Ultimele articole
AUTOMOTORETRO TORINO 2018 A 36 –A EDIȚIE (februarie 7, 2018 11:09 pm)
CELE MAI SCUMPE 10 AUTOMOBILE ALE ANULUI 2017 (ianuarie 12, 2018 10:12 pm)
PORSCHE A RESTAURAT CEL MAI VECHI 911 (decembrie 29, 2017 11:27 pm)
50 DE ANI CU AVANGARDISTUL NSU RO80 (decembrie 28, 2017 12:17 am)

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA EDITIA 2014

4 iulie 2014
Comments off
83 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

In data de 28 iunie s-a desfasurat a 4-a editie a Concursului de Eleganta de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania sub inaltul patronaj al MS Regelui Mihai I al Romaniei si in partenierat cu primaria orasului Sinaia si a muzeului national Peles.

Evenimentul, inscris in calendarul FIVA a debutat in jurul orei 10:00 si a avut un juriu international compus din : dl. Corrado Lopresto(I) – presedintele juriului, cel mai important colectionar italian de vehicule istorice si recent castigator pentru a patra oara a celui mai celebru concurs din lume – Concorso d’Eleganza Villa d’Este, dl. Calin Popescu Tariceanu – director de concurs si membru fondator al R.C.R. , Warvasovszky Janos (H), dl. Dan Vardie (R), dl. Andras Noszvai (H) si dl. Aldo Sforza (I).

Presedintele juriului international din acest an, cel mai important colectionar italian, dl Corrado Lopresto, a primit in deschiderea evenimentului tilul de membru de onoare al Retromobil Club Romania. La finalul festivitatii de premiere dl Lopresto a transmis felicitari organizatorilor si participantilor promitand ca va reveni la editia din 2015 a CES.

La editia din acest an au participat 38 de vehicule istorice fabricate in perioada 1914-1978 si au concurat la 8 categorii diferite dintre acestea remarcandu-se in special: Delahaye 135 MS Chapron, Nash Eight, Lancia Astura Serie IV Cabriolet Boneschi, Rolls Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb, Mercedes 300 SL Coupe, FORD Model T Speedster Frontenac sau Morris Minor din 1928 aflat in stare pentru restaurare si care a apartinut Regelui Mihai fiind primit cadou de acesta la implinirea varstei de 8 ani.. Cele 38 de vehicule istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe Domeniul Regal Peles in intervalul 10:00-16:00 si au defilat prin fata juriului si a publicului spectator incepand cu ora 11:30.

In incinta parcarii Economat au putut fi admirate in cadrul expozitiei Retromobil asociata concursului de eleganta alte 30 vehicule istorice printre care: Bentley T2, Ford Mustang Fastback, Alfa Romeo Giulia SS, Opel Commodore, BMW 2500, Mini Clubman, MG B Roadster, Triumph TR6, Ford Capri MK II, MG TD.

Intre orele 18:00-18:45 vehiculele istorice au participat la o parada pe bulevardul al orasului Sinaia iar incepand cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premiera a Concursului de Eleganta in fata cazinoului din Sinaia.

Titlul de Best of Show a fost obtinut la editia din acest an de un exemplar Lancia Astura Serie IV Cabriolet Boneschi (1938). Aflat intr-o colectie privata din Romania (Autoclasic Club), exemplarul de fata este unul extrem de rar fiind construit in doar 3 exemplare. In ultimii ani precedentul proprietar a participat cu acest automobil la numeroase concursuri internationale de eleganta, cel mai notabil rezultat fiind primul loc la categorie castigat in 2009 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. In afara de revopsirea totala a caroseriei acest exemplar nu a suferit restaurari majore, tapiteria si capota din piele fiind originale, un lucru extrem de rar intalnit la un automobil antebelic. Principalele caracteristici tehnice : motor V8 la 19°, 2972 cmc, 82 CP la 4000 rpm, cutie de viteze manuala cu 4 trepte, viteza maxima 128 km/h, actionare electrica a capotei.

Castigatorii concursului, pe categorii au fost: Categoria Antebelic Cabriolet – Lancia Astura Serie IV Cabriolet Boneschi (1938), Categoria Antebelic Coupe – Ford Model A Opera Business Coupe Special V8 (1928), Categoria Antebelic Sedan – Rolls Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb (1937), Categoria Postbelic Sedan – Jaguar MK V (1950), Caregoria Clasic Cabriolet – Chevrolet Corvette C1 (1959),  Categoria Clasic Coupe – Chrysler Thomas Special (1953), Categoria automobile de competitie – Fiat 124 Aparth Rally Gr.IV (1973). Pe langa aceste premii au mai fost acordate alte 6 premii speciale: premiul pentru cel mai revolutionar design – Chrysler Thomas Special (1953), premiul „acuratetea restaurarii” – Rolls Royce Silver Down (1954), premiul de restaurare – Rolls Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb (1937), premiul de restaurare personala – Dacia 1300 (1975), premiul de conservare – BMW 318 (1978), premiul pentru cea mai mare distanta parcursa – Rolls Royce Silver Cloud III (1964), premiul pentru cel mai vechi automobil – Ford T Phaeton (1914), Categoria „Fabricat in Romania” – Dacia 1100 (1969), premiul publicului – Morgan 4/4 (1968).

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

February 22, 2018