Ultimele articole

SALONUL RETRO CLASSICS STUTTGART 2019

20 martie 2019
Comments off
339 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Cea de-a 19 – a ediție a Salonului Retro Classics Stuttgart s-a desfășurat în acest an în perioada 7-10 martie și a reunit pe o suprafață de peste 140.000 mp un număr de circa 4.000 vehicule istorice din care nu au lipsit modelele old și youngtimer, modelele unicat, de competiție, motociclete, camioanele, autocarele și utilajele agricole. Mai jos vă prezentăm impresiile noastre de la fața locului referitoare la piața și ofertele vehiculelor istorice.

Conform tradiției în prim plan s-au aflat producătorii auto germani Mercedes care a aniversat 125 de ani de prezență în motorsport, 65 de ani cu modelul 300SL(W198), 50 de ani cu modelul 220-300    (W111/112), 40 de ani cu modelele Clasa S(W126) și Clasa G și 30 de ani cu modelul SL(R129), Porsche care a sărbătorit 50 de ani cu modelele 917 și 914/6 și 10 ani de la inaugurarea propriului muzeu precum, BMW care a celebrat 100 de ani de la demararea producției de motociclete și 90 de ani de activitate în motorsport, Ford care a aniversat 50 de ani de la lansarea modelului sport Capri și Opel care a serbat 50 de ani de prezență în competițiile auto oficiale și 50 de ani de la lansarea modelelor Diplomat și Admiral dotate cu motoare V8.

Cu cei peste 90.000 de vizitatori sosiți în cele patru zile, ediția din acest an a Salonului Retro Classics Stuttgart poate fi considerată un succes în ceea ce privește frecventarea acestuia. Cu toate acestea, târgul auto retro din Stuttgart nu se apropie ca număr de vizitatori de cel de la Techno Classica care are aproximativ de două ori mai mulți vizitatori și care își fac de obicei ″pelerinajul″ în același interval de timp la Essen. Însă, în ceea ce privește oferta de automobile clasice scoase la vânzare putem spune că salonul de la Essen are un ușor avantaj.

Ca și în anii precedenți, o zi nu a fost suficientă pentru a putea studia întreaga ofertă. Datorită impresiei de reticiență venită din partea unor cumpărători în anii trecuți, prețurile solicitate de persoanele fizice și chiar de unii dealeri nu au mai fost atât de exagerate la ediția din acest an. Oferta a fost mai bogată în special în segmentul de preț de până în 10.000 de euro, acolo unde au existat numeroase automobile clasice care meritau să fie cumpărate. Noi am selectat pentru pasionații și colecționarii din România unele oferte care meritau a fi achiziționate.

Ford Fiesta prima opțiune pentru un buget de maxim 3.000 euro

Cele mai bune oferte de preț în segmentul de până în 5.000 euro au fost un Ford Fiesta 1.1CLX din 1989 și un Mercedes 200D(W123) model 1982. Primul, cu doar 37.500 km rulați și un singur proprietar anterior avea printre dotări opționale cutia de viteze automată, radioul și vopseaua metalizată. Oferit pentru numai 2.990 Euro, modelul părea un pic prea modern la prima vedere dar care totuși reprezintă un automobil ideal pentru oraș și care a cam dispărut în ultimii ani din traficul de zi cu zi. Al doilea, cu 209.000 km la bord dispunea ca dotări opționale de trapă, geamuri cu tentă fumurie și tapițerie din stofă dar care prezenta unele puncte superficiale de rugină la suprafața vopselei era propus pentru suma de 2.350 de euro.

Oferte de până la 10.000 Euro

Pentru segmentul de preț de până în 10.000 euro cele mai bune oferte au fost un Mercedes 200 (W123) model 1979 cu 218.234 km rulați importat din Elveția aflat în stare originală pentru un preț de 5.900 euro, o Lancia Fulvia Berlina 2C cu anul de fabricație 1965, importată din Italia, excelent întreținută, cu doar 79.000 km parcurși oferită pentru 6.000 euro, un Mercedes 300E 4Matic cu anul de fabricație 1986, 128.000 km parcurși, inspecția tehnică valabilă și corect întreținut oferit pentru 6.700 euro, un Volkswagen Kaffer 1200 din 1979 de producție mexicană aflat într-o stare foarte bună, cu inspecția tehnică valabilă până în octombrie 2020 propus pentru 7.950 euro, un Fiat 128 Sport Coupe fabricat în 1979 cu doar 46.000 km rulați, înmatriculat în Italia și aflat în perfectă stare oferit la 9.500 euro precum și un Maserati Biturbo model 1983 cu doar 67.500 km la bord, înmatriculat în Italia, cu trei proprietari anteriori și aflat în excelentă stare de conservare propus pentru 9.900 euro.

