Ultimele articole

SALONUL RETROMOBILE PARIS 2018 – A 43-A EDITIE

19 februarie 2018
Comments off
339 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Duminică, 11 februarie, s-a tras cortina la cea de-a 43-a ediție a Retromobile, spectacolul parizian al celor mai fascinante și surprinzătoare automobile istorice ale acestui sezon. Un număr record de vizitatori a fost înregistrat și la de această ediție, cei 120.000 de vizitatori care asediau literalmente standurile de unde  puteau admira vehicule de excepție, precum și piese de schimb, automobilia și lucrări ale unor artiști contemporani pentru un total de 550 de expozanți, peste o sută de cluburi pe o suprafață totală de peste 65.000 de metri pătrați.

Și la această ediție au fost semnalate multe prezențe oficiale din partea unor constructori auto care au celebrat ani jubiliari de activitate  precumː Renault sau Porsche, aniversări cu unele modele precum Citroen și Peugeot sau constructori moto precum Honda, dar și numeroase modele excepționale de serie, modele unicat sau competiție la standul celor mai importanți dealeri din acest sector. Un spațiu special a fost dedicat la această ediție și modelelor youngtimer cu prețuri de vânzare până în 25.000 de Euro, o inițiativă care urmărește atragerea de noi generații.

Conform tradiției, salonul parizian abordează la fiecare ediție numeroase tematici. La ediția acest an tematicile cele mai importante și foarte apreciate de public au fost: ˮUnique Exhibition Tribute to Carlo Abarthˮ – colecția extraordinară de 22 de exemplare dedicată brandului Abarth care aparține colecționarului elvețian Englebert Moll, cu piese de calibrul precumː 3000 Sport Prototipo din 1971, 2000 Sport cu patru faruri din 1968, 500 Record Pininfarina din 1958, 2000 OT Coupe America model 1966 sau OT 2000 Periscopio cu care Jochen Rindt a câștigat mai multe curse; ˮ Jean-Pierre Wimille, an accomplished manˮ – Unele dintre automobilele care au făcut parte din viața și cariera pilotului francez Jean-Pierre Wimille care a concurat pentru Bugatti în numeroase ediții ale Marelui Premiu al Franței din anii ’30 și câștigător a numai puțin de 22 curse inclusiv cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1937 cu un Bugatti Tank 57G, în prim plan fiind un coupe aerodinamic Wimille Type 01 din 1947 și un Alfa Romeo Type 308 cu un motor cu 8 cilindri de 3 litri; ˮ McLaren by Richard Milleˮ – entuziasmul francez și producătorul de ceasuri de lux Richard Mille au expus toate modelele din colecția sa privată pentru a celebra 55 de ani de activitate McLaren în sporturile cu motor, în prim plan fiind primul McLaren Grand Prix și F1 GTR din 1995 câștigător la Le Mans;  “Musée de l’Aventure Peugeot” – Trei decenii, având expuse modelele 203 din 1950, 504 din 1972 și 205 GTI din 1984.

În pavilionul principal spațiul a fost dedicat producătorilor auto, dintre care unii au sărbătorit aniversări importante. Grupul PSA cu brandurile sale, Citroen, Peugeot și DS, a sărbătorit prin Citroen a 70-a aniversare cu legendarul model low-cost 2CV(produs 5 milioane de exemplare 1948-1990) sau a 50-a aniversare cu modelul de loisir Mehari, în timp ce Peugeot a aniversat 70 de ani cu modelul din clasa medie 203 și 50 de ani cu modelul din clasa medie superioară 504 iar DS, furnizorul oficial al modelelor pentru Președenția Republicii Franceze, a oferit o imagine de ansamblu asupra modelelor rezervate pentru Élysée, de la DS-ul folosit de De Gaulle la DS7 folosit de Macron. Renault, celălalt mare producător francez aniversează 120 de ani de activitate, a fost printre primii care a realizat un vehicul cu un motor cu ardere internă, cu modelul Type A având motor De Dion Bouton și cutie de viteze cu trei trepte capabil să ruleze cu 32 km / h. La standul acestuia au fost expuse în jur de douăzeci de modele de la divizia Renault Classic, în centrul atenției fiind prototipul modelului 5 cu propulsie electrică din 1974, ca răspuns la criza petrolului din acei ani,  exemplarul din prima serie a mini-ului Twingo din 1992 și modelul 9 din 1981 în versiunea pentru Statele Unite. Nici standul Alpine Renault nu a trecut neobservat, fiind acum în plină ascensiune datorită noului A110, care reflectă stilul predecesorului model de succes din anii ˈ60 – ˈ70 cu aceași denumire, care a aniversat 40 de ani de la victoria din cursa de 24 de ore de la Le Mans din 10 iunie 1978  cu piloții Didier Pironi și Jean-Pierre Jassaud expunând în acest sens o serie de 4 exemplare ale unor modele celebre precumː A442 B 2 sau A443. De asemenea au fost prezenți oficial și constructoriiː Porsche și Honda care aniversează 70 de ani de activitate prin expunerea diferite modele care au marcat cele mai importante momente ale istoriei lor glorioase.

