550 BREADVAN HOMMAGE URMASUL LUI FERRARI 250 DROGO BREADVAN

19 februarie 2021
Comments off
615 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Legendarul Ferrari 250 Drogo Breadvan din anul 1962 putem spune că are un moștenitor. Ceea ce până acum câteva luni era doar o ipoteză de proiect, de curând, acesta a fost materealizat sub forma conceptului Drogo Cars 550 Breadvan Hommage.

Prezentarea conceptului 550 Breadvan Hommage a fost anunțată direct de Ivan Drogo Inglese, actualul proprietar al mărcii Drogo Cars. Președinte la Assocastelli și nepotul legendarului Piero Drogo, Ivan este șeful organizației care reunește managerii și proprietarii celor mai prestigioase reședințe istorice din Italia. În luna iulie a anului trecut, sediul Assocastelli din Torino, a găzduit evenimentul Registro Drogo, în timpul căreia unele dintre exemplarele prestigioase Ferrari cu caroserie Drogo au fost certificate. În cadrul evenimentului, s-a discutat și despre producția unui nou model ca successor al legendarului Ferrari 250 Drogo Breadvan, un proiect despre care s-a vorbit din 2018 și care a fost încredințat designerului olandez Niels Van Roji.

Înainte de a descoperi specificațiile noului Breadvan, să ne întoarcem pentru un moment în anii ’60, când contele Giovanni Volpi di Misurata, proprietar al echipei Scuderia Serenissima, a comandat firmei Sports Cars din Modena un model de competiție pe mecanica modelului Ferrari 250 GT, o operațiune care l-a înfuriat destul de tare pe legendarul Enzo Ferrari. Puțini au fost cei care au definit “frumoase” schimbările pe care inginerul Giotto Bizzarini și Piero Drogo le-au realizat la exemplarul de Ferrari 250 GT SWB al contelui Volpi. Un afront frumos și bun pentru Enzo Ferrari, care, a considerat modelele sale ca fiind sacre. Trecând peste criticile venite din partea lui Enzo Ferrari, cei doi specialiști au transformat exemplarul de 250 GT într-un adevărat model de competiții care beneficia de o parte spate trunchiată cu beneficii pentru partea aerodinamică. Procedând astfel, ei au îndeplinit ambițiile contelui Volpi care, în timpul cursei de 24 h de la Le Mans din 1962, a reușit să mențină formidabilul Ferrari 250 GTO timp de patru ore în cursă, înainte ca arborele de transmisie să cedeze. Linia caracterizată prin volumul mare din spate de formă pătrată, l-a făcut cunoscut pe Ferrari-ul 250 Drogo sub apelativul “Breadvan” (van de pâine) iar pentru performanțele sale a devenit un real obiect de cult. Printre șoferii norocoși care au putut conduce acest automobil exclusiv, s-a numărat și Giovanni Agnelli (vicepreședinte Fiat la acea data), cunoscută fiind pasiunea avocatului pentru exemplarele unicat la fel ca și cea pentru viteză.

La aproape 60 de ani de la debutul primului “Breadvan”, Niels van Roji este cel care a fost responsabil cu stilul descendentului direct al modelului 250 Drago Breadvan. Van Roji, născut în 1984, este un fost elev al Royal College of Art din Londra (una dintre cele mai prestigioase școli de design din lume) și care și-a creat propriul studio în aceeași capitală britanică. Printre proiectele sale merită amintite un special Range Rover coupe, o variantă break Tesla Model-S și splendidul Rolls-Royce Silver Spectre pe o bază a modelului Ghost. După trei ani de cercetare și muncă intensă, pasiunea lui Drogo și Van Roji este materializată cu Breadvan Hommage cu un profil iconic având partea din spate trunchiată, bazată pe șasiul și mecanica lui Ferrari 550 Maranello fabricat între anii 1996-2002. Logo-ul căluțului cabrat nu apare pe nici un detaliu, dar, originea modelului este imediat recunoscută.

