Ultimele articole

SALONUL RETROMOBILE PARIS 2016 – A 41-A EDITIE

9 februarie 2016
Comments off
281 Vizualizari
Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

A 41-a editie a Salonulului „Retromobile” de la Paris a avut loc in acest an in perioada 3-7 februarie si la care au fost prezenti peste 120.000 de vizitatori. La editia din acest an desfasurata pe o suprafata de 46.000 mp au fost prezenti peste 450 de expozanti dintre care peste 100 de cluburi auto-moto retro si asociatii, ateliere de restaurare, dealeri auto, producatori si distribuitori de piese, case de licitatii in total fiind expuse peste 500 de vehicule.

Conform traditiei, la fiecare editie, salonul parizian abordeaza diferite teme, in acest an temele principale foarte apreciate de public au fost: omagiul adus firmei franceze Ballot infiintata în 1905 și achizitionata de Hispano-Suiza în 1931, care a fost prezenta cu trei automobile, o motocicleta si un motor construite între 1919 și 1924, Motor Museum din Beaulieu care a expus trei automobile de recorduri precum : Napier din 1903, cel mai în vechi dintre modelele de curse britanice, un Fiat S 76 din 1911 recent restaurat și Darracq V8 din 1905, primul automobil care a depășit viteza de 200 km / h.

Producătorii francezi au fost bine reprezentati si in acest an, majoritatea din exemplarele expuse de Peugeot, Citroen si Renault apartin muzeelor proprii. Printre modelele expuse de Peugeot merita mentionate : 301 din 1932 în diferite versiuni de caroserie si roadsterul 402 Darl’mat din 1938. Citroen a sarbatorit 65 de ani cu vanul compact 2CV, o colectie a modelului Mehari, în timp ce noul brand DS a fost reprezentat de o parte din versiunile istorice DS, inclusiv de un exemplar DS convertibile construit de Pietro Frua.

Renault a prezentat o expoziție a celor mai reprezentative modele ale sale din cei 115 de ani din care au facut parte: Type AK din 1906, modelul de record 40cv din 1926, Etoile Filante din 1956, F1 din 1983 ex. Alain Prost, R26 campion mondial în 2006, A442B castigator la Le Mans în 1978, M65 Alpine 1965 si R5 Maxi.

Deasemenea au fost prezenti oficial si constructori precum: Porsche care a atras atentia cu singurul exemplar al modelului 718 W-RS Spyder din 1961, Mercedes care a expus o parte din modelele istorice cabriolet de lux, dintre acestea cel mai apreciat a fost modelul 300 SC Cabrio W188 prezentat la Frankfurt Motor Show în 1955, Honda prezent cu două modele legendare S800 din 1962 si NSX din 1990, Maserati cu modelul de competitii 300S din 1956 si de serie Mexico din 1970 iar Jaguar si Land Rover cu modele legendare provenite din propriul lor Centru Heritage.

Musée des Blindés din Saumur, proprietar al unuia dintre cele mai mari colecții din lume de vehicule blindate din primul război mondial si până în prezent, a expus o parte din cele mai rare exemplare ale sale, cum ar fi legendarul tanc T34 / 85 din 1943 exploatat de armata rusă și considerat de generalii germani de atunci care l-au considerat cel mai bun tanc din lume.

De mare interes istoric este expoziția de automobile “în formă de romb”, care par a fi aterizate pe Terra de pe altă planetă. Acestea dispun de o roată in față, două în centru și una în spate avand o forma de romb. Cele cinci automobile din aceasta categorie, unul mai original decât cealalt au fost: Alamagny din 1947, Pininfarina X din 1960, Automodule din 1968, City din 1996 și Ellipsis din 1990 proiectat de Philippe Charbonneaux.

Alta expozitie importanta este cea a mijloacelor care marchează trecerea de la cele cu tractiunea cu cai la vehiculele motorizate aflate in colectia Palais de Compiègne, una dintre cele mai mari trei resedinte regale și imperiale după Fontainebleau și Versailles, compusa din șase vehicule ce au o vechime de peste 120 de ani si care sunt perfect functionale.

Ultimul, dar nu cel mai puțin important este expoziția modelelor cele mai reprezentative clansate în 1976, anul primei editii Rétromobile. Printre acestea s-au aflat: Alfa Romeo Alfasud Sprint, Alpine A310 V6 , BMW Seria 6 E24, Citroen CX Break, Mercedes W123, Renault 14 și Volkswagen Golf GTI.

Conform traditiei din ultimii ani si la editia din acest an au fost prezente si 3 case de licitatii: Artcurial, Bonhams si RM Sotheby’s. Artcurial, prezenta in cadrul salonului parizian este si detinatoarea recordului absolut al licitatiilor la aceasta editie a salonului francez cu un exemplar Ferrari 335 S Spider Scaglietti din 1957 vandut pentru 32 milioane de Euro. In cazul firmei Bonhams automobilele au fost expuse la Grand Palais unde au fost prezente si vandute exemplare foarte rare, pe primul loc fiind clasat un exemplar de Ferrari 275 GTB licitat pentru 2 milioane Euro. RM Sotheby’s prezenta in cadrul salonului a oferit la licitatie exemplare foarte rare, majoritatea vandute, pe primul loc clasandu-se un Ferrari 400 Superamerica achizitionat cu 3 milioane Euro.

Text: Auto Retro Passion
Foto: Ultimatecarpage

Comments are closed.

November 18, 2018