Divizia Land Rover – Jaguar Heritage, a pus în mișcare programele de restaurare interne ale companiei și, mai important, a anunțat, de asemenea, o serie de 25 exemplare din modelul D-Type care urmează să fie construite, motivul fiind acela că, celor 100 planificate inițial de a fi produse în anii ˈ50, doar 75 au fost construite, lăsând loc pentru încă 25 de exemplare. Exemplarul de D-Type, dezvăluit la Paris, în prezența legendarului pilot de test Norman Dewis, a fost prototipul și nu s-a luat în considerare cele 25 destinate  pentru clienți.

De un mare interes istoric a fost și expoziția grupului FCA prin divizia Heritage, prezent la Retromobile pentru a doua oară și având un bogat patrimoniu cu brandurileː Abarth, Alfa Romeo, Fiat și Lancia și care au adus succes grupului prin intermediul unor modele semnificative expuseː Dino 2000, Alfa Romeo SZ sau Abarth Coupe 2400. Pe lângă acesta merită amintit și standul unuia dintre cei mai renumiți comercianții, activ timp de 40 de ani, Lukas Huni AG din Zurich, unde a expus o serie de exemplare ale legendarului model Ferrari 250 GT SWB Berlinetta, de la versiunea Lusso din 1961 până la cea de competiție din 1960, în diferite configurații și culori fiind considerat un eveniment excepțional, la care s-au alăturat cu entuziasm proprietarii acestor exemplare. Un mare entuziasm a stârnit și un Mercedes-Benz 300 SL  din 1954 de culoare bleu metalizat, care a aparținut actorului american Paul Newman și care a fost restaurat după  specificațiile originale de către Classic Sport Leicht.

La această ediție a salonului parizian a fost inaugurat în premieră și un spațiu special rezervat modelelor youngtimer cu prețuri care nu depășesc suma de 25.000 de Euro. Printre acestea au atras atenția publicului în special un foarte rar roadster Datsun Fairlady din 1969 la 21.000 Euro, un Golf GTI model 1981 pentru 16.900 Euro, un coupe Lancia Fulvia fabricat în 1967 la 21.900 Euro, un BMW 633 CSI din 1979 pentru 23.000 Euro și un Maserati Quattroporte model 1982 la 25.000 Euro.

Și la această ediție a salonului parizian au fost prezente cele 3 case de licitații: Artcurial, Bonhams și RM Sotheby’s. Firma franceză Artcurial, prezentă în cadrul salonului parizian este cu cele aproape 32 de milioane de euro obținute pe parcursul a două zile și 86% din loturile atribuite adjudicate, este  deținătoarea recordului absolut al licitațiilor la aceasta ediție a salonului. În top-ul 10 al casei franceze s-a clasat un exclusiv Bugatti 57C Atalante din 1938 care a fost adjudecat pentru suma de 2.9 milioane Euro, cu toate că suma este cu mult mai mică decât cea estimată de casa franceză care s-a situat între 3 și 3.5 milioane Euro.

În cazul firmei Bonhams, conform tradiției, automobilele au fost expuse la Grand Palais unde au fost prezente și vândute exemplare foarte rare, pe primul loc fiind clasat un exclusiv exemplar de Fiat Type 24/32 tonneau din 1904 licitat pentru suma de 713.000  Euro. În Top 10 al achizițiilor Bonhams, merită menționat că 6 din cele 10 automobile sunt construite până în anii ˈ30, două în anii ˈ50 și două în anii ’70.

Casa de licitații RM Sotheby’s a fost prezentă în cadrul salonului și a oferit la licitație exemplare foarte rare, pe primul loc clasându-se un model supercar modern Bugatti Chiron din 2017 achiziționat cu suma de 3.32 milioane Euro. Primele 4 locuri ale top 10 au fost ocupate  de 4 modele supercar moderne.

Textː Auto Retro Passion

Fotoː Ultimatecarpage

Comments are closed.