Ultimele articole

TECHNO CLASSICA ESSEN 2018

1 aprilie 2018
Comments off
346 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Între 21 și 25 martie s-a desfășurat a 30 – a ediție a cunoscutului salon Techno Classica de la Essen (Germania) care este considerat de specialiști ca fiind cel mai mare salon dedicat vehiculeleor istorice din lume atât ca suprafață totală de expunere cât și ca număr de vehicule expuse. La ediția din acest an au fost prezenți un nunăr de 1.250 de expozanți și circa 2.700 vehicule istorice expuse. Mai jos va prezentăm impresiile noastre de la fața locului.

Organizat începând din anul 1989 ca un eveniment cu specific german, Techno Classica a devenit, treptat,  un eveniment de nivel internațional, grație calității ofertelor ˮculturale“ prezente la fiecare ediție. În acest an, în centrul atenției a fost expoziția dedicată cursei de anduranță de 24h  de la LeMans ( hala nr.6) cu o selecție de modele care au participat dea lungul timpului la această cursă și care aparțin colecției Ascott, printre care un Howmet Turbine Car, un Sauber Mercedes C9 pe care a concurat pilotul german Jochen Mass, un Alpine Renault A441 și o Mazda 787B care a câștigat ediția din 1991 a cursei franceze.

Cei circa 188.000 de vizitatori sosiți la această ediție au putut admira pe o supafață de circa 120.000 mp, 1.250 de expozanți și circa 2.700 de vehicule istorice de tip oldtimer și youngtimer, modele de competiție, camioane, tractoare și motociclete clasice expuse, multe dintre acestea fiind scoase la vânzare de case de licitații precum Coys cu peste 100 de exponate, dealeri sau persoane private. Au fost deasemenea prezenți circa 200 de cluburi auto-moto, peste 200 de furnizori de piese de schimb și accesorii, 80 de comercianti de machete auto și insigne, 60 de furnizori de literatura auto, ateliere de restaurat și organizatori de evenimente.

Ediția din acest an a salonulului german a avut în prim plan producătorii auto germani. În centrul atenției s-a aflat producătorul auto german Mercedes-Benz care i-a fost rezevată hala nr.1 și care aniversează 50 de ani cu modelul din seria W114-115 și 40 ani cu celebrul model off road G-Class. Pe lângă exemplare ale modelelelor mai sus menționate la standul său au fost expuse versiuni ale legendarului model 300SL, un exemplar unicat cu caroserie break al modelului 500 SEL(W126) din 1981, o replică a primului vehicul propulsat Benz Patent Motorwagen, o serie de modele ale diviziei MB Classic și un trio de monoposturi de Formula 1 campioane mondiale din generații diferite: W154 ex-Rudolf Caracciola, MP4-13 ex-Mika Hakkinen și W05 – Lewis Hamilton.

Deasemenea, au atras atenția și standurile producătorilor: Porsche care aniversează 70 de ani de la înființare fiind prezent cu numeroase modele de serie precum și 30 de ani cu seria 964 a modelului 911, BMW care celebrează 40 de ani de la prezentarea supercar-ului M1 și 50 de ani de la lansarea modelelor E3 sedan și E9 coupe din clasa superioară, acesta din urmă fiind reprezentat de 3 exemplare CSL, CSI și varianta de competiție pilotată de pilotul Hans Stuck, Audi care sărbătorește 50 de ani cu modelul 100 și 60 de ani cu modelul NSU Prinz, a mai avut expuse la standul său modelele de competiții Auto Union Type D și 200 Quattro TransAm, Opel care celebrează 50 de ani de la lansarea modelului sport GT sau Volvo care a expus la standul său unul din exemplarele modelului P1800S din 1967 cu care actorul Roger Moore a filmat în serialul TV “Sfântul” precum și două prototipuri ale aceluiași model ES Coggiola numit “The Rocket” având caroserie break și Volvoville Convertible având caroserie cabrio.

