Ultimele articole
VERONA LEGEND CARS 2018 (mai 11, 2018 7:28 pm)
BASELWORLD 2018 (aprilie 10, 2018 10:36 pm)
RETRO CLASSICS STUTTGART 2018 (aprilie 3, 2018 7:13 pm)
TECHNO CLASSICA ESSEN 2018 (aprilie 1, 2018 12:30 am)

CONCORSO D’ELEGANZA VILLA D’ESTE 2014

27 mai 2014
Comments off
107 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Intre 23-25 Mai 2014 s-a desfasurat o noua editie “Concorso d’Eleganza Villa d’Este” – traditionala reuniune a colectionarilor de elita de masini clasice care se desfasoara in apropierea orasului italian Como si are ca parteneri traditionali producatorul auto german BMW si FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens). La editia din acest an al acestui concurs traditional desfasurat intre anii 1929-1949 si reluat din anul 1999 au fost prezente peste 50 de automobile clasice foarte rare clasificate pe 10 clase diferite precum si 7 concept car-uri realizate intre anii 2012-2014. 

Juriul acestui concurs care il are presedinte pe Lorenzo Ramaciotti (director design grupul Fiat – Chrysler) iar printre membrii juriului pe Charles Lord March (organizator Goodwood Festival), Ian Cameron (responsabil design Rolls Royce) Patrick Le Quement (fost director design Renault) si Hideo Kodama (designer si artist grafician) a desemnat “Best of Show” la aceasta editie un prestigios exemplar de Maserati 450 S din 1956 carosat de carosierul Fantuzzi din Modena si care apartine acum colectionarului elvetian Albert Spiess. Acest valoros exemplar Maserati 450 S din 1956 care a fost complet restaurat, este unul extrem de rar, fiind unul din cele doar 10 exemplare construite si dotat cu un motor V8 de 4.5L. Exemplarul a fost achizitionat in octombrie 1956 de catre un patron american cu echipa de cai de curse – Tony Parravano si a participat cu succes la unele curse americane fiind pilotat de pilotii Richie Ginther, Jack McAfee si Bob Drake. In 1959, automobilul este achizitionat la o licitatie cu 3000 $ de catre firma Italia Motors din East Hollywood si a concurat in competitii pana in 1962. De atunci si-a schimbat proprietarul de mai multe ori, trecand prin SUA, Marea Britanie, Germania si Elvetia.

Trofeele “Coppa d’Oro Villa d’Este” si Trofeo BMW Group Italia desemnate in urma voturilor publicului de la Villa d’Erba au fost adjudecate de un Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Zagato Aprile din 1931 – exemplar unic care apartine din 2008 colectionarului italian Corrado Lopresto si a fost de curand supus unui amplu proces de restaurare. Realizat pe o mecanica de Alfa Romeo 6C 1750 cu caroserie Zagato, exemplarul de fata a fost achizitionat in 1938 de catre carosierul Aprile din Savona contra sumei de 4000 lire caruia i s-a realizat o caroserie atent studiata aerodinamic de catre stilistul Mario Revelli de Beaumont. Acest unic exemplar a mai obtinut locul doi la concursul de eleganta de la Pebble Beach din 2012 si Amelia Island din 2013.

La clasa “Concept Cars and Prototypes” trofeul a fost obtinut de Maserati Alfieri, prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva din acest an si care vine ca o recunoastere a faptului ca este anul centenarului firmei italiene. Pe langa aceste trofee au mai fost acordate alte peste 15 de premii pentru diferite clase si categorii.

La editia din acest an au avut loc importante aniversari cu expozitii tematice expuse la Villa Erba: 110 ani de activitate Rolls Royce sarbatoriti prin prezentarea unor modele extrem de rare din muzeul propriu sau de ultima ora precum Phantom Drophead Coupe Waterspeed Collection, 100 ani de la infiintarea Maserati aniverasati cu expunerea unor modele prestigioase de serie, competitie si prototipuri sau 30 de ani de la lansarea modelului M5 al lui BMW, prezent cu toate cele cinci generatii.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Ultimatecarpage; Quattroruote

Comments are closed.