Ultimele articole

SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2018

6 noiembrie 2018
Comments off
196 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 25-28 octombrie 2018 s-a desfășurat  o noua ediție a Salonului Auto e Moto D’Epoca de la Padova, considerat de specialiștii în domeniu ca fiind cel mai important salon auto italian de profil și al doilea ca mărime din lume ca suprafață și număr de vehicule istorice expuse.

Aflat la cea de-a 35-a ediție, salonul Auto E Moto D’Epoca de la Padova(Italia), a înregistrat în acest an numeroase recorduri cu cei peste 117.000 de vizitatori prezenți, peste 92.000 de metri pătrați de expunere peste 5.000 de vehicule istorice expuse și 18 constructori auto prezenți oficial.

Printre protagoniștii acestei ediții a salonului din Padova, în centrul atenței s-a aflat constructorul american Shelby, prezent în premieră la un salon italian. La standul acestuia au fost expuse modele exclusive precum: Mustang Cobra GT500 ″Super Snake″ din 1967, 289 Cobra Street Version, 427 Cobra în variantă de competiție și o reproducere perfectă a modelului GT40 MKII CS al echipei americane Shelby câștigător la Le Mans în 1966, disponibil la cerere inclusiv cu FIA Historical Technical Passport.

Ca și la precedenta ediție, divizia Heritage a grupului FCA(Fiat – Chrysler) a reunit la generosul său stand toate cele patru branduri italiene: Abarth, Alfa Romeo, Fiat si Lancia. Printre modelele istorice expuse merită amintite un extrem de rar Fiat S61 Grand Prix din 1908 aflat în stare de conservare, un spectaculos Alfa Romeo 75 IMSA Turbo Evoluzione din 1987 în variantă competițională preparat după regulamentul Internațional Motor Sport Association și cu care a fost câștigat campionatul Giro d’Italia în 1988 și 1989, o Lancia Delta HF Integrale Safari cu care piloții Biasion și Siviero a câștigat în 1988 prima treaptă a podiumului într-un raid african și un Fiat 124 Sport Spider model 1966 din primele exemplare și restaurat la cele mai mari standarde după proiectul Reloaded by Creators. Roberto Giolito, cel care conduce această divizie a ținut să precizeze: “Obiectivul nostru este de a extinde echipa noastră de specialiști și în același timp dorim să devenim un punct de referință pentru pasionații și colecționarii de Fiat, Lancia, Abarth și Alfa Romeo”.

Constructorul britanic Bentley, a droit să facă cunoscută tradția sa în materie de tehnologie avansată între trecut și viitor, expunând în acest sens alături de noua generație Continental GT  un splendid model 3 Litre din 1925 care era dotat la vremea sa cu un motor cu 4 cilindri în linie de 3 litri care beneficia de soluții tehnice avansate precum: distribuția cu ax came în chiulasă și 4 supape pe cilindru.

Volvo s-a aflat în prim plan cu modelele station wagon și cu care a făcut istorie începând cu 445 Duett, apoi Amazon și până la ultimul model de acest tip lansat numit V60 și care continuă moștenirea lăsată de marii membri familiali Volvo, de la 240 la 740 și de la 850 la V70.

Nici Mercedes nu s-a lăsat mai prejos, prezentând o serie de modele care acoperă mai mult de 60 de ani de istorie. În acest sens au fost expuse zece modele cu caracteristici unice, pornind de la 300 SL din 1954 și 300 SL roadster (W 198 II) din 1957 apoi prototipul experimental C111-II, care pe lângă motorul Wankel deja montat pe prima versiune, avea acum montat un propulsor turbo diesel cu 5 cilindri de 190 CP care a stabilit numai puțin de 16 recorduri internaționale și terminând cu prototipul A Class Hyper din 1999 cu propulsie hibridă.

McLaren a fost prezent cu modele supercar și monoposturi. Extremele acestei expoziții au fost noul Spider 570S și monopostul M1 / ​​C din 1967 care a realizat succese notabile pentru McLaren în urma cărora s-au făcut celebri numeroși piloți, cele mai cunoscut fiind echipajul format din Chuck Parsons și Skip Scott.

Maserati a aniversat 60 de ani la prezentarea pe 29 iunie 1958 a revoluționarului monopost 420/M/58 pe circuitul de la Monza alături de pilotul Stirling Moss. Rămas ca exemplar unic, monopostul a fost comandat de către Gino Zanetti, proprietar al firmei de înghețată Eldorado. Zanetti, de fapt, a vrut să-și promoveze brandul pe plan internațional și a apelat la Maserati pentru a construi un singur exemplar cu care să concureze în cursa de la Monza pentru trofeul ″Trofeo dei due mondi.“ Automobile Club Italia a organizat o cursă de 500 km ca cea de la Indianapolis în care au concurat cei mai buni piloți americani și europeni.

