Ultimele articole
AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE (februarie 7, 2018 11:09 pm)
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)

RALIUL CARPATI RETRO – A 14-A EDITIE

13 septembrie 2013
Comments off
102 Vizualizari

 

Previous Image
Next Image

info heading

info content


In perioada 6-8 septembrie, Retromobil Club Romania a organizat o noua editie a raliului Carpati Retro, eveniment inscris in calendarul international F.I.V.A. La editia din acest an au participat 34 de echipaje ale caror automobile clasice au avut anul de fabricatie cuprins intre 1952 si 1981, printre acestea merita mentionat participarea in premiera intr-o competitie cu automobile clasice din Romania a Panther-ului Lima,1972, Panther-ului J72 si Oldsmobile-ul Cutlass Supreme.

Aflat la a 14-a editie, startul raliului s-a dat vineri 6 septembrie concomitent in mai multe orase din tara (Bucuresti, Brasov, Constanta, Buzau, Braila, Baia Mare si Iasi). Prima etapa a raliului de regularitate (pentru cei care au luat startul din Bucuresti traseul a masurat 175.5 km) s-a incheiat la Rm Valcea fiind urmata de cea de-a doua Rm Valcea-Ranca (93.25 km) , pe parcursul careia a fost intercalata prima proba speciala.

La Ranca participantii s-au cazat la Hotelul Onix, o locatie excelenta care a gazduit si cina festiva.

Sambata, incepand cu ora 10, s-a dat startul in a treia etapa a raliului de regularitate Ranca-Saliste (118.2 km) care s-a dovedit si cea mai dificila, un singur participant reusind sa nu acumuleze penalizari, dl Cosmin Dedu, de altfel singurul participant care a incheiat raliul de regularitate fara nicio penalizare. Dificultatile au fost create de starea carosabilului, mai exact zeci de podete reabilitate fara refacerea covorului asfaltic. La Saliste participantii s-au bucurat de ospitalitatea pensiunii Casina http unde a fost servit pranzul.

Ultima etapa Saliste-Alba Iulia a insumat 70.25 km. Sosirea a fost organizata in Cetatea Alba Iulia, unde participantii erau asteptati de sute de localnici. Expozitia cu automobilele participante, la care s-au adaugat atat membrii R.C.R. din zona dar si o serie de pasionati din Alba Iulia, a fost organizata pe platoul de la Obelisc. Participantii au avut sansa sa asiste la momentul schimbarii garzii cetatii, un moment extrem de spectaculos, a carui frumusete si autenticitate a starnit la final ropote de aplauze. Dupa vizitarea cetatii, a Muzeului si Salii Unirii precum si a catedralelor din cetate participantii s-au cazat la Hotel Transilvania, o locatie care desi era partial in reabilitare a oferit servicii de calitate, inclusiv paza automobilelor participante peste noapte. Seara a fost organizata cina festiva, in cadrul restaurantului Hotelului Medieval, care a inclus si festivitatea de premiere.

Editia a 14-a a Raliului Carpati Retro a fost castigata de dl Aldo Sforza (Morgan +8), urmat de Gabriel Stanciu (Ford Mustang) si Valentin Ghicuta (Chevrolet Corvette). Au mai fost acordate doua premii speciale, pentru cel mai vechi automobil participant – dl Lilica Dedu (MG TD – 1952) si premiul doamnelor, echipajul Ramona Mihalcea / Simona Serbanescu (Fiat 127).

Duminica dimineata a fost organizata o noua vizita la Cetatea Alba Iulia, unanim apreciata ca una din cele mai frumoase locatii turistice din tara. Apoi participantii au abordat programe separate : cel mai numeros grup a optat pentru o plimbare cu mocanita din Abrud, altii au efectuat returul pe Transfagarasan cu picnic la Balea Lac, altii au vizitat Sibiul unde in centrul istoric se desfasura un targ de vase traditionale, obiecte de artizanat si antichitati. Transalpina a fost un traseu usor de parcurs, gratie pregatirii foarte bune a automobilelor, intrajutorarea care a existat intre echipaje si mai ales a manierii prudente de pilotaj care a caracterizat toti concurentii. Echipa de arbitrii condusa de Dudi Levente a fost extrem de profesionista asigurand un nivel ridicat competitiei. Probele speciale, cronometrate exclusiv cu presostat, au fost variate si au creat numeroase rasturnari de situatie in clasamentul general.

Text : Auto Retro Passion
Foto: Retromobil

 

Comments are closed.

February 22, 2018