Oferte cuprinse între 11.500 și 20.000 euro

În segmentul de preț cuprins între 11.000 și 20.000 euro se puteau achiziționa unele oferte tentante precum un Mercedes SL350(W107) fabricat în 1973 aflat în stare originală cu soft top nou, 160.000 km rulați, inspecția tehnică valabilă până în mai 2019 dar care necesita unele cosmetizări la exterior era oferit un preț de 11.900 euro, un Fiat 124 Sport Coupe seria III din 1972 cu circa 90.000 km parcurși, suspensie sport și jante din magneziu aflat în stare originală la prețul de 11.900 euro, un Opel Rekord D 1900 model 1977 în stare aproape nouă cu doar 11.800 km rulați pentru 13.900 euro, un Mercedes 240D(W123) Pullman fabricat în 1980 în stare originală cu 138.000 km parcurși oferit la 13.950 de euro, un BMW 3.0S model 1974 cu circa 100.000 km rulați importat din Spania aflat în stare foarte bună pentru un preț de 14.900 euro, un Mercedes 190E 2.5-16S din 1989 având 145.450 km la bord, cutie de viteze automată, aer condiționat, trapă, volan reglabil îmbrăcat în piele și excelent întreținut pentru 15.900 euro, un Alfa Romeo Spider 2000 fabricat în 1977 cu 108.000 km rulați, import Spania, aflat în stare originală oferit cu 17.000 euro sau un foarte rar Pontiac Eight model 1953 cu circa 50.000 mile parcurse, importat din SUA, aflat în stare de conservare și propus pentru 19.900 euro.

Pentru buget cuprins între 20.000 și 50.000 euro

La prețuri cuprinse între 20.000 și 50.000 euro se puteau achiziționa unele exemplare ale unor modele care au înregistrat creșteri importante ale cotațiilor în ultimii ani dar care la salonul german se găseau la vânzare în stare originală foarte bună cu prețuri sub cotațiile stabilite de firma specializată în domeniu Classic Analytics. La această categorie se puteau încadra cu ușurință un Porsche 944 S2 Cabrio din 1991 cu un singur proprietar anterior și 108.000 km parcurși oferit la 20.900 euro, un Jaguar XJS V12 Cabrio model 1991 cu circa 90.000 km rulați, full option importat din SUA oferit pentru 24.900 euro, un Mercedes 280SL(W107) din 1980 import Spania, cu aproximativ 120.000 km parcurși având printre dotări tapițerie din piele, jante din aliaj și radio casetofon propus la 25.900 euro, un Ford Mustang Coupe V8 fabricat în 1965 cu un singur proprietar anterior și circa 90.000 km la bord având printre dotări opționale tapițerie din piele și servodirecție pentru suma de 26.500 euro, un Porsche 911 SC model 1982 cu 122.000 km rulați iar ca dotări tapițerie din piele, geamuri electrice, trapă și jante din aliaj oferit pentru 29.800 euro, un Renault Alpine A310 din 1981 full option, cu un singur proprietar anterior și 68.000 km la bord pentru 36.800 euro, un Ferrari Mondial 3.2 model 1987 importat din Elveția, cu 90.000 rulați și doi proprietari anteriori la 39.900 euro sau un Mercedes 300SEL 6.3(W108) fabricat în 1971 având ca dotări aer condiționat, geamuri cu tentă fumurie și vopsea metalizată pentru 49.000 euro.

Modele exotice de la Rayton Fissore sau De Dion Bouton

Cunoscătorii și pasionații de modele de exotice puteau să aleagă între un exemplar de off road luxos italian Rayton Fissore Magnum 2.5TD model 1992 la 14.000 euro care se afla expus chiar în parcarea din fața intrării salonului, un G.S.M. Darts din 1962 asamblat sub formă de Kit-Car în Africa de Sud pe o platformă de Ford Anglia pentru 14.900 euro, o replică de Bugatti Typ 35 din 1971 realizată de firma olandeză Ruska pe o mecanică de VW Kaffer la un preț de 14.950 euro, un Reliant Scimitar model 1978 de producție britanică echipat cu motor Ford V6 de 3L la 27.900 euro, o Simca 508 Sport Special asamblată în 1949 și cu 4.000 km rulați după o restaurare completă pentru 38.990 euro sau un De Dion Bouton Triciclo fabricat în urmă cu 121 de ani la 72.000 euro și cosiderat stră-bunicul bicicletelor de tip E-Bike din zilele noastre.