 Volkswagen care aniversează 50 de ani cu modelul 411-412 a atras atenția vizitatorilor prin expunerea variantelor de caroserie cabrio sub formă de prototipuri a modelelor Karmann Ghia Type 3 și Type 34, 411, Jetta și Corrado, un Stanley Steamer 735B din 1919, un Bugatti Type 56 model 1931 precum și un Golf-ului MK II Pike’s Peak echipat cu două propulsoare care dezvoltau un total de 653CP și care dispunea alternativ de transmisie față, spate sau integrală.

Producatori precum: Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Bugatti, Citroen, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Skoda au fost în atenția vizitatorilor cu standuri oficiale având exponate  de colecție din muzeele proprii, multe dintre ele unicate.

Cea mai mare atracție a Techno Classica, la ultimele patru ediții este juxtapunerea unei tradiții excelente în domeniul auto retro cu exemplare recent restaurate. Prețul celor mai multe dintre aceste restaurări este de obicei, dezvăluit doar la cerere, dar pentru unii colecționari este o investiție mică la început, cu profituri adesea mult mai mari când aceștia se hotărăsc să le scoată la vânzare. Marii producători au descoperit de mult cum clasicul lor nu doar ilustrează ADN-ul fiecărui brand, cum au fost aniversările de la Mercedes, Porsche sau BMW, ci poate constitui un model de afaceri separat, ca în cazul lui Ferrari cu programul său de certificare Classiche, Land Rover și Jaguar cu divizia Hritage, grupul FCA(FIAT-Chrysler) cu divizia Heritage sau Lamborghini cu atelierul său Polo Storico care a prezentat un model Islero din 1968 complet restaurat și caroseria unui model Espada  din 1972 care este următorul lor proiect finalizat.

În general, calitatea și valoarea medie nu sunt la fel de ridicate ca la Rétromobile din Paris, dar la Essen există o ofertă mult mai mare de  vehicule istorice speciale și mai accesibile scoase la vânzare spre încântarea viitorilor colecționari. Astfel, un Alfa Romeo Alfasud Sport în ediție limitată “Grand Prix” aflat în stare aproape nouă se găsea pentru un preț de 18.000 Euro iar un un Seat 600 (varianta spaniolă a Fiat-ului 600) aflat în stare originală și corect întreținut se putea achiziționa contra sumei de 7.000 Euro. În schimb, pentru colecționarii cu greutate, aceștia își puteau suplimenta colecția cu un superb și exclusiv Ferrari 288 GTO, singurul la acest salon și care era expus la standul dealer-ului Bastian Voigt sau cu unul din numeroasele Alfa Romeo Giulia Sprint GTA oferite la standul Cartique de Mechatronik ori la fel de numeroase Mercedes-Benz 300SL “Gullwing” aflate în oferta Rosier Classic Sterne.

La capitolul “exclusivități” putem nota ofertele venite din partea unor dealeri cu “greutate” în acest domeniu precum: Lukas Hüni și Axel Schuette. Primul avea expus la vânzare un magnific Maserati 300 S Shortnose ex-Scuderia Parravano, în timp ce la standul celuilalt, nu ne-am putut decide pe cine am avea ca favoriți: un senzațional Maserati A6G 2000, unul din cele doar trei carosate de  Zagato sau un fascinant Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 cu care a concurat pilotul austriac Niki Lauda.

Mult râvnitul premiu Best of Show de la această ediție a salonului german a fost adjudecat de un Maserati A6 G2000 din 1956 aflat în posesia dealer-ului Axel Schuette și având o caroserie spectaculoasă realizată de carosierul Zagato, fiind unul din cele doar 3 exemplare construite.

Un număr mare de automobile clasice de top și-au schimbat proprietarii în urma unor licitații sau de la unii dealeri specializați cum au fost spre exemplu un Bugatti Type 57 Atlante din 1934 vândut din prima zi de Hyman Ltd Classic Cars, un Porsche 356 Cabrio “Bent Window” construit în 1952 și un Porsche 911 ST 2.3 model 1971 care a concurat la raliul Monte Carlo din același an, ambele achiziționate din prima zi de la Porsche Centrum Gelderland dar și modele sport de lux din categoria youngtimer precum: Aston Martin DB7 Volante Zagato achiziționat prin Gallery Aaldering’s sau Ferrari 456 vândut de Gipimotor.

Text & Foto : Auto Retro Passion

Comments are closed.

August 20, 2018