Ultimele articole

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2019

31 mai 2019
Comments off
638 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Vineri, 24 mai, a debutat o nouă ediție a evenimentului Concorso d’Eleganza Villa d’Este,  considerat al doilea de acest gen din lume atât din punct de vedere al participanților cât și al vizitatorilor. În acest an, concursul de eleganță italian aniversează 90 de ani de la prima ediție. Auto Retro Passion a fost prezent pentru al doilea an consecutiv la evenimentul italian pentru a putea relata impresiile personale de la fața locului.

În momentul debutului în 1929, Concorso d’Eleganza Villa d’Este a reprezentat mai mult o ocazie de a prezenta noile modele de automobile lansate la momentul respectiv. Din acest motiv, în plus față de alegerea celui mai frumos automobil dintre cele 50 de exemplare istorice de prestigiu și de o mare raritate din întreaga lume, acest concurs menține întotdeauna un spațiu deschis spre viitor, cu o secțiune specială dedicată concept car-urilor și Prototipuri care concurează la fiecare ediție. Din 2005, evenimentul considerat de experți a fi al doilea cel mai important concurs de eleganță care se desfășoară pe mapamond, este organizat de BMW Group Classic și de Grand Hotel Villa d’Este din Cernobbio, pe malul lacului Como în apropiere de Villa Erba.

Prima ediție a concursului de eleganță italian a avut loc în același an în care a fost lansat modelul 3/15 HP, primul automobil de serie al producătorului german BMW. Prin urmare, ediția din acest an serbează o dublă aniversare, respectiv 90 de ani aniversare din acest an este una dublă și este reunită în tematica  ″The Symphony of Engines – 90 Years of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este & BMW Automobiles″ ( “Simfonia motoarelor – 90 de ani  Concorso d’Eleganza di Villa d’Este Elegance Villa d’Este și BMW Automobiles” ).

În perioada 24-26 mai, la Cernobbio, automobilele participante aveau anul de fabricație cuprins produsi între anii 1914 -1988 și care au concurat pentru numeroase premii oferite de juriul concursului. În acest an, în conformitate cu tema evenimentului, în prim plan s-au aflat modelele interbelice și cele ale unor vedete muzicale din anii trecuți. Conform tradiției, automobilele participante au concurat inclusiv pentru trofeul Coppa d’Oro Villa d’Este, desemnat de către public prin referndum, în ziua de sambătă în vecinătatea parcului de lângă Grand Hotel. Pe lângă exclusivitatea și armonia aspectului automobilele participante vor fi alese și în funcție de sound-ul lor.

La această ediție, pentru automobilele participante, organizatorii evenimentului au stabilit un număr de opt clase diferite. Acestea au fost: ​​” Goodbye Roaring Twenties “, care sărbătorește debutul concursului; “Fast Forward”, pentru a reprezenta un sfert de secol de progres; ” Small and perfectly formed″, arta caroseriei de mici dimensiuni; “A new Dawn″, epoca Rock ‘n’ Roll”; “Swinging Sixties″, limita este cerul; ” Baby You Can Drive My Car″, automobilele vedetelor muzicale; ” Speeding Against the Clock″, legendele anduranței”; “Daring to Dream″, concepte care au revoluționat istoria automobilului”.

Categoria moto a fost și ea bine reprezentată la ediția din acest an, aceasta fiind împărțită pe sașe clase diferite: ” Still in Action “, cu modele ultra-centenare; ” Sound and Style″, noile motociclete din 1929; “Promenade Percy″, vestimentația sportivului; “50 Years Ago″, avantajele tendințelor pentru succesele viitorului, ” Two-Wheeled Guards″, pentru a proteja și a fi utile” și “Concept Bikes”, cu noile concepte de design și prototipuri ale unor branduri celebre și ale designerilor independenți.

În ziua de vineri, în mod tradițional la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, producătorul auto BMW prezintă special pentru presă un concept car important din istoria brandului german. În acest an, prioducătorul bavarez a dorit să aducă un omagiu celebrului designer italian Marcello Gandini, care a readus literalmente înapoi la viață prototipul 2002 Ti Garmisch. Caracteristicile stilistice ale acestui prototip lăsat uitării ani la rând se regăseau pe mai multe modele de serie lansate ulterior. Ca și prototipul original, “noul” Garmisch a fost construit în Italia.

