La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
Mini Cooper S John Cooper Works Aerodynamic Kit 2003
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
Sir Alec Issigonis Morris Mini Minor Primul Exemplar
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati. […]
Previous Image
Next Image
info heading
info content
La 55 de ani de la lansare, Mini dezvoltat de Sir Alec Issigonis si care este unul dintre cele mai celebre automobile ale tuturor timpurilor, a devenit un mit. Conceput ca un automobil economic, Mini-ul s-a impus inclusiv in raliurile anilor ’60. Productia totala a primei generatii (1959 – 2000) a fost de 5.327.862 unitati.
Inginerul britanic pe numele sau complet Alec Arnold Constantine Issigonis(18.11.1906 – 02.10.1988) revine in anul 1956 la firma Morris care facea parte din grupul B.M.C.(British Motor Corporation) si pentru care dezvoltase anterior modelul de succes Morris Minor lansat in anul 1948 si care era unul avansat pentru acea perioada dispunand de caroserie autoportanta si suspensie independenta fiind totodata primul automobil englez care depaseste 1 milion de exemplare fabricate(intre anii 1948-1971 au fost fabricate 1.620.000 exemplare in numeroase variante de caroserie).
Datorita efectelor crizei petrolului declansate ca urmare a scandalului canalului Suez de la mijlocul anilor ’50, conducerea firmei Morris din acea perioada a avut ca obiectiv dezvoltarea unui model economic de mici dimensiuni avand habitaclu pentru 4 persoane adulte si care trebuia sa utlizeze elemente mecanice preluate de la alte modele ale grupului B.M.C., inginerul Alec Issigonis fiind ales pentru dezvoltarea viitorului model economic. Alec Issigonis alege unele solutii tehnice folosite in premiera pe un automobil de serie: motor amplasat frontal transversal cu cutia de viteze amplasata in carterul de ulei, ambele utilizand acelasi tip de ulei, transmisie pe rotile din fata, caroserie autoportanta montata pe doua semisasiuri, suspensie fata/spate independenta prevazuta cu sfere din cauciuc, jante de 10 toli.
Un prim prototip a fost finalizat in octombrie 1957 acesta avand codificarea ADO15 iar dupa realizarea altor doua prototipuri, in iulie 1958 a fost prezentat modelul pentru productia de serie. Cu mici modificari de ordin estetic si tehnic modelul pentru productia de serie a fost prezentat presei in aprilie 1959 iar prezentarea oficiala a avut loc pe data de 26 august 1959. Productia a demarat in luna august al aceluiasi an, simultan la doua din firmele grupului BMC: Austin la uzina din Longbridge modelul fiind denumit Seven si Morris la uzina din Cowley, modelul purtand denumirea Mini Minor. Cele doua modele erau identice exceptie facand grila radiatorului cu design specific, jantele cu design diferit si gama de culori disponibila pentru caroserie. Mai tarziu cele doua modele au fost asamblate si in alte tari : Australia, Belgia si Portugalia.
De la lansare, Austin Seven/Morris Mini Minor au fost disponibile intr-o singura varianta de caroserie in doua volume cu doua usi si 4 locuri. Motorizarea avea racirea pe apa, 4 cilindri in linie, cilindreea de 848cmc si furniza 34,5 CP la 5500 rpm, alimentarea fiind realizata cu ajutorul unui carburator tip SU. Motorul era asociat unei cutii de viteze manuale in 4 trepte, prima treapta fiind nesincronizata. Suspensia era dotata cu sfere din cauciuc realizate special de firma Dunlop si amortizoare telescopice, partea din fata fiind prevazuta cu brate triunghiulare iar cea din spate cu brate longitudinale. Sistemul de franare era prevazut cu tamburi la ambele punti. Directia era de tipul cu cremaliera. Gabarit: Lxlxh: 3.054×1.397×1.346m. ampatament 2.036m, greutatea 626kg. Performante: viteza maxima 116km/h, acc. 0-100km/h in 27.4sec. Pret de baza 497£.
