ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
Modulator de presiune, controller si senzori de viteza
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
Mercedes 280C W114 la testele cu si fara ABS in 1972
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
ARTICOLE ASEMANATOARE HONDA NSX AL LUI AYRTON SENNA ESTE DE VANZARE NOUL PROGRAM PININFARINA CLASSICHE DE CERTIFICARE În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de […]
În urmă cu 40 de ani, între 22-25 august 1978, producătorul auto german Mercedes-Benz și partenerul său de dezvoltare, Bosch au prezentat în premieră mondială pe pista de testare din Unterturkheim care aparținea concernului Daimler-Benz, modul de funcționare a noului dispozitiv ABS implementat pe modelul S-Class (Seria W116). Dispozitivul anti blocaj ABS poate fi considerat unul revoluționar, care mulțumită tehnologiei digitale a putut fi implementat destul de repede în industria auto.
Chiar și cu o frânare completă, cel aflat la volan poate menține controlul total al direcției automobilului deoarece roțile nu se blochează. Acestă situație este întâlnită în cazul în care sistemul de frânare al automobulului este dotat cu dispozitivul anti blocaj ABS (în engleză Anti-lock Braking System sau germană Antiblockiersystem). Acest dispozitiv prezintă două avantaje: permite șoferului să păstreze controlul direcției în timpul frânării și scurtează distanța de frânare.
În urmă cu 40 de ani, într-o broșură publicitară, Mercedes-Benz explica funcția dispozitivului anti blocaj ABS de la sistemul de frânare, astfel: ″Dispozitivul de frânare antiblocaj ABS asistat fiind de un calculator, monitorizează schimbarea vitezei fiecărei roți în timpul frânării. Dacă viteza scade prea repede, de exemplu când se frânează pe o suprafață alunecoasă iar roata se blochează, calculatorul reduce automat presiunea de frânare. Roata accelerează din nou, presiunea frânei crește din nou și prin urmare, roata frânează din nou. Acest proces se repetă în câteva secunde de mai multe ori.″
Într-o epocă în plină ascensiune a electronicii, era destul de simplu de demostrat, în practică modul de funcționare. Astfel, mulțumită ABS-ului din dotare, vehiculul rămâne stabil la cea mai mare forță de frânare fizică posibilă chiar și atunci când se rulează pe suprafețe umede, alunecoase sau inegale pentru că roțile nu se blochează iar vehiculul rămâne ușor de controlat. În acest caz, șoferul observă doar o ușoară pulsație a pedalei de frână în timpul unei frânări totale.
La scurt timp de la prezentare, dispozitivul ABS intră în producția de serie iar la sfârșitul anului 1978, clienții modelului S-Class (seria W 116) puteau comanda pentru suma de 2.217,60 mărci germane, dispozitivul ABS de securitate din lista de opționale. Doi ani mai târziu, dispozitivul ABS este disponibil la cerere pe toate modelele din gama Mercedes-Benz. Tot din 1980, dispozitivul ABS a fost oferit opțional și de producătorii germani BMW și Porsche pe modelele Seria 7 și respectiv 928 în timp ce primul model dotat în serie cu ABS a fost Ford Scorpio în anul 1985. În zilele noastre, ABS-ul este implementat în standard pe modelele de la majoritatea producătorilor auto din întreaga lume.
Noul dispozitiv ABS prezentat în premieră la demonstrația oferită de Mercedes-Benz de acum 40 de ani, poate fi considerat ca o noutate absolută cu toate că, anterior mai multe companii au experimentat diferite sisteme pentru a preveni complet blocarea roților la frânare. Mai ales în domeniul căilor ferate și al aviației a existat o nevoie deosebită de dezvoltare în această privință. Din domeniul auto merită amintit și dispozitivul mecanic Dunlop Maxaret ABS, disponibil deja în 1966 pe versiunea Jensen FF cu tracțiune integrală a modelului britanic Jensen Interceptor. Însă, până la o producție de mare serie a dispozitivului ABS a mai durat o perioadă, cu toate că producători auto precum: Ford, Chrysler, Cadillac și Nissan au încercat și ei implementarea acestui dispozitiv sub diferite denumiri pe modelele lor ″vârf de gamă″, însă fără prea mare success, unul din motive fiind prețul ridicat al acestui dispozitiv oferit opțional. Totuși, cei care au dus la perfecțiune acest dispozitiv au fost cei de la Daimler Benz care au demarat testarea ABS-ului încă de la începutul anilor ’70 cu modelul din Seria W114/115.
Dispozitivul ABS, așa cum îl știm astăzi, se bazează în continuare în mare măsură pe invenția prezentată pentru prima dată acum 40 de ani de Mercedes-Benz și Bosch.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Daimler-Benz; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.