Ultimele articole

CONCURSUL DE ELEGANTA SINAIA EDITIA 2015

30 iunie 2015
Comments off
463 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Sambata 27 iunie s-a desfasurat o noua editie a Concursului de Eleganta de la Sinaia, eveniment organizat de Retromobil Club Romania sub inaltul patronaj al MS Regelui Mihai I al Romaniei si in partenierat cu primaria orasului Sinaia si a muzeului national Peles.

A 5-a editie a evenimentului care este inscris in calendarul FIVA a debutat in jurul orei 10:00 si a avut un juriu international compus din : dl. Vitorio Saliani(I) – presedintele juriului, dl. Calin Popescu Tariceanu – director de concurs si membru fondator al R.C.R. , Warvasovszky Janos (H), dl. Dan Vardie (RO), dl. Andras Noszvai (H) si dl. Adrian Dragan (RO).

Cele 26 de vehicule istorice selectate aveau anul de fabricatie cuprins intre 1904 – 1985 si au concurat la 8 categorii diferite dintre acestea remarcandu-se in special: Oldsmobile Curved Dash 6C, Maxwelle A Runabout, Cord 812 Custom Beverly, Nash 960 Sedan si Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint Speciale. Cele 26 de vehicule istorice selectate de juriul concursului au fost expuse pe Domeniul Regal Peles in intervalul 10:00-16:00 si au defilat prin fata juriului si a publicului spectator incepand cu ora 11:30. La editia din acest an si-au facut debutul marcile: Ferrari, Cord, Oldsmobile, DeSotto, Oltcit, Maxwelle, Kaiser si Messerschmitt.

In incinta parcarii Economat au putut fi admirate in cadrul expozitiei Retromobil asociata concursului de eleganta alte circa 30 vehicule istorice printre care: Chevrolet Corvette C1, Bentley T2, Ford Mustang, Alfa Romeo Spider, Opel Rekors P2, Mini Clubman, Triumph TR6, Ford Capri MK II, Fiat 850, Chevrolet Impala Convertible sau Mercedes 280 SLC.

Intre orele 18:00-18:45 vehiculele istorice au participat la o parada pe bulevardul al orasului Sinaia iar incepand cu ora 19:00 a avut loc festivitatea de premiera a Concursului de Eleganta in fata cazinoului din Sinaia.

Titlul de Best of Show a fost obtinut la editia din acest an de un exemplar Cord 812 Custom Beverly (1937). Aflat in colectia privata a omului de afaceri Ion Tiriac acesta poate fi admirat in Otopeni la Tiriac Collection. Principalele caracteristici tehnice : motor V8 , 4739 cmc, 125 CP la 4000 rpm, cutie de viteze semi-automata cu 4 trepte. Cord 812 a fost primul automobil de productie americana cu transmisie pe rotile din fata si suspensie fata independenta.

Castigatorii concursului, pe categorii au fost: Categoria Antebelic Cabriolet – MG SA Tourer Charlesworth (1935), Categoria Antebelic Sedan – Cord 812 Custom Beverly (1937), Categoria Postbelic Sedan – Rolls Royce Silver Down (1954), Caregoria Postbelice Cabriolet – Kaiser Darrin (1954),  Categoria Postbelice Coupe – Ferrari 328 GTS (1985), Categoria automobile de competitie – Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint Speciale (1965).

Pe langa aceste premii au mai fost acordate alte 8 premii speciale:   premiul de restaurare – Plymouth P2 (1936), premiul de restaurare – Rolls Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb (1937), premiul de conservare – Oltcit Club (1982), premiul pentru cea mai mare distanta parcursa – Mercedes 220S (1958), premiul pentru cel mai vechi automobil – Oldsmobile Curved Dash 6C (1904), premiul special al juriului – Ford V8 48 Roadster (1936), premiul special al juriului pentru eleganta – Nash 960 Sedan (1932), premiul special acordat de sponsorul principal RCR-Alianz Tiriac – Dacia 1300 (1972) si premiul publicului – Kaiser Darrin (1954).

Text & Foto: Auto Retro Passion

Comments are closed.

November 18, 2018