Ultimele articole
ABS IMPLINESTE 40 DE ANI (septembrie 13, 2018 11:19 pm)
PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE 2018 (august 30, 2018 9:00 pm)
MAMAIA CLASSIC SHOW 2018 (august 28, 2018 5:45 pm)
ASTON MARTIN DB5 AL LUI JAMES BOND REVINE (august 25, 2018 1:46 pm)

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA EDITIA 2016

29 iunie 2016
Comments off
382 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


In data de 25 iunie s-a desfasurat o noua editie a Concursului de Eleganta de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania sub inaltul patronaj al MS Regelui Mihai I al Romaniei si in partenierat cu primaria orasului Sinaia si a muzeului national Peles.

Evenimentul se află la a şasea ediţie modernă, după relansarea din 2011 si are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în 1934 şi 1935 de catre Automobil Club Regal Roman (ACRR).

Înscris in calendarul FIVA (Federatia Internationala a Vehiculelor Istorice) – organism care-și desfasoara activitatea la aniversarea a 50 de ani de activitate sub egida UNESCO, evenimentul a debutat in jurul orei 10:00 si a avut un juriu international compus din : dl. Laszlo Tomcsany (Ungaria) – vicepresedinte FIVA, președintele juriului, dl. Nebojsa Djordjevic(Serbia) – presedintele Asociatiei Istoriografilor Auto, dl. Andras Noszvai (Ungaria) – organizator de evenimente cu vehicule istorice, dl. Aldo Sforza (Italia) – Vicepreședinte Morgan Club Italia, dl. Dan Vardie (Romania) – Editor șef revista Auto Pro si dl. Adrian Dragan (Romania) – Editor șef revista Motor Clasic Magazin.

In competiţie au fost inscrise 29 de automobile din 4 ţări : Romania – 24, Bulgaria –3, Ungaria – 1, Republica Moldova – 1. Cel mai vechi automobil înscris în concurs a fost REO Runabout din 1907 de productie americana, marca expusa in premiera in Romania alaturi de alta marca Lagonda de productie britanica. Vehiculele istorice participante au avut anul de fabricație cuprins intre anii 1907-1981 si au concurat la 6 categorii diferite dintre acestea remarcandu-se in special: Willys Knight 70 din 1928, Triumph Renown 2000 model 1952, Mercedes 220 B Cabriolet cu anul de fabricatie 1953 si Chevrolet-ul Corvette C2 Coupe model 1967. Cele 29 de vehicule istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe categorii la Domeniul Regal Peles in diferite zone in intervalul 10:00-16:00 si au defilat prin fata juriului si a publicului spectator incepand cu ora 12:00.

In apropierea parcarii Economat au putut fi admirate in cadrul expozitiei Retromobil asociata concursului de eleganta alte 12 vehicule istorice printre care: Oldsmobile Runabout model 1904, Ford V8 Roadster din 1938, Mercedes 230 SL model 1965, Jaguar E-Type Coupe din 1969, Porsche 911 Targa din 1978 sau Saab 900 Turbo model 1985.

Intre orele 18:00-18:45 vehiculele istorice au participat la o parada pe bulevardul al orasului Sinaia iar incepand cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premiera a Concursului de Eleganta in fata cazinoului din Sinaia.

Titlul de Best of Show a fost obtinut la editia din acest an de un exemplar de Packard Super Eight model 1936 de productie americana si care face parte din Tiriac Collection. Modelul Packard Super Eight a fost produs intre anii 1933 – 1939. Versiunea din 1935 prezenta o serie de noutăți la direcție, suspensie și avea puterea motorului majorata. Caroseria avea un stil aparte și in premiera, modelul a fost conceput ca un tot, caroseria, capota motorului, aripile și alte elemente fiind integrate într-un design unitar. Acest exemplar caștigator este unul foarte rar, se afla intr-o excelenta stare de conservare avand un rulaj de doar 28.121 de mile, nu a suferit restaurari majore, tapițeria si capota din piele fiind originale, un lucru extrem de rar intalnit la un automobil antebelic. Principalele caracteristici tehnice : motor frontal cu 8 cilindri in linie, 6.306 cmc, 150 CP la 4000 rpm, cutie de viteze manuala cu 3 trepte, viteza maxima 150 km/h. Exemplare produse: 2896. Un exemplar aproape identic cu cel castigator la aceasta editie dar fabricat in 1937 a detinut pentru o scurta perioada si regele Carol al II-lea al Romaniei. Potrivit specialistilor, acesta se afla expus la Muzeul Auto din Riga (Letonia).

