Ultimele articole

RALIUL MEMORIAL GIURGIU 1904 EDITIA A 16-A

30 septembrie 2014
Comments off
285 Vizualizari

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

In urma cu 110 ani lua nastere Automobil Clubul Roman (A.C.R.) asociatie care avea sa organizeze in septembrie 1904 primul raliu din Romania pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur. Editia inaugurala a raliului a fost castigata de printul George Valentin Bibescu cu un automobil Mercedes. Dupa schimbarea numelui in Automobil Club Regal Roman (A.C.R.R.) asociatia s-a implicat activ in dezvoltarea motorsportului romanesc fiind din pacate desfiintata in 1948 alaturi de alte asociatii printr-un decret al guvernului comunist. Pana in 1958, cand a luat fiinta A.A.R. – Asociatia Automobilistilor din Romania in tara nu si-a desfasurat activitatea nici un club automobilistic. In 1967 lua fiinta o noua asociatie, A.C.R., care a preluat denumirea initiala a primului club automobilistic din Romania si activitatea derulata de A.R.R.. Noua asociatie are meritul de a fi organizat incepand cu anul 1974 primele evenimente dedicate vehiculelor de epoca. Printre acestea s-a numara si o cursa comemorativa pe ruta Bucuresti-Giurgiu care a fost reluata de A.C.R. in diferite ocazii, ultima data in 2004. Retromobil Club Romania organizeaza “Raliul Memorial Giurgiu 1904” incepand din 1999 evenimentul atragand anual zeci de vehicule istorice la start. Raliul include probe de regularitate si este inclus in calendarul international F.I.V.A. Cursa omagiaza deopotriva pionerii motorsportului romanesc si ai miscarii retromobilistice din Romania.

Startul editiei din acest an a Raliului Memorial Giurgiu 1904, s-a dat sambata 27 septembrie incepand cu ora 10:00 din parcajul Mall Vitan. 66 de automobile fabricate in perioada 1928-1984 au parcurs traseul de 135 km pe parcursul caruia au fost incluse 8 probe speciale. La Giurgiu automobilele participante au fost expuse in Piata Teatrului Municipal. Castigator al editie 2014 a raliului a fost echipajul Baiasu Horatiu/ Raz J. Kowalski (137 puncte de penalizare – Fiat 1200 Spider Pininfarina – 1961), urmat de 2. Gabriel Gordea/Ada Gordea (433 pct – Dacia 1300 -1971) si Gabriel Rosu/Gabriel Efimov (461 pct – Volkswagen Golf GTI I – 1983). R.C.R. multumeste sposorilor si partenerilor raliului Allianz Tiriac – Sponsor Principal al R.C.R., Game World, Bucuresti Mall, Just Classics, Prima TV, Primaria Municipiului Giurgiu, Restaurantul Perla. Multumirile noastre se indreapta si catre dl. Nicolae Barbu, primarul orasului Giurgiu, echipa de arbitraj condusa de dl. Georgios Ladopoulos si nu in ultimul rand catre colegul Ion Toma, care de mai bine de 25 de ani sprijina organizarea acestei curse. Batranul ceas din centrul orasului Giurgiu, martor de 110 ani al curselor de automobile ii va astepta mereu pe colectionarii de vehicule istorice la capatul uneia din cele mai frumoase curse desfasurate in Romania.

Text: Retromobil Club Romania
Foto: Dragos Savu; Retromobil

Comments are closed.

August 20, 2018