ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1300 Nr.2 la Concursul de Eleganta Sinaia 2016
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1300 Nr.2 la Concursul de Eleganta Sinaia 2016
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1301 LS la Concursul de Eleganta Sinaia 2019
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1301 LS la Concursul de Eleganta Sinaia 2019
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1301 LS la Concursul de Eleganta Sinaia 2019
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia 1300 Break & Dacia Sport la Dacia Clasic Show 2019
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia Estafette la Concursul de Eleganta Sinaia 2017
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia Estafette la Concursul de Eleganta Sinaia 2017
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Dacia Estafette la Concursul de Eleganta Sinaia 2017
ARTICOLE ASEMANATOARE MODELE CABRIO CU DOUA LOCURI CA VEHICUL ISTORIC PANA IN 10.000 EURO MODELE CARE SE POT INCADRA CA VEHICUL ISTORIC IN 2024 Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se […]
Principalele modele de automobile clasice care sunt în atenția pasionaților și colecționarilor din România sunt cele ale mărcilor autohtone în ordineː Dacia, Aro și Oltcit. Acestea au avantajul că se găsesc încă în număr suficient de mare la vânzare la prețuri rezonabile, au costuri de întreținere reduse mulțumită unei oferte bogate de piese noi și din dezmembrări fiind totodată și cele mai tranzacționate dar și atestate ca vehicul istoric. Conform Retromobil Club România, între anii 2005 – 2020 au fost atestate în Romania la categoria Vehicul Istoric un număr de 1.053 de vehicule fabricate în România.
Conform legislației în vigoare, automobilele cu o vechime mai mare de 30 de ani pot obține un atestat de vehicul istoric eliberat de Retromobil Club România care reprezintă Autoritatea Națională – FIVA (Federation International des Vehicules Anciens) pe baza căruia Registrul Auto Român va menționa în cartea de identitate a automobilului respectiv titulatura de Vehicul Istoric și în acest fel automobilul devine oficial unul clasic fiind inclus în patrimoniul cultural al autovehiculelor în conformitate cu normele FIVA.
În plus, față de vechimea obligatorie de cel puțin de 30 ani, condiția prealabilă pentru atestarea istorică, este ca starea respectivului automobil să fie una cât mai bună și binențeles originală în conformitate cu specificațiile producătorului auto respectiv. Din momentul obținerii acestei certificări de Vehicul Istoric, automobilul respectiv beneficiază conform legislației în vigoare din țara noastră, de scutire de impozit și plata rovinietei.
Pentru cei pasionați care și-au dorit întotdeauna să dețină un automobil de colecție și nu au deținut până acum un astfel de exemplar, modelele Dacia clasice pot reprezenta prima opțiune. Sunt modele care se pot încadra, cu ușurintă, la categoria Vehicul Istoric și care se găsesc pe piață la prețuri care sunt încă rezonabile.