BMW i8 a avut o prezenţă specială în cadrul paradei oficiale din fața Palatului Peleş, oferind o perspectivă unică asupra viitorului automobilului. În acelaşi timp, în cadrul evenimentului, BMW a onoroat piloţii români care au contribuit la succesul mărcii în sporturile cu motor. Au fost menţionaţi: Petre Cristea, Marin Dumitrescu, Alexandru Papană, Dan Tătușescu, Alexe de Vassal, Constantin Voluntaru, Vintilă Frumuşanu, Ion Bolony, Valentin Tânțăreanu, Alexandru Uță, Jean Calcianu, Luca Ion Niculescu, H. Rosenauer, Marin Butculescu, Șerban Grigorescu, Emil Pavel, Eugen Ionescu Cristea, Horst Graef, Laurențiu Borbely, Lorincz Borbely, Ovidiu Mazilu, Dorin Toma, Gunther Graef, Eduard Tontsch, Mihai Beldie, Costi Stratnic.

„BMW Group Romania este pentru al treilea an consecutiv partenerul Concursului de Eleganta de la Sinaia. Este o mare onoare pentru noi să fim aici într-un an aşa de special, al aniversării centenarului BMW. Ne-am dorit sa marcam prezenţa noastră la eveniment evocând pe cei mai importanţi piloţi BMW români, care au o contribuţie specială la imaginea marcii in Romania. Un alt element important al prezentei noastre la eveniment va fi prezentarea BMW i8, ca o perspectivă a viitorului și ilustrând tema aniversării noastre centenare – The Next 100 Years”, a explicat Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager, BMW Group Romania.

Lista câştigătorilor:

Castigatorul Concursul de Eleganţă Sinaia 2016, Best of Show  – Packard Super Eight (1936) – Ţiriac Collection

Premii acordate pe clase:

Antebelice Cabriolet

1.Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection (Bucuresti)

2.REO Model G (1907) – Axel Kohnen (Bucuresti)

Antebelice Sedan

1.Ford A Town Sedan (1931) – Razvan Badulescu (Bucuresti)

2.Dodge DU (1935) – Gabriel Girlea (Iasi)

3.Willys Knight 70 (1928) – Paul Sindie (Bucuresti)

Postbelice Sedan

1.Triumph Renown 2000 (1952) – Restaurari Auto Balint (Brasov)

2.GAZ M21-01 (1958) – Serghei Maldur (Republica Moldova)

3.Renault 12 TS Break (1970) – Horatiu Popa (Brasov)

Postbelice Cabriolet

1.Mercedes 220 B (1953) – Iacob Epure (Bucuresti)

2.Lagonda 3.0 DHC I (1953) – Axel Kohnen (Bucuresti)

3.Mercedes 350 SL (1972) – Alin Muresan (Targu Mures)

Postbelice Coupe

1.Chevrolet Corvette C2 (1967) – Camil Perian (Bucuresti)

2.Mercedes 300 SE Coupe (1965) – Oleg Tataru (Ploiesti)

3.Porsche 912 (1967) – Dimitar Dimitrov (Bulgaria)

Fabricat in Romania

1.Dacia 1300 (1969) – Danut Crainiciuc ( Suceava)

2.Dacia 1100 (1969) – Ioan Vlad (Baia Mare)

3.Dacia 1300 (1973) – Weisz Iosif (Baia Mare)

Premii speciale acordate:

Premiul publicului – GAZ M21-01 (1958)

Premiul Special al Juriului – Dodge DU (1935) şi familia Gîrlea (Iasi)

Premiul special acordat de sponsorul principal R.C.R Allianz Ţiriac – Renault 12 TS Break (1970)

Premiul de restaurare – Mercedes 220 Cabriolet B (1953)

Cel mai vechi automobil participant la concurs – REO Model G (1907)

Premiul de conservare – Mercedes 230 S (1965)

Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru a participa la concurs – Citroen DS 21 Pallas (1970) – Adrian Pintea (Ungaria – 720 km)

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

September 18, 2018