Exclusivități gen Corvette C3 Eckler sau Bugatti Typ 23 Brescia

Pentru colecționarii de modele exclusive, se puteau găsi exemplare pentru orice buget precum un Riley Elf  MKIII din 1968 înmatriculat în Italia și aflat în stare originală perfectă pentru 11.500 euro, un Chevrolet Corvette C3 Eckler(doar 10 unități construite) realizat în 1973, cu 59.000 mile parcurse și aflat în stare de conservare la 39.900 euro, un Ford Skyliner Fairlane 500 model 1959, excelent întreținut oferit pentru 48.900 euro, un Porsche 911 SC Cabrio Flat Nose din 1982 cu 98.000 km rulați și corect întreținut oferit la 49.900 euro, un Chevrolet Apache Cameo Pick-up model 1954 cu 54.000 mile la bord, complet restaurat și propus pentru 59.900 euro, un Maserati Kyalami cu an de fabricație 1979, 46.000 km rulați aflat în perfecta stare de conservare la 71.000 euro, un Packard Super 8 – 958 din 1936, complet restaurat pentru suma de 84.950 euro, un Alfa Romeo Sprint Zagato ES30 model 1994 în stare nouă cu doar 1.274 km rulați oferit cu 105.000 euro, un Abarth 1000 Bialbero Beccaris realizat în 1962 cu 17.421 km parcurși, complet restaurat pentru 185.000 euro, un OM Tipo 469S asamblat în 1925 aflat în perfecta stare și eligibil pentru cursa Mille Miglia oferit pentru 299.500 euro, un Bugatti Typ 23 Brescia din 1923 cu 19.222 km la bord și aflat în stare originală perfectă la 383.000 de euro sau un Rolls Royce Phantom II Riviera Town Car by Brewster construit în 1926 și suspus unui amplu proces de restaurare era propus pentru 594.000 euro.

De asemenea au existat ca la fiecare ediție, unele exemplare care datorită exclusivității lor sau istoricul lor cunoscut și condițiilor în care au fost păstrate au suscitat un interes extraordinar din partea colecționarilor, dar uneori pretențiile venite din partea unor dealeri sau chiar persoane fizice au fost în multe cazuri exagerate precum un Porsche 911 Sportomatic seria F model 1971 cu 46.000 km rulați la 200.000 de euro, un Mercedes 240D 3.0(W115) din 1975 în stare nouă cu puțin peste 500 km parcurși pentru 159.000 euro, un Jaguar XJS Shooting Brake din 1991 cu 131.466 km parcurși, realizat de firma britanică Lynks Eventer în doar 67 unități era propus la 94.500 euro, un Porsche 914-6 din 1971 având motor boxer cu 6 cilindri de 110CP era propus pentru 86.900 euro, Mercedes 280GE Cabrio fabricat în 1985, cu 117.800 km rulați, full option și restaurat, oferit pentru 52.900 euro sau un Alfa Romeo GTV6 2.5 din 1981 cu 48.000 km rulați, full option pentru 23.900 euro.

Ediția din acest an a salonului german ne-a demonstrat dacă mai era cazul, că se pot realiza încă numeroase tranzacții, mai ales la prețuri de până la 25.000 de euro. Astfel, numeroși vânzători, în special persoane private, au venit cu exemplare aflate într-o stare originală, excelentă, cu istoric cunoscut și la prețuri corecte, reușind să le vândă încă din prima zi. Cele mai des tranzacționate exemplare fiind cele ale modelelor Clasa S (W116) și Clasa E(W124) de la Mercedes, Alfa Romeo Giulia Berlina, Fiat 500, Porsche 911 seria G sau Citroen DS.

Salonul Retro Classics de la Stuttgart este situat în cadrul complexului expozițional Messe Stuttgart și este accesibil de la gara centrală din Stuttgart cu linia de metrou S3 cu stația Messe Stuttgart în timp de prețul biletului de intrare costa la această ediție 17 euro.

Pentru colecționarii și pasionații din România recomandăm vizitarea salonului Retro Classics Stuttgart, pentru că aici vor găsi cu siguranță orice pentru întreținerea hobby-ului sau completarea colecției.

Text & Foto: Auto Retro Passion

 

Comments are closed.