Un prim exemplu îl reprezintă Dacia 1100, o berlină în 3 volume cu 4 uși de dimensiuni compacte Lxlxhː 3,990×1,490×1,410 m, masă totală 760 kg și care a fost introdusă în producție pe data de 20 august 1968 în uzina de la Mioveni (cartierul Colibași) din județul Argeș în urma semnării unui contract de licenţă între producătorul auto francez Renault (atunci aflat în regie de stat) și statul romăn. Primul model produs la Mioveni, era de fapt un Renault 8 Major lansat în anul 1964 (versiunea de bază a Renault-ului 8 cu motor de 956 cmc fiind prezentată în 1962) pentru care francezii furnizau, în baza contractului de licenţă, părţile componente ale modelului, pe care angajații de la Dacia le asamblau. Modelul beneficia de soluții tehnice avansate precumː suspensie spate independentă, sistem de frânare cu discuri la ambele punți și șoclul carburatorului automat. Motorul era amplasat pe puntea spate, longitudinal având 4 cilindri, capacitatea de 1.108 cmc și dezvolta 46 CP. Acesta permitea o viteză maximă de 133 km/h și consuma 6,8 litri/100 km. Transmisia se realiza pe roțile din spate și era asigurată de o cutie de viteze manuală în 4 trepte sincronizate. La momentul lansării, Dacia 1100 era net superioară celorlalte automobile importate din țările socialiste din acea perioadă precumː Skoda, Wartburg, Moskvich și Trabant, având atuu-ri importante precumː manevrabilitatea, spațiul interior generos pentru 4 persoane și consumul redus iar ca puntcte mai puțin reușite au fost consemnateː ținuta de drum și stabilitatea mai puțin sigure la viteze ridicate și pe carosabil umed datorită soluției tehnice constructive ˮtotul în spateˮ. Până la finalul anului 1971 au fost fabricate un număr de 37.546 exemplare. Pe lângă acestea, a mai fost produsă, într-un număr limitat de 100 unități și versiunea mai performantă 1100S, identică cu Renault-ul 8S, echipată cu un motor mai puternic care furniza 60 CP mulțumită alimentării cu carburator dublu corp și care permitea o viteză maximă de 145 km/h. Dacia 1100S se deosebea la exterior prin parte frontală cu două faruri suplimentare iar la interior prin planșa de bord cu turometru. Această versiune a fost destinată competițiilor și ministerului de interne și se găsește foarte greu pentru că, conform unor surse oficiale nu mai există decât trei exemplare.
Pe piață se găsesc exemplare care încă se pot cumpăra cu sume de sub 2.500 euro, dar la care potențialii clienți mai trebuie să se investească ceva bani ca să poată fi aduse într-o stare bună atât mecanic cât și estetic pentru a putea fi atestate ca Vehicul Istoric. Exemplarele aflate în stare originală cu puțini kilometri parcurși care au fost întreținute corespunzător și sunt atestate ca Vehicul Istoric se găsesc la prețuri cuprinse între 5.000 și 6.000 euro. De-a lungul timpului, proprietarii de Dacia 1100 au apreciat fiabilitatea motorului din familia Sierra, partea mecanică robustă, costurile reduse de întreținere și scaunele confortabile iar printre punctele slabe au fost consemnateː sensibiliatea la vănt lateral, zgomotul interior ridicat, cazuri de uzură prematură a trenului de rulare spate, unele fisuri la aripile față datorate vibrațiilor și unele deformații la lagărele față.
Un al doilea exemplu este Dacia 1300, un model Renault 12 fabricat sub licență care a intrat în producție pe 23 august 1969 (concomitent în Franța sub regie Renault), fiind lansată la TIB București și respectiv Salonul Auto de la Paris. Cele două, modele Dacia 1300 și Renault 12, erau identice, diferența era facută de emblemele și inscriptionările firmelor producătoare. Dacia 1300era o berlină în 3 volume cu 4 uși și 5 locuri de clasă medie Lxlxhː 4,345×1,635x 1,435m, masă totală 900 kg. Concepute după soluția tehnică constructivă ˮtotul în fațăˮ având motorul amplsat în față longitudinal și transmisie pe roțile din față, Dacia 1300 și Renault-ul 12 erau considerate unele dintre cele mai moderne modele europene din clasa medie de la începutul anilor ’70, în ciuda liniei și a aspectului destul de simplist. Modelul dispunea de suspensie față independentă cu brațe transversale iar în spate cu axă rigidă și brațe longitudinale, sistem de frânare mixt cu discuri în față și tamburi în spate iar direcția cu cremalieră. Motorul era cu 4 cilindri, avea capacitatea de 1.289 cmc și dezvolta 54 CP. Asociat cu o cutie de viteze manuală în 4 trepte, acesta permitea o viteză maximă de 144 km/h iar consumul era de 7 litri/100 km. De la debut au fost propuse două versiuni 1300 Standardși 1300L (Lux), pentru aceasta din urmă erau oferite opționalː proiectoarele suplimentare, radioul, antena radio, oglinda retrovizoare exterioară și o altă gamă de culori. Modelul s-a făcut remarcat prinː habitaclul și portbagajul spațioase, ținuta de drum sigură și confortul la rulare iar ca puncte mai puțin reușiteː finisarea lejeră, performanțele motorului sub media clasei și sistemul de frânare mai puțin eficient datorat lipsei servofrânei.
