiu de design pentru vremurile actuale

Foto: BMW; Car Design Archives; Auto Retro Passion

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Tags: BMWBMW Classic GroupBMW M1BMW MotorsportBMW Seria 3BMW Serie 02
Previous Post

BESTESELLER-UL FIAT UNO A SERBAT 40 DE ANI

Next Post

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2023

ARTICOLE ASEMANATOARE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025
Events

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025
Buyers Guide

PRETURI LA MODELE CLASICE LA RETRO CLASSICS STUTTGART 2025

10 martie 2025
CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2024
Events

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2024

30 mai 2024
SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2024
Events

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2024

2 mai 2024

ARTICOLE RECENTE

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

JUMATATE DE SECOL CU FERRARI 308

23 iunie 2025
CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