Ultimele articole

AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE

7 februarie 2018
Comments off
584 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 1-4 februarie s-a desfășurat la Torino în cadrul complexului expozițional Lingotto Fiere o nouă ediție a Salonului Automotoretro. Evenimentul de la Torino, deschide sezonul celor mai mari saloane din Europa dedicate vehiculelor istorice și de colecție. Conform tradiției, în prim plan au fost producătorii auto italieni cu numeroase modele istorice prestigioase, „vedetele” la aceasta ediție fiind: Lancia Astura Limousine, Lancia 037 și cele 4 modele clasice de la standul FCA Heritage. Mai jos vă prezentăm impresiile nostre de la fața locului.

Desfășurat pe o suprafață de 100.000 metri pătrați în cadrul a patru  pavilioane, ediția cu numărul 38 a gazduit circa 1.200 de expozanți: dealeri de automobile și motociclete istorice, cluburi auto-moto, ateliere de restaurare, comercianți de piese și accesorii, case de licitații, organizatori de evenimente, librari, anticari și muzee.

Cei circa 65.000 de vizitatori sosiți în cele 4 zile ale evenimentului, un record pentru salonul torinez, au putut admira circa 3.500 de automobile old si youngtimer, motociclete, concept car-uri, exemplare unicat, modele de competitie si modele actuale, o parte dintre ele fiind expuse pentru comercializare.

În prim plan a fost grupul FCA (Fiat – Chrysler) prin divizia Heritage cu patru modele care au scris pagini importante în istoria auto: o Lancia Fulvia Coupe Montecarlo din 1973 în culorile albastru – negru inspirate de la elegantele bărci Riva și victorioasă în numeroase raliuri din campionatul mondial din anii ˈ60 și ˈ70, unul dintre primele exemplare de  Spidereuropa Pininfarina din 1981, urmaș al celebrului Fiat 124 Spider, un rar Fiat – Abarth 850 TC din 1964 care are nevoie de o restaurare minuțioasă și un Alfa Romeo Spider model 1991 din ultima serie din seria york green extra. Toate modelele expuse fac parte din proiectul “Reâncărcat de creatori”, noul serviciu oferit de FCA Heritage, care oferă spre vânzare colecționarilor certificatul istoric și de restaurat al grupului în atelierele clasice de la Mirafiori. Alături de cele  patru modele menționate la standul diviziei Heritage a fost prezent în avanpremieră ultima creație a brandului Abarth, modelul 695 Rivale.

Alături de grupul italian au fost prezenți constructorii auto europeni: Lancia care aniversează 35 de ani de la câștigarea titlului la constructori cu modelul 037 în campionatul mondial de raliuri, la standul acestuia fiind expuse un număr trei exemplare ale prestigiosului model din care două exemplare de serie și unul protagonist în WRC, de Citroen care sărbătorește 70 de ani de activitate la standul “Club Citroen 2 CV și derivate”, fiind expuse trei variante al celebrului model creat de ingeniosul Flaminio Bertoniː un tip A  din 1955, un tip AZAM din 1964 și un 6 Spécial din 1987,  Land Rover – mitul lui Solihull (Marea Britanie), care aniversează 70 de ani de activitate, o marcă iconică în rândul modelelor off – road, a fost sărbătorită de Registrul istoric al Land Rover din Italia cu trei exemplare din Seria 1 – fabricate în 1948, 1949 și 1955, un “Oxford & Cambridge” al raidului Londra-Singapore din 1955-1956 și un Range Rover model 1981 care a aparținut pilotului italian Arturo Merzario și Jaguar prezent prin intermediul clubului Scuderia Jaguar Storiche, la standul căruia au fost expuse un număr de patru modele legendare – XK120, C-Type, E-Type și un exemplar unicat de MK II în varianta cabrio.

Foarte interesante și care au atras foarte mulți vizitatori au fost standurile de la clubul ASI(Automotoclub Storico Italiano) unde au fost expuse un numar de patru modele interbelice ale constructorilor moto italieni Della Ferrera și Moto Guzzi precum și două modele Jaguar postbelice – XK 120 și E-Type, unde au fost realizate numeroase conferințe de presă care l-au avut în prim plan pe noul președinte ASI – Maurizio Speziali, clubul ACI (Auto Club Italiano) Storico unde în centrul atenției au fost un De Dion Bouton Type L 8HP din 1898 și un Fiat 3 1/2HP din 1899, Casa de licitații Catawiki care a avut în prim plan o foarte rară motocicletă de producție franceză – Rochet Lugere M1 1/2HP 200 din 1906 cu preț de pornire de 9.001 Euro, Registro Fiat cu modele prestigioase de competiție precum Abrath – Fiat 1000 Sport și Abarth – Fiat Formula 2000, Veteran Car Club Bordino cu modelele Lancia Appia GTE Zagato din 1956 și Abarth Monomille din 1960, CMAE (Club Milanese Automotoveicoli d’Epoca), Reparto Corse Lancia, Registro Internazionale Touring Superleggera, clubul Autobianchi, Fiat Ritmo Club Italia, Club Porsche Italia, clubul CRAGI(Club Renault Alpine Gordini Italia) sau Fiat 500 Club Italia.

