Ultimele articole
VERONA LEGEND CARS 2018 (mai 11, 2018 7:28 pm)
BASELWORLD 2018 (aprilie 10, 2018 10:36 pm)
RETRO CLASSICS STUTTGART 2018 (aprilie 3, 2018 7:13 pm)
TECHNO CLASSICA ESSEN 2018 (aprilie 1, 2018 12:30 am)

RALIUL MILLE MIGLIA EDITIA 2014

21 mai 2014
Comments off
138 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

In perioada 15-18 mai 2014 s-a desfasurat o noua editie a celebrei curse Mille Miglia din Italia. Desfasurata intre anii 1927 – 1957 si reluata in mod constant din anul 1986, Mille Miglia este cea mai cunoscuta si celebra cursa din lume dedicata automobilelor clasice si pe care legendarul Enzo Ferrari o numea ”Corsa piu bella del mondo” (cea mai fumoasa cursa din lume). 

In acest an, evenimentul italian a demarat cu verificarea inspectiei tehnice si documentelor FIVA( Federation Internationale des Vehicules Anciens) ale automobileleor istorice participante.

La startul editiei din acest a fost consemnat si un record de echipaje participante, numarul acestora fiind de 435. Automobilele de epoca au avut anul de fabricatie cuprins intre 1927-1957 si au concurat cel putin odata intr-una din editiile originale ale acestui raliu, acestea fiind numai doua din criteriile principale de selectare a automobilelor participante de catre organizatorii competitiei. Mare parte din automobilele participante apartin unor muzee auto ale unor marci celebre sau provin din colectii private.

Conform traditiei, atat startul cat si sosirea acestei competitii au avut loc in acelasi oras: Brescia, prima masina de la start fiind un automobil marca O.M in timp ce ruta raliului a fost in cea mai mare parte identica cu cea a traseului original de circa 1.600 km din perioada glorioasa a raliului (1927-1957) traversand centrele istorice ale celor mai sugestive orase italiene precum: Verona, Ferrara, Ravenna, Urbino, Assisi, Siena, Pisa, Florenta sau Bologna.

La editia din acest an au fost prezenti oficial constructori precum Alfa Romeo, Bentley, Jaguar sau Mercedes cu numeroase exemplare ale unor modele celebre iar printre vip-urile care au concurat la aceasta editie s-au numarat: cunoscutul colectionar si showman de televiziune Jay Leno copilot cu Ian Calumm design sef Jaguar care au concurat pe un Jaguar XK 120, Brian Johnson din trupa rock AC/DC, actorul Adrien Brody, Andrea Zagato, Wolfgang Porsche, Luc Evans si Paloma Picasso Thevenet cu sotul ei Eric Thevenet dar si redactorii unor publicatii auto celebre precum Ruoteclassiche, Quattroruote, Motor Klassik sau Auto Bild.

Indiferent de automobilul pe care se concureaza, echipajele au sanse apoximativ egale, deoarece diferentele conceptuale si tehnice de aproape trei decenii dintre ele sunt aproape anulate printr-un sistem de punctaj cu coeficienti. Punctajul obtinut este inmultit cu un coeficient care creste in functie de vechimea automobilului  astfel ca in multe din editiile anterioare au reusit sa castige automobile antebelice.

La finalul celor trei zile de competitie, victoria a fost obtinuta de echipajul Giordano Mozzi – Stefania Biacca (Italia) pe o Lancia Lambda 221 Spider din 1928 cu un punctaj total de . Pe locurile 2 si 3 sau clasat echipajele Alessandro Gamberini – Mirko Magni(Italia) cu un Alfa Romeo 6C 1750 Zagato din 1930 respectiv Giovanni Moceri – Tiberio Cavalleri (Italia) pe un Aston Martin Le Mans model 1933. La categoria Coppa delle dame s-a impus echipajul Francesca Grimaldi – Lucia Fanti(Italia) cu un Jaguar XK 120 OTS din 1949.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Ruoteclassiche; UBI

 

Comments are closed.