Ultimele articole
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2019 (octombrie 31, 2019 6:59 pm)
MUZEUL FERRARI DE LA MARANELLO (octombrie 25, 2019 1:43 pm)
MERCEDES CLASA S W126 A CELEBRAT 40 DE ANI (septembrie 30, 2019 8:50 pm)
AVANGARDISTUL CITROEN CX A ANIVERSAT 45 DE ANI (septembrie 19, 2019 2:05 pm)

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA EDITIA 2019

4 iulie 2019
Comments off
722 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

În perioada 28-29 iunie a avut loc cea de-a 9 -a ediție a evenimentului Concursul de Eleganță de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania, sub înaltul patronaj al Casei Regale a Romaniei, în partenierat cu BMW Group România, primaria orașului Sinaia, muzeul național Peleș, Casino Sinaia și Hotel New Montana.

 Concursul de Eleganță de la Sinaia are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în anii 1934 şi 1935 de către Automobil Club Regal Român (ACRR) fiind relansat începând din anul 2011 la inițiativa membrilor fondatori din Retromobil Club România.

 La acestă ediție, BMW Group a fost prezentă cu trei zone expoziţionale dedicate mărcilor grupului. În centru atenției s-a aflat un BMW 327 Cabriolet achiziţionat de nou în 1938 de la reprezentanţa oficială BMW din Bucureşti de către Eduard Ecker având o poveste care reflectă perfect istoria zbuciumată a României din ultimii aproape 70 de ani. Alături de acesta s-au mai aflat expoziția MINI care aniversează 60 de ani unde au fost prezentate trei exemplare clasice ale modelului Mini aflate în colecţia lui Marian Comşa și cea a diviziei moto BMW Motorrad care serbează 100 de ani și unde au fost expuse modele din diferite clase. Din cadrul expoziției BMW Group nu au lipsit modelele Seria 7 și Seria 8 din ultima generație și care au fost lansate de curând.

Alături de BMW Group România, partener tradiţional al evenimentului, a fost prezent și Citroen care aniversează 100 de ani de la înființare și care a expus un număr de 10 modele emblematice din istoria bogată a brandului francez. Modelele au fost expuse în parcarea aflată deasupra Complexului Economat iar sâmbătă, între orele 10.00 şi 12.00, respectiv 14.00 şi 16.00 acestea au prezentate în cadrul unui eveniment de către ″povestitorul″ Virgil Manescu.

Conform tradiței și la ediția din acest an au fost prezenți numeroși jurnaliști auto din țară de la majoritatea publicațiilor și site-urilor de specialitate dar și unii jurnaliști auto din occident de la unele publicații de specialite precum: Ruoteclassiche sau Austro Classic dar și site-uri precum: Petrolicious sau Ultimatecarpage.

Înscris în calendarul FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) la clasa A, evenimentul de la Sinaia a avut ca președinte al juriului la fel ca ediția anterioară pe Wolfgang Buchta, redactor şef al publicaţiei de specialitate Austro Classic. În acest juriu internațional al concursului merită menționate prezența în premieră a designer-ului de la BMW – Alexey Kheza, care a semnat stilul noilor generații de modele Seria 3 şi Seria 7 și jurnalista auto americană Jackie Jouret care a descoperit în urmă cu mai mulți ani exemplarul de BMW 507 care s-a aflat în posesia lui Elvis Presley.

La această ediție au fost selectate un număr record de 36 de automobile clasice cu echipaje sosite din patru ţări : Romania, Bulgaria, Republica Moldova și Rusia. Pe lângă cele 6 categorii deja cunoscute, în acest an a fost consemnată după o pauză de câțiva ani reintroducerea categoriei Automobile de Competiție precum și introducerea unei noi categorii denumită Legende de Mic Litraj pentru automobile de clasă mica cu motoare de mică capacitate.

Merită menționate, prezenţa de excepţie a unui automobil sport roadster de producție cehoslovacă – Aero 30 Roadster din 1936 care a aparţinut Preşedintelui de Onoare al Retromobil Club România, MS Regele Mihai I și care astfel îşi face revenirea pe Domeniul Regal de la Peleş după o perioadă de peste 80 de ani precum și încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 5.000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la acest eveniment.

