Ultimele articole
ABS IMPLINESTE 40 DE ANI (septembrie 13, 2018 11:19 pm)
PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2018 (august 30, 2018 9:00 pm)
MAMAIA CLASSIC SHOW 2018 (august 28, 2018 5:45 pm)
ASTON MARTIN DB5 AL LUI JAMES BOND REVINE (august 25, 2018 1:46 pm)

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2016

29 mai 2016
Comments off
268 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Intre 20-22 mai 2016 s-a desfasurat o noua editie “Concorso d’Eleganza Villa d’Este” – traditionala reuniune a colectionarilor de elita de automobile clasice care se desfasoara in apropierea orasului italian Como si are ca parteneri traditionali producatorul auto german BMW si FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens). La editia din acest an al acestui concurs traditional desfasurat intre anii 1929-1949 si reluat din anul 1999 au fost expuse 60 de automobile clasice foarte rare fabricate intre anii 1920-1986, clasificate pe 10 clase diferite precum si 6 concept car-uri realizate intre anii 2015-2016 si o categorie dedicata motocicletelor clasice.

La editia din acest an a fost consemnata si o premiera romaneasca, cunoscutul om de afaceri si fost mare tenisman Ion Tiriac este primul roman care participa la acest mare concurs de eleganta. Omul de afaceri a intrat in competitie cu un valoros exemplar de Rolls Royce Phantom IV Hooper Sedanca de Ville cu anul de fabricatie 1952 si care a fost rasplatit cu trofeul Rolls Royce pentru cel mai elegant model Rolls Royce de la acest concurs.

Pe langa cele 10 categorii deja cunoscute, la editia din acest an a concursului de eleganta a fost admisa o noua categorie de automobile istorice: Rally Cars, cea a modelelor e competitie precum: Lancia Stratos, Renault Alpine A110, Austin Mini Cooper, Porsche 911 sau Ford Escort RS care au concurat si obtinut succese notabile în anii ’60 – ’70 in Raliul Monte Carlo, Raliul Safari, Tour de Corse, care au lăsat amprenta în istoria curselor si în inimile fanilor.

Juriul acestui concurs format din 8 experti si care il are presedinte pe Lorenzo Ramaciotti (director design grupul Fiat – Chrysler) iar printre expertii juriului pe Patrick Rollet (presedinte FIVA), Charles Lord March (organizator Goodwood Festival), Ian Cameron (responsabil design Rolls Royce) si Patrick Le Quement (fost director design Renault) a desemnat “Best of Show” la editia din acest an un valoros si extrem de rar exemplar de Maserati A6 GCS/53 Berlinetta din 1954 carosat de carosierul Pininfarina si care apartine Colecției Destriero din Monaco. Juriul evenimentului a dorit să recompenseze în acest fel, nu numai un automobil de exceptie, dar mai ales cu un istoric special din punct de vedere al design-ului. Stilul său, a fost de fapt, conceput initial de designerul Aldo Brovarone pentru un model al constructorului Cisitalia. Acesta nu a mai fost realizat pentru ca Cisitalia a dat faliment dar Brovarone a pastrat proiectul cand s-a angajat la Pininfarina si a fost adaptat pentru acest model Maserati. Prima aparitie oficiala a modelului A6 GCS a avut loc la Salonul Auto de la Paris din 1954, exemplarul fiind achizitionat de contele Alberto Magi Diligenti pentru a concura în cursa Mille Miglia în anul următor. Versiunea 53 Berlinetta a fost realizata in doar 4 exemplare fiind echipata cu un motor cu 6 cilindri de 2L care furniza 190 CP si proiectat de Maserati pentru Formula 2.