În anul 1973 este lansată varianta 1300 Break (echivalentă cu cea a Renault-ului 12 Break) iar în anul 1974 debuta versiunea 1301 LS (Lux Super), destinată membrilor importanți ai PCR și folosită în coloanele oficiale ale PCR). Dacia 1301 LSdispunea de dotări suplimentare cum ar fi: jante Fergat cu design specific identice cu cele de la Renault 12 TS, scaune față supraânălțate, sistem de frânre cu dublu circuit, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, instalație spalare parbriz electrică, radio și antenă radio fiind disponibilă doar în culoarea negru. Din 1975 a intrat în producție varianta de caroserie pick-up denumită 1302. Contractul de licență semnat cu producătorul francez a expirat în 1978, dar Dacia 1300 a continuat să fie fabricată până în 1981 când a fost înlocuită cu Dacia 1310. Proprietarii de Dacia 1300 au apreciatː fiabilitatea părții mecanice (până în 1972), ușurința în întreținere și exploatare a părții mecanice care era simplă din punct de vedere constructiv și scaunele confortabile iar printre punctele slabe au fost consemnateː etajarea prea lungă a cutiei de viteze în treapta a 4-a, unele probleme la partea electrică și zonele din jurul parbrizului, lunetei, montanților față și pragurilor predispuse la rugină.
Cele mai căutate de colecționari sunt exemplarele de Dacia 1300 fabricate între anii 1969 și 1972, fabricate cu componente furnizate din Franța. Exemplarele care se află într-o stare mai puțin bună și având mulți kilometri parcurși se găsesc la prețuri începând de la circa 2.500 euro în timp ce exemplarele în stare originală cu puțini kilometri la bord care au fost întreținute corect și au atestat de Vehicul Istoric se găsesc la vânzare cu prețuri care depășesc în unele cazuri 7.000 euro, pentru că sunt rare și bine cotate. Aceste exemplare fabricate între 1969 – 1972 se deosebesc prin amplasarea frânei de mână sub bord, similară Renault-ului 16, ulterior fiind mutată între scaunele față, această mutare determinand înlăturarea cotierei centrale. Pentru modelul Dacia 1300 fabricat între anii 1969 – 1981, specialiștii germanii de la Classic Analytics, ne comunică o cotație cuprinsă între 600 și 5.600 euro în fincție de stare, rulaj și dotări .
Un alt exemplu este modelul Dacia 1310 lansat la TIB București în 1980 și care reprezenta o evoluție a modelului Dacia 1300. Modelul 1310 beneficia de o parte frontală cu 4 faruri rotunde și o grilă cu design nou iar la partea din spate de blocuri optice de dimensiuni majorate, similare cu cele de la Renault 12 facelift din 1975 și bare de protecție complet redesenate. La interior, planșa de bord și volanul aveau un design inspirat din cel al Renault-ului 12 facelift iar scaunele și bancheta aveau de asemenea un nou design. În același timp au fost aduse unele îmbunătățiri la partea mecanică printre care sistemul de frânare cu dublu circuit precum și prin introducerea de noi dotări precumː luneta cu sistem de degivrare, tetierele pentru locurile din față și torpedoul iluminat. În anul 1985, Dacia 1310 a beneficiat la exterior de o parte frontală restilizată, un eleron montat pe portbagaj și de bare de protecție de concepție nouă iar la interior de o planșă de bord cu noi instrumente. Din anul 1987 a fost introdusă și varianta 1410 echipată cu un motor de 1.397 cmc (62 CP) regăsit și pe varianta 1320 introdusă în același an și care avea caroserie în două volume cu 5 uși cu o parte frontală cu design specific și un interior cu plașă de bord de concepție nouă. În anul 1991 debuta varianta 1325 Liberta cu caroserie compactă în două volume cu 5 uși. Pe lângă punctele slabe deja cunoscute la modelul precedent, proprietarii au mai consemnat o scădere a fiabilității și o protecție anticorozivă scăzută. Exemplarele de Dacia 1310/1410 fabricate între anii 1980 și 1993 se găsesc în funcție de stare la prețuri mai reduse, cuprinse între 1.500 și 3.000 euro, pentru că nu sunt foarte rare și sunt mai puțin căutate de colecționari.
