SALONUL MILANO AUTOCLASSICA 2020

2 octombrie 2020
Comments off
271 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

A zecea ediție a salonului italian Milano AutoClassica desfășurat la Fiera Milano Rho în perioada 25 – 27 septembrie a reprezentat primul salon dedicat vehiculelor istorice organizat în perioada pandemiei Covid 19. Grație colaborării strânse a tuturor participanților, acest eveniment a avut loc chiar cu două luni mai devreme față de data inițială din calendar.

Satisfacția organizatorilor salonului italian a fost la un nivel înalt, mulțumită tuturor expozanților, cluburilor, mass-mediei, întregului personal de la Fiera Milano și, mai presus de toate, marelui public de entuziaști care au crezut în Milano AutoClassica, participând activ și contribuind la succesul unei ediții extraordinare și ieșite din comun. Comparativ cu așteptările, evenimentul marchează un rezultat foarte important, care acționează ca un vector, relansând practic acest sector, după luni de așteptare din partea pasionaților și colecționarilor.

De asemenea merită amintită, participarea excelentă venită din partea publicului, în special a tinerilor entuziaști și din ce în ce mai pregătiți, care nu au fost atrași doar de modelele auto youngtimer, care reprezintă o investiție accesibilă și plăcută pentru toată lumea, ci și pentru modelele iconice, mituri ale automobilismului istoric și sportiv. Drept dovadă, a fost sosirea în ziua de sâmbătă a celebrului inginer italian Giampaolo Dallara, care a acordat două premii și a fost urmărit de numeroși fani foarte tineri ai competițiilor automobilistice.

Cele mai multe tranzacții auto – moto s-au încheiat încă din ziua de vineri, brandurile italiene fiind ca deobicei în prim plan, majoritatea expozanților fiind mulțumiți de rezultatele obținute și a căror participare a rămas neschimbată ca număr față de ediția de anul trecut. Un alt lucru positiv în cele trei zile ale evenimentului a fost cel al respectării distanțelor de siguranță în conformitate cu noile cerințe. Astfel, în pavilioanele Fiera Milano Rho, conferințele, întâlnlrile și confruntările s-au dovedit a fi preventive, stabilind un climat de colaborare și sprijin perfect, niciodată la fel de evident ca în aceste trei zile. Prezența atât a președintelui clubului ACI Storico, cât și cel al ASI la ceremonia de tăiere a panglicii în ziua de vineri 25 septembrie a fost una semnificativă. Cu un impact puternic în organizarea evenimentului a fost și conducerea Fiera Milano, care a monitorizat cu atenție fiecare mișcare, intrare și trecere, confirmându-și autoritatea în materie de siguranță într-unul dintre cele mai avansate centre de expoziții din Europa.

„ Sunt foarte fericit pentru pasionații sporturilor cu motor, după momentul trist al blocării, care au găsit din nou cu Milano Auto Classica 2020 una dintre cele mai interesante întâlniri ale anului. Succesul public al evenimentului a demonstrat idea bună a alegerii curajoase făcute de organizator în confirmarea evenimentului, chiar anticipând data evenimentului. Dar, mai presus de toate, a arătat marea dorință de a reveni pentru bucuria pasionaților și colecționarilor, care au putut admira vehiculele expuse și visa la automobilul pe care ar dori să-l o dețină în colecția lor. ACI Storico a participat la Milano AutoClassica cu entuziasm, reușind să creeze un program bogat de întâlniri care a atras atenția și aprecierea experților și entuziaștilor. Și acum calea ACI Storico continuă cu întruniri precum Ruote nella Storia și alte evenimente extraordinare, cum ar fi Targa Florio Classica ” – a declarat Angelo Sticchi Damiani, președintele ACI Storico.

„Cu participarea ASI la Milano AutoClassica am vrut să oferim un semnal puternic și pozitiv pentru reluarea acestui segment. Din acest motiv, spațiul destinat clubului la ediția din acest a fost dublat față de edițiile anterioare, cu implicarea cluburilor noastre lombarde. Milano  AutoClassica a fost, de asemenea, etapa ideală pentru decernarea Premiului ASI pentru Automobilism Istoric către Giampaolo Dallara, un personaj italian care ne umple de mândrie. Felicitări organizatorilor Milano AutoClassica pentru curajul, determinarea și seriozitatea lor în a face din acest eveniment un eveniment de neuitat pentru entuziaști ” – a comentat Alberto Scuro, președintele ASI.

Salonul Milano AutoClassica, a oferit conform tradiției în cadrul standului Lounge, o expoziție extraordinară, dedicată anul acesta unei bucăți de istorie a raliului internațional cu una din cele mai frumoase tematici oficiale, intitulate „Nate per Correre” (născute pentru a concura) și în cadrul căreia au fost expuse: Fiat 131 Abarth Olio Fiat, Lancia Delta Martini, Lancia 037 Safari, Lancia Delta Repsol ex Carlos Sainz și Renault 5 Maxi Turbo, modele cu palmares sosite direct din etapele speciale ale curselor campionatului mondial din anii ’70 – ’80, niciodată văzute la un salon și care aparțin acum colecțiilor private și selectate de Paolo Olivieri, consilier Classic Car Advisor. Conform tradiției, cele trei automobile intitulate „reginele evenimentului” și care au stat în prim plan la această ediție au fost: Maserati 250 S / F din 1954, Ermini 357S din 1955, Osca MT4 din 1952. Acestea sunt trei modele de competiție foarte rare, selectate de Brixia Motor, restaurate profesional conform cu specificațiile producătorilor și care au concurat la edițiile din anii ’50 ai celebrei curse Mille Miglia.

