ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
ARTICOLE ASEMANATOARE TRIUMPH TR6 A IMPLINIT 55 DE ANI AUTOBIANCHI A112 A SERBAT 55 DE ANI La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat […]
La începutul acestui an s-au împlinit 50 de ani de la debutul modelului atunci cehoslovac, din clasa superioară Tatra T613. Mai puțin cunoscut în Europa Occidentală, modelul Tatra T613 dispunea ca și modelele precedente de un design personalizat și o schemă tehnică mai puțin convențională cu motor V8 răcit cu aer poziționat deasupra punții spate. Modelul Tatra a fost utilizat cu precădere de instituțiile unor state comuniste fiind mai puțin accesibil publicului larg din statele respective. Cu o carieră longevivă de peste 20 ani, modelul T613 a fost produs într-un număr de 11.009 exemplare structurate pe patru serii diferite și din care au mai derivat diferite versiuni mai exclusive.
Prototipurile viitorului Tatra T613 au fost surprinse în timpul testelor în a doua jumătate ai anilor ’60, în timp ce la târgul auto expozițional de la Brno (atunci Cehoslovacia) din 1970, a fost expus de compania cehoslovacă un prototip al aceluiași Tatra T613 care prefigura viitorul model de serie care trebuia să succeadă modelului T603. În acest caz era vorba de varianta de caroserie berlină care avea un design inspirat din prototipul cu caroserie coupe realizat de carosierul italian Vignale în 1969.
Producția de serie a modelului din clasa superioară Tatra T613 a demarat către finalul anului 1974 având o caroserie de tip berlină cu 4 uși și 5 locuri care a fost proiectată de studiourile carosierului Vignale și un motor V8 de 3,5 litri răcit cu aer care era amplasat deasupra punții din spate. În cariera sa longevivă de peste 20 de ani, modelul Tatra a suferit mai multe modificări, numărul de serii a fost adăugat la nume până la Tatra 613-4.
Tatra a menținut tradiția utilizării unui motor V8 răcit cu aer amplasat în partea din spate și la modelul T613. Comparativ cu modelul predecesor T603, cilindreea a fost majorată la 3.495 cmc, iar puterea era acum, conform diverselor rapoarte, de 165, 168 sau 173 CP. Distribuția era cu două axe cu came în chiulasă iar alimentarea se realiza cu două carburatoare Jicov. Transmisia care se realiza pe roțile din spate era asigurată de o cutie de viteze manuală cu 4 rapoarte. Suspensia față era una complet noua fiind de tipul McPherson cu brațe triunghiulare, arcuri elicoidale și bară stabilizatoare în timp ce suspensia spate de asemenea de concepție nouă era de tipul cu brațe longitudinale de tip tiranți prevăzută cu bară Panhard, arcuri elicoidale și bară stabilizatoare. Sistemul de frânare era cu dublu circuit, servoasistat și prevăzut cu discuri pe ambele punți iar sistemul de direcție de tipul cu cremalieră. Rezervorul de combustibil era amplasat sub bancheta din spate. Echipamentul standard includea turometrul, luneta cu sistem de degivrare, oglinda retrovizoare exterioară și un sistem de încălzire pe benzină independent de motor. Unele panouri ale caroseriei autoportante au fost unite între ele pentru a putea fi reparate mai ușor, inclusiv aripile față și panoul din spate.
Dimensiunile exterioare (Lxlxh: 5.025 x 1.800 x 1,505 m, ampatament 2,980 m) care erau peste media clasei superioare europene, îi confereau un habitaclu foarte spațios și îi facilitau să concureze cu modelele din clasa de lux. În schimb, performanțele se situau sub media clasei: viteza maxima 190 km/h și accelerație 0 – 100 km/h în 11,4 secunde. La același nivel se situa și echipamentul de dotări opționale pentru confort.
În cursul anului 1979, Tatra T613 a primit cel mai înalt calificativ Q din Cehoslovacia. Evaluarea s-a bazat pe o comparație a calității cu modelele Rover 3500 și Renault 30 TS. Tot în 1979 este prezentată o versiune limuzină cu ampatamentul și lungimea extinse cu 16 cm, denumită T613 S și care se deosebea prin grilă frontală cu design diferit și grupurile optice dreptunghiulare, barele de protecție de concepție nouă și integrate cu spoiler și retrovizoarele exterioare de dimensiuni majorate și reglabile din interior. Echiparea versiunii T613 S a fost extinsă prin introducerea în serie a tetiereleor față – spate, radioului și ștergătoarelor pentru faruri iar opțional cu instalație de aer condiționat, geamuri electrice, antenă radio electrică și geamuri cu tentă ușor fumurie. Această versiune a fost fabricată până în 1991.