Dintre automobilele participante la această ediție s-au remarcat în special: Fiat-ul 501 din 1924 (veteranul acestei ediții), Buick-ul Super 8 model 1947, Chevrolet-ul Corvette C1 cu an de fabricație 1958, Buick-ul Riviera din 1967 și Rolls Royce-ul Silver Spur model 1987. Automobile istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe categorii la Domeniul Regal Peleș în diferite zone din intervalul orar 10:00-16:00 și au defilat prin fața juriului și a publicului spectator în fața castelului Peleș începând cu ora 12:00.

În intervalul orar 17:00 – 18:00 automobilele istorice au participat la o paradă pe bulevardul principal al orașului Sinaia și au fost expuse în apropierea cazinoului din Sinaia iar începând cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premieră a Concursului de Eleganta în fața cazinoului din Sinaia.

Trofeul ″Best of Show″ la această ediție a fost obținut de modelul interbelic Aero 30 Roadster din 1936. Automobilul a fost oferit de către preşedintele Cehoslovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai aflat la vârta de doar 16 ani și a reprezentat cel de-al treilea automboil din colecţia personală a Regelui Mihai. După abdicarea și exilul Regelui, automobil a fost cumpărat în 1948 de unul dintre membrii Gărzii Regale. Ulterior automobilul a fost abandonat datorită unor porbleme tehnice iar în 1950 a fost achiziționat de către Bella Neugebauer fiind ulterior reparat și utilizat până când acesta a decedat. Intrat în colecţia familiei Hani, acest rarisim exemplar a fost supus unui amplu proces de restaurare fiind prezent în cadrul Concursului și ca un omagiu adus primului său proprietar.

La finalul celei de-a 9-a editii CES 2019 au fost celebrați 80 de ani de la victoria lui Petre Cristea în cursa Eifelrennen din mai 1939 de pe circuitul german Nurburgring. Cu această ocazie a fost prezentat publicului BMW-ul 328 restaurat cu care pilotul român a caștigat acea cursa iar membrii RCR si invitații speciali au putut viziona filmări si fotografii de arhivă din cele mai importante curse ale legendarului pilot român. Tot cu această ocazie au putut fi admirate trofeul câștigat de Petere Cristea în urma victoriei din acea cursă precum și afișul original al competiției.

Lista câştigătorilor:

Best of Show  –  Aero 30 Roadster (1936) – Christian Hani
Premii acordate pe clase:

Antebelice Sedan

  1. Fiat 501 (1924) – Mircea Muncean
  2.  Plymouth Sedan (1930) – Paul Sindie
  3. Ford Model A Cabriolet (1930) – Gabriel Gîrlea

Antebelice Cabriolet

  1. Aero 30 Roadster (1936) – Christian Hani
  2.  Mercedes 170V (1936) – Nicolai Kolev(Bulgaria)

Postbelice Sedan

  1. Gaz Volga M21 (1962) – Gheorghe Silistraru(Republica Moldova)
  2. Buick Super 8 (1947) – Ilie Zoltăreanu
  3. Citroen Traction Avant 11BL (1951) – Bogdan Simulescu

Postbelice Cabriolet

  1. Mercedes 190SL (1959) – Anghel Zhelev(Bulgaria)
  2. Chevrolet Corvette C1 (1958) – Axel Kohnen
  3. Porsche 911 S Targa (1974) – Daniel Gheorghe

Postbelice Coupe

  1. Buick Riviera (1967) – Andrei Andronic
  2. Ford Mustang Fastback (1967) – George Mantea
  3. BMW 2800 CS (1969) – Emanuel Petrescu

Legende de Mic Litraj

 

  1. BMW Isetta 300 (1959) – Andrei Flueraru
  2. Zastava 750 (1979) – Gabriel Ioică
  3. Trabant 500 (1963) – Bogdan Bonea

Automobile de Competiție

 

  1. De Tomaso Pantera GR. IV (1972) – Cătălin Ghigea
  2. Alfa Romeo GT AM (1970) – Dan Spuderka
  3. Porsche 911 Carrera RS3.0 – Camil Perian

 

Fabricat in Romania

  1. Oltcit Club (1982) – Daniel Oprea
  2. Dacia Sport 1410 (1989) – Andrei Dorobanțu
  3. Dacia 1300 (1970) – Cezar Popescu

 

Text & Foto: Auto Retro Passion

 

Comments are closed.

November 21, 2019