Automobilul britanic s-a remarcat inca de la debut prin: solutiile tehnice aplicate,manevrabilitatea excelenta, habitaclu spatios pentru 4 persoane, tinuta de drum sigura,numeroasele spatii de depozitare la interior si nu in ultimul rand costurile mici de intretinere.
Pana la sfarsitul anului 1959 au fost comercializate 19.749 exemplare iar cu debutul anului 1960 a fost lansata varianta utilitara denumita Mini Van.Tot in acelasi an in luna martie a fost lansata varianta de caroserie break, modelele fiind denumite: Austin Seven Countryman si Morris Mini Treveller.In acelasi an a fost consemnat debutul in raliuri cu echipajul privat Peter Reley/Rupert Jones in Raliul Monte Carlo.Pana la sfarsitul anului 1960 au fost fabricate 116.677 exemplare din ambele marci: Austin si Morris.
In februarie 1961 este lansata o noua varianta de caroserie tip pick-up iar in vara aceluiasi an marcile de lux ale grupului BMC: Riley si Wolseley lanseaza doua noi variante de lux ale lui Austin-ului Seven si Morris Mini Minor, acestea fiind denumite Elf si respectiv Hornet. Ambele variante luxoase se remarcau la exterior prin calandrul vertical cromat de mari dimensiuni si extrem de elegant, portbagajul cu dimensiuni majorate iar la interior prin finisarile din lemn, tapiteria de piele si dotarile specifice. Pana in 1969 au fost fabricate 30.192 exemplare din modelul Elf si 28.455 exemplare din modelul Hornet. In septembrie acelasi an este lansata versiunea sportiva denumita Mini Cooper. Aceasta noua versiune a fost dezvoltata de John Cooper si beneficia de o motorizare de 1L care multumita celor doua carburatoare dezvolta 54CP si permitea atingerea unei viteze maxime de 145km/h iar sistemul de franare era prevazut cu discuri la partea din fata.
In 1962 este obtinuta prima victorie absoluta cu un Mini in Raliul Lalelelor de catre echipajul Pat Moss (sora pilotului britanic Stirling Moss), Ann Widson. In acelasi an, Austin Seven devine Austin Mini. Un an mai tarziu in martie este lasata o noua versiune sportiva denumita Cooper S care era echipata cu o motorizare de 1.1L(68CP) si sistem de franare servoasistat care a fost comercializata pana in august 1964. Aceasta motorizare fiind inlocuita cu una de 1.3L care furniza 76CP si permitea atingerea unei viteze maxime de 161km/h fiind fabricata pana in 1971.
In ianuarie 1964 este castigat Raliul Monte Carlo de catre echipajul Paddy Hopkirk/Henry Liddon cu un Mini Cooper S. Aceeasi performanta este repetata la editiile din 1965 si 1966(aceasta din urma fiind descalificare pentru faruri neconforme) cu echipajul Timo Makinen/Paul Easter si in 1967 cu echipajul Rauno Aaltonen/Henry Liddon.Tot in 1964 este obtinuta o noua victorie in Raliul Lalelelor cu Mini Cooper S,performanta fiind repetata si in 1966. In august 1964 este lansata varianta de teren denumita Moke care a fost initial conceputa pentru uz militar fiind construita pana in 1968 in 15.000 de exemplare, productia continuand in Australia, Portugalia si mai tarziu in Italia de catre firma Cagiva pana in 1994. Catre sfarsitul anului 1964 este adapata suspensia hidroelastica si este oferita optional o cutie de viteze automata cu 3 trepte.
In anul 1965 este castigat Raliul celor 1000 de lacuri cu un Mini Cooper,performanta repetata si un an mai tarziu.Tot in 1965 este demarata productia dupa licenta a Mini-ului in Italia de catre firma Innocenti. Aceasta se deosebea de varianta britanica prin unele detalii estetice specifice inclusiv calandrul. Firma Innocenti a proiectat un nou tablou de bord in timp ce versiunea sportiva Cooper avea performante superioare fata de versiunea britanica. In acelasi an este fabricat exemplarul cu numarul 1 milion.