Anul 1980 aduce lansarea celei de-a doua serii T613-2 care beneficia de îmbunătățiri la unele detalii de la exterior și interior. În același timp puterea motorului V8 a fost majorată la 168 CP și au fost introduse noi dotări de serie (tetiere, radio, cotieră spate). În același an, Tatra a proiectat, împreună cu firma de scule Narex, o versiune 623 destinată intervențiilor pe circuitele competiționale iar patru ani mai târziu versiunea 624 echipată pentru asistență medicală de urgență.
În toamna anului 1983, modelul T613-2 a renunțat la elementele cromate și a beneficiat de unele îmbunătățiri la nivelul grupurilor optice și blocurilor optice. Un an mai târziu, Tatra a prezentat versiunea 613K cu o caroserie cabriolet landaulet derivată din versiunea T613 S și care a fost construită în doar cinci exemplare.
A treia serie a modelului, denumită T613-3, a debutat în ianuarie 1986 și care se evidenția prin partea fronatală cu grila restilizată realizată acum complet din material plastic, grupurile optice de concepție nouă și partea din spate cu blocurile optice de dimensiuni majorate, similare versiunii T613 S. La interior noutățile au inclus noi panouri de portiere și îmbunătățiri la unele detalii. În echipamentul de dotări opționale au fost introduse gemurile cu acționare electrică, proiectoarele suplimentare și antena radio electrică.
După căderea regimului comunist în Europa de Est, piața auto s-a deschis concurenței, slăbind monopolul deținut de Tatra în această regiune, care a încercat apoi să se facă cunoscută în Europa de Vest, prezentându-și modelele la saloanele auto de la Bruxelles, Geneva și Frankfurt.
În cursul anului 1991, a fost lansată cea de-a patra serie, cunoscută ca T613-4 și care dispunea de numeroase îmbunățiri de ordin stilistic și tehnic. La exterior se remarcau noile bare de protecție de dimensiuni majorate vopsite în culoarea caroseriei integrate cu spoiler și fante de aerisire, pragurile aerodinamice dar și retrovizoarele exterioare revizuite vopsite în culoarea caroseriei și reglabile din interior. La interior se evidențiau planșa de bord complet reproiectată, scaunele de concepție nouă și finisările mai luxoase. Din echipamentul de dotări opționale făceau parte acum instalația de aer condiționat, tapițeria din piele, trapa cu acționare manuală, jantele din aliaj și instalația de spălare a farurilor. Mulțumită unor îmbunătățiri motorul livra acum 173 CP.
Doi ani mai târziu, constructorul ceh a dezvăluit două noi versiuni derivate din seria T613-4 la Salonul Auto de la Frankfurt: 613-4 Electronic cu numeroase dotări de lux (computer de bord, radio casetefon stereo, antena electrică, geamuri atermice) și 613-4 Mobicom, dotată cu televizor, telefon, fax și minibar, într-o atmosferă de „clasă de afaceri”.Din punct de vedere tehnic, merită menționată introducerea din 1993 a alimentării cu injecție electronică grație căruia puterea motorului reușea să furnizeze 200 CP și care permitea o viteză maximă de 230 km/h. În același timp a fost introdusă o nouă cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
În cursul anului 1994 este prezentată versiunea 613/4 Mi-Long (model 1995) care se deosebea prin noua grilă frontală și unele dotări suplimentare. În același an este prezentat un prototip unic și luxos numit 3.5 V8 Prezident dar care nu a fost introdus în producție.
Producția totală a tuturor celor patru serii de model a fost de 11.009 exemplare. Primele două exemplare de pre-serie au fost finalizate în 1973 iar la sfârșitul anilor ’70, T613 a atins vârful de producție cu aproximativ 1.000 exemplare pe an. În anul 1983, au fost construite doar 106 unități, în anul 1987 producția totală a fost de 352 exemplare iar în 1989 numărul total a fost de 470. Producția totală de 11.009 exemplare include trei prototipuri și 133 exemplare din versiunea T613 S cu ampatament alungit. Din 1996, a cincea versiune a modelului a fost denumită Tatra T700.
Tatra a construit și patru exemplare de Tatra T613-5 cu volan pe partea dreaptă pentru a testa piața britanică. Cele patru exemplare produse au fost de culori diferite: roșu, verde, albastru metalic și bleumarin. Dintre acestea, doar exemplarul de culoare bleumarin Tatra 613-5 RHD a supraviețuit și se află încă în stare nouă și este perfect funcțional.
Foto: Tatra; Arhivă
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.