Trofeele “Coppa d’Oro Villa d’Este” si Trofeo BMW Group Italia desemnate in urma voturilor publicului de la Villa d’Erba in ziua de 21 mai au fost adjudecate de o Lancia Astura Seria II din 1933 Castagna care apartine olandezului Antonius Meijer si respectiv de un Lamborghini Miura P400 SV model 1971 care il are proprietar pe americanul Adrien Labi. Dupa un an si jumatate de la prima inmatriculare, acest exclusiv exemplar de Lancia Astura Seria II model 1933 a fost achizitionat de Vittorio Mussolini fiul lui Benito Mussolini care a dotat automobilul cu o noua caroserie atent studiata din punct de vedere aerodinamic realizata in atelierul carosierului milanez Castagna si cu un motor V8 de 3L de la Astura Seria III în locul celui original de 2.6L. Cu acest exemplar, Vittorio Mussolini a concurat in cursa de 24h de la Pescara din 1935 si a participat la concursul de eleganta de la Villa d’Este din acelasi an. Lansat in urma cu 50 de ani, supercarul Lamborghini Miura care a impresionat atunci cu solutia tehnica revolutionara a motorului amplasat central si cu designul său spectaculos și avangardist semnat de Marcello Gandini, acesta este unul dintre cele mai importante repere din istoria modelelor super sport. Exemplarul castigator avand culoarea verde si numărul de șasiu 4846, a fost expus la Salonul Auto de la Geneva din 1971 cu ocazia lansării versiunii SV al carui motor V12 furniza 385CP. După o intrtinere mai putin pretentioasa, timp in care a fost revopsit in culoarea rosie, anul trecut, acest exemplar a fost trimis la divizia istorica Lamborghini Polo, care a luat măsuri pentru a restabili starea inițială a automobilului inclusiv vopsirea in culoarea originala.

La clasa “Concept Cars and Prototypes” trofeul a fost obtinut de un Alfa Romeo Disco Volante Spider by Touring realizat in atelierul milanez relansat in urma cu cativa ani si care a construit in mare parte din trecutul său istoric multumita succeselor obținute cu caroseriile elegante si spectaculoase in concursul de eleganta de la Villa d’Este din deceniile trecute. Inspirat din stilul futurist al modelului 1900 Disco Volante al anilor ’50 realizat de acelasi carosier Touring, castigatorul trofeului din acest an a fost realizat pe baza tehnica a modelului Alfa Romeo 8C Competizione fiind animat de un propulsor V8 de 4.7L de origine Maserati. Carosierul Touring intentioneaza sa realizeze o serie de 7 exemplare.

La categoria motociclete, juriul format din experți a acordat premiul Best of Show atribuit pentru motociclete istorice unui exemplar Grindlay-Peerless 100 din 1929 care apartine lui Erez Yardeni. Exemplarul dispune de un motor cu un cilindru de 0.5L si a fost fabricat la Coventry de catre acest constructor britanic care a activat intre anii 1923 – 1934.

Pe langa aceste trofee au mai fost acordate alte peste 15 de premii pentru diferite clase si categorii.

Merita mentionat faptul ca premiul acordat de FIVA sub patronajul Unesco si obtinut de un Alfa Romeo Giulietta SZ Coupé Zagato din 1961 care apartine colectionarului italian Corrado Lopresto nu este un premiu oarecare. Este o premiera absoluta cand Unesco stabileste un premiu pentru un automobil, evidentiind valoarea istorică a modelului, calitatea si conservarea acestuia.

La editia din acest an au avut loc importante aniversari cu expozitii tematice expuse la Villa Erba: 100 ani de activitate BMW sarbatoriti prin prezentarea unor modele extrem de rare din muzeul propriu sau concept car-uri de ultima ora precum: BMW R5 Hommage sau BMW 2002 Hommage.

Printre VIP-urile prezente la aceast eveniment s-au numarat: celebrul designer-ul italian Ercole Spada, designer-ul sef de la BMW Karim A. Habib sau Valentino Balboni ex-Lamborghini.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Quattroruote; BMW Group

Comments are closed.

September 18, 2018