In cursul anului 1967 sunt obtinute doua victorii importante in Raliul Acropole si Raliul Alpilor la volanul Mini-ului Cooper. In octombrie acelasi an este realizat un prim facelift modelului, varianta fiind denumita MK II si sa concretizat prin introducerea unei noi motorizari de 988cmc care dezvolta 38,5CP precum si prin unelele retusuri la exterior, un nou calandru trapezoidal, luneta cu dimensiunile usor majorate, blocurile optice posterioare cu dimensiuni usor majorate iar la interior au fost vizate plansa de bord si unele elemente de finisare. Noua versiune 1000 este oferita exclusiv in varianta de echipare Super de Luxe. Tot acum sunt propuse noi dotari oferie in standard sau optional.
In anul 1968 British Motor Corporation este achizitionata de catre compania British Leyland iar Mini devine o marca multinationala. Tot in acelasi an demareaza productia sub licenta a Mini-ului in Spania de catre firma Authi.
In martie 1969 este lansata o noua varianta a Mini-ului denumita Clubman si care beneficia de o parte frontala cu design specific si de un echipament de dotari suplimentar. De la debut Clubman a fost oferit in doua variante de caroserie: berlina si break denumita Estate si care a inlocuit in gama Austin Seven Countryman si Morris Mini Treveller. In octombrie acelasi an este fabricat exemplarul cu numarul 2 milioane si este lansata a treia serie a lui Mini denumita MK III. Aceasta a beneficiat de unele retusuri la exterior si interior in acelasi timp fiind reintroduse suspensiile cu sfere din cauciuc in locul celor hidrielastice. Tot in 1969, Alec Issigonis primeste titlul de Sir pentru contributia adusa la dezvoltarea economiei britanice.
In iulie 1971 versiunea sportiva Cooper S este inlocuita cu una noua denumita Clubman 1275GT. Un an mai tarziu de pe liniile de montaj ale uneia din fabrici iese exemplarul numarul 3 milioane, productia totala pe acel an fiind de 306.937 de exemplare un record din toata cariera lui Mini.
In 1975 este stopata producta Mini-ului in Italia si Spania de catre firmele Innocenti si respectiv Authi. Un an mai tarziu este lansata seria MK IV si realizat un prim facelift modelului Mini Clubman iar in noiembrie acelasi an este fabricat exemplarul cu numarul 4 milioane.
In august 1980 este stopata productia modelului Clubman dupa ce au fost fabricate 275.583 de exemplare in varianta berlina, 197.606 de exemplare in varianta break Estate si 110.673 de exemplare in versiunea sportiva 1275GT. In octombrie 1980, Mini a beneficiat de o noua plansa de bord.
Incepand cu anul 1982, Mini-ul este comercializat cu motorizarea unica de 998 cmc care dezvolta 44CP si permitea atingerea unei viteze maxime de 130km/h.Tot acum sunt propuse 3 versiuni de echipare: City E, HLE si Mayfair.
In octombrie 1984 este lansata a V-a serie a Mini-ului fiind operate mici retusuri la exterior si interior precum si de noi dotari oferite optional sau in serie. Tot acum au fost introduse in premiera in productia de serie sistemul de franare cu discuri la puntea fata si jantele cu 12 toli iar productia modelului a continuat doar in Marea Britanie in fabricile din Longbridge, Birmingham si West Midlands.
In februarie 1986 la fabrica de la Longbridge este produs exemplarul cu numarul 5 milioane.
Incepand din septembrie 1989, Mini-ul este comrcializat sub marca Rover iar dupa un an este relansata productia versiunii sportive Mini Cooper echipata cu un motor de 1.3L(61CP) si care beneficia la exterior de vopsea bicolora, jante sport Minilite si unele detalii cromate. Un an mai tarziu este lasata o serie limitata Cooper S al carui motor de 1.3L dezvolta 78CP.
