Ultimele articole

MILLE MIGLIA EDITIA 2015

19 mai 2015
Comments off
223 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Intre 14-17 mai 2015 s-a desfasurat o noua editie a celebrei curse Mille Miglia din Italia. Desfasurata in perioada anilor 1927 – 1957 si reluata in mod constant din anul 1986, Mille Miglia este cea mai cunoscuta si celebra cursa din lume dedicata automobilelor clasice si pe care legendarul Enzo Ferrari o numea ”Corsa piu bella del mondo” (cea mai fumoasa cursa din lume). 

La startul editiei din acest an a fost consemnat si un record de echipaje participante, numarul acestora fiind de 438. Automobilele istorice participante au avut anul de fabricatie cuprins intre 1927-1957 si au concurat cel putin odata intr-una din editiile originale ale acestui raliu, acestea fiind doar doua din criteriile principale de selectare a automobilelor participante de catre organizatori.

Conform traditiei, atat startul cat si sosirea acestei competitii au avut loc in acelasi oras Brescia, prima masina de la start fiind un automobil italian marca O.M in timp ce ruta raliului a fost de 1.760 km si a traversat centrele istorice ale oraselor: Verona, Ferrara, Ravenna, Urbino, Assisi, Siena, Pisa, Florenta sau Bologna.

La editia din acest an au fost prezenti oficial constructori prestigiosi precum: Alfa Romeo, Bentley, Jaguar sau Mercedes cu modele celebre din muzeele proprii dar si redactorii unor publicatii de specialitate celebre precum: Ruoteclassiche sau Motor-Klassik.

Printre vip-urile care au concurat la aceasta editie s-au numarat: legendarul pilot brtanic Stirling Moss in varsta de 85 de ani care a castigat editia din 1955 al aceleasi curse si care a concurat pe un Mercedes 300 SLR, celebrul pilotul german de care a facut cariera pentru Mercedes Hans Hermann care a pilotat un model 300 SLR, pilotul britanic Derek Bell care a pilotat un Jaguar C-Type, ex-team managerul echipei de raliuri Lancia in anii ’80 Cesare Fiorio la volanul unei Lancia Aurelia B20 GT, pilotul austriac Karl Wendlinger pilotand un Mercedes 300SL, actrita Kasia Smutniac care a condus o Lancia Ardea, pilotul de safety-car de Formula 1 Bernd Mailander cu un Mercedes 300SL, Andrea Zagato pilotand un Alfa Romeo 1900 C Super Sprint Zagato sau Wolfgang Porsche cu un Porsche 356.

Indiferent de automobilul pe care se concureaza, echipajele au sanse apoximativ egale, deoarece diferentele conceptuale si tehnice de aproape trei decenii dintre ele sunt aproape anulate printr-un sistem de punctaj cu coeficienti. Punctajul obtinut este inmultit cu un coeficient care creste in functie de vechimea automobilului  astfel ca in multe din editiile anterioare au reusit sa se claseze pe primele locuri automobile antebelice.

La finalul celor trei etape ale competitiei, victoria a revenit echipajului Juan Tonconogy – Guillermo Berisso (Argentina) pe un Bugatti T40 din 1927. Pe locurile 2 si 3 sau clasat Andrea Vesco – Andrea Guerini (Italia) cu un Fiat 514 MM din 1930 respectiv Ezio Martino Salviato – Caterina Moglia (Italia) pe un Bugatti T40 model 1928.

Text: Auto Retro Passion

Foto: Mille Miglia; Ruoteclassiche

Comments are closed.

August 20, 2018