Ultimele articole
ABS IMPLINESTE 40 DE ANI (septembrie 13, 2018 11:19 pm)
PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2018 (august 30, 2018 9:00 pm)
MAMAIA CLASSIC SHOW 2018 (august 28, 2018 5:45 pm)
ASTON MARTIN DB5 AL LUI JAMES BOND REVINE (august 25, 2018 1:46 pm)

PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2018

30 august 2018
Comments off
322 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

După câștigarea trofeului Coppa d’Oro Villa d’Este din acest an cu modelul 33 Stradale și triumful ″Best of Show″de la Kyoto Concours d’Elegance de anul trecut cu modelul 6C 2500 Super Sport Villa d’Este aparținând Lopresto Collection, un alt model Alfa Romeo a câștigat pe data de 26 august un prețoios trofeu ″Best of Show″ la cel mai important concurs de eleganță de pe mapamond – Pebble Beach Concours d’Elegance.

Pebble Beach Concours d’Elegance este evenimentul final și totodată cel mai important care încheie festivalul Monterey Classic Car Week desfășurat în acest an în săptămâna 20-26 august și care a cuprins numai puțin de 10 evenimente conexe.

Desfășurat începând din anul 1950, Pebble Beach Concours d’Elegance este cel mai important concurs de eleganță la nivel mondial dedicat automobilelor istorice dintre cele mai rare și prețioase existente, urmat în top de concursurile de eleganță de la Villa d’Este(Italia) și Amelia Island (SUA). Aici, în California, automobilele retro sunt jurizate la cel mai înalt nivel după caracteristicile lor stilistice și mecanice, valoarea lor istorică, gradul lor de originalitate, restaurare si conservare.

La ediția din acest an, clasele speciale introduse au fost cele dedicate: creațiilor corosierului american Rollston, revoluționarului model american Tucker 48, celor mai prestigioase automobile vândute în India în timpul colonizării britanice, modelelor Citroen personalizate începând cu perioada postbelică, modelelor OSCA de competiție și ERA(English Racing Automobiles) precum și cea dedicată monoposturilor din Indy Car din anii ’60 (Indianapolis 500 Revolution).

Dintre acestea, cea mai impresionantă a fost cea a grupului Tucker care a fost reprezentat de 12 exemplare ale modelului 48 Sedan – singurul model produs de firmă, inclusiv cel mai vechi șasiu de testare din anul 1946 care aparține muzeului AACA de la Hershey și prototipul sedanului din 1947 de la William E Swigart Jr Automobile Museum din Pennsylvania. Exemplarul câștigător de la această categorie a fost cel de culoare gri deținut de regizorul George Lucas din anul 1987. Primul proprietar al acestui exemplar câștigător a comandat automobilul de îndată ce a fost lansat în 1948 și a rămas în familie până în 1959.

De asemenea, de o atenție deosebită, s-a bucurat și un grup impresionant de modele Citroen personalizate, care s-au dovedit a fi un success în fața bublicului prezent în timpul tradiționalului Tour d’Elegance desfășurat cu două zile înainte de concurs. Colecționarii Jeffrey și Frances Fisher de la Palm Beach(Florida), au susținut acestă clasă cu trei exemplare, două dintre ele clasate pe primul și al treilea loc la clasa respectivă. Locul întâi la această clasă a fost câștigat de un fascinant Citroen DS21 Chapron Leman Coupe din 1966, fiind unul din cele doar 27 construite de legendarul carosier francez Henri Chapron iar locul al treilea a fost obținut de un Citroen DS21 Cabriolet d’Usine, care a fost asamblat în fabrica Forest din Belgia în 1967 și care costa de două ori mai mult decât un DS berlină în perioada respectivă.