Pentru a sărbători 70 de ani de istorie glorioasă cu demnitate, participarea Porsche se bazează pe creativitate, începând cu prezentarea standului. La Padova, constructorul din Zuffenhausen a lansat concursul ″A Pavilion for Porsche“, coordonat de The Plan, revista internațională de arhitectură și design deschisă pentru inițiativele designerilor sub 35 de ani. Concursul a avut ca scop prezentarea unui concept destinat la realizarea standului expozițional Porsche Italia pentru această ediție a salonului. Au fost expuse modelele WSC Spyder și 911SCRS, precum și o serie de modele aparținând Registrului Porsche Classic. Joi, 25 octombrie, la ora 12.00, în plus față de cunoscuta conferința de presă, a fost realizată și o festivitate de decernare a premiilor celei de-a patra ediție a concursului de restaurare, rezervate pentru dealerii oficiali ai rețelei italiene Porsche. Ca de obicei, pentru a arăta valoarea și profesionalismul mecanicilor implicați, toți cei trei finaliști au fost prezenți la standul oficial Porsche.

Alături de acești producători au stat la loc de cinste și au putut fi îndelung admirate standurile producătorilor auto francezi Citroen care aniversează 50 de ani cu modelul economic Mehary fiind expuse unele versiuni mai rare precum și Peugeot care serbează de asemenea 50 de ani de la lansarea modelului de succes din clasa medie superioară 504, având la stand inclusiv versiuni pentru raiduri africane și competiție.

De un mare interes din partea publicului s-au bucurat și standurile cunoscutelor cluburi italiene dedicate vehiculeleor istorice precum ACI(Automobile Club Italiano), ASI(Automotoclub Storico Italiano) ACST(Automobiles Club Sanremo e Torino). Primul a readus în memoria pasionaților de raliuri etapele fundamentale ale ultimilor 40 de ani din istoria raliurilor internaționale expunând în acest scop modele de competiție din grupele 2 și 4, grupele A și B și pâna la cele mai moderne din WRC, cele mai apreciate fiind Lancia Stratos HF, Renault Alpine A110, Fiat 131 Abarth, Lancia Delta HF Intgrale și Peugeot 205 T16. Al doilea a celebrat la standul său 70 de ani de la lansarea firmei Lamborghini în producția de tractoare cu o conferință de presă ținută de fiul fondatorului Tonino, a adus un omagiu celebrului pilot auto-moto italian Piero Taruffi din anii ’20 – ’50 căruia i-a fost lansată o carte cu biografia acestuia și a aniversat 60 de ani de la lansarea modelului DB4 de la Aston Martin. În timp ce la standul celui de-al treilea au fost expuse toate cele 5 evoluții ale legendarului model Lancia Delta HF Integrale alături de campionul mondial italian de raliuri Massimo(Miki) Biasion.

Licitația Bonhams intitulată “The Padua Auction “ de la această ediție a reușit să vândă multe din numeroasele exemplare ofertate, în top fiind un exclusiv Ferrari 250 GT Seria II Coupe din 1960.

În ciuda ieșirii în ultimul moment din lotul de automobile al unui prestigios Alfa Romeo 155 GTA, care este una dintre cele mai căutate de colecționari din acest an, a doua ediție a licitației Bonhams ” The Padua Auction ” care a avut loc sâmbătă, 27 octombrie la Padova a depășit în multe privințe așteptările. Succesul este, fără îndoială, datorat intuiției excelente a casei de licitații, care a inclus în catalog un număr mare de automobile retro cu prețuri accesibile, la îndemâna diferitelor grupuri de colecționari. Un număr de 44 dintre cele 58 de loturi propuse au avut o estimare mai mică de 100.000 de euro și nici unul dintre acestea nu s-a apropiat de pragul de un milion de euro. Vârsta medie a automobilelor a fost, de asemenea, relativ scăzută, puțin peste 50 de ani. Rezultatul a fost că 52,5% din modelele prezentate au fost vândute, comparativ cu 48% la ediția de anul trecut.

