Ultimele articole

SALONUL AUTOMOTORETRO TORINO 2019

5 februarie 2019
Comments off
408 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

A 37-a ediție a cunoscutului salon italian Automotoretro de la Torino dedicat vehiculelor istorice și de colecție s-a desfășurat în acest an în perioada 31 ianuarie – 3 februarie. la Torino La ediția din acest an au prezenți oficial un număr de 18 producători auto și moto iar conform tradiției, în prim plan s-au aflat producătorii auto italieni cu numeroase modele istorice prestigioase.

Desfășurat în cadrul complexului expozițional Lingotto Fiere pe o suprafață de 100.000 metri pătrați în cadrul a patru pavilioane, ediția din acest an a gazduit un număr de circa 1.200 de expozanți: dealeri auto – moto, cluburi auto-moto, muzee, ateliere de restaurare, comercianți de piese și accesorii, case de licitații, organizatori de evenimente și librari.

În cele 4 zile ale evenimentului, cei circa 67.000 de vizitatori au putut admira circa un număr de circa 3.500 vehicule istorice sosite din întreaga lume, majoritatea dintre acestea fiind scoase la vânzare. În unul din cele 4 pavilioane a fost rezervat special exemplarelor oferite la vânzare de către persoane fizice și micii comercianți, care sunt adesea oferite aici la prețuri mai rezonabile decât cu ​​alte ocazii. Multe exemplare valoroase și exclusive au fost expuse în două pavilioane în fața reflectorelor la standurile oficiale ale producătorilor auto-moto și a cluburilor monomarcă și model, în timp ce la mică distanță se găseau stadurile cu accesorii, piese de schimb, machete, cărți și publicații de specialitate și în plus sectorul vast dedicat secțiunii automobilia.

La această ediție, un spațiu destul de mare în cadrul pavilionului nr.2 a fost rezervat mărcii Abarth care a sărbătorit 70 de ani de la înființare cu o expoziție intitulată “Scorpione 70”. La acest stand, modelele expuse care au marcat istoria brandului italian, au fost grupate pe trei categorii: “Abarth pentru toți”, “Abarth de vis” și “Abarth Gran Turismo”. Divizia FCA(Fiat-Chrysler) Heritage, la rândul său a adus un tribut mărcii Abarth, expunând în acest sens mai multe exemplare prestigioase, în prim plan fiind modelul Abarth 1000 Monoposto Record Classe G, cu care, chiar Carlo Abarth a obținut victoria cu numărul 100 în competiții pentru firma pe care el a fondat-o. La rândul său, casa de licitații Catawiki a scos la vânzare în cadrul unei licitații speciale, unele modele memorabile Abarth.

Pe lângă aniversarea firmei preparatorului italian Abarth, au mai sărbătorit în cadrul altor standuri producătorul britanic Jaguar cu a 60-a aniversare a legendarului model MK2, Autobianchi Club Italia cu celebrarea a jumătate de secol a modelelor A111 și A112, proiectate de Dante Giacosa și divizia Heritage al constructorului britanic de modele off road cu 30 de ani de carieră a modelului Discovery.

Cu un impact deosebit la public s-a aflat și standul diviziei Heritage al grupului italo- american Fiat-Chrysler și care a inclus și cea de-a 70-a aniversare a mărcii Abarth, aflată în componența grupului FCA, sărbătorită cu o excepțională expoziție de modele de clasice care au contribuit la colaborarea strânsă între marca al cărei siglă este reprezentată de un scorpion și brandurile FCA. Cel mai evocator și simpatic model a fost cu siguranță primul Fiat 500 dezvoltat de Carlo Abarth în anii ’50 și care de curând a fost supus unei restaurări profesionale de către experții din patrimoniul FCA si care are acum o valoare inestimabilă. Trebuie amintit, că acest model a concurat timp de 168 de ore consecutive pe circuitul de la Monza, înregistrând numai puțin de 6 recorduri internaționale. Un alt model exclusiv expus a fost Alfa Romeo 750 Competizione din 1955, exemplar unic, pe care Carlo Abarth la dezvoltat în speranța de a convinge Alfa Romeo să revină în Formula 1 după titlul câștigat la constructori și piloți din 1951. Cel mai exemplu al colaborării dintre firmele Abarth și Lancia a fost modelul 037 Rally din 1982, expus deasemenea în cadrul standului FCA Heritage și al cărui proiect a demarat sub denumirea Abarth SE037, firma Abarth fiind în acea perioadă responsabilă cu departamentul de curse pentru toate brandurile grupului Fiat.

La standul Heritage FCA a fost de asemenea, expus un fascinant Pininfarina Spidereuropa model 1982 complet restaurat conform programului “Reloaded by Creators″ și având inclusiv certificat de autenticitate. În expoziție au fost incluse și ulimele două modele de curând lansate Abarth 595 și Abarth 124 GT, ambele în ediție specială limitată “70esimo Anniversario″.

Printre modelele care au reușit să atragă atenția vizitatorilor s-au înumărat și patru exemplare exclusive ale Scuderiei Portello(echipa oficială de competiții Alfa Romeo), dintre care un monopost De Tomaso F1 Alfa Romeo din 1961 și o Giulietta Sprint Speciale Low Nose model 1959, un prototip Fiat 126 Michelotti expus la standul clubului Veteran Car Club Torino sau o Lancia Delta HF Integrale Evo Cabrio Ex-Giovanni Agnelli aflată la standul clubului Classics Motor Club.