Cel mai căutat model Dacia de către colecționari rămâne modelul Sport. Modelul care are o istorie inedită. A demarat ca un proiect al angajaților unui atelier din Brașov, motiv pentru care prototipul s-a numit Dacia Brașovia. Dezvoltat pe baza berlinei 1310, Dacia Brașovia dispunea de o caroserie coupe și a fost prezentată sub formă de prototip la TIB 1979 fiind apreciată de vizitatori. Cu unele mici modificări la exterior, modelul a intrat în producție în cursul anului 1982 sub denumirea de Dacia Sport și oferit în versiunea Sport 1310 cu motor de 1.289 cmc (54CP) iar din 1987 și în versiunea Sport 1410, cu motor de 1.397 cmc (62CP). Dacia Sport dispunea de un ampatament mai scurt, de un interior configurat pentru 4 locuri și o manevrabilitate mai bună comparativ cu varianta de caroserie berlină iar ca puncte mai puțin reușite pe lângă cele deja cunoscute de la berlină, îl constituiau accesul dificil la locurile din spate datorat unei curse prea scurte a scauneleor din față și spațiul redus pentru locurile din spate. Anul 1986 aduce un ușor facelift, identic cu cel al berlinei 1310 și care dispunea acum de uși mai lungi iar până la încetarea fabricației în 1992 au fost fabricate un număr de circa 5.500 exemplare. În prezent au rămas mai puțin de jumătate din exemplarele fabricate, de unde rezultă și un preț ridicat pentru exemplarele scoase la vânzare. Astfel, pentru un exemplar aflat într-o stare mai puțin bună sau care a suferit unele modificări (exemplu tuning) se găsește la prețuri începând de la circa 3.000 euro în timp ce pentru un exemplar în stare originală, bine întreținut, cu puțini kilometri parcurși și care are atestat de Vehicul Istoric se găsește la vânzare cu prețuri care depășesc 7.000 euro.
Pe lângă modelele cunoscute mai sus amintite, merită menționate și modelele Dacia 2000 și Dacia D6 Estafette, ambele asamblate sub formă de kituri CKD Renault în urma unei colaborări cu același producător francez Renault. Modelul Dacia 2000 era identic cu modelul Renault 20 și a fost asamblat între anii 1979 – 1982 în câteva zeci de exemplare fiind utilizat de instituțiile statului și ca mașină de protocol în anii ’80. Dacia 2000 era echipată cu trei motorizări pe benzină cu 4 cilindri de 1.647 cmc (90 CP), 1.995 cmc (110 CP) și 2.165 cmc (115 CP), primele două alimentate cu carburator iar al treilea alimentat cu injecție. Motoarele erau asociate cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte iar motorul din vârful gamei putea fi oferit și în combinație cu o cutie de viteze automată cu 3 trepte. Versiunea vârf de gamă cu motor de 2,2 litri avea incluse dotări de înalt nivel precum: instalație de aer condiționat, servodirecție, regulator de viteză, geamuri electrice față – spate, închidere centralizată pentru portiere și instalație audio stereo. În prezent mai există doar cinci exemplare din acest model din care două au fost complet restaurate. Modelul Dacia Estafette reprezintă varinata românească a modelului utilitar Renault Estafette și a fost construit în perioada 1975 – 1978 într-un număr de 642 exemplare. În acest caz, motorul și unele componente erau similare cu cele de la Dacia 1300. Principalul beneficiar al modelului Dacia Estafette a fost Poșta Română, modelul utilitar intrând în dotarea instituțiilor de stat.
Fotoː Auto Retro Passion
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.