PROGRAMUL PREMIUM PENTRU MODELELE FERRARI YOUNGTIMER

Liniile originalului Breadvan au fost dictate de funcționalitate pură și de un proiect ambițios care s-a materializat într-un timp foarte scurt. Astfel, automobilul a fost modelat în funcție de performanța aerodinamică maximă, indiferent de stil. Referitor la Hommage, Niels Van Roji explică: “Ne-am permis luxul de a înfrunta proiectul din punct de vedere stilistic, sculptând practic caroseria în loc să o decupăm la maxim”. În acest sens, olandezul a ținut să menționeze: “O mașină este o sculptură tridimensională complexă, care trebuie să arate bine din toate unghiurile și în diferite condiții de luminozitate. Așa a fost cazul cu primele schițe realizate manual, progresiv rafinate și digitalizate, procesul de modelare a modelului în lut a fost iterativ. Breadvan Hommage a fost remodelat de mai multe ori până când a ajuns la forma perfectă. După stabilirea tuturor proporțiilor corecte, prelucrarea suprafeței a început să găsească tranzițiile de volum potrivite de la un element la altul. Considerăm că este un mare privilegiu să putem onora Breadvan-ul original cu Hommage-ul nostru. Este o sarcină complexă să traducem esența unei mașini legendare din 1962 într-un design contemporan. Am fost inspirați de modelul original, dar aceasta nu a fost o limită pentru creativitatea noastră” a dorit să mai precizeze Van Roij.

Odată ce stilul a fost “înghețat”, mâinile înțelepte ale lui Bas Van Roomen au prelucrat elementele din aluminiu ale caroseriei cu ciocanul și roata engleză. Van Roomen, care a lucrat și la modelul din lut, este un bine cunoscut restaurator olandez specializat pe modele clasice Ferrari și Maserati. Șasiul, caroseria și mecanica modelului Ferrari 550 Maranello au rămas aproape complet neschimbate. Montanți față au fost modificați pentru a imprima parbrizului care a rămas cel original, o conformație asemănătoare cu cea a unei viziere. Bara de protecție spate a fost remodelată, în timp ce prizele de aer existente au fost modificate sau complet reproiectate. “Deși nu am vrut să copiem Breadvan-ul original din 1962, ne-am dat seama că trebuie să păstrăm elementul distinctiv al modelului original, repectiv înclinația montantului din spate. Am experimentat cu multe alternative, dar, singura variantă care părea potrivită pentru noi a fost acea cu partea din spate trunchiată corespunzătoare de la 250 Drogo”.

Ca și în cazul modelului din 1962, configurația interiorului al noului Breadvan Hommage a fost concepută după regula “Form follows function” (forma urmează funcția). În onoarea pedigree-ului său de curse, toate panourile de absorbție a zgomotului au fost eliminate, geamurile de la interior din spate sunt glisante iar curelele au înlocuit mânerele clasice. Scaunele sunt realizate din fibră de carbon și sunt acoperite cu Alcantara, în albastru tipic modelelor clasice Ferrari. Pe tetiere este brodată monograma cu silueta mașinii, de asemenea, replicată și pe cadranele instrumentației de bord, realizate din argint pur.

MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO

Butoanele principale au fost înlocuite cu comutatuare din aluminiu, o trimitere direct la lumea curselor din urmă cu mulți ani. Romantismul acestei lumi analogice retrăiește, de asemenea, prin grila schimbătorului de viteze a cutiei manuale cu 6 trepte. Maneta schimbătorului a fost poziționată mai sus pentru a fi mai aproape de volan și pentru un stil de conducere mai competițional. Pielea neagră matlasată înconjoară postul de conducere și acoperă consola centrală, panourile inferioare ale portierelor și căptușeala plafonului. Panourile ușilor sunt completate de un element de aluminiu nevopsit, în timp ce un mic steag italian brodat, amintește, dacă mai era necesar, care sunt originile automobilului. Portiera se deschide cu ajutorul unui cablu roșu, în timp ce inserția albastră Alcantara acționează ca un mâner.

Mecanica și motorul V12 de 5.5L (485 CP) de la Ferrari 550 Maranello, au rămas neschimbate. Dacă standardul 550 Maranello ar putea fi acuzat că ar fi prea liniștit, Breadvan Hommage poate scoate în evidență o voce puternică și distinctivă, amplificată de un sistem de evacuare mai simplificat, aprobat pentru traficul rutier. În fața performanței neschimbate, Van Roji concluzionează: “Acum, automobilul oferă o conducere și mai pură și mai incitantă”. Similar cu Breadvan din 1962, Hommage este, de asemenea, echipat cu un set de amortizoare Koni special realizate pe seria 8211, modelul de tub dublu folosit de mai mulți ani în Formula 1. Look-ul în stil competițional al lui Breadvan Hommage este susținut și de pneurile marca Vredestein de înaltă performanță, care garantează menținerea perfectă a drumului chiar și în cea mai intensă utilizare.

Cei mai atenți la detalii nu vor trece cu vederea inscripția “Che importa” ( Ce contează ) în partea de jos a feței ceasului. Chiar și clientul norocos , un colecțiomar important care a preferat să rămână anonim va ști bine că, atunci când vă aflați la bordul unui exemplar unicat, totul devine relative, mai ales timpul.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Niels Van Roij / Rémi Dargegen; Arhivă

Comments are closed.