Surpriza acestei ediții a salonului italian a constituit-o în schimb, spațiul destul de mare rezervat pasionaților de motociclete clasice. În centrul atenției s-a aflat expoziția cu peste 40 de exemplare clasice dedicată celor patru mari constructori japonezi: Honda, Kawasaki, Suzuki și Yamaha precum și cea a modelelor din categoria super bike lansate la începutul anilor ’60 și ’70.

Printre cele mai interesante cluburi și care au atras foarte mulți vizitatori au fost standurile de la ASI(Automotoclub Storico Italiano) clubul ACI (Auto Club Italiano) Storico, Lancia Club Italia, Registro Internazionale Touring Superleggera, Autobianchi Club Italia sau Fiat 500 Club Italia.

Cea mai mare atracție la standul clubului ASI a reprezentat-o tractorul Fiat 55R din 1955 de  dimensiuni impresionante și culoarea portocalie strălucitoare. Acesta a avut rolul de a sărbători centenarul Fiat în lansarea producției de tractoare și de a încuraja creșterea constantă a mișcării tractoarelor istorice. Pe lângă acest exemplar de tractor istoric, Fiat a mai fost reprezentat și de un rar model auto Ardita cabrio din 1934. Alături de acestea au mai fost expuse și două motociclete rare, un Carrù 500 cu motor bicilindric model 1954 și o Yamaha XTZ 70 din 1989 al echipei Team Belgarda care a cincurat în raidurile africane.

Agenda standului ASI a fost plină de evenimente capabile să trezească atenția publicului și a pasionaților fenomenului auto-moto retro. Printre cele mai interesante evenimente prezentate  a fost cea de-a 24-a ediție a Vernasca Silver Flag, dedicată modelelor de competiție și care va avea loc în ultimul weekend din iunie 2019 la Vernasca. În acest an, evenimentul respectiv va avea ca tematică pricipală “La Fiat va di corsa” care va aduce un omagiu producătorului italian Fiat cu ocazia aniversării în acest an, a 120 de ani de activitate.

Dintre casele de licitații prezente, în centrul atenției s-a aflat Catawiki, renumită pentru licitațiile sale online, adesea dedicată pasionaților de automobile retro. În fiecare săptămână, compania olandeza ofera produse pentru toate bugetele, de la cele mai populare modele precum Fiat 500 sau Citroen 2CV, la cele mai rare și căutate modele ale constructorilor premium Ferrari sau Porsche. În data de 3 februarie, chiar în ultima zi a salonului, s-au închis cele două licitații, demarate la 25 ianuarie care au avut ca protagonist marca Abarth. Una dintre ele a fost didicată secțiunii automobilia Abarth, iar celălaltă pentru modelele auto retro  de la Abarth, printre care un 1000 TC, un 500 Sport din 1959 și două extrem de rare LMX Sirex 2300 HCS, realizat la Milano între 1968 și 1973, în numai 35 exemplare.

Sâmbătă 2 februarie în cadrul standului ASI a avut loc lansarea cărții ″Giorgio Pianta, o viață pentru curse″, care colectează povești și anecdote despre pilotul italian care a decedat în 2014 și care vine celebrat alături de unele automobile de competiții pe care acesta a concurat de-a lungul carierei, precum Alfa 155 GTA Superturismo sau Lancia Beta Trevi Bimotore.

Comparativ cu edițiile precedente, la ediția din 2019 a fost consemnată o prezență numeroasă de modele de producție japoneză scoase la vânzare. Printre acestea merită amintie un exemplar foarte rar de Honda 600Z model 1973(model din clasa mini) în stare originală, perfecta, puțin rulată pentru 15.000 euro, o extrem de rară Toyota Crown din 1972 (model de clasă superioară) aflat într-o stare impecabilă, cu carte service și preț la cerere și o exclusivă Toyota Celica GT-Four în ediție limitată Carlos Sainz Edition model 1992 perfect conservată pentru 20.000 euro.

Senzație printre colecționari și cunoscători, a făcut însă un foarte rar exemplar de Alfa Romeo Sprint Zagato Coda Tonda(Spate Rotunjit) din 1962 scos la vânzare de un dealer auto-moto italian. Exemplarul aflat într-o perfectă stare de conservare cu circa 94.000 km rulați și cu istoric complet a fost descoperit la Torino în luna noiembrie anul trecut într-un garaj la subsol după ce a stat acolo mai bine de 23 de ani.

Conform tradiției și la această ediție a salonului torinez, a fost remarcată o ofertă deosebit de bogată venită din partea modelelor producătorilor italieni scoase la vânzare atît de dealerii specializați cât și de personae fizice. Dintre aceștia după numărul de exemplare ofertate s-a situate Lancia în special cu modele din anii ’60 și ’70, majoritatea dintre acestea fiind modele Flaminia, Flavia, Fulvia, 2000 și Beta. În schimb, la capitolul exemplare rare și exclusive, Fiat a dominat cu modele precum: 124 Coupe Vignale Eveline, 1100 Coupe Allemano, 750 Scionieri Elaborazione Giannini, 1100 Scionieri, 500 Francis Lombardi, 850 Grand Prix Francis Lombardi sau 600 Multipla Monviso(Ex-televiziunea RAI).

Nu în ultimul rând, merită amintită și desfășurarea celei de-a zecea ediție a competiției Automotoracing dedicată modelelor moderne de competiție cu care au fost realizate întreceri și demonstrații de drifting spectaculoase pe circuitul amenajat în zona din spatele pavilioanelor de la Lingotto Fiere.

 

Text: Auto Retro Passion

Foto: Ruoteclassiche

Comments are closed.