Deasemenea am avut deosebita plăcere să-l revăd  la grandiosul stand al celebrei reviste italiene Ruoteclassiche care anul trecut a aniversat 30 de ani, pe David Giudici directorul  revistei, cu care am schimbat câteva impresii despre consacratul salon italian, piața de vehicule istorice din România care este în plină ascensiune și prețurile vehiculelor istorice care sunt în continuă crștere și care în prezent constituie una din puținele investiții profitabile.

Oferta de piese de schimb, accesorii, machete auto-moto, literatura auto-moto sau insigne era foarte bogată, fiecare colecționar sau pasionat iși putea găsi și achiziționa piesele sau accesoriile dorite sau exemplarele de cărți sau reviste pentru ași reântregii colecția.

Conform tradiției, un întreg pavilion a fost dedicat pentru vânzarea de automobile istorice, unele dintre ele cu cel mai înalt nivel de preț iar altele cu un procent de 70 % mai accesibile. În pavilionul 3, peste 1.000 de metri pătrați au fost rezervați motocicletelor, scuterelor precum și pieselor de schimb în hala 3.

La salonul torinez, colecționarii, pasionații și cunoscătorii de automobile clasice puteau achiziționa exemplare foarte rare și în stare impecabilă la prețuri pe masura calității sau exclusivității precum: Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale model 1963 în stare nouă cu doar 5.175 km parcurși pentru 165.000 Euro; Fiat Dino Spider 2000 model 1968 cu certificat ASI, perfect conservată cu 107.945 km la bord  la 125.000 Euro; Ferrari 308 GTS Carburatori an de producție 1980, certificată ASI cu doar 55.233 km parcurși pentru 89.000 Euro; Alfa Romeo Alfetta din 1976 certificată ASI, perfect conservată cu 90.454 km parcurși pentru 15.000 Euro; Fiat 500 C Belvedere din 1952 cu 106.482 km parcurși la 11.700 Euro; DAF 55 Variomatic  model 1972 cu numai 55.104 km parcurși pentru 6.800 Euro; Lancia Flavia 1500 din 1963 Coupe perfect conservată cu 89.770 km la bord la prețul de 22.000 Euro; Volvo P 1800S  model 1968 în stare nouă cu doar 1.571 km parcurși pentru 32.000 Euro; Opel Calibra Calibra 2.0I model 1991 cu 141.913 km parcurși pentru 1.950 Euro; BMW 700 LS Luxus din 1965 cu 80.005 km la prețul de  11.000 Euro; Porsche 912 Karmann an fabricație 1966 în stare nouă cu numai 4.095 km parcurși, omologat ASI cu plăcuță aurie pentru 63.000 Euroș Mazda RX7 Turbo producție 1990 cu 140.718 km parcurși, omologată ASI la 11.200 Euro; Mercedes 190 SL model 1958 în stare nouă, înscrisă în Registrul italian Mercedes Benz contra sumei de 115.000 Euro și Bertone – Fiat Ritmo 100S Cabrio din 1988 în stare nouă pentru 19.000 Euro; Volkswagen Kaffer 1300 din 1967 cu  65.412 km parcurși, conservată pentru 9.500 Euro sau Ferrari Dino 246 GT serie M model 1971 în stare nouă, omologată ASI cu plăcuță de aur pentru 345.000 Euro.

După câțiva kilometri printre standuri, asistând la numeroase prezentări, te putaei relaxa la exterior în spate la Lingotto Expo unde a fost amenajat un circuit pe care au fost organizate curse de karting și demonstrații de drifting.

Complexul expozițional Lingotto Fiere este accesibil de la gara centrală din Torino cu metroul și autobuzele 18 sau 35 cu stația Lingotto Expo. Biletul de intrare este de 13 Euro sau 10 Euro pentru cei care sosesc în grupuri organizate de cel puțin 10 persoane.

Pentru toți colecționarii, pasionații și cunoscotorii din domeniul auto-moto clasice din Romania recomandăm vizitarea salonului Automotoretro, pentru că aici vor găsi cu siguranță orice pentru întreținerea hobby-ului sau completarea colecției, Torino fiind dealtfel cel mai important oraș din istoria industriei auto din Italia.

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

November 18, 2018