Merită amintit faptul că, clasa OSCA au fost reprezentată de două categorii, prima a fost rezervată modelelor construite înainte de 1955, iar a doua pentru cele fabricate între anii 1955-1960. La prima categorie, câștigător a fost modelul MT4 Mille Miglia Spider Siluro model 1949, fiind singurul exemplar original MT4 rămas din cele trei de tip Mille Miglia, concepute de Ernesto Maserati. La cealaltă categorie premiul a fost obținut de modelul MT4 1500 Morelli Spider din 1955, fiind exemplarul cu numărul 25 din cele 78 construite.

Unul dintre momentele cele mai captivante ale concursului a venit din partea câștigătorilor clasei Indy din anii ‘60 pe podium, fiecare dintre cele trei mașini fiind prezentate într-o ″simfonie″ pâna la părăsirea scenei. Pe locul întâi al podiumului s-a clasat Dean Van Lines Brawner Special Hawk 1, construit de Clint Brawner și Jim McGee în 1965. Acesta a fost urmat de Bryant Heating & Cooling Epperly Special din 1961 și All American Racers Eagle Special din 1966.

O altă categorie importantă în acest an a fost ″Eisenhower Era Dream Convertibles″ menită să aducă un omagiu modelelor cabritolet de la Cadillac, Buick, Chrysler și alor producători auto de prestigiu americani iar printre exemplarele expuse s-a înumărat și un grandios Cadillac Fleetwood de culoare alb care a însoțit președintele Eisenhower în prima sa paradă prezidențială. Câștigătorul acestei categorii a fost modelul Cadillac Eldorado Biarritz Convertible din 1959 deținut de Lawrence M Camuso.

O categorie foarte disputată a fost cea Postwar Sports Class (modele sport postbelice), unde au triumfat producătorii auto americani și italieni. Primul loc a fost adjudecat de un Ford GT40 MkII B din 1966 iar pe locul al doilea s-a clasat un Maserati A6GCS Frua Spyder model 1955 care a câștigat și premiul Cunningham pentru cel mai interesant automobil cu caroserie cabrio.

Trofeul ″Best of Show″ de la Pebble Beach Concours d’ Elegance la ediția din acest an a fost obținut de către un fascinant Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring din 1937 de culoare neagră având numărul de șasiu 412020 care a câștigat în fața a numai puțin de 209 de automobile extrem de valoroase și rare sosite din 17 țări la festivalul de eleganță californian ajuns la cea de-a 68 ediție. Realizat de prestigiosul carosier milanez Touring, modelul italian s-a impus în fața altor candidați cu ″greutate″ pentru câștigarea acestui trofeu: un Duesenberg J Murphy Town Limousine fabricat în 1929 aflat în colecția Lehrman din Palm Beach (Florida) și un Talbot-Lago T26 Grand Sport Figoni Fastback Coupe model 1948 deținut de Robert Kudela din Chropyne(Cehia). Pe lângă acest prestigious trofeu, modelul Alfa Romeo și-a mai adjudecat alte două importante premii: Charles A. Chayne Trophy și JB & Dorothy Nethercutt ca “Most Elegant Close Car” (Automobilul cu cea mai elegantă caroserie închisă).

Exemplarul Alfa Romeo premiat la Pebble Beach aparține colecționarului David Sydorick din Beverly Hills (California), a fost importat în 1956 din Germania și a mai obținut la Pebble Beach în 1990 un premiu important “Most Elegant Close Car”, după ce exemplarul trecuse la scurt timp printr-un proces complet de restaurare. De atunci, actualul proprietar a mai restaurat o dată acest prestigious model după specificațiile constructorului care a lansat acest model la Salonul Berlin Motor Show din 1938. La momentul lansării, modelul 8C 2900 avea echipat un motor cu 8 cilindri în linie de 2.9L și era cel mai avansat automobil de stradă din punct de vedere tehnic(suspensie independentă pe ambele punți, motor supraalimentat cu două compresoare Roots) și totodată cel mai performant(în varianta de vârf atingea o viteză maximă de 220 km/h iar accelerația 0-100 km/h era posibilă în 8.2 secunde). Cu acest trofeu ″Best of Show″cucerit la acestă ediție, Alfa Romeo reânvie tradiția sa printre câștigătorii de la Pebble Beach, înregistrată în 1988 cu un model 8C 2900B Touring Spider și în 2008 tot cu un model 8C 2900B Berlinetta Touring.

