joi 12 iunie 2025
NEWSLETTER
Auto-Retro-Passion.ro
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us
Auto-Retro-Passion.ro
Home Stories

SUPERCAR-UL BMW M1 – 35 DE ANI DE LA LANSARE

by Cristian Grigore
11 septembrie 2013
in Stories
1k
VIEWS

  • BMW M1 Prima Poza

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/BMW-M1-prima-poza.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-prima-poza
  • Bmw M1

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1
  • Bmw M1 0

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1_0.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-0
  • Bmw M1 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-2.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-2
  • Bmw M1 3

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-3.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-3
  • Bmw M1 4

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-4.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-4
  • Bmw M1 5

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-5.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-5
  • Bmw M1 6

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-6.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-6
  • Bmw M1 8

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-8.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-8
  • Bmw M1 Hommage 2008 Concept Car 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-hommage-2008-concept-car-2.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-hommage-2008-concept-car-2
  • Bmw M1 Hommage 2008 Concept Car 4

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-hommage-2008-concept-car-4.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-hommage-2008-concept-car-4
  • Bmw M1 Hommage Bmw M1 Bmw Turbo

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-hommage-bmw-m1-bmw-turbo.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-hommage-bmw-m1-bmw-turbo
  • Bmw M1 Procar 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-procar-2.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-procar-2
  • Bmw M1 Procar 3

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-m1-procar-3.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-m1-procar-3
  • Bmw Turbo 1972 Prototip

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-turbo-1972-prototip.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-turbo-1972-prototip
  • Bmw Turbo 1972 Prototip 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-turbo-1972-prototip-2.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-turbo-1972-prototip-2
  • Bmw Turbo 1972 Prototip 3

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/bmw-turbo-1972-prototip-3.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    bmw-turbo-1972-prototip-3
  • Cockpit Bmw M1

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/cockpit-bmw-m1.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    cockpit-bmw-m1
  • Cockpit Bmw Turbo Prototip 2

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/cockpit-bmw-turbo-prototip-2.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    cockpit-bmw-turbo-prototip-2
  • Configuratie Partea Mecanica Bmw M1

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/configuratie-partea-mecanica-bmw-m1.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    configuratie-partea-mecanica-bmw-m1
  • Interior Bmw M1

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/interior-bmw-m1.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    interior-bmw-m1
  • Jochen Neerpasch Seful Diviziei Sport Bmw M Gmbh 1973 79

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/jochen-neerpasch-seful-diviziei-sport-bmw-m-gmbh-1973-79.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    jochen-neerpasch-seful-diviziei-sport-bmw-m-gmbh-1973-79
  • Motor Bmw M1

    https://auto-retro-passion.ro/wp-content/uploads/2013/09/motor-bmw-m1.jpg

    La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972. ARTICOLE ASEMANATOARE […]

    motor-bmw-m1
Previous Image
Next Image

info heading

info content


La editia din 1978 a Salonului Auto de la Paris, constructorul german BMW a uimit atat presa auto cat si vizitatorii salonului prin prezentarea modelului supersport M1. Conceput cu sprijinul constructorului italian Lamborghini si stilizat de Giorgetto Giugiaro, BMW M1 a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH infiintata in 1972.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

Initiatorul acestui proiect a fost seful diviziei de competitii BMW Motorsport GmbH din acea perioada – Jochen Neerpasch iar cel care a materializat acest concept a fost directorul tehnic de la BMW Motorsport GmbH – Martin Braungart. Acest proiect, cunoscut sub denumirea E26 a debutat in vara anului 1976 iar conducerea de atunci a lui BMW a dorit sa creeze un model pur de curse care trebuia sa fie construit intr-o serie limitata de minim 400 de exemplare, conform conditiilor FIA pentru ca viitorul BMW M1 sa poata concura in grupele 4 si 5. In cursul anului 1977 a fost finalizat un prim prototip iar pana in aprilie 1978 cand au debutat testele finale au fost construite alte 7 prototipuri. Cele 400 de exemplare trebuiau asamblate de catre constructorul auto italian Lamborghini dar datorita unor probleme financare pe care le avea aceasta din urma a fost aleasa firma ItalDesign patronata de designerul Giorgetto Giugiaro.

Caroseria era realizata din fibra de sticla si a fost creata de catre designerul Giorgetto Giugiaro. Aceasta avea un design inspirat din stilul spectaculosului prototip BMW Turbo din 1972, un coeficient aerodinamic CX de 0.38 si era asamblata de catre firma ItalDesign. Interiorul era deasemenea creatia lui Giugiaro si dispunea de doua locuri. Cockpit-ul a fost atent studiat ergonomic iar nivelul ridicat al finisarilor releva cateva interventii “artizanale” care nu erau comune cu nivelul de serie BMW. Inainte de testele de calitate si control, pentru finisarile finale si montarea unor componente s-a ocupat carosierul german Baur.