La Salonul Auto de la Birmingham din 1992 este lansata varianta de caroserie cabrio a Mini-ului si care a fost fabricata pana in anul 1996 in 414 exemplare. In acelasi an este lasata seria a IV-a a Mini-ului disponibila acum cu un motor de 1275cmc care dezvolta 60CP si care a beneficiat de mici retusuri la exterior si interior iar echipamentul de dotari a fost imbunatatit. Tot acum a fost lansata una din cele mai faimoase serii speciale denumita British Open Classic care dispunea de acioperis retractabil cu actionare electrica.
Pe data de 31 august 1994, constructorul german BMW achizitioneaza firma Rover de la concernul British Aerospace obtinand in acelasi timp dreptul de folosire a numelui Mini.
In ianuarie 1997 este prezentat concept car-ul ACV30 in onoarea celor trei victorii din Raliul Monte Carlo la editiile din 1964,1965 si 1967.
In martie 2000 este lansata seria limitata Final Editions compusa din 4 versiuni: Cooper, Cooper Sport Pack, Se7ven si Knightsbridge.
Pe data de 4 octombrie 2000 dupa o cariera longeviva de 41 de ani a fost fabricat ultimul exemplar de Mini cu numarul 5.327.862.
Cu ocazia Salonului Auto de la Birmingham din 2000 este prezentata o noua generatie complet noua a celebrului Mini de aceasta data realizata in colaborare cu BMW. Un an mai tarziu in aprilie demareaza productia noului Mini in doua versiuni: One si Cooper la fabrica din Oxford – Marea Britanie.Tot in 2001 la Salonul Auto de la Tokyo este lansata versiunea sportiva Cooper S echipata cu motor supraalimentat cu compresor.
In primavara anului 2003 sunt lansate: One D echipata cu motor turbo diesel si kit-ul sportiv John Cooper Works al carui motor dezvolta 200CP.
La Salonul Auto Geneva 2004 este lansata varianta de caroserie cabrio iar in august acelasi an este realizat un prim facelift modelului si este fabricat exemplarul cu numarul 500.000 din a doua generatie.
Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din 2006 este prezentata o noua generatie a Mini-ului disponibila la debut in doua versiuni: Cooper si Cooper S.
In martie 2007 sunt lansate versiunile One si One D iar in septembrie acelasi an este lansata varianta de caroserie break denumita Clubman care s-a dorit un urmas al lui Austin Seven Countryman/Morris Mini Treveller/Clubman Estate.
La Salonul Auto de la Los Angeles din 2008 este prezentat Mini E al carui motor era alimentat cu baterii. In acelasi an la Salonul Auto de la Paris este prezentat concept car-ul Crossover ce prefigura un viitor model cu transmisie integrala.Tot in acelasi an este lansata si versiunea sportiva John Cooper Works al carui motor dezvolta 211CP.
In ianuarie 2009 este lansata o noua generatie a Mini-ului Cabrio dupa ce generatia precedenta s-a bucurat de un mare succes comercial fiind fabricata in 164.000 de exemplare.
La editia din 2010 a Salonului Auto de la Geneva este lansat Mini Countryman, primul crossover al marcii britanice.
Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 2011 este prezentat Mini Coupe disponibil cu o caroserie avand doua locuri la interior iar un an mai tarziu la Salonul Auto de la Detroit este prezentat Mini Roadster.
La Salonul Auto de la Paris din 2012 este lansat Mini Paceman care reprezenta varianta coupe a modelului Mini Countryman.
In noiembrie 2013 este prezentata o noua generatie a Mini-ului disponibila la debut in trei versiuni: One, Cooper si Cooper S.
Text: Auto Retro Passion
Foto: Mini; arhiva
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul Auto Retro Passion pentru mai multe informații AICI
Site-ul nostru folosește cookies pentru a asigura utilizatorii de o experiență cât mai bună. Dând click pe OK, confirmați că sunteți de acord cu Termenii și condițiile.OkPolitica De ConfidentialitatePolitica Cookies
GDPR
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.