 Printre principalii protagoniști ai licitației din acest an s-au înumărat 25 de modele italiene care au reprezentat aproape jumătate din propunerile casei de licitații Bonhams. Așa cum a fost ușor de prevăzut, în top-ul lotului a fost un Ferrari 250 GT Seria II Coupe din 1960, care a avut ca prim propietar pe Niccolò de Nora, fiul fondatorului constructorului auto Italian din anii ’60 – ASA. Exemplarul a fost vândut contra sumei de 508.196 euro, mai mult sau mai puțin în conformitate cu estimările, dar sub suma aproape dublă dată recent pe un exemplar aflat în condiții mai bune în Belgia. Pe de altă parte, elegantul Maserati Sebring Serie II 3700 Vignale din 1965 a fost oferit de cumpărători pentru 170.000 euro și, totuși nu a reușit să-și schimbe propietarul. Același destin l-a avut și un fascinant Fiat Abarth 750 Record Monza Bialbero Coupe din 1959, cu oferte în sala de licitații care s-au oprit la 104.000 de euro. De un mare interes în schimb s-au aflat modelele Alfa Romeo cum de altfel se întâmplă adesea în ultima perioadă. Printre modelele care și-au schimbat proprietarul s-au înumărat un 2000 Spider Touring din 1960, achiziționat cu 103.500 euro și o Giulietta Spider cu hard top model 1957 care s-a vândut pentru 75.900 euro.

Cel mai admirat auto retro în cadrul licitației a fost un Jaguar XK140 SE Roadster din 1956 care a avut ca prim proprietar pe actrița suedeză Anita Ekberg din filmul ″La Dolce Vita“ regizat de Frederico Fellini. Ofertele pentru roadsterul britanic au ajuns la 150.000 de euro, dar prea puțin  pentru a convinge vânzătorul să se despartă de mașină. În schimb, o apreciere notabilă a primit, un rar model Citroën DS 21 Decapotable din 1969, vândut după o lungă serie de oferte de până la 126.500 de euro. În cele din urmă, în ceea ce privește cele opt modele Porsche aduse de Bonhams la salonul de la Padova, publicul nu a mai părut așa generos cu ofertele ca în alte ocazii, acestea oprindu-se la 33.000 de euro pentru un 911S 2.7 Targa fabricat în 1976 și 75.000 de euro pentru un 911 Turbo din 1979.

Mai jos găsiți toate prețurile automobilelor vândute la licitația Bonhams de la Padova (prețurile includ taxa de licitație de 15%).

Fiat 500L 1969 – 6,325 euro;

Alfa Romeo Spider 1300 Junior 1973 – 16.100 euro;

BMW 320 Cabriolet Bauer 1978 – 18.400 euro;

Bentley Continental R Coupe 1995 – 35.650 euro;

Citroën DS 21 Decapotable 1969 – 126.500 euro;

Rolls Royce Corniche Convertible Mulliner 1979 – 37.350 euro;

Fiat Jolly Ghia Replica 1970 – 21.850 euro;

BMW i8 Coupé 2014 (primul hibrid vândut de Bonhams) – 56.350 euro;

Fiat Abarth Allemanno Spider 1958 – 57.500 euro;

Fiat 124 Spider Abarth Road Rally 1976 – 58.650 euro;

Ferrari 348 Spider 1995 – 59.800 euro;

Barcă de viteză Alfa Romeo Marea 1949 – 52.900 euro;

Bentley S3 Saloon  1963 – 71.300 euro;

Mini Pick-up 1979 – 13.800 euro;

Austin Mini Countryman Estate 1962 – 28.750 euro;

Morris Mini Cooper S MKI Radford Sport 1965 – 41.975 euro;

Ferrari 308 GTS Targa Coupe 1978 – 51 750 euro.

Mercedes 300 SL Convertible 1987 – 43.750 euro

Alfa Romeo Giulietta Spider 1957 – 75.900 euro;

Lancia Fulvia Zagato Coupé 1971 – 39.100 euro;

BMW 635 CSI 1982 – 17.250 euro;

Porsche 911 Carrera 3.2 Coupe 1987 – 49.450 euro;

Mercedes-Benz 220S Cabriolet 1957 – 46.000 euro;

Ferrari 250 GT Seria II Coupe 1960 – 508.196 euro;

Fiat 1500 Cabriolet Viotti 1937 – 72.450 euro;

De Tomaso Pantera L Berlinetta 1972 – 92 000 euro;

Jaguar E-Type Seria I “Flat Floor” 3.8 1961 – 212.750 euro;

Alfa Romeo 2000 Spider Touring 1960 – 103.500 euro;

Austin Healey 100 BN1 Roadster 1955 – 54.050 euro;

Ferrari Mondial Cabriolet 1989 – 43.125 euro;

Jaguar E-Type Seria 1 3.8 Coupe 1962 – 120.750 euro.

 

Text: Auto Retro Passion

Foto: Ruoteclassiche

Comments are closed.

November 18, 2018