Partenerii celei de-a zecea ediții a salonului italian au prezentat unele modele sau versiuni în avanpremieră precum: Alpine A110S Color Edition și Alpine A110 Legende GT, ambele într-o serie limitată de 400 de unități, Bentley cu Continental GT V8 Cabrio și noul Bentayga, Lamborghini Milano, Mazda cu o previzualizare națională a ediției speciale MX-5 100th Anniversary, ediția aniversară creată pentru centenarul mărcii sau McLaren 765LT. Muzeele Ferrari, Pagani și Porsche Classic Partner Milano Est au fost cel mai bine reprezentate la această ediție.

La ediția din acest an în centrul atenței au fost și unele aniversări precum cea de 110 ani ai producătorului italian Alfa Romeo sau cea de 90 ani ai carosierului italian Pininfarina. Astfel, clubul ACI Storico ca și colaborator tradițional cu Registrul Italian Alfa Romeo, cu ocazia sărbătoririi a 110 ani de activitate Alfa Romeo au expus unele modele emblamatice ale producătorului milanez în prim plan fiind modelele 6C 2500 Sport Cabriolet Pininfarina din 1947 și 6C 2500 Villa d’Este din 1949 și au organizat diferite întâlniri dedicate mărcii lombarde, câștigătoare în numeroase curse din Formula 1 sau curse celebre precum Mille Miglia sau Targa Florio. În generosul stand Pininfarina au fost expuse un număr de 13 automobile extraordinare care reprezentau trecutul, prezentul și viitorul prestigiosului carosier, modele de serie precum: Alfa Romeo Giulietta Spider, Ferrari 275GTB, Lancia Flaminia Coupe, Ferrari Dino 246 sau Cadillac Allante dar și concept car-uri spectaculoase cum ar fi Sigma Grand Prix din 1969, Alfa Romeo 2uettotanta din 2010, Ferrari Sergio din 2013 sau H2 Speed din 2016.

Pe lângă spațiul rezervat pentru automobile, exista, de asemenea, un spațiu generos dedicat numeroșilor producători de motociclete din regiunea italiană Lombardia iar unele dintre modelele acestora se aflau expuse la edițiile precedente la standul clubului ASI. Dintre brandurile moto lombarte în centrul atenției s-au aflat: Aermacchi, Gilera, Sertum, Devil, Iso, Rumi, Bianchi, MV Agusta, Innocenti și Moto Guzzi care va împlini 100 de ani în 2021.

Producătorul nipon Mazda a ales Milano AutoClassica în premieră la un salon auto în această perioadă, sărbătorirea centenarului, prezentând cele mai bune modele iconice din patrimoniul său: Cosmo din 1964, RX-7 din 1978, MX-5 din 1989, 323 GTR din 1991,  MX-3 din 1991 și până la previzualizarea în avanpremieră națională a ediției speciale MX-5 100th Anniversary, realizată special pentru acest centenar.

Zona de întâlniri a clubului ACI Storico a oferit conferințe de presă, prezentări de curse, întruniri, cărți, omagii, întâlniri despre viitorul motorsportului clasic și sportiv, premii oferite de către revistele de specialitate Ruoteclassiche și Youngtimer, buletine de știri realizate de ofițerii de presă ACI și de la publicația l’Automobile ofeite de postul de radio Luce Verde.

În cadrul standului clubului ASI, a fost întregistrată o reprezentare numeroasă a cluburilor dedicate vehiculelor istorice din regiunea Lombardia afiliate la ASI și care reprezentau clubul în zona respectivă. Pe parcursul întregului weekend au fost prezentări și talk-show-uri tematice și, mai presus de toate, multă interactivitate pe web, în special, duminică, 27 septembrie cu ocazia sărbătoriri Zilei Naționale a Vehiculului de Epocă, cu legături în direct de la standul ASI, în streaming live cu evenimentele clubului organizate în toată Italia, în timp ce la exteriorul sălii 24, a fost expusă o selecție de vehicule de la clubul ASI, a avut loc inclusiv o adunare a membrilor însoțită de o mică delegație de la târgul Fiera din Bergamo, unde expoziția de vehicule istorice împreună cu cluburile locale Club Orobico și Old Motors Club a adus un omagiu orașului italian cel mai afectat de urgența COVID în 2020.

Cea de-a zecea ediție a Milano AutoClassica va fi cu siguranță amintită și pentru weekendul plin și activ de întruniri pentru orice pasionat și entuziast: de la BMW Z3 Club Italia la Peugeot Italian Friends trecând prin cele organizate de Automotoclub Storico Italiano (ASI), Club Fiat 500, Club Mini, Muzeul Fratelli Cozzi în colaborare cu CMAE (Club Milanese Automotoveicoli d’Epoca), RuoteclassicheYoungtimer și cel intitulat „100 Mazda per 100 anni”, evenimentul care a sărbătorit centenarul producătorului japonez prin prezența a unui număr de 100 exemplare cu 10 categorii premiate.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Motorionline

Comments are closed.

October 28, 2020