Ultimele articole

RETRO CLASSICS STUTTGART 2018

3 aprilie 2018
Comments off
514 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

A 18-a a Salonului Retro Classics din Stuttgart s-a desfășurat în perioada 22-25 martie unde au fost prezenți circa 1.500 de expozanti și expuse circa 2.500 de vehicule istorice. Ca niciodată, producătorii germani au avut o prezență puternică la Retro Classic Stuttgart, în ciuda unei prezențe concomitente și la salonul Techno Classica Essen desfășurat în aceeași perioadă. Echipa noastră revine la salonul german după o pauză de 5 ani pentru a vă relata impresiile noastre de la fața locului.

Cei peste 90.000 de vizitatori prezenți, au putut admira numeroase vehicule istorice expuse,  majoritatea fiind de producție germană (circa 70%), multe dintre acestea fiind modele populare, limuzine de lux și modele sport fabricate între anii: ’50 și ’80, scoase la vanzare de catre dealeri sau persoane private.

Ediția din acest an a salonului Retro Classics s-a desfășurat pe o suprafață ușor mărită la 140.000 mp  și a găzduit numeroși expozanți. Ca vehicule istorice au fost expuse: automobile old și youngtimer, prototipuri, modele de competiție, motociclete, camioane, autobuze, tractoare etc.

Hala nr. 9 a fost rezervată pentru dealerii de piese de schimb, în ​​timp ce în hala nr. 5 a predominat vehiculele de tip youngtimer iar hala nr.1 a reunit cei mai faimoși și cunoscuți dealeri internaționali. Tot în hala nr.1 a avut loc și o expoziție dedicată modelului Ford Model T care aniversează în acest an 110 ani de la lansare și altor modele importante de la începutul secolului al XX-lea.

La ediția cu nr.18 a salonului german, în centrul atenției s-a aflat colectia omului de afaceri lituanian Salius Karosas  care a droit să aducă un omagiu carosierului Erdmann & Rossi, expunând în acest sens un  număr impresionant de 55 de automobile istorice. Cele mai apreciate au fost un exclusiv Mercedes-Benz 380 Special Roadster prezent la numeroase concursuri de eleganță pe parcursul anului 2017 și un fascinant Bentley 4 1/2 L Coupe Cabriolet  Erdmann & Rossi, din 1938. În schimb, un Mercedes-Benz 500 Nürburg din 1934 a fost în contrast cu celelalte automobile din stand datorită faptului că a fost prezentat într-o stare originală, perfect conservată. De asemenea, de o atenție deosebită s-a  bucurat și o Minerva AKS-2 din 1930, echipată cu un motor de tip aero de 27 de litri și care era capabil să atingă o viteză maximă de aproape 150 km / h.

Producătorii auto germani au avut o prezență neaștepat de mare, mai ales că în aceeași perioadă s-a desfășurat și salonul celebru Techno Classica Essen. Dintre aceștia, în prim plan s-a aflat Mercedes prin divizia MB Classic și muzeul Mercedes. De la intrare, vizitatorii au fost întâmpinați cu un mini stand unde erau expuse două modele: un W25 “Silver Arrow“, care a concurat pe circuitul Nurburgring între anii 1934 – 1936 și un 420 SEC din 1988. Acestea două exemple de modele reprezintă succesul soluțiilor tehnice aplicate pentru a reduce greutatea atât la modelele de competiție cât și la modele de serie din clasa de lux. Cu ocazia aniversării a 50 de ani de la lansarea modelului de clasă superioară W114-115 și 50 de ani cu divizia sport AMG, în hala nr.10, au fost expuse unele exemplare care aparțin diviziei MB Classic și muzeului Mercedes.

Porsche care aniversează 70 de ani de activitate, a fost și el bine reprezentat în hala nr.4 cu câteva modele semnificative din muzeul propriu și ale diviziei Classic. Dintre acestea în centrul atenției s-au aflat: 911 seria F  cu ampatament mărit, 961 – primul model cu tracțiune integrală care a concurat în cursa de la Le Mans, 356 Speedster, 944 Turbo Cabrio și 911 Carerra 4 seria 964. În imediata apropiere a standului patru piloți care au concurat de-a lungul timpului în frunte cu legendarul Hans Hermann, care de curând a înplinit venerabila vârstă de 90 ani, au semnat autografe fanilor marcii din Stuttgart.

