Ultimele articole

TIRIAC COLLECTION – PRIMA COLECTIE AUTO PERSONALA DESCHISA IN ROMANIA

17 decembrie 2013
Comments off
291 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Tiriac Collection, prima colectie privata de automobile istorice din Romania deschisa publicului larg – a fost inaugurata joi, 28 noiembrie, in Otopeni, vizavi de Aeroportul International Henri Coanda. Pe o suprafata de 2.200 mp sunt expuse 63 de automobile si motociclete, insa omul de afaceri Ion Tiriac are in total circa 250 de exemplare si la 2-3 luni le va schimba pe cele expuse cu altele tinute departe de ochii publicului. Mai jos va prezentam impresiile noastre dupa vizita facuta recent la Tiriac Collection

Ion Ţiriac este românul cu cea mai impresionantă colecţie auto una care poate rivaliza cu unele dintre cele mai mari din lume, atât prin valoare şi diversitate, cât şi prin starea impecabilă în care se află automobilele si motocicletele. Iar spaţiul de prezentare – o clădire nouă, rotundă, cu mediul interior controlat şi cu spaţii generoase şi bogat luminate – este unul potrivit pentru a face o incursiune printre cele mai interesante, mai spectaculoase dar şi mai scumpe maşini pe care le-aţi putea vedea în România.

Pasiunea lui Ion Ţiriac pentru maşini e veche, după cum declara chiar domnia sa – „Din pasiune pentru maşini, am colecţionat vehicule fabricate începând cu anul 1899. Am acum bucuria de a împărtăşi această pasiune cu vizitatorii galeriei. O parte din istoria evoluţiei auto se regăseşte în colecţia pe care vă invit să o descoperiţi!”.

Colectia lui Ion Tiriac este singura colectie privata din lume care include cele sase generatii Rolls Royce Phantom: Phantom I by Charlesworth din 1927, Phantom II Sedanca De Ville by Windovers din 1934, Phantom III Touring Limousine by Freestone & Webb din 1937 (achizitionat de Sir John Leigh in 1939), Phantom V Park Ward (achizitionat in mai 1990 de catre Sir Elton John) si Phantom VI. Din 2014 colectia va fi completata cu Phantom IV, cea mai exclusivista generatie Rolls Royce construita vreodata.

Exemplare foarte rare îţi trezesc atât amintiri, cât şi emoţii: de la Jensen CV8, la Daimler Conquest Century Drophead Coupe, livrat pe vremuri Contesei de la Nove a Elveţiei, de la Jaguarul XJ220 de 540CP (cea mai rapida masina de serie intre 1992-1993, 540 CP, 343 km/h, 0-100 km/h in 3.6 sec.) care a deţinut recordul în categoria maşinilor de curse de serie pe Nurburgring până în anul 2000, la Aston Martin-ul V8 Vantage din 1981, similar celui condus de Timothy Dalton in seria James Bond “Living Daylights” din 1987.

Mare iubitor al marcii Mercedes, din colectia Tiriac de la Bucuresti nu lipsesc doua modele exponentiale: SLR Stirling Moss, un roadster cu parbriz minuscul derivat din versiunea cabrio a lui SLR din care s-au construit doar 75 de exemplare si CLK DTM AMG, de 582 CP, construit pe baza versiunii din DTM in doar 100 de exemplare (coupe) si 80 de exemplare (cabrio). Pe langa acestea pot fi admirate numeroase modele legendare precum: 600 (doua variante), 190 SL, 230 SL sau V170.

Pasionatii automobilelor sport italiene vor admira atât Maserati Ghibli din 1968 ce a aparţinut, iniţial, artistului Sammy Davis Jr., membru al grupului lui Frank Sinatra – „The Rat Pack”, Lancia Fulvia 1.6 HF din 1969 sau HF Integrale, spectaculosul Alfa Romeo Montreal din 1977 sau young-timere precum Ferrari Testarossa model 1987 sau Lamborghini Diablo model 1991 in timp ce ce fanii automobilelor americane vor putea admira o mulţime de modele legendare precum: Chevrolet Corvette, Ford Mustang, Cadillac Eldorado, Pontiac Firebird sau Ford RS 200.

Din colectie nu lipsesc nici 4 motociclete – Indian Scout 741 (1943), MV Augusta 175 CST Disco Volante (1953), Harley Davidson FLH 80 Electra Glide (1979) si Honda GL 1500C Valkyrie (1998).

Ion Tiriac are o pasiune pentru masini de zeci de ani. Ford Mustang Mach 1, produs in 1970, a fost achizitionat in perioada finalei de Cupa Davis pierduta de Romania pe ciment la Cleveland in fata echipei SUA. De asemenea, un Mercedes S 280 a fost achizitionat dupa sfertul de finala pierdut in fata lui Rod Laver la Roland Garros in 1969.

Rămâne să descoperiţi această galerie formidabilă de maşini, deschisă începând din data de 29 noiembrie 2013 şi publicului, de miercuri până sâmbătă. Intrarea este contra cost, biletul de intrare costând 15 lei. Adresa exactă: Calea Bucureştilor nr. 289, Otopeni.

Text : Auto Retro Passion
Foto: Auto Retro Passion; Retromobil

 

Comments are closed.

August 20, 2018