Ultimele articole
SALONUL MILANO AUTOCLASSICA 2018 (decembrie 4, 2018 11:27 pm)
GALERIA ȚIRIAC COLLECTION ÎMPLINEȘTE 5 ANI (noiembrie 16, 2018 5:39 pm)
SALONUL AUTO E MOTO D’EPOCA PADOVA 2018 (noiembrie 6, 2018 11:33 am)

CELE MAI SCUMPE 10 MASINI CLASICE ALE ANULUI 2013

27 ianuarie 2014
Comments off
389 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Mercedes-ul W196 de Formula 1 pilotat de Juan Manuel Fangio in anul 1954 este cel mai scump automobil clasic al anului 2013 achizitionat in urma unei licitatii oficiale contra sumei de 29.70 milioane $. In acest “Top 10”, automobilele clasate pe locurile urmatoare nu sunt mai prejos, in acest clasament fiind marci si modele reprezentative precum: Ferrari 275GTB/4 NART Spyder din 1967 achizitionat cu suma de 27.50 milioane $, Bugatti Typ 57SC Atalante model 1937 licitat pentru 8.74 milioane $ sau McLaren F1 fabricat in 1997 si achizitionat pentru 8.47 milioane $.

In anul 2013, titlul de cel mai scump automobil clasic al anului achizitionat in urma unei licitatii oficiale a fost adjudecat de un model de competitie al cunoscutului concern german Mercedes-Benz. Este vorba de modelul W196 R, un monopost de Formula 1 cu care celebrul pilot argentinian Juan Manuel Fangio a concurat in sezonul competitional din 1954. Acest automobil a fost obiectul unei licitaţii organizate de casa Bonhams în cadrul festivalului de automobile clasice de la Goodwood (Marea Britanie) din iulie iar suma pentru care a fost adjudecat este aproape un record în acest domeniu: 19.6 milioane lire sterline echivalentul a 29.70 milioane $. Acest Mercedes-Benz W196 aflat in stare de conservare are numărul de şasiu 00006 şi este exemplarul cu care Fangio a obţinut prima sa victorie pentru săgeţiile argintii în Marele Premiu al Germaniei disputat pe vechiul Nurburgring. Fangio a mai câştigat şi Marele Premiu al Elveţiei la bordul aceluiaşi exemplar. Acest model a mai fost pilotat şi de către piloţii Mercedes-Benz: Hans Herrmann şi Karl Kling. Mercedes-ul W196 R dispunea de un motor cu 8 cilindri in linie de 2.5L care multumita alimentarii cu injectie mecanica dezvolta circa 290CP.

Pe locul al doilea s-a situat un exemplar foarte rar de Ferrari 275GTB/4 NART Spyder din 1967, achizitionat cu suma de 27.50 milioane $, obtinuti prin casa de licitatii RM Auctions (SUA – Monterey ) in august. Exemplarul de fata este unul din cele doar 10 construite si a fost cumpărat de importatorul Ferrari din America de Nord, Luigi Chinetti, fiind unul dintre cele mai rare modele Ferrari existente în acest moment în lume. Exemplarul 275 GTB/4 N.A.R.T. Spyder scos la licitaţie este cu atat mai special cu cat a fost deţinut de reprezentanţii unei singure familii de la achiziţia iniţială şi până astăzi. Întreaga sumă adunată în urma licitaţiei va fi donată unor organizaţii caritabile de care fusese legat Eddie Smith Senior, ultimul deţinător al maşinii. Modelul beneficiaza de un motor V12 de 300CP cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte. Acesta dispune de suspensie independenta, sistem de franare cu discuri şi un şasiu tubular. Exemplarul a făcut echipă cu succes cu Denise McCluggage şi Pinkie Rollo la Sebring, ulterior apărând în filmul The Thomas Crown Affair alături de celebrul Steve McQueen. De altfel, McQueen a îndrăgit atât de mult această maşină, încât şi-a comandat un exemplar pentru el imediat după terminarea filmărilor.

Pe al treilea loc s-a situat un exemplar de competitie din 1964 al modelului Ferrari 250 LM, achizitionat contra sumei de 14.30 milioane $ prin casa de licitatii RM Auctions (SUA – New York ) in noiembrie. Cu doar 3000 de mile la bord, acest exemplar carosat de carosierul Scaglietti are numarul de sasiu 6107 si este al 24-lea din cele doar 32 de exemplare construite fiind totodata primul model Ferrari cu motor amplasat central. Suma platita pentru acest exemplar este justificata si ea datorita palmaresului sau, cel mai important rezultat fiind victoria obtinuta in cursa de anduranta de 24h de la Daytona (SUA) la clasa sa la editia din 1968.

In acest “Top 10” al celor mai scumpe masini clasice vandute la licitatie in 2013 marcile europene ocupa toate cele 10 locuri, 9 dintre ele sunt oldtimere iar 1 youngtimer, 6 dintre acestea fiind Ferrari din care 4 exemplare de competitie si doua de strada. Pe langa cele deja enumerate merita mentionat si un exemplar de Alfa Romeo 8C -35 Grand Prix din 1935, achizitionat contra sumei echivalente 9.48 milioane $ prin casa de licitatii Bonhams (Marea Britanie – Goodwood). Aflat intr-o stare perfecta de conservare, exemplarul fiind unul care a apartinut celebrului pilot italian Tazio Nuvolari, cu care a concurat in 8 curse (o victorie in Coppa Ciano din 1936) pentru echipa Scuderia Ferrari fondata de legendarul Enzo Ferrari in 1929, iar pretul platit pentru el este unul record pentru un model Alfa Romeo.

Clasament

  1. Mercedes – Benz W196 , 1954 – 29.700.000 $; Bonhams – Goodwood.
  2. Ferrari 275GTB/4 NART Spyder, 1967 – 27.500.000 $; RM Auctions – Monterey.
  3. Ferrari 250 LM, 1964 – 14.300.000 $; RM Auctions – New York
  4. Ferrari 340/375MM Competizione, 1953 – 12.800.000 $; . RM Auctions – Cernobbio.
  5. Alfa Romeo 8C GP Competizione, 1935 –  9.480.000 $;   Bonhams – Goodwood.
  6. Ferrari 250GT Tour de France, 1957 – 9.460.000  $; Gooding – Monterey.
  7. Ferrari 375MM Spyder, 1953 – 9.075.000 $; RM Auctions – Monterey.
  8. Bugatti Typ 57SC Atalante, 1937 – 8.745.000 $; Gooding – Monterey.
  9. McLaren F1, 1997 – 8.470.000 $; Gooding – Monterey.
  10. Ferrari 250GT LWB California Spyder, 1958  – 8.250.000 $; Gooding – Scottsdale.

Text: Auto Retro Passion
Foto
: RM Auctions, Bonhams, Gooding & Co.

Comments are closed.

December 14, 2018