De un mare interes din partea presei și publicului s-au bucurat și grandiosul Cadillac V16 Hartmann Cabriolet din 1937, unicul cabriolet stilizat de Figoni & Falaschi restaurat de curând și care a fost recompensat cu trofeele ″American Classic Open″ și  ″Gwenn Graham Most Elegant Convertible″, numit după unul din fondatorii concursului, spectaculosul prototip Ferrari 512 S Modulo Pininfarina din 1970 care a obținut premiul ″Brother MacMinn Most Elegant Sports Car″, exclusivul Rolls-Royce Phantom I Brewster York Roadster din 1929 premiat cu trofeul ″Jules Heumann Most Elegant Open Car″, luxosul Talbot Lago T26 GS Pennock Coupe sau fascinantul Ford GT40 Roadster având numărul de șasiu 108.

În ultimii ani, la concursul Pebble Beach cei mai mari producători de automobile din lume folosesc evenimentul ca o etapă în care să dezvăluie cele mai noi modele de serie cum a fost cazul în acest an cu: Bugatti Divo, Ferrari 488 Pista Spider, Lamborghini Aventador SVJ 63 Limited Edition, Rolls-Royce Cullinan sau noua generație BMW Z4  dar și concept car-uri spectaculoase de ultimă oră precum: Mercedes EQ Silver Arrow, un concept inovator monocrom construit in memoria modelului de competiții W125 Grand Prix din anii ’30, Audi PB18 E-tron, Infiniti Prototype 10, Ford GT Heritage Edition sau Porsche Mission E Concept.

Conform tradiției și la ediția din acest an a concursului american au fost prezente numeroase VIP-uri, în prim plan fiind cunoscutul colecționar american Jay Leno, președintele Bugatti – Stephan Winkelmann, fostul pilot de teste și tehnician de la Lamborghini – Valentino Balboni, design-erul Ian Callum, foștii piloți Derek Bell și Jacky Ickx, sau artistul și colecționarul britanic Nick Mason.

Cu ocazia acestui eveniment californian, cunoscutele case de licitațiiː Gooding & Company, RM Sotheby’s, Bonhams și Mecum’s au scos la licitație numeroase automobile prestigioase și exclusive. Pe primele trei locuri al clasamentului celor mai scumpe automobile achiziționate la aceste licitații desfășurate la Monterey s-au clasat în ordine: un Ferrari 250 GTO din 1962 cu numărul de șasiu  3413 fiind unul din cele doar 36 unități construite, a concurat în peste 20 de curse oficiale și care este de departe automobilul care a atins cea mai mare cifră la o licitație oficială cu suma de 48.405.000 de dolari (aproximativ 41.612.000 de euro) prin intermediul RM Sotheby’s, un Duesenberg SSJ Roadster model 1935 care a avut ca prim proprietar pe starul american de cinema Gary Cooper fiind unul din cele doar două exemplare construite cu caroserie semnată de J. Herbert Newport și adjudecat pentru suma de 22.000.000 de dolari (circa 18.900.000 de euro) prin intermediul casei Gooding & Company și un Aston Martin DP215 Competition Prototype din 1963 exemplar unic, dezvoltat special pentru cursa de anduranță de 24h de la LeMans fiind primul automobil care a atins oficial viteza maximă de 300 km/h și care a fost achiziționat contra sumei de 21.455.000 de dolari (aproximativ 18.500.000 de euro) la RM Sotheby’s.

Text: Auto Retro Passion

Fotoː Pebble Beach Concours d’Elegance; Rod Hatfield; Case licitații

Comments are closed.

September 18, 2018