Ultimele articole

SALONUL VERONA LEGEND CARS 2019

15 mai 2019
Comments off
334 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În weekend-ul trecut s-a desfășurat cea de-a cincea ediție a salonului italian Verona Legend Cars dedicat vehiculelor istorice și la care au fost expuse un număr de peste 1.300 de exemplare de acest tip. Tematicile principale ale ediției din acest stabilite de organizatori evenimentului desfășurat în cadrul complexului expozițional Fiera di Verona, au fost 100 MITI(Centomiti) și Youngtimer.

În centrul atenței vizitatorilor s-a aflat expoziția intitulată 100MITI care a reunit un număr de 100 automobile și s-a dorit a fi un omagiu adus principalelor modele de automobile care au contribuit decisiv la dezvoltarea industriei auto. De la această expoziție, organizată după o idee a jurnalistului Luca Gastaldi, nu au lipsit Benz Patent Motorwagen din 1886 – primul vehicul dotat cu motor cu combustie, Peugeot Tip 3 din 1892 – primul vehicul înmatriculat din Italia, Benz Velociped din 1894 – primul automobil produs în serie, Ford T – primul model fabricat pe o linie de montaj mobile și produs în peste 1 milion de exemplare, Lancia Lambda – primul automobil de serie cu șasiu autoportant, Citroen 2CV – primul model low cost, primele modele moderne de tip city car precum BMW Isetta, Fiat 500 sau Mini, evoluția modelelor compacte ca Fiat 128, Volkswagen Golf sau Lancia Delta, familiale precum Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS sau Mercedes Seria, W114/115, evoluția segmentului gran turismo începând cu Lancia Aurelia GT și terminând cu Ferrari 456GT, off-road de la Jeep Willys sau Land Rover Defender și până la Alfa Romeo Stelvio sau sport precum Porsche 356, Mercedes 300SL Gullwing, Ford GT40, Lamborghini Miura, Renault Alpine A110, Lancia Stratos și terminând cu mai recentul Ferrari Enzo.

Expoziția 100 MITI a adunat în jurul său cei mai buni ″jucători″ italieni ai acestui domeniu auto retro. Printre parteneri care au sprijinit acest demers s-au înumărat: clubulACI Storico, Editoriale Domus cu publicația lunară de specialitate Ruoteclassiche, Muzeul Auto din Torino și Muzeul Nicolis din Verona, agenzia Relazioni Digitali by Mailander, diverse cluburi istorice dar și colecționari importanți italieni și internaționali.

De un mare interes din partea publicului s-a bucurat și standul muzeului Nicolis din Verona care la această ediție i-a fost dedicat special mărcii italiene Bianchi. Expoziția de la standul muzeului italian a inclus cu trei valoroase modele de colecție: un fascinant automobil Bianchi S9 Sport din 1935, o elegantă motocicletă Bianchina model 1950 și o extrem de rară bicicletă de curse Binachi “Specialissima Giro d’Italia” produsă în 1961.

Admirațe de foarte mulți vizitatori au fost și cele mai frumoase modele de la standurile cluburilor auto moto retro și colecționari, împărțite între standuri și expozițiile găzduite în cadrul pavilioanelor expoziționale. Dintre acestea în prim plan s-a aflat modelul italian compact aflat la a 50-a aniversare – Fiat 128, un automobil popular cu un mare succes comercial și cu care au fost introduse noi standarde revoluționare de tehnologie si siguranță pasivă. În aceleși timp a fost primul model Fiat cu tracțiune față, cu un motor poziționat frontal transversal, suspensie spate independent și cu primele studii de deformare programată pentru direcție și pneuri în caz de accident. Dintre exemplarele expuse pentra aniversarea a jumătate de secol, în centrul atenției s-a aflat un exemplar din 1969 cu doar 14.700 km parcurși și care a participat la Mongol Rally 2017.

La standul clubului italian ASI, momentul cu cel mai mare interes a fost reprezentat de noul președite Alberto Scuro, prezent în premieră la un salon de acest fel în noul său rol. Împreună cu noul consiliu director ales, acesta s-a întâlnit cu reprezentanții locali din teritoriu ai clubului și a prezentat membrilor și entuziaștilor programul și obiectivele instituției pe o perioada de 4 ani respectiv 2019-2022. Vehiculele prezente la standul clubului italian s-au bucurat de o atenție deosebită, începând cu un extrem de rar Isotta Fraschini Fenc din 1908 care aparține colecției Saccardo continuând cu un fascinant Fiat 501 S Superculasse Silvani model 1924 aflat în colecția muzeului Nicolis, un triciclul Perfecta-de Dion de curse construit în 1889 aflat în colecția Dainelli și termonând cu o bicicletă BSA-de Dion din 1901 pusă la dispoziție de colecția Linari.

De asemenea a fost remarcată participarea la cel mai înalt nivel al cluburilor auto moto retro veroneze Bernardi, HCC Verona si Veteran  Legnago dar și expozițiile dedicate modelelor Ford Capri care serbează 50 de ani, Citroen XM care celebrează 30 de ani, BMW Seria 8 care aniversează 30 de ani, Alfa Romeo GTV/Spider(916) și Volkswagen Corrado.

Ediția din acest an a salonului italian s-a remarcat și printr-un spațiu considerabil mai mare oferit dealerilor auto-moto, cele mai bune exemple în acest sens fiind standurile impresionante ale dealerilor Ruote da Sagno, Silvauto și OM Automobile Bavaria unde au putut fi întâlnite numeroase exemplare impecabile ale unor modele istorice prestigioase precum: Alfa Romeo Giulietta/ giulia Sprint și Spider, Porsche 356 și 911, Mercedes 190 SL și 300SL, Lancia Fulvia Coupe și Delta HF Integrale sau Jaguar XK120 și E-Type.

La cea de-a cincea ediție a salonului veronez a fost consemnată și expoziția Youngtimer organizată de publicația lunară de specialitate Ruoteclassiche și la care au fost prezente un număr de 80 de exemplare cu anul de fabricație cuprins între 1980 și 2001. Acestea au fost examinate și grupate pe șase categorii diferite de către juriul format din experții redacției Ruoteclassiche. Alegerea câștigătorilor celor șase câștigători nu a fost una ușoară, dar după o lungă fază de verificări și confruntări, juriul a pronunțat până la urmă verdictul. Cele șase automobile premiate au fost: Porsche 911 SC Targa din 1981 – Edo Gallai pentru cel mai bine conservat exemplar; Porsche 911 GT2 model 2001 – Daniele Bini pentru cel mai bun exemplar model sport; Volvo 740 Turbo fabricat în 1984 – Massimiliano Casarin pentru cel mai bun exemplar de model familial; Citroen Axel(Oltcit) din 1986 – Antonio Solimeno pentru cel mai rar exemplar; Volskwagen VR6 model 1993 – G.Z. pentru exemplarul care a venit de la cea mai mare îndepărtare și Maserati Biturbo Coupe fabricație 1984 – Nicola Rizzini, premiul directorului.

Pentru cei care doreau să achiziționeze piese de schimb noi sau din dezmembrări, oferta a fost destul de vastă începând de la componente mecanice și până la aparatele radio foarte rare din anii ’50. În cele din urmă, vizitarea celui mai mare salon auto moto retro din zona Veneto respectiv Verona Legend Cars, a permis publicului să descopere multe alte obiecte artizanale și artistice legate de domeniul auto de la machetele foarte prețioase realizate manual în anii ’70 până la memorabilele modele de automobile care au devenit obiecte de mobilier sau la vestimentația specializată.

Foto: Routeclassiche; Verona Legend Cars

Comments are closed.