Juriul de la ediția din acest prezidat de designerul Lorenzo Ramaciotti și care a avut printre membrii pe Ian Cameron, Adolfo Orsi, Stefano Pasini, Yasmin Le Bon, Quirina Louwman și Shiro Nakamura a înmânat trofeul Best of Show unui fascinant Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta din 1937 care aparține colecționarului american David Sydorick din Beverly Hills (California) și care a câștigat același trofeu Best of Show la ediția de anul trecut al concursului de eleganță de la Pebble Beach(California). Având numărul de șasiu 412020, exmplarul câștigător reprezintă o realizare de excepție a carosierului italian Touring și cu care actualul proprietar a obținut în 1990, după o primă restaurare completă, trofeul Most Elegant Closed Car la același concurs american. Același proprietar a mai realizat o restaurare completă finalizată anul trecut după aceleași specificații ale producătorului milanez. La momentul lansării la Salonul Auto de la Berlin din 1938, modelul italian beneficia de soluții tehnice de ultimă oră precum: motorul cu 8 cilindri în linie cu blocul realizat din aliaje, distribuție cu două axe cu came în chiulasă, supraalimentare cu dublu compresor, suspensie independent pe ambele punți și cutie de viteze montată în spate. Merită amintit faptul că acest exemplar este primul din seria de 5 exemplare relaizate de carosierul milanez Touring și a obținut inclusiv trofeul Coppa d’Oro deceranat în urma votului publicului din cursul zilei de sâmbătă de la Villa Erba.

Trofeul BMW Group Italia, stabilit prin vot public de către vizitatori a fost adjudecat de o Lancia Astura Cabriolet Serie IV din 1938 cu numărul de șasiu 413195. Acest exemplar aparține unui colecționar italian iar design-ul modelului, conceput de Pinin Farina, design-anticipa tendințele stilistice tipice din anii ’50. Echipat cu un motor de 2972 ​​cmc, exemplarul premiat a fost comandat înainte de cel de-al doilea război mondial de contele Galeazzo Ciano iar datorită izbucnirii războiului, automobilul nu a mai putut fi livrat niciodată destinatarului său și a fost prezentată pentru prima dată la Salonul Auto de la Torino din 1948. Ulterior acesta a fost achiziționat de un cetățen francez care a păstrat-o până în 1977. În 1992 exemplarul a beneficiat de o primă restaurare completă iar în 2018 a intrat în posesia actualului proprietar, care la supus unui nou proces de restaurare.

În schimb, trofeul BMW Ragazzi acordat în urma votului publicului, a premiat din nou un automobil creat de genialul designer Marcello Gandini al carosierului Bertone. De fapt, designul “spațial” și interiorul de argint al lui Lamborghini Marzal din1967, au câștigat inima celor mai tineri vizitatori de la acest eveniment care au votat în număr mare pentru acest spectaculos prototip.

Premiul pentru cel mai bun sound, oferit în premieră la acest eveniment a fost adjudecat de un Ferrari 275 GTB Competizione Berlinetta Pininfarina din 1966 și care a fost premiat inclusiv cu trofeul “Most Iconic Car”. Un alt exemplar de excepție de la această ediție jubiliară a evenimentului a fost prototipul Ferrari 512 S Modulo Pininfarina din 1970 și premiat cu trofeul ″Most Exciting Car″. Tot în premieră pentru acest concurs i-a fost acordat un premiu și concurentului care a parcurs cea mai mare distanță pe roți pentru acest concurs respective un Maserati Mistral 4000 Spyder Frua din 1966, care a călătorit de la Düsseldorf la Cernobbio pe o distanță de aproximativ 1.200 km.

Premiul de design pentru categoria Concept Cars & Prototype a fost în cele din urmă adjudecat de Bugatti La Voiture Noire prezentat în premieră la Salonul de la Geneva din 2019.

Trofeul BMW Group dedicat motocicletelor istorice, primul premiu acordat de juriu pentru Best of Show a fost acordat duminică la orele prânzului modelului Koehler-Escoffier 1000 din 1929 aflat în colecția francezului Dominique Buisson în timp ce premiul Trofeo Villa Erba decernat în urma votului publicului a fost obținut de un model BMW R68 din 1953 care aparține colecționarului german Hans Keckeisen.

Duminică după-amiază, în atmosfera evocatoare de la Villa Erba, au fost acordate următoarele premii pentru fiecare categorie de automobile:

Goodbye Roaring Twenties: the birth of the Concorso: Vauxhall 30/98 Type OE Boat Tail Tourer din 1925;
Fast Forward: a quarte century of progress: Alfa Romeo 8 C 2900 B Berlinetta Touring din 1937, inclusiv trofeul Coppa d’Oro;
Small and perfectly formed: the coachbuilder’s art in miniature: Fiat Abarth Monomille GT Coupé din 1963;
A new Dawn: into the Rock ’n’ Roll era: Mercedes-Benz 300 SL Coupé din 1954;
Swinging Sixties: the sky’s the limit: Ferrari 250 GT California Spyder SWB Pinin Farina din 1961;
Baby You Can Drive My Car: musical stars’ cars: Lamborghini Miura P 400 S Bertone din 1971;
Speeding Against the Clock: endurance racing legends: Ferrari 166 Mille Miglia Barchetta Touring din 1949;
Daring to Dream: concepts which rocked the motoring world: Lamborghini Marzal Bertone  din 1967.

Premiul special pentru această ediție, în conformitate cu titlul concursului The Simphony of engines a fost adjudecat de Ferrari 275 GTB Competizione Berlinetta Pininfarina din 1966.

Text: Auto Retro Passion

Foto: BMW Group Classic; Auto Retro Passion

Comments are closed.

October 24, 2019