BMW a fost, de asemenea, într-o atmosferă de sărbătoare în cadrul halei nr.4, sărbătorind a 40-a aniversare a primului său model de tip supercar M1. Standul producătorului bavarez a inclus cîteva exemplare ale celebrului model, printre care un prototip cu motor turbo, exemplare de competiții din seria Procar din 1979, exemplarul care a concurat în cursa de 24h de la Le Mans din 1980 dar și fabulosul exemplar de grupa 4 cu care au concurat piloții: Dieter Quester, Didier Pironi și Marcel Mignot.

De un mare interes din partrea vizitatorilor s-a bucurat și preparatorul german Irmscher, specializat pe tuning-ul modelelor de serie și competiție ale producătorului auto german Opel și care aniversează 50 de ani de activitate. La standul preparatorului german, în centrul atenției s-a aflat un model Ascona Rally din 1974 cu care a concurat pilotul german Walter Röhrl.

Ca întotdeauna, descoperirile neașteptate și senzaționale de automobile cum a fost cazul lui BMW KR6 din 1934, continuă să uimească scena auto clasică chiar și la ediția din acest an a salonului din Stuttgart. Chiar și departamentul BMW Classic a identificat ca unic modelul BMW KR 6 din 1934, prezentat la standul dealer-ului ChromeCars, considerat de specialiști ca “descoperirea secolului”. Considerat primul model BMW cu motor supraalimentat de acest gen, modelul respectiv a fost construit pentru a concura pe pista Avus.

Mult așteptatele Giants of the Fields prin cluburile și muzeele cu specific agricol, au ținut să prezinte vizitatorilor în direct modul de funcționare a unei game largi de echipamente agricole, în special tractoare și batoze. Aici, vizitatorii au fost impresionați de un colosal tractor Fowler-Pluglokomobile de tip AA4 din 1909 construit în Leeds (Marea Britanie).

 Hala nr.7 având o suprafață de 10.500 mp, a fost intitulată “Passione Italiana“ și dedicată dealer -ilor germani și europeni specializați pe modele ale producătorilor auto – moto italieni dar și cluburilor dedicate acelorași mărci și modele italiene.

Și la ediția din acest an, orice colecționar sau pasionat putea achiziționa dintr-o ofertă bogată de automobile clasice rare aflate într-o stare impecabilă sau deja restaurate, precum: Ford Mustang GT Fastback model 1968 cu motor 428 cui Cobra Jet R Code(numai 860 unități fabricate) în stare aproape nouă pentru 139.000 Euro, Citroen 2CV Sahara în stare aprope nouă, forte puține exemplare construite pentru 130.000 Euro, Eerrari 512 TR fabricație 1994, perfect întreținut, full option pentru 102.000 Euro, Aston Martin DBS model 1971 puțin rulat, full option, cu preț de 100.000 Euro, Mercedes AMG E60 T (W124) model 1991, extrem de rar și complet restaurat pentru 89.000 Euro,Porsche 912 din 1968 în stare perfect conservată, cu puțini km parcurși pentru 56.000 Euro, Dodge Viper fabricat în 1995, corect întreținut cu doar doi proprietari anterior pentru 37.900 Euro, Unimog Mercedes Universal an fabricație 1952 import Elveția, complet restaurat la 35.000 Euro, Alfa Romeo GTV 2000 fabricat în 1972, corect întreținut, cu motorul complet înnoit rulat 3.000 km pentru 23.400 Euro, BMW 635 CSI model 1982 import SUA, full option, puțin rulat la 23.000 Euro, Lancia Delta HF  Turbo an de fabricație 1991, import Italia, full option, cu 120.000 km rulați pentru 12.800 Euro, Mercedes 280 S(W116) model 1975 import Franța în stare originală, corect întreținut cu 83.000 km parcurși pentru 9.600 Euro sau Alfa Romeo 33 1.7 16V Quadrifoglio Verde fabricat în 1989, restaurat, doi proprietari anterior pentru 7.800 Euro.

Text & Foto : Auto Retro Passion

 

 

Comments are closed.

November 18, 2018