Pentru motorizare a fost aleasa solutia cu 6 cilindri in linie de pe modelul de serie 635 CSI in detrimentul celei cu 10 cilindri in V de pe monopostul de formula 1.Amplasat central longitudinal, acesta avea capacitatea de 3,5L si multumita unor “interventii” printre care montarea unor cilindri din aluminiu si distributia cu 4 supape pe cilindru reusea sa dezvolte 277CP la 6500rpm si un cuplu maxim de 330Nm la 5000rpm. Alimentarea se realiza cu ajutorul unui sistem de injectie mecanic Bosch. Multumita unui raport de 4.7 kg/CP, performantele erau demne de un supercar : viteza maxima 260km/h si acceleratia de la 0 la 100km/h in 5.8 sec. fiind apropiate de cele ale supercar-urilor italiene. Transmisia se realiza pe rotile din spate si era asigurata de o cutie de viteze manuala ZF cu 5 trepte plus un diferential autoblocabil.

Daca motorul era de conceptie 100% germana, sasiul tubular si suspensia independenta cu brate duble care dotau supercar-ul german au fost proiectate in Italia de catre inginerii Lamborghini si construite de catre firma fratilor Marchesi la Modena. Sistemul de franare era servoasistat si prevazut cu discuri ventilate la ambele punti iar directia era deasemenea servoasistata.

Gabaritul supercar-ului german Lxlxh : 4.360×1.825×1.140m,ampatament 2.560m si masa 1300 kg erau in limitele clasei sport europene din acea perioada fiind asemanator cu cel al principalilor rivali: Ferrari 308GTB,Lamborghini Silhuette, Lotus Esprit si Maserati Merak.

Intre anii 1978 si 1981 au fost construite in total 456 de exemplare din care 48 de exemplare versiuni de competitie Procar. Pretul versiunii “stradale” in momentul lansarii era pe masura “exclusivitatii”de 100.000 marci germane echivalentul a 4 BMW-uri 323I echipate cu o parte din dotarile aflate pe lista de optionale. Printre dotarile standard se inumarau: instalatia de aer conditionat, geamurile actionate electric, inchiderea centralizata, jantele din aluminu, radio-casetofonul. In zilele noastre un exemplar in stare impecabila este cotat la circa 180.000 euro.

Versiunile de competitie BMW M1 denumite Procar care concurau in grupele 4 si 5 si ale caror motoare “preparate” dezvoltau puteri cuprinse intre 450 si 1000CP au obtinut numeroase succese in competitiile sportive cu motor.Printre acestea merita mentionate victoriile din campionatul german de automobilism pe circuitele Nurburgring si Salzburgring castigate de pilotul Hans Joachim Stuck precum si castigarea in 1981 a campionatului american IMSA GTO Championships invingand in 12 din cele 16 curse disputate in acel sezon.

Cu ocazia implinirii a 30 de ani de la lasarea modelului supersport BMW M1,constructorul bavarez a prezentat cu ocazia concursului de eleganta de la Villa D’Este din mai 2008 concept car-ul BMW Hommage.La acest eveniment alaturi de acesta au fost prezente si cateva exemplare impecabile de BMW M1 precum si prototipul BMW Turbo din 1972.

Text : Auto Retro Passion
Foto : BMW

 

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI

Previous Post

PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2013

Next Post

RALIUL CARPATI RETRO – A 14-A EDITIE

ARTICOLE ASEMANATOARE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025
Events

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI
Stories

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS
Stories

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025
Events

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025

ARTICOLE RECENTE

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2025

29 mai 2025
ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

ALFA ROMEO 75 ANIVERSEAZA 40 DE ANI

20 mai 2025
JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

JUMATATE DE SECOL CU JAGUAR XJS

8 mai 2025
SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

SALONUL TECHNO CLASSICA ESSEN 2025

19 aprilie 2025
MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

MODELE CARE POT FI INCLUSE CA VEHICUL ISTORIC DIN 2025

10 aprilie 2025

ARTICOLE POPULARE

Renault 16 Primul Hatchback
Stories

RENAULT 16 – 50 ANI DE LA PRIMUL AUTOMOBIL HATCHBACK

by Cristian Grigore
9 ianuarie 2015

Read more
FERRARI 70 DE ANI DE LEGENDA

FERRARI – 70 DE ANI DE LEGENDA

13 septembrie 2017
Battista Pininfarina Maestrul Design Ului Auto

BATTISTA PININFARINA – MAESTRUL DESIGN-ULUI AUTO

22 februarie 2015
BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

BERTONE – 100 DE ANI DE TRADITIE

21 ianuarie 2013
REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

REGINA RALIURILOR LANCIA DELTA – 30 DE ANI

2 decembrie 2016

© 2012-2025 - AUTO RETRO PASSION - All rights reserved

  • Publicitate
  • Jobs
  • Links
  • Agenda evenimente
  • Termeni si conditii
  • Contact
  • Home
  • News
  • Events
  • Stories
  • Brands
  • Lifestyle
  • Test Drive
  • Buyers Guide
  • Market
    • Adauga anunt
  • Blog
  • About us

© 2012-2021 – AUTO RETRO PASSION – All rights reserved

Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.Ok Politica De Confidentialitate Politica Cookies
GDPR

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